Inbouwen speakers in plafond en wand

Started by Denon Focal, May 31, 2010, 22:04:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Denon Focal

Ik ben bezig om in mijn nieuwe huis een Ht te bouwen (huis uit jaren 60).
Ik heb hiervoor de Focals In Ceiling 706V en In Wall 706V gekocht omdat ze goed bij mijn fronts en center passen.

De plafondspeakers komen in een houten plafond van circa 40 cm dik. De In Wall speakers komen in een houten koof.

Er zit behoorlijk wat lege ruimte om de speakers heen. Moet ik dit ergens mee opvullen of juist open laten voor het beste geluid?
Hoop dat iemand tips heeft want ik heb er geen ervaring mee.

Greetz Bart
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Denon Focal

Heeft niemand hier een mening over?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Robke

Ik denk niet dat er veel mensen zijn op het forum die er veel ervaring mee hebben. ;)
Kun je op de Focal site niet toevallig een handleiding downloaden waar in staat hoe groot de klankkast bij voorkeur moet zijn?


Denon Focal

Tnx voor de replys. De inbouwhandeleiding heb ik gedownload en de link verwijst naar een kit die je alleen hoeft te gebruiken als je niet genoeg vlees hebt om de speaker in te bouwen.

Ik kan me voorstellen dat een klankkast van een paar m3 te groot is voor alle inouwspeakers en als ik dat wil opvullen kan dat dan met bv gewone Isover glaswol?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

ACQUA

ik denk dat je gewoon een koofje moet maken iets groter dan de ruimte die nodig is voor het inbouwen en dit dan lichtjes opvullen met minerale glaswol.

Denon Focal

Tnx,

Koof zit er al en loopt over de hele breedte kan dus het formaat niet aanpassen, daar bouw ik dan de speakers in. Maar als ik de ruimte tussen de speakers (zitten links en rechts aan het uiteinde) opvul met glaswol zit ik goed?

gr
Bart
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

ACQUA

volgens mij kan je daar niet veel verkeerds mee doen.  Ik ben natuurlijk ook geen expert  :confused:

e-sonic

Alternatief voor de glas en steenwol, is BAF.


http://www.speakerland.nl/paginas/onderdelen.php/accessoires/dempingsmateriaal/dempingsmateriaal


Ik heb dit zelf ook gebruikt voor modificatie van m'n oude kekkoh's.

groet van audio partner e-sonic