Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirc

De reden was dat mijn ervaring met al mijn eerdere Ushers was dat ze heel makkelijk te plaatsen waren en ook nog eens klonken alsof het totaal geen moeite kost. De Audiums die ik had klonken weliswaar prima, maar zeker op wat hoger volume klonken die alsof ze echt aan de slag moesten. En dat in een niet al te grote ruimte.

Dus als ik er met deze Ushers niet uit mocht komen heb ik dikke pech (en een ander weer geluk  :P).

Xander32

...het levert je ook altijd weer waardevolle info op betreft de mogelijkheden en de onmogelijkheden van de ruimte. Daar kan je jouw voordeel weer mee doen.

Tip; Totem speakers hebben mij al meermaals verrast betreft hun presteren in 'onmogelijke' opstellingen.

Quote from: Dirc on January 14, 2018, 10:46:27
De reden was dat mijn ervaring met al mijn eerdere Ushers was dat ze heel makkelijk te plaatsen waren en ook nog eens klonken alsof het totaal geen moeite kost. De Audiums die ik had klonken weliswaar prima, maar zeker op wat hoger volume klonken die alsof ze echt aan de slag moesten. En dat in een niet al te grote ruimte.

Dus als ik er met deze Ushers niet uit mocht komen heb ik dikke pech (en een ander weer geluk  :P).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Ach, ik ben niet in paniek hoor. Het is gewoon een kwestie van kopen, proberen en in t ergste geval weer verkopen. Veel moeilijker is het niet.
Wie weet gewoon de CP-6371 als inruil voor iemand die wilt upgraden.

Maar goed ik kijk het nog even aan maar denk inderdaad dat het niet in mijn ruimte gaat werken helaas.

chansig

Quote from: Dirc on January 14, 2018, 10:41:18
Correct. Spraak heb ik het dan over. Het beeld is nog niet dat dit uit het midden komt.

Toch niet zo gek, dat als je meer naar links zit het geluid dan meer van links hoort komen ? Of wil je een sweet spot van 2 meter ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Als t kan wilt iedereen dat wel.

pietjepc

Quote from: chansig on January 14, 2018, 11:18:38
Toch niet zo gek, dat als je meer naar links zit het geluid dan meer van links hoort komen ? Of wil je een sweet spot van 2 meter ?

Gr. Hans
Is het niet zo dat wanneer je links zit, je voor de rechter speaker zit!?

Dirc

Quote from: pietjepc on January 14, 2018, 12:03:59
Is het niet zo dat wanneer je links zit, je voor de rechter speaker zit!?

Dat wordt ook bedoeld natuurlijk :clapping:

chansig

Quote from: pietjepc on January 14, 2018, 12:03:59
Is het niet zo dat wanneer je links zit, je voor de rechter speaker zit!?

Heuh ????

Als je achter de set zit en dan met je gezicht naar de zitplaats...dan wel. Anders blijft het gewoon de linker speaker.

Quote from: Dirc on January 14, 2018, 12:05:20
Dat wordt ook bedoeld natuurlijk :clapping:

Als jullie elkaar maar begrijpen...

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

#1608
Quote from: Dirc on January 14, 2018, 10:04:42
Dat snap ik. Deze Ushers zoiden wel een dikke upgrade moeten zijn maar vooralsnog komen ze niet tot hun recht.
De enige manier is natuulijk proberen.

Ik denk dat je hier ook even vergeet dat de Audium Comp ook al een erg goede speaker is/was.


Met breedbander erin ook nog . Had van tevoren de Ushers niet direct als upgrade hebben durven aanwijzen...

Dirc

#1609
Klopt inderdaad.
Helaas is terug geen optie (behalve als ik ze nieuw terug koop  ;D)

Rusher

#1610
Zie jouw topic "Huize Dirc => maar weer eens oriënteren....waarom niet."
Link plakken naar post van jouw kamerindeling lukt mij niet...

In mijn beleving heb je nog wat ruimte om bank verder en stoelen anders te plaatsen. 20 cm naar achter kan al verschil maken!

Uiteraard moet je gewoon in het midden zitten om een mooi stereobeeld te krijgen. Mijn bank is zodanig neergezet dat één zitplaats precies in het midden staat. Op zolder staat mijn enige luie stoel ook in het midden; logisch toch?

Rusher

Zo te zien staan ze alweer te koop op Marktplaats...

Je geeft ze geen kans?

Dirc

Quote from: Rusher on January 14, 2018, 15:39:23
Zo te zien staan ze alweer te koop op Marktplaats...

Je geeft ze geen kans?

Jawel, maar ik moet voldoen aan de wensen van de vrouw die vind ze tot noch toe te groot. Dus te koop zetten betekent nog niet dat ze verkocht zijn.
De bank verplaatsen e.d. is natuurlijk allemaal geprobeerd. En geloof me, het geluid uit de speaker an sich is niet mis mee natuurlijk alleen met de Audium had ik een veel beter stereobeeld wat ik nu niet voor elkaar krijg.


Rusher

De WAV van de MD2 is toch beter dan die van de 6371?

Heb je ze vanuit 45 graden (overdreven) steeds minder ingedraaid en getest?

Dirc

Quote from: Rusher on January 14, 2018, 17:58:43
De WAV van de MD2 is toch beter dan die van de 6371?

Heb je ze vanuit 45 graden (overdreven) steeds minder ingedraaid en getest?

Erg vreemd inderdaad, die CP6371 zouden ongeveer even groot moeten zijn. De CP's zelfs groter.
Kijk ik mijn foto van toen terug dan tonen ze helemaal niet groot.

MD: dimensions (w x d x h): 34 cm x 50 cm x 123.7 cm
CP-6371: dimensions(w x d x h):35 cm x 65 cm x 127cm


fasteddie

Nou is het ook wel een errug kleine foto :P

Dirc

Het verschil is dat er nu een half hoog muurtje staat en in die woning was het open.

Dirc

Is het trouwens een oplossing om de rechterspeaker verder in de hoek te zetten? Ik zit dan niet meer in het midden natuurlijk.

smacdab

Quote from: Dirc on January 14, 2018, 19:05:47
Erg vreemd inderdaad, die CP6371 zouden ongeveer even groot moeten zijn. De CP's zelfs groter.
Kijk ik mijn foto van toen terug dan tonen ze helemaal niet groot.

MD: dimensions (w x d x h): 34 cm x 50 cm x 123.7 cm
CP-6371: dimensions(w x d x h):35 cm x 65 cm x 127cm



akoestiek lijkt mij een dingetje.

Rusher

#1619
Quote from: Dirc on January 15, 2018, 18:28:37
Is het trouwens een oplossing om de rechterspeaker verder in de hoek te zetten? Ik zit dan niet meer in het midden natuurlijk.
Geprobeerd? En volgens jouw tekening kun je denk ik alsnog in het midden zitten door helemaal rechts op de bank plaats te nemen.

Dirc

Quote from: Rusher on January 20, 2018, 01:42:45
Geprobeerd? En volgens jouw tekening kun je denk ik alsnog in het midden zitten door helemaal rechts op de bank plaats te nemen.

Dat klopt. 1 persoon kan in het midden zitten de ander zit dan uiterst rechts.

Dirc

Aangezien mij eerder al de 718 monitor werd aangeraden hier. Zijn er toevallig ervaringen met de mini-x? Ik heb de kans de MD2 te ruilen voor de mini-x (met bijbetaling van de kant van de mini's uiteraard).

Ik vind alleen die stands zelf niet zo mooi en zou het liefst het houtwerk er direct af slopen  8)

Kempenaartjes

Quote from: chansig on January 14, 2018, 11:18:38
Toch niet zo gek, dat als je meer naar links zit het geluid dan meer van links hoort komen ? Of wil je een sweet spot van 2 meter ?

Gr. Hans

Tja..... ben je ergens geweest waar ze Ushers hebben (w&w) dan kom je na het lezen op de forum bij deze topic uit. Heb ze dan wel niet gehoord, maar wel gezien  ;D

Zelf had ik al het gevoel dat er meer geluid vanuit de linkerluidspreker kwam. Minimaal, maar toch.
Door iets meer naar rechts te hangen dacht ik dat te compenseren.
Thuis gekomen een rol tape gepakt, de positie afgeplakt en de luidsprekers verwisseld.
Wat schetst onze verbazing....... perfecte gelijkmatige stereobeeld! Hoe dit komt? Geen idee.

@Dirc. Ik heb dan wel begrepen dat je jouw Ushers wilt verkopen, maar zolang ze niet verkocht zijn zou je ze eens van plaats kunnen verwisselen. Al is het voor de koper van zulke mooie LS.






Dirc

#1623
Ik heb mijn geluid op dit moment redelijk tot goed op order. Meerdere dingen zijn mij opgevallen:
-De speakers hadden een redelijke rit in de auto achter de rug en zijn nog een paar uur blijven liggen voor ik ze naar binnen heb getild. Koud klonken ze echt nergens naar. Na 2-3 dagen lijkt het dat de meer op temperatuur zijn en al veel beter klinken.
-Ik heb gespeeld met indraaien. Van maximaal tot minimaal. Nu zijn ze een paar graden ingedraaid wat een prima stereobeeld geeft, zelfs op het moment dat je niet op de sweetspot zit.
-Mijn Marantz kan ze prima aan. Ik merk wel dat een andere versterker zeker winst op zou leveren.
-Waterpas zetten (mijn vloer is blijkbaar erg scheef) heeft zelfs ook nog geholpen. Zowel voor het beeld als (of ik beeld het me in) voor het geluid.

Wat mij nog wel opvalt is dat ik ze voor mijn gevoel soms redelijk hard moet zetten omdat het lijkt of spraak achterblijft. Dit kan ook zijn omdat ik een ander type speaker gewend ben natuurlijk.
Qua grootte ben ik inmiddels wel gewend. Mijn vrouw nog niet. Het blijven natuurlijk kleine jongens.
Het geluidsbeeld in mijn ruimte is en blijft een beperkende factor.

Kortom, het is geen straf dat ze hier staan, ze zijn prima te beluisteren voor een ieder die beseft dat ze op een simpele receiver staan en de ruimte niet optimaal is. Maar goed, welke huiskamer is dat wel.
Worden ze verkocht dan is dat mooi want dat levert geld op in het laatje om weer verder te kijken. Ik ben niet van plan 2 sets naast elkaar te hebben.

Rusher

Quote from: Dirc on February  2, 2018, 17:17:26
Wat mij nog wel opvalt is dat ik ze voor mijn gevoel soms redelijk hard moet zetten omdat het lijkt of spraak achterblijft.
Bij mij in het geheel niet aan de orde. Zelfs niet op mijn buis!
Spielerijen met een andere versterker, is denk ik nuttig en sowieso leuk om te doen, mits je iemand of een winkel kent die daaraan wil meewerken.