Rotel processor repareren.

Started by B., May 31, 2010, 21:08:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

B.

Ik heb zojuist een defecte RSP-1066 en Rotel RDV1060 op de kop getikt.

Van de DVD speler zijn enkele voedingsonderdelen doorgefikt. Makkelijk te herstellen, namelijk gewoon nieuwe componenten erin prikken en spelen. De DVD speler boeit mij ook niet zo heel veel, want waar het mij echt om gaat is de Rotel RSP-1066 processor. Alle instellingen en knoppen werken, evenals het schermpje en OSD. Er komt alleen geen enkel signaal uit alle outputs.

Voordat ik de Rotels binnen krijg wil ik vast wat algemene informatie, zodat het nakijken/meten wat makkelijker wordt. Wat ik zelf al bedacht heb is het volgende:

De processor kent 5 gebieden: digitaal input -> DSP -> D/A conversie -> volumeregeling -> analoog output.
Of indien de bron analoog is, 3 gebieden: analoog input -> volumeregeling -> analoog output.

Ik kan hieruit dus concluderen dat het defect niet in de DSP's en/of D/A conversie zit, aangezien de processor op analoog ook geen geluid geeft. Gelukkig maar, want in het digitale domein zoeken is echt niet te doen. Het probleem zit 'm dus waarschijnlijk in het analoge pad. Hoogstwaarschijnlijk ergens waar alle signaalwegen samenkomen, aangezien er uit geen enkele uitgang (van de 7.1) geluid komt.

Leuk gissen zo :D  .. Als iemand er met meer verstand van zaken iets over te zeggen hebt, graag ;)

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

B.

Quote from: mikeske on May 31, 2010, 21:20:55
Veel plezier ermee  ;D

Dankuwel :D  Je hebt me er heel blij mee gemaakt :)

B.

BMW850 is aan het tikken zie ik!! >:D

SpeedyAndré

Je zou bijna zeggen een stukje voeding van de analoge uitgang als alle ingangen niet door komen.
Straks is het enkel een zekering  :-*

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

lcaufrie

Ik kijk ook voor de service manual for deze rotel