irule?

Started by egraaf, June 7, 2010, 08:31:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CoSo

Quote from: xynyx on February 18, 2012, 00:43:56
Ik stuur de mijne wel aan met rs232. Ligt het aan iRule of maak je verkeerde codes aan?

Hier staan de juiste codes:
http://www.awe-europe.com/ir_232.html
Het werkt al, moest de instellingen op de Gclobal Cache veranderen  :-[

hifivogel

Coso bedankt voor de info over Dune. Ik heb nu de netwerk codes voor de Dune 3 opgehaald en hieruit heb ik de code voor subtitel gehaald en in Dune H1 een nieuwe code aangemaakt voor subtitel met de bijbehorende code. Vanavond maar eens uitproberen, nu heb ik andere bezigheden. Opa spelen en dat is ook een heel leuke bezigheid.
audiostreaming sonos

hifivogel

Ik heb inmiddels de netwerk codes voor de Dune 3 opgehaald en die zijn gewoon te gebruiken bij de Dune smart H1.
audiostreaming sonos

hifivogel

Mijn Primare processor SPA22 heeft aan de achterzijde een IR input, kan ik nu gewoon een mono/stereo kabel 3,5 mm gebruiken om te GC100 te verbinden met de Primare?
audiostreaming sonos

CoSo

ja zo heb ik het ook bij mijn Pioneer.

Alj geen 2 weg gebruikt heeft de RS232 toch geen voordeel.

hifivogel

Inmiddels contact gehad met de leverancier van de GC100 materialen. De GC100-12 wordt standaard uitgeleverd met 6 IR diodes, dit is inmiddels op hun site ook aangepast.
Dit ter info.
audiostreaming sonos

hifivogel

Ik bezit inmiddels een GC-100-6 om diverse apparaten aan te sturen via IR. Een van die apparaten is een Samsung TV type LE37B650. Ik kan bijna alle IR codes vinden in de iRule en openbare database. Maar ik mis de IR code voor omschakelen naar Teletekst. Mijn vraag is nu, heeft iemand deze IR code wel en is hij of zij bereid deze code beschikbaar te stellen?
audiostreaming sonos

J.A.F._Doorhof

Hi,
Je kan deze eventueel leren via de learner.
Als je wilt kun je even met de AB langskomen en dan leren wij de code voor je.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

hifivogel

Frank, bedankt het werkt nu in ieder geval en doe nog even de groeten aan Annewiek.
audiostreaming sonos

J.A.F._Doorhof

top. vertel het voort :)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sicob

Probeer om een Samsung 51d8000 te bedienen met dit programma maar er gebeurt niets. Heb de codes van samsung tv devices gebruikt in Builder. Heb ze toegewezen aan toetsen. Heb op mijn ipad een gateway gemaakt via http en heb ook een groene icon rechts onderin.  Wat doe ik fout?
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

J.A.F._Doorhof

IP nummers goed ?
Werkt geen enkele toets ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sicob

ip adres goed, geen enkele button werkt
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

hifivogel

Waar heb je de IP codes gevonden voor de Samsung.
audiostreaming sonos

J.A.F._Doorhof

Vreemd en de IP codes zijn wel echt voor dat toestel ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sicob

Ik heb de codes via de builder app gevonden, lijkt wel een verzameling van alle tvs van samsung. Als ik specifiek zoek naar codes voor de ps 51d8000 vind ik niks.

Ik gebruik de ip adres dat ik vind ik de netwerkstatus van de samsung, heb ook de gatewayadres geprobeerd maar die werkt ook niet
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

sicob

heb ook samsung remote app voor de ipad en die werkt via dat ip adres prima
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

hifivogel

Die IP codes heb ik op mijn Samsung ook geprobeerd maar die werken echt niet. Daarna de IR codes toegepast. IR codes "TV All Models". Alleen in die codes ontbreekt de teletekst code en die heb ik inmiddels van Frank gekregen.
audiostreaming sonos

sicob

dus als ik het goed begrijp kan ik via network of http geen verbinding maken zonder een hardware uitbreiding?
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

J.A.F._Doorhof

Als de codes goed zijn zou het moeten werken op dat IP nummer, soms kunnen aan en uit alleen moeilijk doen (lees niet werken). Je moet echter wel echt jouw toestel hebben, maw niet alle toestellen met een netwerk aansluiting ondersteunen ook besturing via IP via dezelfde codes.

Wat vreemd is, is dat je een iPad app hebt die wel werkt.
Je zou eens een mailtje naar de mensen van irule kunnen sturen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sicob

email verzonden en het antwoord zal ik hier wel posten :)
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

hifivogel

Ik ben heel erg benieuwd naar hun antwoord.
audiostreaming sonos

sicob

Hier het snelle antwoord

If you look at the codes type of the device you have imported, you will notice that they are IR codes (Global Cache, HEX CODES and Database codes are always IR) Samsung TVs are only controllable via IR with iRule and require a Global Cache gateway. We chose not to pursue IP control support of Samsung TVs because their protocol is garbage (for a better lack of a word) because they do not have a Power ON command, which renders that control protocol useless if you have to use IR or physically pushing the button on the TV.


Samsung remote app werkt wel met deze commando's en het klopt er zit geen power on commando in. Maar het lijkt mij toch dat dit op te lossen is....

The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life

J.A.F._Doorhof

Ligt eraan, als er geen wakeup on LAN optie op zit dan kun je het vergeten.
iRule doet er verstandig aan het dan NIET te ondersteunen, hoewel ik zou zeggen ondersteun dan alles behalve ON/OFF, aangezien ze dan verantwoordelijk gehouden kunnen worden door klanten dat iets niet werkt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sicob

vind het  een gemiste kans van Irule. Ik kan dus niet testen of het wat voor mij is zonder eerst een hardware uitbreiding te kopen. de bedoeling is/was om via icons de satelliet tv zenders aan te sturen. 

Maar dit wordt dus einde oefening helaas
The sign of intelligence is that you are constantly wondering. Idiots are always dead sure about every damn thing they are doing in their life