Inbouwen speakers in plafond en wand

Started by Denon Focal, May 31, 2010, 22:04:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Denon Focal

Ik ben bezig om in mijn nieuwe huis een Ht te bouwen (huis uit jaren 60).
Ik heb hiervoor de Focals In Ceiling 706V en In Wall 706V gekocht omdat ze goed bij mijn fronts en center passen.

De plafondspeakers komen in een houten plafond van circa 40 cm dik. De In Wall speakers komen in een houten koof.

Er zit behoorlijk wat lege ruimte om de speakers heen. Moet ik dit ergens mee opvullen of juist open laten voor het beste geluid?
Hoop dat iemand tips heeft want ik heb er geen ervaring mee.

Greetz Bart
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Denon Focal

Heeft niemand hier een mening over?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Robke

Ik denk niet dat er veel mensen zijn op het forum die er veel ervaring mee hebben. ;)
Kun je op de Focal site niet toevallig een handleiding downloaden waar in staat hoe groot de klankkast bij voorkeur moet zijn?


Denon Focal

Tnx voor de replys. De inbouwhandeleiding heb ik gedownload en de link verwijst naar een kit die je alleen hoeft te gebruiken als je niet genoeg vlees hebt om de speaker in te bouwen.

Ik kan me voorstellen dat een klankkast van een paar m3 te groot is voor alle inouwspeakers en als ik dat wil opvullen kan dat dan met bv gewone Isover glaswol?