Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

tdbakker

Linn dsm heeft ook dsp(room correctie). Bij deze moet je de kamer maten invoeren en de plaats van je speakers.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Stereo:Xanadu HRS22YH//Cambridge Audio Edge NQ en W//Roon.
HT:Anthem MRX520//Rythmik E15//Xanadu Center HRC1 en Xanadu Rears//Sony KD-65AF8//Zidoo Z1000

Staaled

#1577
Kan, maar je kunt ook buiten Linns RO om meten om vervolgens handmatig en exact aan te passen. :)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirc

Meten doe je toch al om je volumes in je versterker (in mijn geval receiver) goed te zetten?
ik geef namelijk de afstanden en decibels in in mijn Marantz.

Over het DSP verhaal, waar ik een leek in ben.
Als ik het goed begrijp zou je de DSP kunnen gebruiken om het laag wat te temperen. Dus de meest lage frequenties die volgens sommigen bij de Usher overheersend kunnen worden gewoon weg filteren. Idem met hoog. Dit doet de filter die ingebouwd zit toch ook?
Hoe sluit je zo'n DSP eigenlijk aan als je niet met een voor en eindversterker werkt?
En daarbij: Ik neem aan dat je die ergens achter in een kast stopt met al die kermislampjes erop?

chansig

Hele simpele DSP oplossing. De aanschaf van een Pardigm PW Link. Is een streamer met het programma ARC. Volledig automatisch (al kan je wel een aantal dingen instellen) en het resultaat is in mijn optiek erg goed. Binnen 5 minuten klaar.

Kan ook gewoon in het zicht staan...en kost 400 euro.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Als er geen afspraken worden afgezegd ben ik dit weekend de bezitter van een mooi setje Usher MD2 MK2.
:headbanging:

Xander32

Mooie speakers 👍🏻🎶

Quote from: Dirc on January 10, 2018, 20:31:06
Als er geen afspraken worden afgezegd ben ik dit weekend de bezitter van een mooi setje Usher MD2 MK2.
:headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rusher

Quote from: Dirc on January 10, 2018, 20:31:06
Als er geen afspraken worden afgezegd ben ik dit weekend de bezitter van een mooi setje Usher MD2 MK2.
:headbanging:
Mooi bericht. Foto's na aankoop en plaatsing woonkamer is in dit topic "verplicht"!!!

Alex Groningen

Fantastisch mooie luidsprekers. Stiekem heel jaloers.

Quote from: Dirc on January 10, 2018, 20:31:06
Als er geen afspraken worden afgezegd ben ik dit weekend de bezitter van een mooi setje Usher MD2 MK2.
:headbanging:

Dirc

Foto's volgen natuurlijk maar ik ben meer van het type "ik heb ze pas als ze in de auto liggen"  ;D
En nu niet meteen allemaal gaan zeuren over een aparte stereoversterker, een DSP enz  :angel: Dat komt voorlopig nog niet door de commissie. Tips mag altijd natuurlijk.

Rusher

Toch doe ik het, omdat ik de naam van het merk was vergeten: TacT —> DSP apparaat

Dirc

Leg mij nu eens het hele DSP verhaal uit als je wilt.
Dus waarom ga ik het gebruiken, hoe sluit ik het aan, waar moet ik op letten als ik dit zou aanschaffen. Welke?

En volgens mij moet ik dan eerst een extra stereo amp hebben.
Daar dezelfde vragen.
Dus waarom ga ik het gebruiken, hoe sluit ik het aan, waar moet ik op letten als ik dit zou aanschaffen. Welke?
Het waarom hier zou zijn meer controle, aansluiten kom ik ook nog wel uit.

Als we te ver off-topic gaan maak ik wel een nieuwe aan maar het gaat nu nog steeds om bovenstaande i.c.m. een set usher MD2

Dirc

#1587


Oke de foto is wat donker. Volgende keer zal ik een bouwlamp pakken.

Xander32

Gefeli 👍🏻. En, hoe klinken ze bij jou thuis 🎶 ?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Geen idee. Tot nu toe alleen nog maar Wie is de Mol opgehad  ;D
Moet zeggen dat ze groter zijn dan verwacht en ik er erg kort op zit, maar we zullen zien.

En de WAF is ook nog een discussiepuntje  >:D

Dirc

Even wat muziek geluisterd. Ben er al achter (omdat ik er redelijk dicht op zit) dat indraaien wel nodig is anders is het net of het geluid van 1 kant komt.
Weet nog niet zeker of de ruimte niet te klein gaat zijn zoals hier al werd aangegeven. De tijd moet het uitwijzen ;).

Het geluid komt nu nog redelijk op je af.

Dirc

Goed, we zijn weer wat verder (jaja ik heb een dochtertje van 1,5 die vroeg wakker is) en e.e.a. geluisterd en geprobeerd.
Een ding heb ik denk ik geluk bij: het laag overheerst niet! Daar waren toch wel wat mensen hier bang voor.

Waar ik nog mee worstel is een goed stereobeeld krijgen. Als ik ze niet indraai en je zit links op de bank dan is het niet of alles van links komt en bij rechts uit rechts natuurlijk. Wat meer indraaien lost dit deels op, maar vooral in het midden van de bank waar we nooit zitten. Wellicht komt dit omdat we er vrij dicht op zitten?

Xander32

Voor een duidelijk en stabiel stereobeeld hebben speakers vaak zelf de ruimte om zich heen nodig. Ik zit ook niet heel ver van de ls af, maar die staan zelf mooi vrij opgesteld.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Die mogelijkheid heb ik hier niet.

Xander32

Speakers in een hoek/tussen meubels/tegen de achterwand zetten en verwachten dat je een mooi geluidsbeeld zal verkrijgen is irreëel  :-\.

Quote from: Dirc on January 14, 2018, 09:45:02
Die mogelijkheid heb ik hier niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Dat snap ik. Deze Ushers zoiden wel een dikke upgrade moeten zijn maar vooralsnog komen ze niet tot hun recht.
De enige manier is natuulijk proberen.

chansig

Quote from: Dirc on January 11, 2018, 14:35:52
Leg mij nu eens het hele DSP verhaal uit als je wilt.
Dus waarom ga ik het gebruiken, hoe sluit ik het aan, waar moet ik op letten als ik dit zou aanschaffen. Welke?


Ik zou voor de Anti mode gaan, doet alles zelf en je kan dan naar eigen smaak nog wat aanpassingen doen maken.

http://www.anti-mode.info/2016/10-support/2-aansluitvoorbeelden-anti-mode-2-0-dual-core#faqnoanchor

Hier staat hoe hij aangesloten wordt. Geen extra amp nodig.

Waarom ga je het gebruiken ? Omdat je meent dat met dit apparaat het beter gaat klinken ? Wat het voornamelijk doet is pieken in je geluid weghalen en mogelijk een dip een beetje opvullen. Dat is gewoon een kwestie van minder watt wanneer een bepaalde frequentie wordt weergegeven.

Ik zit je eerste ervaringen te lezen. Maar zeg je nu: als ik links zit hoor ik geluid voornamelijk vanuit links komen ? En wanneer ik rechts zit van rechts ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Quote
Maar zeg je nu: als ik links zit hoor ik geluid voornamelijk vanuit links komen ? En wanneer ik rechts zit van rechts ?

Correct. Spraak heb ik het dan over. Het beeld is nog niet dat dit uit het midden komt.

Xander32

Het in eigen ruimte luisteren is idd de enige echt goede methode om te achterhalen of de ls er matchen. Maar hoezo had je bedacht dat de MD-2's een upgrade zouden moeten zijn? De ruimte met zijn beperkingen blijft de basis, toch?

Indien er een teveel aan bas zou zijn, had je dat beperkt kunnen tackelen met dsp/eq, maar een zorgvullidige opstelling van de ls blijft voorts de basis voor een goed geluid.

Quote from: Dirc on January 14, 2018, 10:04:42
Dat snap ik. Deze Ushers zoiden wel een dikke upgrade moeten zijn maar vooralsnog komen ze niet tot hun recht.
De enige manier is natuulijk proberen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... en ook ik heb hier wel beperkingen aangaande de opstelling hoor, het blijft een huiskamer, geen dedicated luisterruimte.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT