Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

CoSo

Quote from: Dirc I on November 10, 2010, 08:53:17
Die is al terug en staat al in je PM....het hangt nu van jou af  ;D
Dan krijg je iig sneller antwoord dan ik.

Had je vraag per pm gedaan of via de site?

Dirc

De meeste wisten het al. hier is er een Usher BE 616 bij!

Trouwens,

upgrade van de front zit er niet meer in hoor!
Als ik deze vergelijking aan mijn vriendin laat zien heb ik een probleem denk ik:



Former member 78

Hoezo?

Haar lekker weg sturen naar een verwen gebeuren.
Als ze eenmaal weg is, snel die nieuwe speakers er neer zetten.

Als ze thuis komt gewoon doen als of er niks aan de hand is ;)

Dirc

Quote from: ArjanR1 on November 12, 2010, 23:26:14
Hoezo?

Haar lekker weg sturen naar een verwen gebeuren.
Als ze eenmaal weg is, snel die nieuwe speakers er neer zetten.

Als ze thuis komt gewoon doen als of er niks aan de hand is ;)

Whahaahaha....
nja de center omruilen in de goede kleur is cheaper denk ;D

frank2

#354
Quote from: Dirc I on November 12, 2010, 21:29:25
De meeste wisten het al. hier is er een Usher BE 616 bij!

Trouwens,

upgrade van de front zit er niet meer in hoor!
Als ik deze vergelijking aan mijn vriendin laat zien heb ik een probleem denk ik:




als je echt wilt upgraden moet je de "6" serie verder vergeten en meteen naar de dancer serie gaan, de mini dancer 2. Dat is een upgrade, ze zijn mooier en beter. Ik verwacht als de daimond serie in nederland is dat er mini dancers2 ingeruild gaan worden, de nieuwe mini dancer 2 is op bepaalde punten verbeterd tov. de " oude" . Dus sla je slag tzt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Former member 78

Ik weet ff niet welk type 6 serie die grote is...
Maar weet zeker dat dát wel een upgrade is vergeleken die kleine.


Dirc

Quote from: frank2 on November 13, 2010, 09:56:31
als je echt wilt upgraden moet je de "6" serie verder vergeten en meteen naar de dancer serie gaan, de mini dancer 2. Dat is een upgrade, ze zijn mooier en beter. Ik verwacht als de daimond serie in nederland is dat er mini dancers2 ingeruild gaan worden, de nieuwe mini dancer 2 is op bepaalde punten verbeterd tov. de " oude" . Dus sla je slag tzt.


Mits mn center dan behouden kan blijven natuurlijk net als mijn afstand front speaker - muur aangezien ik niet meer ruimte heb (mag hebben >:D)

kit-kat

#357
Een maand geleden heb ik een paar Usher Be718 gekocht bij W&W audio. Ik zoek nu een geschikte versterker voor deze mooie monitoren. Prijsklasse max 1000 euro tweedehands, maar als het voor minder kan, graag :-)
Ik heb nu 3 versterkers op het oog, die erg verschillend zijn:

- Lindemann Amp4 -   2e hands 750,  nieuw 3100 euro, 8 jr oud , geintegreerd
Voordelen: ziet er erg mooi uit :-) goede bouwkwaliteit (gerenomeerd merk), zal zijn waarde behouden, mooie prijs voor een dure versterker
Nadelen: maar 100W bij 8 ohm. Heeft deze genoeg power voor de Be718?  W&W audio geeft aan dat 100W prima is, mits de versterker erg stabiel is en goede voeding heeft. Is de Amp4 heel stabiel? ik weet niet naar welke specificaties ik dan moet kijken?

specificaties
Volgens opgave levert de AMP 4 100 W aan 8 Ohm en 180 W aan 4 Ohm. De versterking wordt per kanaal verzorgd door vier hoogwaardige Audio MOS FET's van Toshiba. De helft van het totale gewicht komt voor rekening van de ruim bemeten, 8 kilo zware, ringkerntrafo van 600 watt met een voeding die is afgevlakt met 84000 ?F. Het volume wordt geregeld middels een ALPS. De opgegeven frequentie loopt - welkom nieuwe formaten - van 3 Hz tot 300.000 Hz (-3 dB) Alles 'sehr beeindrucksvoll'.


- Musical Fidelity A5 - 2e hands 950 euro (nieuw 2400) , geintegreerd
Voordelen - voldoende Watt, positieve ervaringen mede forumleden. MF wordt ook door W&W audio aangeraden, vanwege zijn warme klank die goed matched met Usher.
Nadelen - Ik vind de grofere uiterlijk iets minder mooi dan Lindemann, 2e hands ong 200 euro duurder dan de Amp4. Hij wordt momenteel niet tweedehands aangeboden (dus ik zal geduld moeten hebben)

250 Watts per channel into 8 Ohms (24dBW),

400 Watts per channel into 4 Ohms



- Emotiva XPA2 - nieuw 800 euro (incl importtax, verz.kosten) , eindversterker (ik wil hier dan een dac/voorversterker bij kopen)
Voordelen - veel Watt , nieuw=garantie, langere levensduur
Nadelen - lelijk (vind ik), grotere afschrijving omdat ik de versterker nieuw moet kopen

300 watts RMS x 2 into 8 ohms
500 watts RMS x 2 into 4 ohms

Hebben jullie adviezen?
Ik zou dit topic ook onder aankoop/advies kunnen plaatsen, maar ik wil graag advies van mensen die de Ushers kennen.....

Alvast bedankt voor het meedenken
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

frank2

Quote from: Dirc I on November 14, 2010, 11:57:56

Mits mn center dan behouden kan blijven natuurlijk net als mijn afstand front speaker - muur aangezien ik niet meer ruimte heb (mag hebben >:D)

dat kan natuurlijk altijd, ze zijn niet echt dieper of groter vlgs. mij
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Quote from: kit-kat on November 18, 2010, 10:06:11
Een maand geleden heb ik een paar Usher Be718 gekocht bij W&W audio. Ik zoek nu een geschikte versterker voor deze mooie monitoren. Prijsklasse max 1000 euro tweedehands, maar als het voor minder kan, graag :-)
Ik heb nu 3 versterkers op het oog, die erg verschillend zijn:

- Lindemann Amp4 -   2e hands 750,  nieuw 3100 euro, 8 jr oud , geintegreerd
Voordelen: ziet er erg mooi uit :-) goede bouwkwaliteit (gerenomeerd merk), zal zijn waarde behouden, mooie prijs voor een dure versterker
Nadelen: maar 100W bij 8 ohm. Heeft deze genoeg power voor de Be718?  W&W audio geeft aan dat 100W prima is, mits de versterker erg stabiel is en goede voeding heeft. Is de Amp4 heel stabiel? ik weet niet naar welke specificaties ik dan moet kijken?

ik vind 'm wel erg oud, klank ken ik niet van deze versterker, maar ik zou 'm niet nemen vanwege aantal watts, al zegt dat ook niet alles, eerst uitproberen, anders niet nemen

specificaties
Volgens opgave levert de AMP 4 100 W aan 8 Ohm en 180 W aan 4 Ohm. De versterking wordt per kanaal verzorgd door vier hoogwaardige Audio MOS FET's van Toshiba. De helft van het totale gewicht komt voor rekening van de ruim bemeten, 8 kilo zware, ringkerntrafo van 600 watt met een voeding die is afgevlakt met 84000 ?F. Het volume wordt geregeld middels een ALPS. De opgegeven frequentie loopt - welkom nieuwe formaten - van 3 Hz tot 300.000 Hz (-3 dB) Alles 'sehr beeindrucksvoll'.


- Musical Fidelity A5 - 2e hands 950 euro (nieuw 2400) , geintegreerd
Voordelen - voldoende Watt, positieve ervaringen mede forumleden. MF wordt ook door W&W audio aangeraden, vanwege zijn warme klank die goed matched met Usher.
Nadelen - Ik vind de grofere uiterlijk iets minder mooi dan Lindemann, 2e hands ong 200 euro duurder dan de Amp4. Hij wordt momenteel niet tweedehands aangeboden (dus ik zal geduld moeten hebben)

kun je rustig nemen, vraag alex groningen maar, ik heb de MF belusiterd klonk op Usher niet verkeerd

- Emotiva XPA2 - nieuw 800 euro (incl importtax, verz.kosten) , eindversterker (ik wil hier dan een dac/voorversterker bij kopen)
Voordelen - veel Watt , nieuw=garantie, langere levensduur
Nadelen - lelijk (vind ik), grotere afschrijving omdat ik de versterker nieuw moet kopen

eerst beluisteren, lijkt mij ivt. de bovenstaande versterkers de mindere, nooit een versterker kopen die je niet kent en waarvan je niet weet hoe die klinkt op jouw speakers, dus eerst ergens gaan luisteren bij forumleden die 'm wel hebben

Hebben jullie adviezen?
Ik zou dit topic ook onder aankoop/advies kunnen plaatsen, maar ik wil graag advies van mensen die de Ushers kennen.....

Alvast bedankt voor het meedenken
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

kit-kat

Frank, bedankt voor je snelle reactie  :)
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Former member 78

Bij WenW staat/stond? ook nog een Unison Research, de Unico.
Ding is nieuw en past in jouw budget.

Ik heb daar de iets grotere broer van gehad, en dat was een erg fijne versterker.
Denk dat die de moeite wel waard is om te beluisteren.


kit-kat

Dag arjan,

Thanks voor de tip.
Ja, daar heeft Karel mij over verteld. Ik twijfel alleen aan het vermogen. De Unico is nl 100W bij 8 Ohm, nou zegt dat niet alles. Maar voor de helft van de prijs kan ik de tweedehands Lindemann kopen, met dezelfde vermogen, maar een nieuwwaarde van 3100 euro (ipv 2200 euro voor de Unico).
Als ik de versterker later ooit wil verkopen is de Lindemann natuurlijk de betere koop.
Unico kan ik nu kopen voor 1400 euro (nieuw 2200). 1 jaar oud
Amp 4 kan ik nu kopen voor 750 (nieuw 3100). 8 jaar oud

Ik neem aan dat de Lindemann Amp4 net zo stabiel zal zijn als de Unico toch?
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Former member 78

Ik had het over de Unico.
Niet over de Unico Secondo.

Kun jij voor €1400,- aan een Unico Secondo komen bij WenW?

kit-kat

nee, ik denk dat ze het over de gewone Unico hadden. Ik zag alleen de Secundo op hun website (voor 2200), maar dat zal dan wel een andere zijn. Mijn fout. De gewone Unico is dus 1400 nieuw?
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

Former member 78

De Secondo is het grote broertje van de gewone Unico.

Karel had de Unico er nieuw staan voor ruim onder de €1000,- dacht ik.
Ik weet niet als hij hem nog heeft, maar daar kom je met 1 belletje wel achter.

Hier onder zie je een foto van de Unico:

kit-kat

Hij heeft hem nog, want hij wilde hem uitlenen aan mij ;-) Omdat ik nu de Lindemann Amp4 voor een mooie prijs kon kopen, dacht ik dat de Lindemann Amp4 wel even goed zou zijn, gezien de Lindemann reputatie en nieuwwaarde van 3100.

Welke specificaties moet je naar kijken om te zien of een versterker stabiel is?

Ik zou gokken dat ik dat de Watts bij 8, 4  en 2 Ohm moet vergelijken met elkaar. Als er niet veel verschil in zit, is die stabiel... of praat ik nu kletskoek? waar kan ik het beste naar kijken?
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

S@m

Quote from: kit-kat on November 18, 2010, 10:06:11
Een maand geleden heb ik een paar Usher Be718 gekocht bij W&W audio. Ik zoek nu een geschikte versterker voor deze mooie monitoren. Prijsklasse max 1000 euro tweedehands, maar als het voor minder kan, graag :-)
Ik heb nu 3 versterkers op het oog, die erg verschillend zijn:


100 Watt is natuurlijk meer dan genoeg, of wil je een sporthal van muziek voorzien. Ook over de leeftijd zou ik me absoluut geen zorgen maken.

Als je de kans hebt eerst luisteren op je luidsprekers of de sound/match je aanstaat, maar voor de rest zie ik geen probleem. Ik vraag me dan ook af waar Frank zijn mening op baseerd...

Nooff

Mocht je twijfels hebben betreft de XPA-2, die ben je zo weer kwijt als hij je niet bevalt. Omdat iets onbekend is moet het nog niet meteen onderschat worden. De afschrijving gaat echt niet hard omdat hij nieuw is, juist niet omdat hij vanuit het buitenland geimporteerd moet worden en zijn prijs meer dan waard is. Voor een dergelijke versterker betaal je hier bij een dealer flink meer. Je bent hoogstens de importkosten kwijt, de versterker kan je hier gerust weer voor hetzelfde bedrag kwijt.

S@m

@Kate, waarom doe je je Chord eigenlijk weg voor een habbekrats om er vervolgens een mindere versterker voor terug te nemen.

Alleen voor die paar honderd euro die je overhoudt ???

Former member 78

Quote from: kit-kat on November 18, 2010, 13:08:24
Hij heeft hem nog, want hij wilde hem uitlenen aan mij ;-) Omdat ik nu de Lindemann Amp4 voor een mooie prijs kon kopen, dacht ik dat de Lindemann Amp4 wel even goed zou zijn, gezien de Lindemann reputatie en nieuwwaarde van 3100.

Welke specificaties moet je naar kijken om te zien of een versterker stabiel is?

Ik zou gokken dat ik dat de Watts bij 8, 4  en 2 Ohm moet vergelijken met elkaar. Als er niet veel verschil in zit, is die stabiel... of praat ik nu kletskoek? waar kan ik het beste naar kijken?

Misschien niet teveel kijken, maar luisteren ;)
Watts zeggen echt niet alles, staar je daar niet blind op aub.

Als ik jou was, zal ik gewoon wat versterkers gaan beluisteren.

stone56

Verdubbeling van vermogen bij 8/4/2 Ohm is een goede aanwijzing.
It's only rock 'n roll (but I like it)

kit-kat

Quote from: S@m on November 18, 2010, 13:50:47
@Kate, waarom doe je je Chord eigenlijk weg voor een habbekrats om er vervolgens een mindere versterker voor terug te nemen.

Alleen voor die paar honderd euro die je overhoudt ???

Dag Sam,

Ik ben bezig met downgraden...en dat is soms best lastig, want je gaat er altijd op achteruit. Mijn Chord verkoop ik nu voor 2000 euro, ik wil het vervangen met een versterker van 700-1000 euro. Dat is een flink verschil in euro. Die euro kan ik dan voor iets anders gebruiken.
Mijn stereo is nu uit balans, omdat ik alleen een Squeezebox Classic als bron heb. Dat is zonde van mijn Chord CPM 2600, want die kan veel meer.
Ik ben nu bezig met alle componenten te downgraden, waardoor alles beter in balans is. Straks dus een goedkoper (eind)versterker en een dac/voorversterker erbij. Een goede dac vind ik belangrijk want ik stream veel.
Uiteindelijk heb ik straks wat minder geld in mijn hobby zitten en houd ik over voor andere dingen in het leven ;-) dus tja, ik doe het wel voor die paar honderd euro
Natuurlijk wil je niet teveel achteruit gaan dus vervolgens steek je dagen/weken/maanden tijd in het vinden van een nieuwe ultieme goedkoper set  ha ha  O0

"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

kit-kat

#373
Quote from: stone56 on November 18, 2010, 14:41:45
Verdubbeling van vermogen bij 8/4/2 Ohm is een goede aanwijzing.

Thanks voor de tip

De Lindemann Amp4 gaat van 100W in in 8 ohm naar 180W in 4 ohm, dus is dus bijna een verdubbeling dus best stabiel.
De Unison Research Unico primo heeft 85W in 8 Ohm en ik kan op de website en in de reviews geen info vinden over 4 Ohm.


Allerlei versterkers luisteren blijft lastig als je tweedehands koopt vind ik. Ik ga de tijd van winkeliers niet misbruiken, als ik toch 2e hands wil kopen, om sets te vergelijken. Daar voel ik me niet gemakkelijk bij.
Het andere alternatief is bij anderen te gaan luisteren. Dan kan als die mensen zo aardig zijn, maar ook dan moet je een idee hebben van wat je zoekt. Je maakt altijd een soort top-list met favorieten.
Daar ben ik dus nu mee bezig.

W&W audio wil hun unison research wel uitlenen, maar ik wil wel eerst weten of ik uberhaupt interesse heb. Ik woon in Leiden en zij zitten in Enschede dus dat is niet even om de hoek om iets af te droppen ;-)
Om de Lindemann te beluisteren moet ik ook 2,5- 3 uur rijden! vandaar dat ik eerst een goed beeld probeer te krijgen. Luisteren blijft natuurlijk het allerbeste ;-)
"We lose our health to make money...
and then lose our money to restore our health."

"We get bored with childhood, we rush to grow up, and then long to be children again."

S@m

Quote from: kit-kat on November 18, 2010, 15:18:42
Dag Sam,

Ik ben bezig met downgraden...

Ik vat 'm Kate... ;)

Overigens is een hele mooi DAC de Pink Faun DAC3 (huidig DAC3.24).

Weet je ook direct wat je met die paar honderd euro kan doen die je straks over hebt    :smile: