Bart's 9.1 HT en Stereo set, Nieuwe Stereo setup, speakers, versterker en stream

Started by Denon Focal, May 29, 2010, 22:37:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DV79

Blijft een erg mooie set, petje af.

Vraagje, waar ligt je center op? Ik zie 2 steunen onder de center, erg mooie oplossing.

Groeten en geniet van je set.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Denon Focal

@DV79
Dank voor het compliment. De center ligt op twee stalen staven die ik circa 20cm in de muur heb geboord en daarna zwart geverft.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

DV79

Quote from: Denon Focal on February 13, 2011, 23:01:41
@DV79
Dank voor het compliment. De center ligt op twee stalen staven die ik circa 20cm in de muur heb geboord en daarna zwart geverft.

Ok, mooie oplossing. 20 cm, dat is nogal wat, ga ik niet redden. Gelukkig dacht ik er vanmiddag voor ik begon met boren aan dat mijn muur maar 7 cm dik is.
Bij m'n Vogel tv steun werd aangegeven dat de gaten 7 cm diep moesten zijn. Dan had ik dus gaten gehad aan beide kanten van m'n muur :wacko: 6 cm was voldoende gelukkig.
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Denon Focal

Gisteren is Kevin (Fear) op bezoek geweest om de Choris center op te halen. Was leuk om te praten met een gelijkgstemde Denon/Focal liefhebber. Ook een stroomkabel van W&M meegegeven die ik over had.

Nu het kastje afmaken, wachten op de nieuwe DUne en dan alles mooi wegwerken.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Maximus_Aurelius

Dat is een mooie upgrade. Wanneer je zo'n center plaatst vlak onder een tv dan lijkt de tv in eens heel klein  ;)
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

vik

Quote from: Denon Focal on February 13, 2011, 15:34:35
De upgrade is binnen. Zoals al geraden is het een Focal Profile CC908 Centerspeaker.









Ik heb alles nu afgesteld met de nieuwe center en de speakers weer op de halve cirkel gezet (de Profile is groter dus de afstanden weken iets af).
Net getest met een aantal SACD (Dire Straits - Brothers in Arms, Jeff Wayne - War of the Worlds, Pink Floyd - Dark Side of the Moon) en het verschil is behoorlijk. De W woofers zorgen voor een homogener geluid en de center pakt zijn plaats meer in de setup.
Met films merk je ook duidelijk dat het beeld vooraan completer is.

Kortom een mooie upgrade met een hoge WAf, want ondanks dat de Profile behoorlijk groter is vind ze hem beter in het geheel passen.


:thumbs-up:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

FeaR1986

Quote from: Denon Focal on February 17, 2011, 11:04:18
Gisteren is Kevin (Fear) op bezoek geweest om de Choris center op te halen. Was leuk om te praten met een gelijkgstemde Denon/Focal liefhebber. Ook een stroomkabel van W&M meegegeven die ik over had.

Was gezellig Bart  :thumbs-up:
Jammer dat ik redelijk snel naar huis moest zodat ik de center naar binnen kon smokkelen. Meeste hier hebben last van de WAF, maar ik heb last van de PAF (Parents Acceptance Factor). Maar tot op heden is er nog niets over de center gezegd. Terwijl de Chorus toch een stuk groter is dan de oude Magnat. En niet alleen qua formaat is de Chorus groter, maar ook qua sound is de Chorus een stuk overtuigender!

Sinds vanmiddag zit de W&M Powercable in de receiver. Zag ook dat de PS3 over een identieke aansluiting beschikt, dus wellicht ooit nog een keer een dergelijke kabel voor de PS3. De XBox, Blu-rayspeler en DVD-speler hebben andere aansluitingen.

Maar ben door jou nu dus wel gaan twijfelen wat een mooie rear speaker zou zijn: de Chorus 807V met de originele stands of gewoon gek doen en er een Chorus 816V (of wellicht 816W) neerzetten  :sigh: Hopen dat ik snel een eigen huisje vind en daar alles in kan regelen. Kunnen we een keer bij mij naar Pink Floyd, Queen en Genesis luiseren.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

De nieuwe Center heeft een tijd staan inspelen en alle speakers zijn opnieuw ingesteld. Ook de fronts zijn licht verschoven, iets naar voren en minder ingedraaid.

Het geluid is duidelijk verbeterd, de nieuwe center heeft meer kracht. Grootste verbetering is de homogeniteit van de gehele front soundstage. het is alsof er één grote muur van speakers staat en het onderscheid tussen front, center en front-height is veel minder geworden. Met nama Sherlock Holmes (de film met RDJ) is een beleving, echt een mooie test Blu-Ray.
Kortom ik ben helemaal blij met deze upgrade die onverwacht vroeg is gekomen maar het geheel wel duidelijk beter maakt.

Nu wachten op de Dune 2 en dan zijn we voorlopig klaar (denkt mijn vrouw :wub:).
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

 :D

Nu maar hopen dat zij hier nooit mee-leest  ;).


Sander.


p.s. mooi om te lezen wat een goede center kan betekenen in een set.

Quote from: Denon Focal on March  2, 2011, 15:13:10
Nu wachten op de Dune 2 en dan zijn we voorlopig klaar ([size=10,5pt]denkt mijn vrouw[/size] :wub:).

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Quote from: Denon Focal on March  2, 2011, 15:13:10
De nieuwe Center heeft een tijd staan inspelen en alle speakers zijn opnieuw ingesteld. Ook de fronts zijn licht verschoven, iets naar voren en minder ingedraaid.

Het geluid is duidelijk verbeterd, de nieuwe center heeft meer kracht. Grootste verbetering is de homogeniteit van de gehele front soundstage. het is alsof er één grote muur van speakers staat en het onderscheid tussen front, center en front-height is veel minder geworden. Met nama Sherlock Holmes (de film met RDJ) is een beleving, echt een mooie test Blu-Ray.
Kortom ik ben helemaal blij met deze upgrade die onverwacht vroeg is gekomen maar het geheel wel duidelijk beter maakt.
Mooi dat je zo tevreden bent. Dit vraagt natuurlijk om een nieuwe overzichtsfoto ;)

Quote
Nu wachten op de Dune 2 en dan zijn we voorlopig klaar (denkt mijn vrouw :wub:).
:clapping:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Nieuwe pics komen als het kastje mooi af is en met alles mooi weggewerkt op zijn plaats staat.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

TopGun2010

Leuk verhaal Bart! Ik blijf deze volgen. Ziet er allemaal top uit!! Mooi huis, mooie spullen, wat wil een man nog meer.................. ;)
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Denon Focal

Ik ben erover aan het denken om het stereogeluid op een iets hoger niveau te tillen.

Hiiervoor zit ik te denken aan twee opties:
1) Een goede eindversterker (of 2 monoblokken) aan de preout van de Denon te hangen
2) Een stereoversterker met HT Through put te kopen.

Wat geeft volgens jullie het beste effect?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Ik heb geen ervaring hiermee, maar het lijkt me dat 2 monoblokken het beste resultaat geven. In high-end sets zie je vaak naast de speaker een enorme kast staan. Dit is dan de monoversterker ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Voor mij heel duidelijk: een integrated stereo versterker (met ht-pass thru).
De grootste winst behaal je middels de (veel) betere voorversterking van een geintegreerde stereoversterker. Eindversterking geeft "alleen" meer controle waardoor vaak een wat strakkere bass.


Sander.

Quote from: Denon Focal on April 14, 2011, 16:45:21
Ik ben erover aan het denken om het stereogeluid op een iets hoger niveau te tillen.

Hiiervoor zit ik te denken aan twee opties:
1) Een goede eindversterker (of 2 monoblokken) aan de preout van de Denon te hangen
2) Een stereoversterker met HT Through put te kopen.

Wat geeft volgens jullie het beste effect?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

Quote from: Xander32 on April 14, 2011, 18:37:03
Voor mij heel duidelijk: een integrated stereo versterker (met ht-pass thru).
De grootste winst behaal je middels de (veel) betere voorversterking van een geintegreerde stereoversterker. Eindversterking geeft "alleen" meer controle waardoor vaak een wat strakkere bass.


Sander.

eens. Zou ik ook doen, maar is vaak wel een wat duurdere oplossing. Een eindversterker kan redelijk goedkoop. Voordeel van een geïntegreerde stereo is idd dat je het pure stereo geluid krijgt
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Kan jullie keuze begrijpen, maar geldt dat ook als de processor niet de minste is, zoals in het geval van Bart's Denon 4810?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Quote from: The Vampire on April 14, 2011, 19:27:13
eens. Zou ik ook doen, maar is vaak wel een wat duurdere oplossing. Een eindversterker kan redelijk goedkoop. Voordeel van een geïntegreerde stereo is idd dat je het pure stereo geluid krijgt

En het grote nadeel is dat je surround geen synergie meer heeft.... ::)

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Quote from: HTip on April 14, 2011, 19:37:21
Kan jullie keuze begrijpen, maar geldt dat ook als de processor niet de minste is, zoals in het geval van Bart's Denon 4810?
idd ook weer waar. Niet zo goed bij nagedacht.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Quote from: The Vampire on April 14, 2011, 19:43:24
idd ook weer waar. Niet zo goed bij nagedacht.
Was maar een vraag hoor. Ik heb hier geen ervaring mee, maar het viel me net in ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Een gemis aan dan wel een achteruitgang van de synergie in meerkanaals door het toevoegen van een stereoversterker heb ik niet ervaren. Maar dat kan ook iets zeggen over de kwaliteit van (gebrek aan ...)  desmalige speakers  8) (Infinity Beta-serie en Focal Chorus 800-serie).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

Quote from: HTip on April 14, 2011, 19:53:04
Was maar een vraag hoor. Ik heb hier geen ervaring mee, maar het viel me net in ;)
Oh ik wou eigenlijk Bjorn quoten, maar ik kan me zo voorstellen dat een eindversterking  of monoblokken meer power geeft en een makkelijk aansturing van de speakers, maar niet perse zorgt voor een beter stereobeeld. En ik neem aan dat is wat Bart nu mist bij zijn huidige receiver
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo