Bart's 9.1 HT en Stereo set, Nieuwe Stereo setup, speakers, versterker en stream

Started by Denon Focal, May 29, 2010, 22:37:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Denon Focal

Na flink aan andere dingen in het huis te hebben geklust is ook het eerste misgegaan. We hebben een keukenkastenwand laten plaatsen met daarin de nieuwste Siemens Koelkast en vriezer. Dit zijn modellen met extra inhoud doordat de motor enonder zit.
Maandag de kerel van de keukenboer op bezoek en die roept doodleuk: "het past niet in ben weg". Hij had wel eerste de 6 kasten aan de muur geschroeft. Ik die avond de boel nameten en volgens mij moest het kunnen passen. Uiteindelijk na veel klagen twee mannen op bezoek gehad die er 3 uur over deden maar ze zitten er nu wel in. Vandaag de omlijsting gemaakt, maandag stucken en dan ook daar de inbouwspeakers erin.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Denon Focal

Gelukkig is er ook het een en ander aan de zitkamer gedaan.

Achterspeakers ingebouwd in de koof:

Detail speaker:


Opening plafondspeaker en de nieuwe RVS spotjes:


Voorwand met de kabelsbende:


De al wat meer opgeruimde kast met kabels


Ben zelf erg blij met het resultaat van de ingebouwde speakers, deze week de plafondspeakers.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Robbert54

ben toch wel erg benieuwd hoe dit straks gaat klinken
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Quote from: The Vampire on July 17, 2010, 23:15:21
ben toch wel erg benieuwd hoe dit straks gaat klinken
:withstupid:

Ik zie hier een ht-set ontstaan met een prachtige strakke afwerking.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Denon Focal

Ben zelf ook erg benieuwd hoe het gaat worden.
Strak gaat het er hopelijk uit zien. Mijn vrouw is tot nog toe erg tevreden.

Ik heb de achterspeakers al getest en die klinken echt prima. De koof zit goed in elkaar en resoneert helemaal niet, ook niet bij echt luide volumes. Ook de basweergave is strak. De tweeters kan ik richten naar de luisterpositie dus daar ga ik nog mee expirimenteren.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

JeKa

Ben ook wel benieuwd wat voor interieur er in de woning komt. Modern/strak toevallig?

Denon Focal

Interieur is van oorsprong inderdaad strak en modern.
Na de komst van onze vier kids is het wat veranderd. De Linteloo bank heeft bijvoorbeeld nu kleuren die ze nooit in het assortiment hadden  ::)
In dit huis gaan we het weer langzaam fatsoeneren, de kinderen worden ouder (2,4,6 en7) en we hebben nu ook wat meer ruimte (1100m3 tov 550 m3) zodat de woonkamer geen speelkamer meer is.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Davey


Denon Focal

Met vier drukke kids wil je graag wat ruimte om je heen :-X
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Davey

Met zo'n dikke 400 m2 kan je ze gewoon kwijtraken  :D

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Davey

Quote from: Denon Focal on July 18, 2010, 20:45:51
Ze roepen hard genoeg  :music:

Je hebt nog mazzel dat ze roepen. Die 4 van ons gillen  :dry:

HTip

Gaat lekker daar! En 1100m3 is best een groot huis :o

Wij hebben ook best een groot huis, maar inhoud weet ik eigenlijk niet :-X
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Ik heb me laten vertellen dat grootte niet het belangrijkste is ;D.
ik weet het alleen omdat het ik het moest opgeven aan de verzekering.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Roger Black

ZO! Jij pakt het goed aan zeg! Leuk project!

Even volgen.... ;)

DV79

Deze had ik nog niet gezien, die ga ik volgen.
Ziet er erg goed uit allemaal.

Succes!!
Linn Majik DSM/2  |  Linn Akurate 2200  |  Dynaudio Contour 20  |  Linn Black  |  Tellurium Q Black II  |  Audioquest Pearl HDMI  |  Philips 65 OLED 854

Denon Focal

Vandaag de definitieve keuze voor de nieuwe TV gemaakt. het is toch de Panasonic TX-P50V20 geworden.
de keuze voor plasma was vanaf dag  duidelijk. Ik heb nu nog een 36"CRT van Philips en LCD vind ik gewoon minder pretig kijken.
Getwijfeld tussen de 50" Pana en een 60"LG maar uiteindelijk toch voor de beter kwaliteit en zwartwaardes gegaan. De volgende upgrade wordt wellicht een projector met scherm erbij (kabels etc zitten al in de muur en het plafond).

Foto's volgen na de levering die de dag na verhuizing gepland staat.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

Mooie keuze.

Sander.
Quote from: Denon Focal on August 13, 2010, 23:00:58
Vandaag de definitieve keuze voor de nieuwe TV gemaakt. het is toch de Panasonic TX-P50V20 geworden.
de keuze voor plasma was vanaf dag  duidelijk. Ik heb nu nog een 36"CRT van Philips en LCD vind ik gewoon minder pretig kijken.
Getwijfeld tussen de 50" Pana en een 60"LG maar uiteindelijk toch voor de beter kwaliteit en zwartwaardes gegaan. De volgende upgrade wordt wellicht een projector met scherm erbij (kabels etc zitten al in de muur en het plafond).

Foto's volgen na de levering die de dag na verhuizing gepland staat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

MrPianola

Sooow ik ben inmiddels ook wel benieuwd  :worship:, net nieuw maar dit soort projecten is voor mij nog een droom (en hopelijk toekomstmuziek). Heb nu een appartementje dus kan niet heel gek doen... Maar wat niet is....  O0
Marantz SR 5004 - Marantz BD5004 - Sony PS3 - Sony Bravia KDL-37W5500 - JBL SCS10

Denon Focal

Het leuke is stap voor stap opbouwen. Ik ben ook niet meteen met dit zware spul begonnen.
Zal later nog wel eens mijn oude setjes plaatsen. O0
Tnx voor de leuke woorden.

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

sparda

WoonkamerHT: LG 55OLEDC6 - Marantz SR7010 -  Front: Klipsch RP-280F - Center: Klipsch RP-450C - Rear: Klipsch RP-260F - Sub: Klipsch R-115SW - Pioneer BDP-LX58 - PS4

Denon Focal

Nieuwe foto's komen na de verhuizing.
We zijn nu druk bezig met de laatste kleine klusjes in het nieuwe huis en de verhuisdozen in het oude aan het inpakken. Ik moet zeggen dat het met vier kleine kinderen een hele logistieke operatie is.  :devil:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Vin_cent

Quote from: Denon Focal on August 18, 2010, 09:31:21
Ik moet zeggen dat het met vier kleine kinderen een hele logistieke operatie is.  :devil:

Gewoon de doos goed labelen :D
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

Denon Focal

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks