Denon DP-35F platenspeler met denon DL-110 cartridge

Started by muzikant, June 6, 2010, 16:40:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

muzikant

Zopas heb ik deze platenspeler overgenomen,wie heeft er ervaring met dit toestel.Waar moet ik op letten qua instellingen en welke naalddruk is het beste om in te stellen?De DL-110 cartridge is een high output moving coil maar volgens de gegevens die ik al gevonden heb kan men hem aansluiten op de MM ingang van mijn versterker maar of dat goed komt weet ik niet zeker.

Nahpets

QuoteSpecifications Denon DL-110:

# Output: 1.6mV
# Stylus: special elliptical diamond
# Cantilever: aluminum
# Frequency range: 20-45,000Hz
# Tracking force: 1.5-2.1g
# Weight: 4.8g

Zal inderdaad weinig problemen moeten geven op een MM ingang, misschien een beetje zachtjes, maar niet iets dat niet verholpen kan worden met het iets verder opendraaiden van het volume.

Verder geen ervaring met de Denon speler.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

muzikant

Mijn oprechte dank,daar heb ik al wat aan,hopelijk zijn er mensen die ook ervaring hebben met de platenspeler.

RU connected

Die Denon DP-35F heb ik zelf geen ervaring mee, maar het is volgens mij een prima direct drive tafel. Hier kan je gratis de handleiding downloaden: http://www.vinylengine.com/library/denon/dp-35f.shtml.

De DL-110 gebruik ik zelf ook en ben ik erg tevreden mee. Als naalddruk gebruik ik 1.8g.

Shorty

Denon DL-110 heb ik jaren in een Lenco gebruikt. :inlove: Let op: ophanging van de cantilever kan door ouderdom niet meer soepel zijn, dus als dat element er al vijftien jaar inhangt zou ik 'm vervangen... 

VrGr,

Bart J.