Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Als het "soms" is kan het ook in de opname zitten. De ene kan net wat harder opgenomen zijn dan de ander.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Waar ik wel benieuw naar ben is welke versterker jullie gebruiken op de Ushers?
En wellicht ook welke versterker jullie niet vonden matchen met de Ushers?
En als derde, zijn er ook mensen die niet-Usher rears gebruiken. Welke zijn dan een goede match?

Niet dat ik nu weer terug ga, maar op termijn zullen er vast wel Ushers komen met een nieuwe stereo amp, een receiver, een center en 2 (bij voorkeur on wall) rears. Ik wil gewoon eens lezen wat de ervaringen hier zijn om zo tot een beeld qua match mogelijkheden en prijskaartjes te komen.

frank2

#1627
Scan speak speakers kunnen zeer goed tezamen met ushers.
Ushers hebben veel power nodig, de kleinste accuphase trok het niet, belles VV en EV deden het prima maar het was een strak geluid. Plinius is zeer fijn met ushers. Ik gebruik een plinius 103 ev en tsakiridis VV. Heb geen ushers fronts meer maar wel een center en back ushers voor surround. Heb als fronts zelfbouwspeaker van C&d, scan speak speakers vloerstaanders.
Back speakers zijn ushers x708
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Marantz (PM15s2 LE )en Musical Fidelity (A5) vond ik beide prettig klinken op Usher, waarbij de MF - Usher combi mij het meest aansprak.

Quote from: Dirc on May  7, 2018, 15:40:33
Waar ik wel benieuw naar ben is welke versterker jullie gebruiken op de Ushers?
En wellicht ook welke versterker jullie niet vonden matchen met de Ushers?
En als derde, zijn er ook mensen die niet-Usher rears gebruiken. Welke zijn dan een goede match?

Niet dat ik nu weer terug ga, maar op termijn zullen er vast wel Ushers komen met een nieuwe stereo amp, een receiver, een center en 2 (bij voorkeur on wall) rears. Ik wil gewoon eens lezen wat de ervaringen hier zijn om zo tot een beeld qua match mogelijkheden en prijskaartjes te komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

chansig

Ooit een 12 watt buizenbak (300b buizen) en Usher gehoord. Erg mooi. Niet om keihard te knallen, maar op kamer niveau........helemaal top.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Dirc

Voor mij zal Plinius ver boven hetgeen ik wil uitgeven liggen denk ik. Marantz heb ik zelf ook ervaring mee maar mijn SR-8002 trekt het niet altijd even lekker en strak. Dus ik zou dan een nieuwe SR vergezeld van een stereo moeten hebben.
De Musical Fidelity zet ik op mijn lijstje erbij. Hebben die ook surround versterkers of is het dan een bak achter een SR van Marantz bijvoorbeeld?

Alex Groningen

Kan ik mij heel goed voorstellen. Ook ik heb hier thuis gespeeld met MF A5 voor en eind versterking en later de kW550 i.c.m. Usher. Gewoonweg een fantastische set was dat.
Dus spijt? Jazeker. Maar ben wel van plan om ooit weer met deze combi te gaan spelen.


Quote from: Xander32 on May  7, 2018, 20:26:53
Marantz (PM15s2 LE )en Musical Fidelity (A5) vond ik beide prettig klinken op Usher, waarbij de MF - Usher combi mij het meest aansprak.

Kwabbernoot

Quote from: Alex Groningen on May  8, 2018, 11:34:38
Kan ik mij heel goed voorstellen. Ook ik heb hier thuis gespeeld met MF A5 voor en eind versterking en later de kW550 i.c.m. Usher. Gewoonweg een fantastische set was dat.
Dus spijt? Jazeker. Maar ben wel van plan om ooit weer met deze combi te gaan spelen.

Die heb ik destijds ook gehoord toch? Die MF A5 / Usher combi? Dat klonk inderdaad erg prettig.  :worship:

Groeten...

Alex Groningen

Quote from: Kwabbernoot on May  8, 2018, 11:42:47
Die heb ik destijds ook gehoord toch? Die MF A5 / Usher combi? Dat klonk inderdaad erg prettig.  :worship:

Groeten...

Dat klopt dat je deze set destijds hebt beluisterd. Jij kwam toen op een zaterdag de Okki Nokki ophalen.

Dirc

#1634
Wat is tegenwoordig de tegenhanger van de A5? Is dat de M3?
Welke Marantz reeks zou voldoende zijn voor de Usher ervan uitgaande dat de 8002 inderdaad tekort komt of de eerdergenoemde PM15s2 LE de enige?

Ook al zijn de Usher fronts nu blijkbaar te groot voor mijn kamer........

Kwabbernoot

Quote from: Alex Groningen on May  8, 2018, 15:21:22
Dat klopt dat je deze set destijds hebt beluisterd. Jij kwam toen op een zaterdag de Okki Nokki ophalen.
Dus toch. Ik vond dat toen echt goed klinken en was dan ook verbaasd dat jij even later alles weg had gedaan. Beste setje met Ushers dat ik ooit heb gehoord. Niet dat dat er nu zoveel zijn maar toch.

Groeten...

Dirc

@Alex, ben jij nu van Usher overgestapt naar de Tannoy of lees ik je onderschrift verkeerd?
Zo ja, vanwaar die keuze eigenlijk en hoe ervaar je die?

In dit topic lees je namelijk zeer veel goede reviews over Usher ervaringen, inclusief mijzelf, maar toch zijn er al aardig wat mensen die weer voor iets anders gekozen hebben. Is Usher dan toch niet wat het moet zijn voor iedereen?

drees62

Quote from: Dirc on May  9, 2018, 13:33:57
Wat is tegenwoordig de tegenhanger van de A5? Is dat de M3?
Welke Marantz reeks zou voldoende zijn voor de Usher ervan uitgaande dat de 8002 inderdaad tekort komt of de eerdergenoemde PM15s2 LE de enige?

Ook al zijn de Usher fronts nu blijkbaar te groot voor mijn kamer........

Je zou ook een "gewone" Marantz PM 15 S2 kunnen nemen en deze als eindversterker gebruiken in een surroundopstelling. Met de Power amp direct schakeling hoef je geen kabels te verwisselen om stereo via alleen de PM te beluisteren. Speel zelf al jaren met deze uiterst muzikale versterker met een Anthem receiver voor surround. Heb zelfs de Ushers BE 718 hier hebben staan maar dat was helaas geen match met mijn ruimte. Wel met de PM 15.

Xander32

Quote from: drees62 on May 10, 2018, 20:28:19
Je zou ook een "gewone" Marantz PM 15 S2 kunnen nemen en deze als eindversterker gebruiken in een surroundopstelling. Met de Power amp direct schakeling hoef je geen kabels te verwisselen om stereo via alleen de PM te beluisteren. Speel zelf al jaren met deze uiterst muzikale versterker met een Anthem receiver voor surround. Heb zelfs de Ushers BE 718 hier hebben staan maar dat was helaas geen match met mijn ruimte. Wel met de PM 15.

^^


Of een MF A5(.5)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

QuoteJe zou ook een "gewone" Marantz PM 15 S2 kunnen nemen en deze als eindversterker gebruiken in een surroundopstelling. Met de Power amp direct schakeling hoef je geen kabels te verwisselen om stereo via alleen de PM te beluisteren.

Hoe gaat dit in zijn werk dan?
Surrounds op de surround versterker, fronts op de eindversterker en dan Power Amp?
Die Marantz is toch een ouder model dus dat wordt dan 2e hands of een huidig vergelijkbaar model.

drees62

Quote from: Dirc on May 10, 2018, 22:17:57
Hoe gaat dit in zijn werk dan?
Surrounds op de surround versterker, fronts op de eindversterker en dan Power Amp?
Die Marantz is toch een ouder model dus dat wordt dan 2e hands of een huidig vergelijkbaar model.

Correct!
Zo'n 15 S2 komt nog wel eens 2e hands voorbij. Nieuw kom je dan in de 14 serie.

Dirc

Klinkt goed. Marantz is mij altijd goed bevallen dus waarom daar niet blijven. Een lossen stereo amp moet ik toch een keer naar toe en mijn huidige is aan het sterven.
Usher zuilen moeten toch een keer weer terug komen als ik meer budget heb om deze goed te ondersteunen en te plaatsen. In deze woning worden dat echter geen MD-2 omdat ze té groot zijn (zegt de wederhelft).
Maar ik zit niet in tijdsnood dus kan mooi een beetje rond kijken. Wellicht zie ik nog een ander modelletje. Ik weet niet of een monitor mij tevreden kan stellen. De zuilen vind ik zelf ook gewoon een mooi kunstwerk  :D

Alex Groningen

Ik ben niet over gestapt van Usher naar Tannoy. In die tussentijd zijn er nog een aantal andere merken hier thuis geweest. Heb nu Tannoy luidsprekers in huis waar ik net nu nog een dikke jaar mee moet doen. Het zijn goedkope Tannoys,  mar klinken hier verrassend lekker in huis. Zodra we on nieuwe huis hebben is de kans zeer groot dat ik weer over ga naar de combi Musical Fidelity en Is Het.


Quote from: Dirc on May  9, 2018, 20:11:46
@Alex, ben jij nu van Usher overgestapt naar de Tannoy of lees ik je onderschrift verkeerd?
Zo ja, vanwaar die keuze eigenlijk en hoe ervaar je die?

In dit topic lees je namelijk zeer veel goede reviews over Usher ervaringen, inclusief mijzelf, maar toch zijn er al aardig wat mensen die weer voor iets anders gekozen hebben. Is Usher dan toch niet wat het moet zijn voor iedereen?

Dirc

Is Het = Usher?
Hier hetzelfde. Een nieuwe woning staat op de planning over een jaar of 4 denk ik. Dan neig ik toch weer sterk naar Usher, maar dan wel met een juiste versterker, grotere woonkamer, eventueel sub enz..

Alex Groningen

Zie het nu pas. Altijd weer zo'n vage correctie van de tablet.

Ja, het is de combi MF  en Usher.

Dirc

Denk dat ik de MD2 (als ze niet afgeschoten waren vanwege het formaat in deze kamer) wellicht met een andere versterker en wat roomcorrectie aardig aan de praat had kunnen krijgen, dus na een verhuis wordt het hier ook weer geprobeerd, maar dan goed.

Dirc

Is er hier iemand die iets kan zeggen over de Usher MD1 die hier op het forum te koop zijn? Hoe staan deze in verhouding tot de (voor mij te grote) MD2 en hoe tegen mijn eerdere CP6371?


Xander32

#1647
Ik heb zelf de BE variant gehad (MD1 BE); die klonk bij de verkoper op mijn eigen MF A5 versterker subliem, bij mijn thuis gaf deze flinke problemen door staande golven. De 718’s boden toen uitkomst.

Volgens de dealer destijds (W&W), is de MD2 de veel completere speaker t.o.v. de MD1.

Quote from: Dirc on May 16, 2018, 19:35:46
Is er hier iemand die iets kan zeggen over de Usher MD1 die hier op het forum te koop zijn? Hoe staan deze in verhouding tot de (voor mij te grote) MD2 en hoe tegen mijn eerdere CP6371?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Completer in de zin van?

Xander32

Een groter bereik, een betere tonaliteit, meer homogeen, aldus Karel. Ik heb ze zelf nooit 1 op 1 vergeleken en was onder de indruk van de MD1's bij een vrije opstelling (welke destijds bij mij thuis onmogelijk was).

Quote from: Dirc on May 16, 2018, 19:44:49
Completer in de zin van?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT