Van UPC naar Sateliet: Waar moet je op letten.

Started by Duckt, May 30, 2010, 17:40:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Duckt

Ik denk dat dit voor meerdere personen wel interessant is om te weten, aangezien er steeds meer HD content op sateliet verschijnt.

Na jaren kabel tv te hebben gekeken via UPC zit ik er sterk aan te denken over te stappen naar Satelliet.
De kosten bij UPC rijzen zo langzamerhand de pan uit en de service is gewoon ronduit slecht.

Ik betaal nu ruim 70€ voor Internet, Bellen en HDTv. Wanneer ik naar de mogelijkheden van Canal Digitaal kijk dan heb voor deze prijs zelfs Sport1 en Film1 in HD in het pakket.
Ik wil op zolder en beneden HD zenders kunnen kijken en minimaal op 1 punt ook opnemen.

Canal Digitaal bied een gratis schotel en ontvanger aan. Is het niet verstandiger om zelf iets te kopen ?

Waar moet ik op letten wanneer ik overstap.  :eh:

Wild_Willy

...goede vraag ga ik even volgen :-)
Denon AVR-4311
Dune HD Max
B&W N802 front's
B&W N803 rears
QED - Silver Anniversary speakerkabels, HDMI kabels, Sub kabel en Optical kabel
Pioneer KRP-500M

donaldk

Je kosten voor internet (telefonie), die zitten er bij CD nog niet bij. En kabel heeft inmiddels vaak snellere en stabielere snelheid, als UPC je niet (teveel) knijpt, ten minste. Service bij CD was altijd bagger, nog erger dan UPC, maar ik lees hier nu betere berichten. SD beeld kwaliteit op hoofdkanalen is bij UPC digital zeker beter (8 Mbit/s CBR feed).

Raphie

het probleem is dat je er met alleen schotel niet bent.

wil je internet of telefoon  dan zit je toch voor normale snelheden aan UPC vast en ADSL, hoewel flink traget kost ook geld (vastrecht KPN + provider)

Bij UPC ben jealtijd je 16.75 kwijt voor je aansluiting, deze is noodzakelijk als je één van de diensten wil afnemen.
dan heb je eigen je digitale TV al gratis in een totaalpakket.

Ik heb schotel met CD pakket + HD er naast
als ik m'n UPC digitale TV ozpeg, dan blijf ik net zo veel betalen voor m'n Telefoon en Intwernet.

terug naar vastrecht KPN + ADSL Abbo doe ik echt NOOIT meer
JBL PRX Power!

peterrr

Wij hebben hier UPC voor telefoon,internet,analoge kabel(verplicht)  dat kost gem. zo`n E56 p.m

Maar voor Hd hebben we CD basis abbo E 65 per JAAR! en E5,- pm voor het hd.

Dat zijn dan ned 123, rtl 457, sbs 6, ned 5 ,veronica , 
een hd, canvas
History Hd
DiscoveryHd
Nat Geo Hd
Bravia Hd

voor de rest gratis BBCHD, Itv Hd, servus
En als je beetje lnb`s ( mulitytenne b.v) aan je set hangt kun een hoop Engelse zenders (de 28) vangen en opnemen.

En vergeet niet dat je een set al dan niet pvr moet kopen/afbetalen bij de aanbiedingen.

Het best is een set samenstellen en een losse abbo.

grt peterr


Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Duckt

Bedankt voor jullie reactie's.

Rest mij nog wel de vraag. Canal Digitaal bied een volledig pakket, hier heb ik dan toch geen UPC meer voor nodig of KPN ?

Op de site van Canal Digitaal staat !

EntertainmentHD
+ Snel Internet
+ Bellen Vaak


• Uitgebreid tv-pakket, inclusief HDTV
• Extra veel sport en erotiek
• Opnemen en live-tv pauzeren
• Razendsnel internet tot 20 Mb/s
• Bellen Vaak
• Actie: eerste 3 maanden: € 35,- p/mnd
• Actie: tijdelijk € 75,- extra korting!

* De eerste 3 maanden. Na 3 maanden € 67,50 p.m.

20Mb/s vind ik snel genoeg, dan wacht ik gewoon wat langer. Een slechter SD beeld zou wel een show-stopper zijn.
Verder hoor ik dat de HD kanalen scherper zijn dan bij UPC.


Pos

Je hebt dan wel ADSL, of je die 20 mbit haalt is maar de vraag. Dit hangt oa. af van de afstand tot de centrale.
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

audiolover

Volgens mij werkt CD samen met Online voor bellen en internet, dan heb je dus een Online abo én gebruik van de KPN draadjes. Voor die laatste dienst (lijnhuur) betaal je meestal niet extra, zit in het abo.
Begin eens met UPC te bellen met de melding dat je wilt opzeggen, iedere callcenter medewerker van UPC zal jou een aanbod doen om je te behouden.
Meridian M-30 speakers; dedicated audio-pc
S.M.S.L-U-9DAC/voorversterker;
Audioquest kabels: Carbon USB - Mackenzie RCA, Supra Lo-Rad, Supra MK-06

bart_nl

Quote from: Duckt on May 30, 2010, 22:27:35Verder hoor ik dat de HD kanalen scherper zijn dan bij UPC.
ik geloof niet dat er veel verschil in zit. Wel gebruikt CDS soms lagere bitrates en dan is de kwaliteit juist minder.

Duckt

Bij UPC moet je ook nog eens een extra decoder huren om in 2 ruimtes HD/TV te kunnen kijken.
Wanneer ik ook nog eens een extra decoder moet huren zit ik staks op 100€ per maand (zonder eredivisie live)

Opties zijn dus:

UPC een nieuwe aanbieding laten doen
Alles overzetten naar CD met eventueel minder beeldkwaliteit
Combineren UPC icm CD


Pos

Ook bij CD moet je een extra decoder hebben voor op zolder. Het tweede abonnement is wel goedkoper, volgens mij extra voor alleen HD €1 of €2,50 voor de 2e kaart. Extra losse HD ontvanger is tussen de €200-500 denk ik (hangt af van wat je er beslist op wilt hebben, (twintuner,PVR-usb of op interne HD, etc.))
Marantz PM 8003 * BA A26 * Block DAC 100 * Kimber PR8 * Atlas Equator mkII * TW2900 * AKG K701 * TEAC WAP

millon

Ik ben over gestapt van UPC naar CD.
Bij UPC had ik vaak storingen,en ze zijn slecht bereikbaar.

Bij het opzeggen UPC heb ik gezegt dat ik ging emigreren,en dat ik het gesprek opnam om latere misverstanden te voorkomen.
Ze was poeslief ;D

Ik heb zelf een complete schotelset gekocht, A kwaliteit (260euro)
Alleen het kaartje kwam er nog bij.
De eerste 3mnd gratis en daarna het HD nog 3mnd gratis.

De HDzenders waren ietsje beter dan UPC.
Ik heb dit kunnen testen omdat ik UPC ook nog had aangesloten.

SD zenders ietsje minder.
Maar nog prima kwaliteit.
Is eigenlijk niet zo belangrijk,aangezien ik alles in HD kijk.


ik betaalde eerst 30euro bij UPC

Nu 15euro bij CD ;)

Richi

Wij hebben hier ook CD. Wij wonen buiten het UPC gebied, dus UPC was bij ons geen optie. Mijn schoonvader heeft UPC HD op een Pioneer PDP-428XD en wij kijken CD HD op onze Pioneer PDP-5090. Als hij bij ons komt, heeft hij het iedere keer over hoe goed het beeld bij ons is. Zowel SD als HD kwaliteit is top notch. Beter dan dit heb ik het nog niet gezien. Wij hebben een 80cm schotel, dual LNB met 4 aansluitingen (dus Astra 1+3 in maximaal 4 ruimtes) en een Vantage 8000S sat ontvanger. Met name het laatste apparaat drijft ons nog wel eens tot waanzin :devil: omdat de software niet altijd stabiel is, maar verder zijn we héél tevreden met de beeldkwaliteit en het kostenplaatje. Wij hebben onze set zelf samengesteld bij Van Hunen in Arnhem en er een los CD abonnement bij afgesloten zo'n 3 jaar geleden.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

millon

Ik heb deze set gekocht
Een 64cm schotel geeft het zelfde beeld als een 80cm.
Alleen de 64cm valt sneller uit bij zeer zware regen of onweer.

Let wel op dat je een juiste schotel koop,bij de lnb.


Naam Art.Nr. Prijs Aantal Subtotaal Vernieuwen
6e) Philips DSR7141 HDTV *Nieuw model*
Nieuwe philips HD ontvanger €169,00    €169,00               
1) Coaxkabel klasse A Bedea 7mm
1) Grijze coax kabel Coax 9 €0,79    €11,85               
2) F - connector 7 mm Lange schacht
F conector met Rubber €0,60    €1,20               
Muurbeugel 35 cm badverg.
Bevestiging 35 cm verzonken €12,95    €12,95               
3c) DUO LNB Twin Astra 1/ Astra 3
Canal digitaal duo twin €34,95    €34,95               
2a) Triax 64 cm schotel
Kies uw kleur: Licht grijs TVV Satelliet schotel antenne €20,95

peterrr

Ik zou als je bij cd koopt dat "weergaloze" goede kleine ( 56cm absoluut geen uitval bij zwaar weer kijk de sat fora maar na  ;)) multytenne compleet met lnb`s erin voor alle sat`s nemen.

http://webshop.canaldigitaal.nl/article.asp?articleid=23424

Deze is zeer soepel met "phillips'( ik heb de 8182) en het verbreed het aanbod wat je kan kijken. ( oa vele engelse zenders bbc,itv,channel4 zo`n 35 stuks)
De sofware zoekt gelijk alles voor je uit je hoef alleen maar Favorieten toe te voegen.

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

donaldk

Is er een grotere versie van de 45 cm, van de Technisat Multytenne?

Krijg je wel minstens 40 euro korting, want ik zie bij bijvoorbeeld card-writer de 4 kops Technisat (voor één ontvanger, de twin uitvoering is maar liefst 100 euro meer) voor 129,- euro op de site staan?

millon


SpeedyAndré

Niet zo kinderachtig, pak het gelijk goed aan als je een schotel neemt  :P
Een Dreambox hd of bijv. Vu+ duo met CS en je kan vooruit met hd ontvangst.
Zelf denk ik aan een upgrade voor mijn Humax 2000 hd ontvanger, die is lekker eenvoudig.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

peterrr

Quote from: donaldk on May 31, 2010, 22:01:48
Is er een grotere versie van de 45 cm, van de Technisat Multytenne?

Krijg je wel minstens 40 euro korting, want ik zie bij bijvoorbeeld card-writer de 4 kops Technisat (voor één ontvanger, de twin uitvoering is maar liefst 100 euro meer) voor 129,- euro op de site staan?

Volgens mij niet,

http://www.technisat.com/index935e.html?nav=External_units,en,54

Is volgens hun dan waarschijnlijk ook niet nodig.. ;)


grt peterr

Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2