Bart's 9.1 HT en Stereo set, Nieuwe Stereo setup, speakers, versterker en stream

Started by Denon Focal, May 29, 2010, 22:37:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Denon Focal

@Htip: Ik ben altijd erg tevreden over Hobo en dit bewijst dat, uiteraard doet Focal het top maar Hobo brengt en haalt alles en regelen het met Focal :clapping:

@patrick: Je bent welkom. Qua gadgets doe je niet echt onder volgens mij maar je mag mijn foto's best gebruiken om je vrouw te overtuigen ;D
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Denon Focal

Nu mijn set weer 100% functioneert (met dank aan een topservice van Hobo), is er een upgrade onderweg. Na een tip van een forumgenoot ben ik op het spoor gekomen van een door mij gewenst upgrade. Hoop vandaag de deal te kunnen doen en dan zet ik hem asap het foto's op het Forum.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Mooi dat het weer allemaal werkt. Upgrade? Spannend!

Heb je mijn berichtje in het concert-topic over de remastered CD's van APP gezien? Echt een aanrader! :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

@Htip: Ik zag de tip en dank daarvoor. Ik heb Gaudi remastered en dat klinkt inderdaad beter.
U

De upgrade is binnen en ga het straks aansluiten, ziet er al top uit  :wub:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

pagr

Quote from: Denon Focal on February  9, 2011, 22:41:03
De upgrade is binnen en ga het straks aansluiten, ziet er al top uit  :wub:
Graag foto's want ik kan de spanning niet meer aan  :o

Toch niet de Profile CC 908  ;)
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

Quote... Er gaat overigens een Focal Chorus CC 800V mijn kant op komen. En wel de CC 800V die eerst bij Denon Focal heeft mogen inspelen. Stond een Profile CC 908 te koop waar ik Denon Focal "subtiel" op gewezen had. Want hij wilde er altijd nog eentje mits deze niet te duur was. Ik had het geld voor de CC 908 niet over (lees, al te veel andere dingen gekocht als een Squeezebox en banaanpluggen) en neem genoegen met een CC 800V. Met de zekerheid dat hij zijn CC 800V al kwijt zou zijn heeft Denon Focal toen de Profile gekocht. Ik ga volgende week "mijn" CC 800V ophalen  ...


:D Sander.

Mooi hoor!!!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Denon Focal

Er valt op dit Forum ook niets geheim te houden  ;D

Fear wees mij op de Profile en had interesse in mijn centre zodat ik de upgrade financieel rond kon krijgen. Nogmaals dank Kevin :headbanging:

Het is inderdaad een profile 908CC geworden. Nieuw in doos 2 maanden oud, EUR 500,-. De verkoper had hem gekocht met een paar 1008BE monitoren die niet brachten wat hij hoopte, de speakers ruilden ze om maar de CC nam de winkel niet terug tot mijn geluk.

Het grote voordeel is dat deze de basporten aan de voorkant heeft waardoor hij dichter tegen de muur kan plus de W woofers en de extra mid unit. In mijn ruimte geeft hij net wat meer body en hij matched prima met de staande W's.


De WAF was hoger dan ik dacht, de Profile is beduidend groter maar eleganter dus vond ze geen probleem.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

Voor dat geld echt een super-koop!!!
Gefeli hoor.


Sander.
Quote from: Denon Focal on February 11, 2011, 09:56:54
Er valt op dit Forum ook niets geheim te houden  ;D

Fear wees mij op de Profile en had interesse in mijn centre zodat ik de upgrade financieel rond kon krijgen. Nogmaals dank Kevin :headbanging:

Het is inderdaad een profile 908CC geworden. Nieuw in doos 2 maanden oud, EUR 500,-. De verkoper had hem gehocht met een paar 1008BE monitoren die niet brachten wat hij hoopte, de speakers ruilden ze om maar de CC nam de winkel niet terug tot mijn geluk.

Het grote voordeel is dat deze de basporten aan de voorkant heeft waardoor hij dichter tegen de muur kan plus de W woofers en de extra mid unit. In mijn ruimte geeft hij net wat meer body en hij matched prima met de staande W's.


De WAF was hoger dan ik dacht, de Profile is beduidend groter maar eleganter dus vond ze geen probleem.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Weer een mooie upgrade 8) Ziet er prachtig uit. Ben benieuwd naar de foto's en wat je van het verschil in de klank vindt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

FeaR1986

Quote from: Denon Focal on February 11, 2011, 09:56:54
Fear wees mij op de Profile en had interesse in mijn centre zodat ik de upgrade financieel rond kon krijgen. Nogmaals dank Kevin :headbanging:

Ach, we mogen elkaar bedanken want we gaan er beiden op vooruit  :blush:
Ook wel leuk dat je hier in de buurt woont zodat ik de CC 800V op kan halen. Wil die 9.1 setup wel eens zien en horen  :thumbs-up:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Denon Focal

Quote from: FeaR1986 on February 12, 2011, 17:12:42
Wil die 9.1 setup wel eens zien en horen  :thumbs-up:

We gaan de 9.1  volgende week eens goed aan de tand voelen samen
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Denon Focal

De upgrade is binnen. Zoals al geraden is het een Focal Profile CC908 Centerspeaker.









Ik heb alles nu afgesteld met de nieuwe center en de speakers weer op de halve cirkel gezet (de Profile is groter dus de afstanden weken iets af).
Net getest met een aantal SACD (Dire Straits - Brothers in Arms, Jeff Wayne - War of the Worlds, Pink Floyd - Dark Side of the Moon) en het verschil is behoorlijk. De W woofers zorgen voor een homogener geluid en de center pakt zijn plaats meer in de setup.
Met films merk je ook duidelijk dat het beeld vooraan completer is.

Kortom een mooie upgrade met een hoge WAf, want ondanks dat de Profile behoorlijk groter is vind ze hem beter in het geheel passen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Ziet er inderdaad erg mooi uit. Je vrouw heeft smaak :P

En je had de SACD's net zo goed uit mijn rek gehaald kunnen hebben. Ook daar heb je een goede smaak :music:

Veel plezier weer!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

pagr

Gefeliciteerd  Ziet er mooi en netjes uit, straalt ook rust uit. Belangrijkste is natuurlijk het geluid! Dat is nu helemaal super.
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Denon Focal

Dank voor de reacies, moet zeggen dat ik steeds enthousiaster wordt over de nieuwe setup. De center moet nog inspelen want ondanks dat hij 2de hands is had ie 0 uren op de teller.

@Htip: ik mis alleen SACD van Alan Parsons, heb alleen de SHM CD's net als van Supertramp.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Quote from: Denon Focal on February 13, 2011, 18:09:57
@Htip: ik mis alleen SACD van Alan Parsons, heb alleen de SHM CD's net als van Supertramp.
APP heeft helaas geen SACD's uitgebracht. Wel HDAD's, maar ik dacht dat je die in Duitsland had besteld. En dan is er nog de prachtige DTS-CD van "On Air".

Die SHM-CD's ken ik niet. Welke heb je en waar kan je die nog krijgen?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

johan d

Waar zitten al jouw kabels? is dat een valse wand? Wel mooi

HTip

Quote from: johan d on February 13, 2011, 19:03:23
Waar zitten al jouw kabels? is dat een valse wand? Wel mooi
Kijk maar eens vanaf pagina 2 naar de foto's. Dan wordt een hoop duidelijk ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Quote from: HTip on February 13, 2011, 18:55:06
APP heeft helaas geen SACD's uitgebracht. Wel HDAD's, maar ik dacht dat je die in Duitsland had besteld. En dan is er nog de prachtige DTS-CD van "On Air".

Die SHM-CD's ken ik niet. Welke heb je en waar kan je die nog krijgen?

De HDAD's heb ik gekocht op jou advies, klinken er goed. Die SHM's komen uit Japan een vriend van me uit de VS heeft ze en ik heb ze geleend en naar FLAC omgezet. Dit omdat ik ze nergens te koop zag en het verschil met mijn gewone CD's wel duidelijk aanwezig was, ook als FLAC.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Denon Focal

Quote from: johan d on February 13, 2011, 19:03:23
Waar zitten al jouw kabels? is dat een valse wand? Wel mooi
Dank voor het compliment, is gewoon een stenen muur met stucwerk.
Zoals Htip al aangeaf zie begin van mij Topic. Alles is in de muren weggewerkt in buizen en goten.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Quote from: Denon Focal on February 13, 2011, 20:31:46
Dank voor het compliment, is gewoon een stenen muur met stucwerk.
Zoals Htip al aangeaf zie begin van mij Topic. Alles is in de muren weggewerkt in buizen en goten.
Met één toevoeging... "Alles is prachtig in de muren weggewerkt" :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Quote from: Denon Focal on February 13, 2011, 20:35:03
Tnx, zelfs mijn vrouw is het met je eens  ;)
Logisch! Welke vrouw vindt het nou niet mooi als er geen kabel in het zicht is? Ik denk geen enkele ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Geld dat ook voor trillende stoelen?  ;D (B-Box)
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks