Hèt USHER AUDIO topic

Started by Dirc, June 11, 2010, 09:46:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Former member 78

Nee, dat was W&W Audio.
De link die jij postte, daar staan zelfs nog speakers op die al jaren niet meer worden gemaakt door Usher.

fasteddie

Ok dank je....helaas dat het zo gelopen is voor dit speakermerk tot op heden dan....hoop dat ze weer de Europese markt op gaan!

Kaakberg

er is nog genoeg op de tweedehands markt te vinden.

Dirc

Laat mij dan ook maar weer eens reageren naar tijden op de lees-modus te hebben gestaan.

Ik had voorheen, ja je leest het goed HAD, een paar prachtige speakers overgenomen van naar ik meen jullie welbekende forumgenoot Maro.
We hebben het dan over de Ushers CP 6371 BE. Jawel BE.

Echter omdat ik ging verhuizen en het in mijn toenmalige huiskamer qua afmeting niet mogelijk was deze speakers kwijt te kunnen heb ik deze helaas moeten verkopen inclusief de bijbehorende center speaker. Dus ik speel al tijden, ook wel naar tevredenheid, met Audium Comp 3 speakers.
Maar zeg eerlijk, het zijn niet de Ushers. Dus ja, ik heb spijt van de verkoop.

Inmiddels ben ik sterk aan het overwegen wat ik ga doen met mijn complete set. Ik dacht eerst aan inkrimpen en terug naar Sonos o.i.d. maar ik weet dat dit qua kwaliteit niet is wat ik wil. De Audium's staan voorlopig goed dus haast heb ik zeker niet maar als ik de 6371 nog eens tegen kom.........

Enfin, in mijn eigen topic zal ik ook qua de rest van apparatuur eens wat gaan researchen.

Xander32

Welkom terug Dirc 👍🏻.

Wellicht Usher 718 be/dmd of MD1 / 2 overwegen?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

sultankat

Er staat een zeer fraaie diamond usher te koop op dit forum ;-)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Dirc

Quote from: sultankat on December 25, 2017, 12:25:44
Er staat een zeer fraaie diamond usher te koop op dit forum ;-)

Daar heb ik al op gereageerd zoals je zult zien. Ik twijfel of ze hier passen (qua ruimte en budget  ;D).
Ik zou toch eerder voor een zuil gaan dan de 718 denk ik. Vergeten te vermelden dat ik geen nieuwkoop hoef te hebben maar wel nieuwstaat. De MD zal ik ook eens bekijken......

Maro

Herkenbaar Dirc. In mijn HT staan ook weer Usher speakers. Veel gehoord maar heel weinig kan mij zo bekoren als Usher. Zou iid eens kijken naar een setje MiniDancer 2. Dat was mijn upgrade na de 6371 set.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirc

Kun je iets vertellen over jouw ervaringen met de MiniDancer 2  t.o.v. de cp's die wij beide gehad hebben?

Maro

Quote from: Dirc on December 25, 2017, 13:08:15
Kun je iets vertellen over jouw ervaringen met de MiniDancer 2  t.o.v. de cp's die wij beide gehad hebben?

Ik vond de verschillen eigenlijk niet bijzonder groot. Duidelijk de zelfde signatuur. Ik heb nu de 6381BE's in de HT staan en ook die klinken meteen heel erg vertrouwd. De MD2's vullen beter je kamer. Geef ze wel een goede versterker.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dirc

Dat zal toch wel lukken met mijn SR8002 (bi-amp uiteraard) en later wellicht een buizig iets ofzo.
Maar omdat je sprak van een upgrade was ik benieuwd naar het 'up' van de grade.

Wellicht is de vraag dan beter waarom je nu de 6381 hebt?
Ik zit helaas wel met een beperkte ruimte links en rechts naast mijn tv meubel (omdat deze nu eenmaal breed is). Dus MD-2 zou zeker passen omdat de speaker zelf smaller is dan de uitstekende pootjes staat deze nog wat vrij ook. En mijn ervaring met de 6371's is dat indraaien amper nodig is.

Ik zal eens kijken naar setjes die te koop staan en te luisteren zijn (hopelijk wat zuidelijker dan bij jou  :clapping:)

Rusher

#1536
Quote from: Dirc on December 25, 2017, 13:00:04
Ik zou toch eerder voor een zuil gaan dan de 718 denk ik.
De performance van de 718 monitor zal u versteld doen staan! Het is een monitor die heeeel veeeel vloerstanders doet verbleken. Een versterker met ballen erop (niet per se veel watts, maar stabiel!) en u weet niet wat u overkomt!

Xander32

Quote from: Rusher on December 25, 2017, 23:06:59
De performance van de 718 monitor zal u versteld doen staan! Het is een monitor die heeeel veeeel vloerstanders doet verbleken. Een versterker met ballen erop (niet per se veel watts, maar stabiel!) en u weet niet wat u overkomt!

^^
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

De Audium's die ik nu heb ook hoor. Maar het zijn toch geen 6371's  :nowink: Vandaar dat ik de vloerstaander weer overweeg.

Dirc

Lastig de verschillen tussen de cp6371, cp6381 en de MD2. De passen qua formaat (vooral de diepte) nog hier. De 8571 wordt te diep met zijn 75 cm als ie ook nog een stukje van de muur moet staan.

Enfin bovenstaande combi zie je niet zomaar naast elkaar dus ik hoop dat Wim wat ervaringen heeft die hij kan delen voordat ik ergens ga luisteren wat momenteel voor mij aan de andere kant van NL is van wat er te koop staat.

sultankat

Quote from: Dirc on December 26, 2017, 10:09:59
Lastig de verschillen tussen de cp6371, cp6381 en de MD2. De passen qua formaat (vooral de diepte) nog hier. De 8571 wordt te diep met zijn 75 cm als ie ook nog een stukje van de muur moet staan.

Een groot gedeelte van de diepte van de 8571 wordt in beslag genomen door de voet. Juist het basgedeelte van de speaker ligt belangrijk naar meer naar voren waardoor de voet nagenoeg tegen de achterwand kan worden geplaatst.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Dirc

#1541
I know. Mijn tv meubel is al 60cm diep dus dan zouden ze nog 15 cm de kamer in komen als ze recht staan. Ze zijn dan wel weer iets smaller dan de MD2 bijvoorbeeld. Maar als ik ze dan ietswat indraai (ik zit redelijk dichtbij dus dat is wel aan te raden) dan kom ik in de knoei met de muur denk ik.

Maar het speelt nog wel door m'n hoofd  :dozingoff:

Kaakberg

Quote from: Rusher on December 25, 2017, 23:06:59
De performance van de 718 monitor zal u versteld doen staan! Het is een monitor die heeeel veeeel vloerstanders doet verbleken. Een versterker met ballen erop (niet per se veel watts, maar stabiel!) en u weet niet wat u overkomt!

die versterker hè. Ook Usher?

Dirc

Bij mij heeft Usher altijd prima gepresteerd met Marantz. Ik heb de SR8002 (met ringkern dus).

Dirc

Quote from: Dirc on December 26, 2017, 10:09:59
Lastig de verschillen tussen de cp6371, cp6381 en de MD2. De passen qua formaat (vooral de diepte) nog hier. De 8571 wordt te diep met zijn 75 cm als ie ook nog een stukje van de muur moet staan.

Enfin bovenstaande combi zie je niet zomaar naast elkaar dus ik hoop dat Wim wat ervaringen heeft die hij kan delen voordat ik ergens ga luisteren wat momenteel voor mij aan de andere kant van NL is van wat er te koop staat.

Wim? Heb jij nog aanvullingen over het verschil tussen de genoemden?

Rusher

Quote from: smacdab on December 26, 2017, 16:27:38
die versterker hè. Ook Usher?
Nee, niet nodig, wel geinig, doch teveel energieverbruik.
Gewoon iets uitzoeken wat stabiel is, een versterker dat de drivers snel op "nul" kan zetten voordat de volgende muzikale klap komt.

Xander32

Waarom grote ls willen indien je er niet de ruimte voor hebt?

In een krappe opstelling gaf de MD-1 bij mij destijds al problemen inzake de bass, met een MD-2 zal het er niet beter op worden. Een paartje 718 bracht toen bij mij uitkomst; deze presteerde onder die condities vele malen beter dan zijn vloerstaande broeder. Bij Wim stonden diens MD-2's ook redelijk vrij.


Quote from: Dirc on December 26, 2017, 10:09:59
Lastig de verschillen tussen de cp6371, cp6381 en de MD2. De passen qua formaat (vooral de diepte) nog hier. De 8571 wordt te diep met zijn 75 cm als ie ook nog een stukje van de muur moet staan.

Enfin bovenstaande combi zie je niet zomaar naast elkaar dus ik hoop dat Wim wat ervaringen heeft die hij kan delen voordat ik ergens ga luisteren wat momenteel voor mij aan de andere kant van NL is van wat er te koop staat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Dirc

Dan kan ik net zo goed mijn Audiums houden natuurlijk.
Daarom meer de vraag hoeveel ruimte ze nodig hebben. De MD-2 kan ik aan de achterkant wel wat ruimte geven maar de 8571 niet (alleen de ruimte die de voet hem geeft). Links heb ik beperkt ruimte i.v.m. raam en gordijn. Rechts heb ik wel een ruime meter over.

Dirc

De MD2 heb ik 2 verkopers gevonden. Een met een model uit 2015 en een uit 2012. Degen uit 2015 wilt er wel 300 euro meer voor hebben.
Dat los van het feit wat er gebeurt als ze niet geheel vrij staan natuurlijk.

Dirc

Ik gaf trouwens hierboven wel aan dat mijn Marantz SR8002 voldoende is voor de MD2. Maar is dat wel zo? Nooit moeite gehad met de andere Ushers maar wat de MD2 nodig heeft weet ik natuurlijk niet.