Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kappa9

Quote from: Xander32 on February 10, 2020, 21:51:28
Daarmee doe je m.i. de fraaie 718's echt tekort, laat je veel potentieel liggen.

Nee precies, daarom toch gewoon met de linn's. Scheelt ook wel dat ik er 2 heb denk ik zo. Ik merk ook dat verschillende ls kabel veel uitmaakt zeg!

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

kappa9

Vraagje over de 'Usher sound'. Is de sound die de BE 718 DMD's hebben vergelijkbaar met de grotere modellen?
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zelf heb ik ook MD-1 gehad en meerdere keren MD-2 gehoord. Die hebben eenzelfde karakteristiek, maar klinken voller.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

kappa9

Quote from: Xander32 on February 12, 2020, 21:46:34
Zelf heb ik ook MD-1 gehad en meerdere keren MD-2 gehoord. Die hebben eenzelfde karakteristiek, maar klinken voller.

Ik ben ook wel benieuwd naar de mini dancer 1 en 2. Mooie vormgeving. De nieuwe mini x lijkt er heel erg op vind ik.

Quote from: Dirc on February 10, 2020, 14:16:07
De MD2 waren gewoon veel te groot voor mijn kamer destijds dus of het aan de Marantz lag of aan de combi speaker / ruimte is de vraag.
Qua volume geen enkel probleem ondervonden.

Deze Marantz was trouwens wel al 10 jaar + oud

Hoe groot is/was jouw kamer Dirc? Mijn luisterruimte is 4.55 bij 4.88m Denk te klein ook voor de MD2.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

kappa9

Quote from: Xander32 on February 12, 2020, 21:46:34
Zelf heb ik ook MD-1 gehad en meerdere keren MD-2 gehoord. Die hebben eenzelfde karakteristiek, maar klinken voller.

Ik las net dat je eerst de MD1 hebt gehad en later de 718's. Hoe komt t dat je die stap gemaakt hebt destijds als ik mag vragen  :smile:

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Dirc

Quote from: kappa9 on February 12, 2020, 23:17:40
Hoe groot is/was jouw kamer Dirc? Mijn luisterruimte is 4.55 bij 4.88m Denk te klein ook voor de MD2.
Mijn kamer was 5,20 x 7,60 met halverwege een halfhoge muur. De speakers stonden dus gericht op een ruimte van 5,20 x 4,00.
Naar mijn mening te klein.

Tabcam

Ik heb de MD2 DMD mkII in een vergelijkbaar kleine kamer gehad en dat beviel erg goed. Wel was die ruimte voor een huiskamer goed gedempt, behang op alle muren, tapijt, gipsen plafondplaten, bank met ruime meter ruimte erachter en op die muur een boekenkast. Veel minder last van ruimtemodi dan in mijn nieuwe stenen huiskamer.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

De MD-1 had ik beluisterd in een relatief grote ruimte bij wijlen BB&G, op mijn eigen MF versterker. Dat klonk hemels. Echter thuis gekomen bleek deze ls niet blij te zijn met de akoestiek van mijn ruimte (staande golven). Toen een paar 718 BE gekocht en dat klonk weer hemels.

Quote from: kappa9 on February 12, 2020, 23:40:01
Ik las net dat je eerst de MD1 hebt gehad en later de 718's. Hoe komt t dat je die stap gemaakt hebt destijds als ik mag vragen  :smile:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

kappa9

#1708
Even kijken of t lukt met uploaden. Zie hier mijn bescheiden luisterset.  ;D LS kabel is nordost flatline blue heaven op t laag en analog research silver raincoat op t hoog. 

Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Lekker vrij opgesteld! Denk dat je de MD2's ook wel aan t zingen kan krijgen met een beetje ruimtecorrectie!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

kappa9

Quote from: Dirc on February 13, 2020, 14:16:31
Mijn kamer was 5,20 x 7,60 met halverwege een halfhoge muur. De speakers stonden dus gericht op een ruimte van 5,20 x 4,00.
Naar mijn mening te klein.

Quote from: TabCam on February 13, 2020, 17:21:01
Ik heb de MD2 DMD mkII in een vergelijkbaar kleine kamer gehad en dat beviel erg goed. Wel was die ruimte voor een huiskamer goed gedempt, behang op alle muren, tapijt, gipsen plafondplaten, bank met ruime meter ruimte erachter en op die muur een boekenkast. Veel minder last van ruimtemodi dan in mijn nieuwe stenen huiskamer.

Quote from: Xander32 on February 13, 2020, 19:35:39
De MD-1 had ik beluisterd in een relatief grote ruimte bij wijlen BB&G, op mijn eigen MF versterker. Dat klonk hemels. Echter thuis gekomen bleek deze ls niet blij te zijn met de akoestiek van mijn ruimte (staande golven). Toen een paar 718 BE gekocht en dat klonk weer hemels.


Hmm, wat ik hieruit opmaak is dat het uiteindelijk zoals altijd gewoon proberen wordt. TabCam, bedoelde je met jouw vergelijkbaar kleine ruimte het formaat van Dirc zijn kamer of de mijne?

@ Dirc: Had jij de mogenlijkheid om ze zeker een meter van de muur af te plaatsen? En van de zijkanten? Ik merk dat ik minstens een meter van de achterwand (of is het de voorwand :unsure: achter de luidsprekers) aan moet houden om versterking van de lage tonen acceptabel te krijgen.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Kleiner dan die van Dirc en exacte maten heb ik niet maar vergelijkbaar met jouw ruimte, zeg 4m x 5m max. Het was weliswaar een soort van L maar het stond in het kleine deel met waarbij het nog best near field opgesteld stond, zeg iets van anderhalve meter van de luidsprekers vandaan.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

kappa9

Quote from: TabCam on February 14, 2020, 11:43:02
Lekker vrij opgesteld! Denk dat je de MD2's ook wel aan t zingen kan krijgen met een beetje ruimtecorrectie!

Ik zou dat heeel graag uitproberen. Eerst toch maar even een tijdje genieten van de 718's, ik heb ze pas sinds kort. Ruimtecorrectie als in https://www.minidsp.nl/ddrc24.html zoiets?

Quote from: TabCam on February 14, 2020, 11:57:39
Kleiner dan die van Dirc en exacte maten heb ik niet maar vergelijkbaar met jouw ruimte, zeg 4m x 5m max. Het was weliswaar een soort van L maar het stond in het kleine deel met waarbij het nog best near field opgesteld stond, zeg iets van anderhalve meter van de luidsprekers vandaan.

Nearfield heeft natuurlijk ook nog voordelen dmv. het minimaliseren van het de nadelige affecten van de eerste reflecties. Vandaar dat je nog een ruime meter achter je bank had. Dan staat wel alles midden in de kamer. Ga ik hier eens proberen ook.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Xander32



Ik blijf het mooie monitoren vinden, bij jou ook nog eens in een erg fraaie opstelling 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Bij mij stonden ze vrij dicht bij de achtermuur en zijmuren. Redelijk opgesloten dus.
Huiskamer bestond ook uit laminaat dus niet bepaald dempend.

Nu zou ik in mijn huiskamer ook nooit de speakers zo ver van de muur af zetten. Simpelweg omdat het mijn huiskamer / woonkamer is en er ook 2 honden en 2 kinderen rondlopen.
Ik zou zo weer terug naar Ushers willen maar dan komen ze gewoon weer in een hoekje. Wat mijn CP63's trouwens prima vonden.

kappa9

Quote from: Xander32 on February 14, 2020, 17:18:16


Ik blijf het mooie monitoren vinden, bij jou ook nog eens in een erg fraaie opstelling 👍🏻
Dank dank, ze staan hier heerlijk te spelen  ;D

Quote from: Dirc on February 14, 2020, 20:14:33
Bij mij stonden ze vrij dicht bij de achtermuur en zijmuren. Redelijk opgesloten dus.
Huiskamer bestond ook uit laminaat dus niet bepaald dempend.

Nu zou ik in mijn huiskamer ook nooit de speakers zo ver van de muur af zetten. Simpelweg omdat het mijn huiskamer / woonkamer is en er ook 2 honden en 2 kinderen rondlopen.
Ik zou zo weer terug naar Ushers willen maar dan komen ze gewoon weer in een hoekje. Wat mijn CP63's trouwens prima vonden.

Ah nee dan wil je ze t liefst in een andere ruimte opstellen denk ik zo. De cp63 lijn vind ik overigens ook mooi.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Dirc

Helaas niet meer (nieuw) leverbaar.

kappa9

Quote from: Dirc on February 17, 2020, 19:39:12
Helaas niet meer (nieuw) leverbaar.

Er staat een setje op de markt.
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Dirc

Dat zijn mini dancers......die zullen moeten wachten tot december dan ga ik verhuizen  >:D

kappa9

Ik zie usher cp 6311 in Woerden voor €850
Mano streamer | Gustard X-16 | musical fidelity a5.5 | Analysis Audio Epsilon | Audiolab 6000 CDT

Dirc

Ah zo, ik dacht de markt op het forum hier.

HJ2

#1721
Jelui!

Sinds kort ben ik ook lid van team Usher en met groot genoegen kan ik verklappen.
Ik zit wel met een klein mysterie...

Achterop de dancer 2, op de terminal backplate, zit een klein stickertje, wit, met het modelnummer erop. Net boven het gegraveerde serienummer.

Normaal staat hier op: Dancer Mini-2
Echter bij mij staat er Dancer Mini-1 !?

Ik heb toch echt 2 drivers per speaker, zelf geteld, met daartussen de DMD tweeter.

Zou het kunnen dat meneer Usher een backplate van een dancer 1 heeft gebruikt? Of is er gewoon een verkeerde sticker geplakt...

Hoe dan ook getuigt dit niet van Japanse kwaliteitscontrole....

Wie het weet mag het zeggen :-)
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Tabcam

Een Usher Mini Dancer 1 heeft twee drivers, een Tweeter met daaronder een midwoofer. De Usher Mini Dancer 2 heeft drie drivers, een tweeter tussen twee midwoofers in de d'Appolito opstelling.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HJ2

#1723
Die laatste dus.

Leermomentje 1: een tweeter is ook een driver?
Het klopt nog steeds niet  :nopompom:

Voor zover ik kan zien is de terminal plate op de dancer 1 identiek aan die van de dancer 2. Ik houd het op een abusievelijk geplakte sticker van de 1 op mijn 2...

Toch raar. 
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Xander32

Het zijn twee verschillende ls uit dezelfde serie.

De MD-1 is de "kleinste" van de twee, heeft twee drivers (tweeter en mid/bass), de MD-2 is zijn grote broer en heeft drie drivers (tweeter en 2x mid/bass).

Quote from: HJ2 on July 15, 2020, 02:31:09
Die laatste dus.

Leermomentje 1: een tweeter is ook een driver?
Het klopt nog steeds niet  :nopompom:

Voor zover ik kan zien is de terminal plate op de dancer 1 identiek aan die van de dancer 2. Ik houd het op een abusievelijk geplakte sticker van de 1 op mijn 2...

Toch raar.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT