irule?

Started by egraaf, June 7, 2010, 08:31:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

egraaf

Ik kwam iRule (www.iruleathome.com) tegen op een ander forum, en het ziet er erg interessant uit. Het is een App voor Iphone die een hardware gateway nodig heeft van een ander bedrijf (Global Cache).

Is de hardware van Global Cache ergens in Nederland te koop, en wat kost zoiets dan?

Een oplossing met een apparaat dat IP omzet naar infrarood is erg interessant omdat je daar dan tegen kan praten vanaf een hoop andere devices (iPhone, je webserver in je eigen netwerk waar je dan vanuit de hele wereld je devices mee kan bedienen etc.). Begint deze markt wat volwassener te worden met standaard protocollen zodat je apparatuur van verschillende fabrikanten met elkaar kan laten praten, of blijven het dure oplossingen voor de happy few die duizenden euro's betalen aan een installatiebedrijf om wat domotica te doen?

Nosoforos

Zie het speciale topic over de iPhone en iPad als remotes. Daar heb ik deze ook genoemd, er zijn er nog een paar: RedEye, Bobby Remote oa. De meesten werken met Global Cache, RedEye met een eigen kastje. Global Cache moet je via internet bestellen, is niet in Nederland te krijgen voor zover ik weet.

egraaf

Quote from: Nosoforos on June  7, 2010, 08:55:23
Zie het speciale topic over de iPhone en iPad als remotes. Daar heb ik deze ook genoemd, er zijn er nog een paar: RedEye, Bobby Remote oa. De meesten werken met Global Cache, RedEye met een eigen kastje. Global Cache moet je via internet bestellen, is niet in Nederland te krijgen voor zover ik weet.

Bedankt voor je antwoorden.

Ik heb wat zitten zoeken voor leveranciers van Global Cache, en er zijn wel wat online shops in Engeland en Amerika, maar dan zit je natuurlijk weer met stekkers (een UK shop heeft me wel verteld dat de apparaten het doen op 220V).

Is er wel een versie met Nederlandse stekker te krijgen, of zal ik zowiezo met een conversieplug moeten gaan werken?

Ik vind de oplossing nog steeds wel mooi, maar als het zo moeilijk verkrijgbaar is dan moet ik misschien iets anders zoeken.

Nosoforos

#3
Dat weet ik eigenlijk niet. Maar mocht je er een besluiten aan te schaffen dan ben ik erg nieuwsgierig naar je ervaringen, ik wil namelijk tzt een van de bovengenoemde methodes gaan gebruiken en mijn iPhone 3G zodra die is vervangen door de iPhone 4 inzetten als dedicated remote.

- edit: Ik zie trouwens op de website van Global Cache wel staan dat er 220V versie beschikbaar zijn. Anders misschien even mailen met Global Cache zelf?


PKfotografie

via belgie zijn de producten wel te bestellen.

bedrijf heeft ook een account op dit forum
dus ze kunnen je vast meer vertellen.

m-pro

Durk

Ik ben aan het pielen met iRule. Ik heb toch een Ipad in mijn HT liggen tbv de streaming muziek, dus waarom dan geen iRule. Ik begrijp dat je voor IR en RS232 een Global Cache boxje nodig hebt. Mijn processor en Dune kan ik via http bedienen, dus dat kan ik zowiezo al proberen.

Wat me niet duidelijk is: hoe is de interactie met X10? Moet je daarvoor een interface hebben die aan de RS232 van de Global Cache hangt?
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Nosoforos

#6
Het handigst is het om te kijken/ het te vragen op het AVS forum, daar is een enorme thread waarop de makers altijd snel reageren op je vragen.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1124844&page=202

da duke

Ik heb ff zitten zoeken maar ook in Nederland zijn deze producten te krijgen.

http://www.icasa-domotica.nl/shop/shop/shop.php?c1=iTach%20lijn&s1=iTach%20lijn

Prijzen vallen me nog mee.

Durk

Dat valt inderdaad mee kwa prijzen. Ik heb de goedkoopste besteld. Ben gisteravond druk aan het testen geweest met ipad/ipod. Met de dune en de integra geen enkele vertraging. Nadeel is wel dat er geen hard-buttons zijn. Voor het zappen moet ik het dus nog even afwachten. Daar heb ik de global cachee voor nodig want voor zover ik heb ontdekken heeft de cisco ontvanger geen IP besturing.

Ander nadeel is dat de ipad/ipod natuurlijk niet als remote is ontworpen. Dus iedere keer aanzetten, system lock ontgrendelen..
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Nosoforos

Inderdaad, het gemis aan hard buttons en de auto-lock zijn wat mij betreft de twee grootste nadelen. Maar die zijn wat mij betreft ook goed op te lossen. Hard buttons zijn namelijk niet nodig, zo lang je maar niet steeds naar je scherm hoeft te kijken om iets te doen. Dit los je op met gestures (meerdere apps ondersteunen dit). Gewoon even swipen opzij of omhoog voor dingen als kanaal wisselen of volume aanpassen.
Het auto-lock probleem is op te lossen met een jailbreak. Er zijn dan opties om de wifi-verbinding altijd te behouden en te zorgen dat het apparaat geen lock-screen meer krijgt. Een jailbreak wil ik echter niet op mijn telefoon uitvoeren (dus wellicht in de toekomst op een aparte iPod touch die speciaal daarvoor bestemd zal zijn).

Durk

Irule ondersteunt standaard al prevent lock screen. Alleen blijf hij dan de hele tijd aan staan. Dat is in een HT setting ook niet echt lekker.
Irule ondersteunt ook gestures; daar moet ik nog even mee aan de gang.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Nosoforos

Hoe zijn je ervaringen met de ir-code database van iRule? Kun je je apparatuur snel bedienen of moet je nog op zoek naar veel codes? Ik probeer momenteel met iLearn en via internet achter de codes van mijn apparatuur te komen, maar ik vind het nogal een hel. Ik krijg het maar niet voor elkaar.

StefaanD

#12
Quote from: Durk on January 13, 2011, 16:41:08
Dat valt inderdaad mee kwa prijzen. Ik heb de goedkoopste besteld.

Het "IP naar 3x IR" model vermoed 'k dan ?

Dit draadje ga 'k verder even volgen.

hifivogel

:butbut: Klinkt erg hoopvol.
audiostreaming sonos

Sullivan

#14
Ik gebruik nu geruime tijd irule en ben er best tevreden mee. Ik heb 4 Global Cache iTach modules, 1 IP en 3 WIFI. Ik gebruik irule alleen misschien niet zoals het bedoeld is. Ik teken de volledige schermen en gebruik dan transparante buttons.

PS. Zoals je kunt zien ondersteunt irule nog niet het retina display

Nosoforos

Leuk om te zien. Ik overweeg ook al tijden om iRule te gebruiken, maar blijf huiverig omdat het server-based is. Ik wil de veiligheid en mogelijkheden van een programma gewoon op m'n mac. Gelukkig zijn de developers daar nu toch een beetje over aan het nadenken, zag ik in de thread op AVS, dus wie weet.
Ik ben benieuwd waar jij het allemaal voor gebruikt. Zou je wat meer uitleg/toelichting kunnen geven? En waarom heb je zoveel van die ir-units?

Durk

De builder is toch gewoon een web applicatie? Ik heb er met mijn iMac iig geen problemen mee en eenmaal in de iPad geladen heb je het niet meer nodig. Ik wacht alleen nog steeds op mijn modules.. De webshop waar ik het heb gekocht is niet echt snel; had het volgens mij beter in de VS kunnen bestellen. ;)
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749

Nosoforos

Ik vind het nogal een nadeel dat het een web-app is. Als het bedrijfje er mee op mocht houden, wat dan? Om maar iets te noemen. Maar goed, daar gaan veel discussies op dat forum ook over en de makers zijn zich er van bewust (of er iets mee gebeurt is iets anders). Tevens is een programma op je mac zelf leuk omdat je het dan tenminste kunt integreren in andere programma's (home-automation). Een web-app kan ik niet met een leuk applescriptje aansturen. De functionaliteit wordt daarmee beperkt tot je iOS-devices, dat vind ik nogal jammer.

Sullivan

Ik ben het wel met Nosoforos eens wat betreft het risico van een server based applicatie. Ik heb ook iRedTouch achter de hand die ook met de iTach modules werkt. Ik heb dus een alternatief, maar ik vond iRule prettiger.

Ik gebruik 1 module voor mijn apparatuur (dune, naim versterker, upc hd box, philips tv, squeesebox en klik aan klik uit) in de woonkamer. Verder 1 module voor in de werkkamer (intercomsysteem en klik aan klik uit). 1 module om mijn 3 deuren in huis te kunnen openen. en 1 module voor in de slaapkamer, maar die heb ik nog niet aangesloten.

Wat betreft de deuren en intercomsysteem even een toelichting. Door mijn handicap ben ik rolstoelafhankelijk en heb ik weinig spierkracht. Daarvoor heb ik al automatische deuren en die kan ik nu dan met me iPhone openen. Verder kan ik hulp krijgen en die hulp kan ik via een intercomsysteem oproepen. Nu dus ook via mijn iPhone.

Ik wist niet dat er een thread was op het AVS forum over iRule, die ga ik even bekijken.     

Nosoforos

Ja, een enorme thread zelfs! Ik zelf gebruik ook soms iRed op de mac, alleen heb ik daar nogal ruzie mee de hele tijd. Hij herkent codes niet (al heel veel over gemaild met de maker). Ook vandaar dat ik graag een echte applicatie zou zien van iRule voor op de mac, want momenteel heb ik op deze manier geen enkele optie.

Kjelt

Even een vraagje om te kijken of iRule voor mijn toepassing interessant is,
kan ik met dit programma en een iTach Wifi ->Serieel kastje een willekeurige string versturen?
Oftewel stel ik maak een knop aan op iRule waarmee ik "W123" wil versturen naar de iTach, hoe werkt dit precies? Moet ik dan een apart netwerk kiezen in netwerkinstellingen voor de bediening of doet iRule dit al automatisch als je naar deze app switched en kan ik dus zelf codes definieren die dan verstuurd worden?
alvast bedankt voor de moeite,

wazmarc

Ik zou wachten op de release van de Griffin Beacon (maart). Dit kastje heeft een 360 graden infra rood poort, en wordt gevoed door batterijen. Je hoeft dus geen apparaatjes aan je ipad of iphone te plakken. Je zend met blue-tooth en het appartaat zet het om naar IR. Dus je hoeft ook niet te richten  ;D. De gratis app voor de ipad en iphone is van dijit.

De prijs is $79

http://www.griffintechnology.com/products/beacon

Nosoforos

Een iTach zet je ook niet op je iPhone, hoor. Is gewoon een kastje dat je ergens in de buurt van je apparatuur kan zetten bijvoorbeeld. iPhone verbindt gewoon via wifi. De software van iRule is een stuk flexibeler dan die van Griffin, als ik zo even kijk (is eigenlijk met alle alternatieven het geval: de hardware is soms wel leuk bedacht, maar dan blijft de software weer ver achter, zoals ook bij RedEye)

Kjelt

Quote from: Kjelt on February  3, 2011, 12:31:02
Even een vraagje om te kijken of iRule voor mijn toepassing interessant is,
kan ik met dit programma en een iTach Wifi ->Serieel kastje een willekeurige string versturen?
Oftewel stel ik maak een knop aan op iRule waarmee ik "W123" wil versturen naar de iTach, hoe werkt dit precies? Moet ik dan een apart netwerk kiezen in netwerkinstellingen voor de bediening of doet iRule dit al automatisch als je naar deze app switched en kan ik dus zelf codes definieren die dan verstuurd worden?
alvast bedankt voor de moeite,
Niemand?

Durk

Je maakt in Irule een gateway aan met daarin de iTach. De gateway zorgt voor de aflevering van de strings op het juiste adres.
HT-set : Integra- Chord- Sonus Faber - Nordost
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=68749