Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Peerless Monster

Quote from: johan79 on July 18, 2012, 15:49:42
Jouw baffle was mat, die van mij is glans, vind IK mooier.  :tongue2:

Heb je nooit spijt gehad van de verkoop destijds? Vond ze bij jouw op de fotos te zien altijd wel mooi staan in je kamer.

Glanzend vind ik persoonlijk minder...   :tongue2:
Ja enorm veel spijt. Maar ze waren echt te groot voor de kamer...
Dus die spijt werd wel minder bij de aanschaf van de Virgo's die ik nu heb... Die hebben een mooiere afbeelding dan de Ushers vind ik persoonlijk.
Maar ik mis nu alleen wel het laag en een lichte sprankeling in het hoog door de BE-tweeters. Daarnaast speel ik nu veel vloeiender (het is als water) en natuurlijker in mijn ruimte... ;D
Maar dat laag van die Ushers. Wow.

Hier nog een oude foto van 2 jaar geleden...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: johan79 on July 18, 2012, 15:53:16
Ps. Zie in de advertentie staan, dat het een geupgrade mk1 is.

Wat hebben ze geupgrade dan?



Er zit een BE-tweeter in...
Velen malen beter dan de originele dome tweeter (vind ik dan).
De dome kon nog al eens flink scherp uit de hoek komen...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

johan79

Quote from: Peerless Monster on July 18, 2012, 15:56:08
Glanzend vind ik persoonlijk minder...   :tongue2:
Ja enorm veel spijt. Maar ze waren echt te groot voor de kamer...
Dus die spijt werd wel minder bij de aanschaf van de Virgo's die ik nu heb... Die hebben een mooiere afbeelding dan de Ushers vind ik persoonlijk.
Maar ik mis nu alleen wel het laag en een lichte sprankeling in het hoog door de BE-tweeters. Daarnaast speel ik nu veel vloeiender (het is als water) en natuurlijker in mijn ruimte... ;D
Maar dat laag van die Ushers. Wow.

Hier nog een oude foto van 2 jaar geleden...

Ja precies, deze foto kan je het goed zien, mooie bij jou vind ik dat je ze mooi ver de kamer in kon zetten, dat lukt bij mij niet.

Volgens mij moet je nog een foto hebben van een lager standpunt.

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

johan79

#978
Quote from: Peerless Monster on July 18, 2012, 15:57:21
Er zit een BE-tweeter in...
Velen malen beter dan de originele dome tweeter (vind ik dan).
De dome kon nog al eens flink scherp uit de hoek komen...


Was de mk1 mat en de mk2 glans?

Want de speakers in de adv. Zijn ook glans, dus is het toch een Be uitvoering?
Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

Former member 78

Quote from: Peerless Monster on July 18, 2012, 15:40:01
Is dat zo?
Foto's!

Mijn oude hebben het zelfde uiterlijk als de nieuwe DMD.

Peerless Monster

Quote from: johan79 on July 18, 2012, 16:01:47

Was de mk1 mat en de mk2 glans?

Want de speakers in de adv. Zijn ook glans, dus is het toch een Be uitvoering?

Ik weet het niet. Ik had een MK1 versie en die was mat...
Die foto die jij bedoelde Johan staat op de eerste pagina in dit topic ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

johan79

#981
@Treky22

Ik zou toch even WenW bellen, Karel weet wat er zoal in omloop is op de markt qua deze speaker en kan je bv ook vertellen of er nog een paartje binnenkomt op kort termijn. Niet geschoten is altijd mis.

Succes, want ik denk dat je heel blij gaat worden mey deze speaker keuze.

Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

Maro

Ik zou toch uitkijken met deze speakers in een te kleine ruimte en te dicht op de muur. Peerless geeft ook al aan dat ze te groot voor zijn kamer waren. Als je de Usher sound goed bevalt zou ik zeker ook eens na de MD1 of 2 luisteren voordat je min of meer blind deze joekels koopt.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

treky22

Quote from: johan79 on July 18, 2012, 16:15:12
@Treky22

Ik zou toch even WenW bellen, Karel weet wat er zoal in omloop is op de markt qua deze speaker en kan je bv ook vertellen of er nog een paartje binnenkomt op kort termijn. Niet geschoten is altijd mis.

Succes, want ik denk dat je heel blij gaat worden mey deze speaker keuze.

Ik heb hem gebeld, kreeg antwoordapparaat. ingesproken.
Anders bel ik morgenvroeg weer.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Rusher

Nog weer even over het laag van de 8571:
In mijn beleving heeft de mkI niet zo'n "bak" waarin je bijvoorbeeld zand/loodkogeltjes kan doen om het laag nog meer aan te zetten. Mijn mkII heeft een "mass-loading chamber" (ijzeren plaat met Usher opschrift onderaan de voorkant van de luidspreker, al eerder genoemd).
Als je bang bent dat het laag te weinig is........  ;D

johan79

Quote from: Rusher on July 18, 2012, 18:45:50
Nog weer even over het laag van de 8571:
In mijn beleving heeft de mkI niet zo'n "bak" waarin je bijvoorbeeld zand/loodkogeltjes kan doen om het laag nog meer aan te zetten. Mijn mkII heeft een "mass-loading chamber" (ijzeren plaat met Usher opschrift onderaan de voorkant van de luidspreker, al eerder genoemd).
Als je bang bent dat het laag te weinig is........  ;D

Die zit er bij de mk1 volgens mij ook, alleen is hij dan zwart en zit achter het front.

Volgens mij krijg je, als je zand in dat compartiment stopt, niet meer, maar strakker laag.
Musical Fidelity KW550 - Marantz NA-7004 - Usher Dancer BE-8571mkII

Rusher

Quote from: johan79 on July 18, 2012, 18:55:46
Die zit er bij de mk1 volgens mij ook, alleen is hij dan zwart en zit achter het front.

Volgens mij krijg je, als je zand in dat compartiment stopt, niet meer, maar strakker laag.

Das goed om te lezen! Dan kan dat geen issue zijn voor treky22 om de mkI versie niet te kopen!!!

treky22

Quote from: Rusher on July 18, 2012, 19:09:26
Das goed om te lezen! Dan kan dat geen issue zijn voor treky22 om de mkI versie niet te kopen!!!

Hahaha dat is ook helemaal niet het issue  :P
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

1198

Wordt het laag meer als je onderin de boel opvult? Mijn fronts hebben ook zo'n bak en ik mis nog wel wat punch in het laag.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Peerless Monster

Quote from: 1198 on July 18, 2012, 19:16:19
Wordt het laag meer als je onderin de boel opvult? Mijn fronts hebben ook zo'n bak en ik mis nog wel wat punch in het laag.

Versterking aanpassen helpt meer...
Maar meer massa is altijd welkom
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Maro

Ik heb de CP-6371 ook gehad en gevuld met zilverzand. Gaf idd een iets strakker laag.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Rusher

Eerlijk gezegd heb ik het nog niet geprobeerd.... Volgens Karel maakt het verschil.

Maro

Zou het eens proberen. Het is iig een van de goedkoopste tweaks.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

1198

#993
Quote from: Peerless Monster on July 18, 2012, 19:18:54
Versterking aanpassen helpt meer...
Maar meer massa is altijd welkom

Laag werd al stuk beter toen ik hem bi-amp aansloot op de receiver, maar eigenlijk moet er gewoon een stabiele eindbak achter of een Anthem MRX700. Dat is alleen dit jaar denk ik geen optie aangezien er ook nog een nieuwe subwoofer moet komen. Tot die tijd is het vullen met zilverzand natuurlijk leuk om te proberen.

Die 8571 is ook wel errug mooi maar krijg ik nooit voor elkaar bij vrouwlief. Ze vind de CP-6371 al belachelijk groot en overbodig. :dry:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Peerless Monster

Quote from: 1198 on July 18, 2012, 19:36:04
Die 8571 is ook wel errug mooi maar krijg ik nooit voor elkaar bij vrouwlief. Ze vind de CP-6371 al belachelijk groot en overbodig. :dry:

Wat levert ze nog op? ;D ik heb nog wel wat te ruil... ;D
Gelukkig heb ik niet zo'n vrouw en bepalen we samen wat er in komt en wat er gaat...
Begrijp Ook nooit waarom dat soort dingen niet te zien mogen worden... Als dat toch je hobbie is, dan laat je je partner toch? Ik wil niet al te negatief overkomen, maar laat je niet over je heen wandelen?

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Rusher

Quote from: Peerless Monster on July 18, 2012, 19:49:07
Begrijp Ook nooit waarom dat soort dingen niet te zien mogen worden... Als dat toch je hobbie is, dan laat je je partner toch? Ik wil niet al te negatief overkomen, maar laat je niet over je heen wandelen?

Om het als man op te nemen voor de vrouw: ik kan me wel iets voorstellen bij de vraagtekens die een vrouw kan hebben bij het plaatsen van de 8571. Ze zijn enorm diep, wel 76 cm, en dan moeten ze ook nog iets van de muur staan. Als je net als ik in een burgerlijke tussenwoning woont, dan is plaatsing in de woonkamer, tezamen met de bank, de tv, de stoel, de eettafel, het bijzettafeltje, de boekenkast, de schemerlamp, en alle andere gebruikelijke inboedel, gewoonweg ondoenlijk. Ik heb een lieve eega  :inlove:  :wub:, géén kinderen  :nopompom:  :pompom: en een zolder /\ .... en dat voorrecht heeft geleid tot de gelukkige aankoop van de 8571.

1198

Quote from: Peerless Monster on July 18, 2012, 19:49:07
Wat levert ze nog op? ;D ik heb nog wel wat te ruil... ;D
Gelukkig heb ik niet zo'n vrouw en bepalen we samen wat er in komt en wat er gaat...
Begrijp Ook nooit waarom dat soort dingen niet te zien mogen worden... Als dat toch je hobbie is, dan laat je je partner toch? Ik wil niet al te negatief overkomen, maar laat je niet over je heen wandelen?

Weet niet, wat levert een aantrekkelijke universitair opgeleide jongedame van 23 (met een eigen mening) op tegenwoordig?  :ph34r:
Ze vind het goedkoop en tokkie achtig om een 'grote' tv en 'grote' speakers in de woonkamer te hebben. Motorrijden vond ze ook maar niets maar dat heeft ze ook niet kunnen voorkomen. Het is mijn geld, en ik bepaal wat ik er mee doe. Ik zeur gewoon net zo hard terug als ze weer is een paar schoenen heeft gekocht voor een bedrag waar er ik minimaal 4 paar van koop. Misschien krijgt ze de boodschap nog is door  :yawnee:
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

Peerless Monster

Quote from: 1198 on July 18, 2012, 20:15:58
Weet niet, wat levert een aantrekkelijke universitair opgeleide jongedame van 23 (met een eigen mening) op tegenwoordig?  :ph34r:
Ze vind het goedkoop en tokkie achtig om een 'grote' tv en 'grote' speakers in de woonkamer te hebben. Motorrijden vond ze ook maar niets maar dat heeft ze ook niet kunnen voorkomen. Het is mijn geld, en ik bepaal wat ik er mee doe. Ik zeur gewoon net zo hard terug als ze weer is een paar schoenen heeft gekocht voor een bedrag waar er ik minimaal 4 paar van koop. Misschien krijgt ze de boodschap nog is door  :yawnee:

Jij moet zeuren om iets te mogen? Je doet jezelf te kort.
Doet zij dat ook bij jou? Ze koopt volgens mij dat rokje met die laarsjes, zonder dat ze daar jou iets vraagt...
De tokkies hadden niet echt dat soort spullen...

Maar goed terug naar de ruil...
Ik heb een mooie Sunfire surroundreceiver... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Former member 78

#998
Quote from: Maro on July 18, 2012, 18:04:09
Ik zou toch uitkijken met deze speakers in een te kleine ruimte en te dicht op de muur. Peerless geeft ook al aan dat ze te groot voor zijn kamer waren. Als je de Usher sound goed bevalt zou ik zeker ook eens na de MD1 of 2 luisteren voordat je min of meer blind deze joekels koopt.

Het laag en wat dichter op de muur gaat aardig goed bij die speaker.
Heb ze zelf gehad, en hier stonden ze er ook redelijk dicht tegen aan.

Wel is mijn kamer wat groter dan die van Treky.

Former member 78

Quote from: Peerless Monster on July 18, 2012, 20:20:13
Jij moet zeuren om iets te mogen? Je doet jezelf te kort.
Doet zij dat ook bij jou? Ze koopt volgens mij dat rokje met die laarsjes, zonder dat ze daar jou iets vraagt...
De tokkies hadden niet echt dat soort spullen...

Maar goed terug naar de ruil...
Ik heb een mooie Sunfire surroundreceiver... ;D

Als je ouwe meuk in gaat ruilen, krijg je ouwe meuk terug! :D