Eerst HDTV satellietontvanger

Started by anton, September 12, 2003, 21:56:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

anton

Lees net in de nieuwe audiovision dat de eerste echte HDTV satellietontvanger is aangekondigd. Het wordt de Smart Imperator (duits fabrikaat).
Het HDTV signaal zal via VGA en DVI doorgelust worden, er zitten geen YUV aansluitingen op.
Er komen twee tuners in alsook een (verwisselbare?) harde schijf.

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Hertog_Martin

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

J.A.F._Doorhof

Weet je dat zeker van die prijs ?
Waar we wel mee op moeten passen is of er een mogelijkheid is voor het plaatsen van een CAM, in de toekomst zal HD waarschijnlijk niet gratis blijven, het is lullig als je dan weer een andere receiver moet aanschaffen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

anton

Helemaal mee eens Frank, het was de eerste die ik tegenkwam vandaar mijn post. Het is uiteraard verstandig even te wachtten want het circus zal nu wel gaan beginnen 8) 8)

MdB

Update: Auf dem IFA-Messestand wurden die Aussagen zum "Imperator" ein wenig relativiert. Zwar wurde der DVI-Ausgang bestätigt, aber als voraussichtlicher Verkaufsstart erst Juni 2004 genannt. Nach dem derzeitigen Stand soll der "Imperator" rund 400 EUR kosten.
Beter duur dan niet te koop.

Hertog_Martin

#6
zat ik dus in de buurt, maar hij zal dus eerder tussen de 3 en de 400 over de toonbalk gaan.

ff een dom vraagje misschien: maar zal je altijd HDTV via satteliet moeten ontvangen of kan het ook aangeboden worden over de kabel?

Een schotel, sattelietontvanger of dure htpc zie ik namelijk niet echt zitten

Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

jaco

Ik denk wel dat je een van de eerste ontvanger moet kopen. Daar staat waarschijnlijk de encryptie op de DVI ouput nog niet aan. Wel is het inderaad handig als er een CAM slot in zit.. Anders is de pret ook snel over vrees ik.

Via de kabel geloof ik nog niet zo. De bandbreedte besteed een kabel explatant liever aan 4 andere kanalen. Pas als er genoeg zenders zijn zal het publiek over willen stappen, en komt de vraag op gang.
Ik hoop maar dat de 1e uitzend pioneers een lange adem hebben zodat genoeg mensen de kwaliteit kunnen zien.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Erik

Wat is CAM? een aansluiting voor je cam(era) recorder ???
Op zich vind ik een 400 euro voor HDTV best wel meevallen. Kijk eens wat onze hobby kost, sommigen geven al twee keer zoveel uit aan één interlink.
Nadeel is alleen, als na een jaar of eerder de stekker er weer uitgaat bij euro1080.
Maar ik neem aan dat de ontvanger ook vooor andere zenders (niet hdtv) inzetbaar is dus dan heb ik meteen een vervanger voor de kabel.
Een pc heb ik al, die schotel kan er ook nog wel bij.

Is het trouwens al zeker of er maandelijks betaald moet worden of niet en zo ja hoeveel?
Er stond namelijk een heel verhaal over business model en lobbies van hotels.

Niks voor jou Frank om die dingen te gaan verkopen? In jou heb ik nog wel vertrouwen, die zaakjes hier zijn mij net iets teveel "malle Pietje"


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Een powerbuy zal er wel inzitten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Quote from: Erik on September 13, 2003, 18:12:37
Wat is CAM? een aansluiting voor je cam(era) recorder ???

CAM = Conditional Access Module

Ofwel een module waarin een chip kaart past (of soms heeft de cam interne software) om kijken vrij te schakelen.

Ik verwacht dat de 1e stream toch wel vrij zullen zijn om een zo groot mogelij publiek te bereiken om hun te informeren.
Pas als men materiaal uitzend waar vel geld voor betaal moet worden (films) dan zal het restricted worden.
Alles wat Euro 1080 opneemt zelf zullen ze mischien wel zo uit kunnen zenden (slimme contractuele afspraken ?) Verder misschien ruilhandel met Japanse of USA materiaal bezitters (HDNET in USA ?)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

FTX

#11
Quote
IBC daily news: Vbox cards
Tuesday 16 September 2003

Vbox cards

Vbox Communications has unveiled two low-cost PCI receiver cards that bring digital television to the computer desktop.
The company introduced its DTT 150 DVB-T terrestrial receiver card along with the new DTS 110 DVB-S satellite receiver. Both cards use a software-based high definition MPEG-2 video decoder that delivers HD without the expense of hardware-based decoders.
3.325


Filip

pietnoeck

Ik vrees dat High definition hier in een andere context wordt gebruikt en dat het enkel om SD gaat. Of id het combinatie van SD en HD ? Kan dat trouwens ?

Een dergelijke kaart voor kabel bestraat al : http://www.dvico.com/products_mul_hd.html

FTX

#13
En er is de HyperCard II... maar wordt on-demand gemaakt en is dus veel te duur.

Filip

TheSeparator

#14
Is dit niet wat jullie zoeken ?

http://www.grobi.tv/scripts/index.cfm?FuseAction=Neuigkeiten.ShowDetails&ID=605

Ik heb een demo gezien en het was indrukwekkend.

Groeten,
TheSeparator

Who cares about separation, continuous climbs, direct routes, profile adherence, Barco TFT panels 2048x2048, roller-coasters, CPDLC, Flight Level 490, 5.0 NM, Boeing 787 and A388 ??

J.A.F._Doorhof

De Grobi units komen binnen kort op het forum in een soort powerbuy we zijn daar nog mee bezig met Grobi.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hertog_Martin

Weet je ongeveer een prijs Frank?
Pioneer DV-565A - Marantz sr4300 - 4x B&W DM601 s3 - Van den Hul Optocoupler MKII - Cable Talk Talk 3.1

Rob_Dingen

Hoi Frank

Welke tuner is het en is dat ding wat ik in het andere topic plaatste niet mooier.

Rob

J.A.F._Doorhof

#18
Hi,

Ik weet nog geen prijzen maar het zou aantrekkelijk worden :D.

@Rob.
Die andere lokte me ook wel degelijk maar ik zit een beetje rond te kijken en zolang ik nog geen prijzen weet kan ik geen keuze maken. Voorwaarde voor mij is wel dat ik een unit vindt die op Y,Pr,Pb uitstuurd ivm de H3DII, OF eventueel een unit die zelf 1080P uitstuurd (zijn er ook).

Heel veel geld ga ik er niet aan uitgeven, lees ik koop de goedkoopste, dit omdat er waarschijnlijk binnen een jaar toch heel veel gaat veranderen wat vast weer een nieuwe unit verreist, dat is me al 2x gebeurt en gebeurt me nu niet nog een keer.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

plasmal

zijn deze units ook met een digitale audio uitgang?

gr alex

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#21
Quote from: Hertog_Martin on October 27, 2003, 11:14:04
Weet je ongeveer een prijs Frank?
Er staat 625 Euro in de link naar Grobi.

Als je de chip id uit die link zoekt kom je uit bij Broadcom 7020
Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

pdxnet96

#22


Ik heb gelezen dat het een combi is van DVB-S en DVB-T dus sat en digitenne. en hij heeft 2 CI sloten..
dit is dus ook de Imperator..

En Frank mocht je die powerbuy gaan doen, wil ik er 2...

Update: Ik lees er weer overheen.. die powerbuy is voor die Grobi unit..

Ik wil die Smart Imperator dus mocht je daar nog een stunt mee doen hoor ik het graag...


Samsung LE40A756   Playstation 3 YDL 6.1
CAS 3                    HP D330 Tversity
80cm Alu Dish          Moteck 2100g
Topfield 3000CiPro    Sanyo PLV-Z3000

J.A.F._Doorhof

Welke als eerste komt met een CAM mogelijkheid die zullen we gaan voeren.
We zullen daarin zeker samen gaan werken met Grobi.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Al wat meer bekent over de Smart Imperator of andere HD sat-receivers ?