Bart's 9.1 HT en Stereo set, Nieuwe Stereo setup, speakers, versterker en stream

Started by Denon Focal, May 29, 2010, 22:37:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sol

Schiet al lekker op, je gaat voortvarend te werk. Belooft veel goeds. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

HTip

Veel gebeurd daar.

Heb je nog nagedacht over de akoestiek?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Ik heb inderdaad veel gelezen over de akoestiek. Omdat het ook een zitkamer is kan ik helaas niets met Auralex doen behoudens een Gramma voor de sub en wellicht wat onder het platje bij de kast.
Verder is het plafond niet van beton maar hout en gips dus ik hoop dat dat niet heel erg slecht zal zijn. Er komen dikke verduisternde gordijnen voor het zijraam en de achterramen ) zowel ter voorbereiding op de beamer als akoustisch.
Aan meubels komen er twee grote stoffen banken. En ik denk een tapijt op de vloer onder de tafel.
Als alles staat ga ik maar eens meten en kijken of er meer moet gebeuren want ik weet niet zo goed wat ik nu kan doen dat ook past in een zitkamer.
Tips zijn meer dan welkom
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Gordijnen, stoffen meubels en vloerkleed zullen zeker helpen, maar de werking hangt af van de ruimte. Kan/mag je iets doen met het plafond? Hoe hoog is de woonkamer?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

plafond zit er al in, kreeg ik ook niet langs mijn vrouw denk ik om daar iets anders dan een witgestuckt plafond met inbouwspots te plaatsen.

Ruimte is 8 meter diep en 4,8 meter breed. eerst 4,5 meter is het plafond 2,40 hoog daarna houd de Vide op en krijg je het punt dak dat maximaal 6 meter hoog is en afloopt naar de achtermuur op 3 meter hoog
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Best een complexe ruimte zo te lezen. Is niet eenvoudig om zonder een meting te weten wat je precies moet doen. Waar ik aan zat te denken is een minimaal verlaagd plafond (ca. 8cm) met akoestische platen van Ecophon. Ik heb dat in zwart (Sombra), maar kan ook in wit (Focus). Ze hebben tegenwoordig platen van 240x60cm. Het ophangsysteem is verdekt (toevoeging Ds), dus je ziet slechts een aantal naden. Alleen met het plafond had ik al een mooi resultaat van 250Hz en hoger. Meer info kan je hier vinden.

Dan zijn er nog andere mogelijkheden, zoals akoestisch schuim, akoestische spanplafonds, etc.

Ik zou als eerste een meting (laten) doen. De probleemgebieden worden dan snel duidelijk.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

#56
Pfafond zou inderdaad een optie zijn als ik problemen heb in de akoestiek.

Als alles staat kom ik hier op terug, tnx voor het meedenken. :thumbs-up:
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Xander32

Quote from: Denon Focal on June 19, 2010, 23:02:04
Pfafond zou inderdaad een optie ijn als ik problemen heb in de akoustiek.

Als alles staat kom ik hier op terug, tnx voor het meedenken. :thumbs-up:
Volgens mij goed bezig hoor. Gaat vast erg mooi worden!

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Denon Focal

De stucadoors (5 man) zijn deze week bezig, schiet lekker op nu.

Ik wil mijn center speaker graag zwevend ophangen en dit aan een aantal mogelijkheden te denken
- Zwevende plan van Duraline op maat maken onder mijn center (eventueel center rechtstreeks op de dragers leggen en de plank niet gebruiken.
- Center beugels (bv B-Tech BT15 Centerspeaker beugel)
- Vensterbank dragers
- ?

Heeft iemand nog goede ideeën?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Mooi dat het opschiet. We willen natuurlijk wel foto's zien :D

Wat het ophangen van de center betreft:
- Hoe zwaar is je center?
- Heeft de center een bassreflex poort aan de achterkant?
- Waar zitten de aansluitingen?

Dit bepaalt naar mijn idee hoe ver de center van de muur moet komen en hoe zwaar de constructie uiteindelijk moet worden.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

De center is 11 kg zwaar (HxBxD: 189x493x294) en er zit een baspoort aan de achter kant.
Aansluitingen zitten ook aan de achterkant maar in een inham dus kabels passen prima. Ruimte tussen center en muur wordt bepaald door de baspoort. Wat is daar de minimale afstand?
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Dat is een flinke jongen ;) Klopt inderdaad dat de afstand bepaalt wordt door de baspoort. Daar is echter geen gouden regel voor. Ik zou eerst testen wat voor jou het beste klinkt. Kan nl. heel goed zijn dat jij het prima vindt klinken en dat ik helemaal niet.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Moet inderdaad eerst luisteren.
Ik wil daarom een ophanging waar ik die afstand tussen muur en center kan wijzigen.

Wellicht stangen met schroefdraad met chemische ankers in de muur bevestigen en daar de center opleggen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Ik zou een stellage maken, want die kan je makkelijk verschuiven en kost je ook geen muur ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Quote from: HTip on June 23, 2010, 16:00:02
Ik zou een stellage maken, want die kan je makkelijk verschuiven en kost je ook geen muur ;)

Stellage is bij mij niet zo mooi, alle apperatuur staat ingewerkt in de zijmuur en de yv gaat hangen dus ik wil de center ook graag "onzichtbaar" ophangen
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Quote from: Denon Focal on June 23, 2010, 17:59:42
Stellage is bij mij niet zo mooi, alle apperatuur staat ingewerkt in de zijmuur en de yv gaat hangen dus ik wil de center ook graag "onzichtbaar" ophangen
Ik bedoel alleen voor de test ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Denon Focal

Quote from: HTip on June 23, 2010, 18:05:27
Ik bedoel alleen voor de test ;)

Ex6 verkeerd begrepen, dat is een goed idee ik heb wel een tafeltje van 50cm hoog waarmee ik kan testen.
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

HTip

Quote from: Denon Focal on June 23, 2010, 18:09:09
Ex6 verkeerd begrepen, dat is een goed idee ik heb wel een tafeltje van 50cm hoog waarmee ik kan testen.
het is ook erg warm buiten :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Davey

Dit zijn de betere topics  8). Ik ga het lekker volgen. De eerste stappen zijn veelbelovend  :worship:

Xander32

Quote from: Denon Focal on June 23, 2010, 09:03:35
De center is 11 kg zwaar (HxBxD: 189x493x294) en er zit een baspoort aan de achter kant.
Aansluitingen zitten ook aan de achterkant maar in een inham dus kabels passen prima. Ruimte tussen center en muur wordt bepaald door de baspoort. Wat is daar de minimale afstand?
Ik maak gebruik van dezelfde center, heb deze nu ruim 20 cm van de muur. Dichter op de muur gaf een minder goed verstaanbare stemmen, de grondtoon/midbass werd er flink door versterkt ...

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Denon Focal

Het schiet nu lekker op. Als de stuckadoors bezig zijn gaat het met sprongen vooruit.

De Voorwand


Kast waar de kabels uitkomen


Detail linkerkast


Achterwand met speakeruitsparingen


Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Dat ziet er al erg strak uit. Gaat heel mooi worden :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

#73
Quote from: HTip on June 23, 2010, 09:38:56
Dat is een flinke jongen ;) Klopt inderdaad dat de afstand bepaalt wordt door de baspoort. Daar is echter geen gouden regel voor. Ik zou eerst testen wat voor jou het beste klinkt. Kan nl. heel goed zijn dat jij het prima vindt klinken en dat ik helemaal niet.
De CC 800 V bezit twee baspoorten aan de achterzijde welke een relatief bescheiden diameter hebben - in hoeverre dat de gewenste afstand tot aan de achterwand beinvloed zou ik niet weten. Zelf ben ik veel met de center aan het schuiven geweest en bemerkte dat enige lucht aan de achterkant goed doet. Liefst zou ik deze nog verder naar voren plaatsen(de ruimte is er) maar de veto van hare-maje gooide roet in `t eten :D.

Maar mooi om te zien hoe alles wordt geintegreerd in de living - daar zit een gedegen plan achter, dat is duidelijk.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

copran

Dit ziet er zeer goed uit Bart, ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Marantz SR7002, KEF Q5, Q3
Infinity Kappa II , Velodyne CHT-8R
Philips 963 SA , Sanyo PLV Z4000
Logitech Harmony ONE , Dune HD Smart D1
Panasonic TH-46PZ85,Panasonic BD 65
Sonos gebruiker.