Bart's 9.1 HT en Stereo set, Nieuwe Stereo setup, speakers, versterker en stream

Started by Denon Focal, May 29, 2010, 22:37:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pagr

Gisteren bij Bart geweest om zijn 9.1 opstelling te aanschouwen en te ervaren.  Het was een hele leuke ervaring aangezien Bart en ik kwa muziek- en filmsmaak grote overeenkomsten hebben en allebei een Denon/Focal opstelling hebben. Daarnaast zitten we ongeveer in de zelfde levensfase en, heel belangrijk!, krijgen we van onze vrouwen alle ruimte om de belangrijkste kamer in huis naar onze eigen wensen in te richten. Natuurlijk met de nodige compensatie  :angel:

Na een bakkie koffie mocht ik op de sweet spot naar muziek luisteren en het was geweldig.  Zit nu ook te twijfelen voor zo'n center  ;)

Bart, bedankt voor de gastvrijheid!  en dankzij jou heb ik toch weer een klein upgrade virusje te pakken ook al hebben we bijna alles al   >:D

Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Denon Focal

@ Patrick: was erg gezellig en nog bedankt voor de heerlijke chocolade.

@ HTip, Xander, The Vampire, bmateijsen
Dank voor het meedenken, ik ga maar eens wat testen met een eindversterker en een geintergreerde.
Zoals als altijd geven je eigen oren het eindoordeel.

Ik denk wel dat het pre deel van de Denon prima is, zeker voor een AVR. Ook zijn de Dacs goed dus ik neig naar een EV, is ook beter in combi met surround. Als ik 9.1 ddraai op hoog volume is het beter om de frotns apart aan te sturen waardoor ook de andere kanalen meer lucht krijgen
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

TopGun2010

En? Nog getest met andere versterking? Ik hoor graag of je i.c.m. de 4810 nog verbeteringen kunt realiseren!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

WimB

Kom je "lucht" te kort met je Denon? Ik heb soms hetzelfde idee met mijn AVC en ook het idee dat de specs van Denon soms mooier op papier zijn als in werkelijkheid.

Denon Focal

Ik kom niet excht lucht tekort maar als ik 9.1 draai heb ik soms het idee dat het ontlasten van de AVR het geheel beter kan maken. En.... het geeft me de optie om eens 11.1 te testen ;D
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

TopGun2010

Heb je al met extra versterking getest? We horen graag de details!!
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Denon Focal

Mijn 1000e post :pompom:

De versterker gaat op de middellange baan, behalve als er een mooie 2de handsje langskomt..
Heb zojuist, een Dune Smart D1 besteld, had geen zijn meer om te wachten de de D2 en ruil later het Mobo wel om als het nodig mocht zijn. Mijn vrouw was het zat dat ik haar Laptop confiskeerde ;D.

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Dubbel gefeliciteerd dan Bart, zowel met je duizendste post als je Dune.
Dune Smart D1 is zo te zien dus alleen de unit met netwerk en display? Op zich heb je ook niet meer nodig als je al een dikke Denon Blu-rayspeler hebt staan en opslag in de vorm van een NAS.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Tnx, Ik heb een NAs met 8tb dus en extra harde schijf leek me overbodig, plus dat ik bang ben voor het geluid. Ook een extra Blu-ray leek me neit echt nodig dus een D1 is perfect voor mij.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Alleen de essentie van een mediastreamer dus. Snap je punt van de harde schijf maar al te goed, al is het maar 40 dB wat het apparaat maakt toch kan het irritant worden. Op zich is de D1 met 250 euro nog best duur in vergelijking met een Popcornhour C-200 of welke mediaspeler dan ook. Maar goed, nog altijd wel goedkoper dan de volledige versie van de HDI Dune. Laat maar weten hoe de Dune bevalt als je er wat langer mee hebt gespeeld, ik zie zoiets ook wel zitten.  :sigh:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

pagr

HI Bart,
Gefeliciteerd met je 1000+ post  :pompom:
en natuurlijk met je aanschaf van de Dune. Daar ga je geen spijt van krijgen!
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

rallufff

Hé Bart,

Het ziet er erg mooi uit allemaal... 9.1! Lekker hoor.....

Ik zou graag willen weten of je nog tevreden bent over je Focal subwoofer aangezien je aan het twijfelen was in het begin? Maakt ie genoeg kabaal?

Heb je die REL nog geprobeerd?
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

TopGun2010

Hoi Bart!

Ik heb nu ook de combi Denon AVR-4810 / Denon DBP-4010UD, ben er zeer tevreden over!!

:pompom:

Edit: Na een week testen besloten mijn eigen DVD-2500BT te houden en de DBP-4010UD terug te brengen, ik vond de meerwaarde te gering voor de investering die ik moest maken. Ik denk dat de DVD-2500BT i.c.m. mijn DCD-2000AE al een erg hoog niveau heeft. De 4010 is een mooi apparaat maar ik laat hem deze keer voorbij gaan  ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Denon Focal

Quote from: rallufff on May 16, 2011, 15:01:40
Hé Bart,

Het ziet er erg mooi uit allemaal... 9.1! Lekker hoor.....

Ik zou graag willen weten of je nog tevreden bent over je Focal subwoofer aangezien je aan het twijfelen was in het begin? Maakt ie genoeg kabaal?

Heb je die REL nog geprobeerd?

Ik ben tevreden met de Focal, voor muziek is hij top, bij films zou een zwaardere Sub nog beter zijn maar deze voldoet prima. Kortom ik zou hem weer kopen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Denon Focal

Quote from: TopGun2010 on May 16, 2011, 21:17:33
Hoi Bart!

Ik heb nu ook de combi Denon AVR-4810 / Denon DBP-4010UD, ben er zeer tevreden over!!

:pompom:

Gefeliciteerd, vind het ook echt een topcombi  :headbanging:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

FeaR1986

Quote from: Denon Focal on May 18, 2011, 15:17:07
Ik ben tevreden met de Focal, voor muziek is hij top, bij films zou een zwaardere Sub nog beter zijn maar deze voldoet prima. Kortom ik zou hem weer kopen.

Gewoon doen en lekker 9.2 gaan draaien!  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

rallufff

Quote from: Denon Focal on May 18, 2011, 15:17:07
Ik ben tevreden met de Focal, voor muziek is hij top, bij films zou een zwaardere Sub nog beter zijn maar deze voldoet prima. Kortom ik zou hem weer kopen.

Hmm oke klinkt goed. Ik ben toch echt van de muziek EN films.... dus zoek een sub die op alle 2 de gebieden goed is. Van wat ik ''hoor'' kom ik dan al snel uit bij een Velodyne. Hmmmm iig bedankt voor de info.
| Panasonic TX-P50VT30 | Harman Kardon AVR 460 | Sonos Connect | Focal Chorus 836V (Front) | Focal Chorus CC 800V (Center) | SVS SB12-NSD + Bettercables Silver Serpent | Cisco 8485DVB HD | PlayStation 3 320gb | Canare 4S11 / W&M BS-512 |

'Dance Department'

HTip

Je hebt inmiddels wel 1007 posts, maar toch gefeliciteerd met je 1000e post. Jammer voor je dat je pas bij 1500 een nieuwe status krijgt ;)

Ook feli met de Dune :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Een korte update. Heb inmiddels de Dune geinstaleerd en in het netwerk gehangen. Films, muziek en foto's staan op een Synology Nas 411j met 8Tb geheugen in Raid 5.
Draait allemaal als een zonnetje en ik moet de eerste file nog tegenkomen die de Dune niet speelt. Ook audiosync icm de Denon gaat vrijwel altijd perfect.

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Denon Focal

Wil mijn 1500ste post in mijn eigen Topic plaatsen.

Ben nog steeds erg tevreden met mijn setup.

Denk nog steeds na over een aparte stereoversterker met HT pass through of een eind versterker.

Wil het verschil maken zit ik toch al snel aan 2 duizend Eur en dat vind ik nu erg veel.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Rha007

Gefeliciteerd met je 1500ste post  :pompom:
Heb zelf mogen horen wat het verschil is met een stereo versterker en dan word het pas echt genieten met de focal's.
€2000 is idd een hoop geld, maar iemand moet de crisis toch uit het slob halen  :D
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

HTip

Weet niet welk merk je in gedachten hebt, maar heb je dit topic gezien?

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=131427.0

Zoals Rha007 aangeeft is het verschil voor stereo echt aanzienlijk. En met de Marantz LE ben je voor ca. €1400 klaar. Natuurlijk nog wel een paar interlinks voor de pre-out maar dat kan in eerste instantie ook een budgetkabel zijn.

Ik weet alleen niet of en hoe de match is tussen Denon en Marantz.

P.S. Welkom bij de HTforum legend group. Op naar de Elite ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Dank voor de reacties. Marantz en Denon moeten gezien de overeenkomsten goed samengaan. Denon heeft geen goede versterkers in het zwart de toplijn is zilver dus is Marantz een goede optie.
Een vriend van me heeft op mijn  aanraden net een Denon 3313 gekocht bij HC Hifi, is erg tevreden over de service.

Ik denk ook aan een Musical fidelity de M6i klinkt ook erg lekker, maar ook 2000 EUR dus goed nadenken.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Denon Focal

Een kleine upgrade, een Audioquest Cinnamon die de Monster kabel tussen AVR en Blu-ray vervangt. Goede kabel en wat dunner dan de vorige, ook de stekkers steken minder ver uit waardoor de speler wat dichter tegen de muur kan.



Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks