Heb je de iPad al ?

Started by J.A.F._Doorhof, May 29, 2010, 09:32:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heb jij de iPad al ?

Ja
23 (20.5%)
Ga hem halen zodra hij hier uitkomt
18 (16.1%)
Zie ik wel als hij er is
24 (21.4%)
Nee, ik hoef hem niet!
47 (42%)

Total Members Voted: 112

J.A.F._Doorhof

Vergeet niet dat je met boeken en stripboeken en magazines natuurlijk selectief op de iPad kan zijn.
De library van mij is bv veel groter dan ooit op de 64 GB zou passen :D
ik selecteer gewoon de serie die ik mee wil nemen op een trip en eventueel neem ik de library mee op de laptop.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martijn76

Zou er eigenlijk een vorige maand al binnenhebben, maar ze waren in de states uitverkocht (alleen nog op bestelling)... Dus ben zonder op vakantie geweest, maar nu weer terug (en nog steeds zonder)

Ben nu even aan 't kijken in Duitsland, heb al wel een winkel gevonden maar ook daar stond de voorraadinfo op 0  :(

Twijfel nog een beetje of ik een wifi of een wifi+3g zal nemen (met een duo-sim met de iphone)... grootte zal 32GB worden (tenzij alleen de 64GB op voorraad is)

Former member 78

Ik zal voor de 3G gaan, met dual sim...

Kost een beetje meer, maar op bepaalde momenten is dat het wél waard ;)

Martijn76

Was mijn idee eigenlijk ook, de niet-3G'ers die ik ken zeggen 't niet te missen, maar ik ken mezelf ;)

Iemand ervaring met dual-sim met de ipad? ik neem een beetje aan dat je de iphone op uit of 'vliegtuig'-stand moet zetten om dan van de ipad gebruik te maken, of zit 't anders?

angel1978

Quote from: Martijn76 on July 13, 2010, 09:44:39
Was mijn idee eigenlijk ook, de niet-3G'ers die ik ken zeggen 't niet te missen, maar ik ken mezelf ;)

Iemand ervaring met dual-sim met de ipad? ik neem een beetje aan dat je de iphone op uit of 'vliegtuig'-stand moet zetten om dan van de ipad gebruik te maken, of zit 't anders?

Als je een iphone hebt, kan je die toch gewoon gebruiken als modem voor je ipad ?
Dan zou ik zeker niet de 3G kopen.. zonde van het geld..

Martijn76

de 3G-versie heeft ook GPS itt de niet-3G, maar op zich zou tethering een goede optie zijn natuurlijk, volgens mij is het alleen niet echt mogelijk (of is dat inmiddels veranderd)

Raphie

gelukkig gaan de flatrate data abbo's in Q4 op de schop. dan houdt dit soort "om dat het kan" 3G discussies snel op.
als je dan aan je moeder je online fotolijstje moet showen voor 1.30 euro per foto  ;D

wie heeft hem, behalve Frank,  nu al?!?
JBL PRX Power!

pagr

Quote from: Martijn76 on July 13, 2010, 09:31:31
Ben nu even aan 't kijken in Duitsland, heb al wel een winkel gevonden maar ook daar stond de voorraadinfo op 0  :(

Ik weet niet of ik nu de forumregels overtreed met onderstaande "reclame", excuses indien dit het geval is.

Kijk even bij Gravis en dan specifiek per winkel. Dit geeft een goed en actueel beeld.  Even bellen naar de winkel om te reserveren en je kunt het direct ophalen.  Neem wel genoem cash mee want er zit een limiet met de pinpas in het buitenland.

Zelf heb ik daar de 32G+3G gehaald want de 3G's zijn beter beschikbaar dan de alleen de WiFi-versies.  Ben achteraf wel blij met de 3G (met inderdaad de echte GPS erin) zodat je overal een verbinding hebt indien nodig/gewenst (altijd handig!!!). Ben nu op zoek naar een abbo.  Het valt me op dat je wellicht het beste een normale simkaart incl internet kan pakken voor smartphones want daar zijn goede aanbiedingen voor.  Voor specifieke data abbo's voor bijv. laptops betaal je minimaal het dubbele tarief  :unhappy:
Dan maar een goedkopere normale simkaart waarvan je SMS en Voice NIET gebruikt  ;D
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Martijn76

Quote from: pagr on July 13, 2010, 10:28:08
Ik weet niet of ik nu de forumregels overtreed met onderstaande "reclame", excuses indien dit het geval is.

Precies daar gekeken :) had even een mailtje gestuurd, misschien dat ik ze zo wel even bel inderdaad...

J.A.F._Doorhof

Persoonlijk heb ik geen 3G en komt er ook niet, ik heb simpelweg dan teveel abbo's nodig.
heb nu een duo sim en een MIFI en profiteer dan op al mijn apparaten van wifi via 3G dus ook dingen die normaal niet werken op 3G werken dan wel en de kwaliteit van filmpjes is een stuk beter via youtube omdat hij denkt dat het over wifi loopt.

Verder is het in het buitenland handiger, alleen in de mifi de simkaart wisselen en op alle apparaten gewoon internet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martijn76

Ze hadden er nog 1, spring zo even in de auto op weg naar de 'Heimat'...

3G al dan niet heb ik wel over getwijfeld, toch maar wel (ook omdat die nu op voorraad was en de niet-3G niet)...

Nu even een microSIMmetje bestellen bij t-mobile

AllStar

Ik typ dit op de iPad (16 GB wifi). Kan nu al niet meer zonder! MacBook niet meer aangeraakt sinds ik de iPad heb  8)

Raphie

Nou, kunnen jullie mooi allemaal lekker hierheen http://www.ipadforum.nl/

kunnen we hier weer over HT praten  ;)
JBL PRX Power!

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

pagr

Quote from: Raphie on July 13, 2010, 13:20:42
Nou, kunnen jullie mooi allemaal lekker hierheen http://www.ipadforum.nl/

kunnen we hier weer over HT praten  ;)
Is dit een serieuze website of is dit gemaakt om ons in een zwart gat te krijgen met ons speeltje? ;)

Even serieus: zolang de iPad nog niet is gelanceerd in NL/BE vind je bijna geen actieve fora hiervoor.  Uitzonderingen zijn natuurlijk onze topic op HTForum, tweakers.net en ipadplanet.nl (die van IPC). Althans dit zijn mijn NL-bronnen. iLounge.com zal iedereen wel kennen (zeker als je op zoek bent naar iPad assocoires als cases/hoesjes).
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

bartus

Ik ga er volgende week eentje kopen.

Gr,

Bartus

danielo

#66
Quote from: Raphie on July 13, 2010, 13:20:42
Nou, kunnen jullie mooi allemaal lekker hierheen http://www.ipadforum.nl/

kunnen we hier weer over HT praten  ;)

Misschien is het slimmer om dan in een topic te gaan lezen waar het woord 'ipad' niet in de titel staat.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Martijn76

Quote from: AllStar on July 13, 2010, 12:55:02
Ik typ dit op de iPad (16 GB wifi). Kan nu al niet meer zonder! MacBook niet meer aangeraakt sinds ik de iPad heb  8)

Ik dit bericht nu op m'n 32gb/3G :) ik ben blij!

aMUSEd

Quote from: Martijn76 on July 14, 2010, 14:16:05
Ik dit bericht nu op m'n 32gb/3G :) ik ben blij!
Je moet nog wennen aan het typen lees ik  ;)

pagr

Quote from: Martijn76 on July 14, 2010, 14:16:05
Ik dit bericht nu op m'n 32gb/3G :) ik ben blij!
Martijn, gefeliciteerd met je nieuw speeltje.  Welk T-mobile abbo heb je besteld?
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

Martijn76

Ik gebruik een dualsim met m'n iphone, werkt prima hoor! :-)

Nog even met de iphone 4 in m'n handen gestaan, maar daar wacht ik toch maar even mee tot de nl-release...

Martijn76

Quote from: aMUSEd on July 14, 2010, 15:11:24
Je moet nog wennen aan het typen lees ik  ;)

Hmmm, wat zal ik er van maken: Type of Lees ;)

aMUSEd


dovski

Ik heb sinds 2 maanden een iPad wifi en ben er zeer happy mee. Uitstekend alternatief voor laptop om op de bank te internetten, te mailen, games te spelen en om de krant te lezen. Ook heel handig op de wc  :D

pagr

Quote from: dovski on July 15, 2010, 22:19:26
Ik heb sinds 2 maanden een iPad wifi en ben er zeer happy mee.  .......... Ook heel handig op de wc  :D
Sommige dingen wil ik niet weten  :blink:

Voor de liefhebbers:

Vanavond heeft Apple heeft firmware 3.2.1 losgelaten. De kleine veranderingen zijn:

- Improved Wi-Fi connectivity
- Fixed an issue that could prevent copy and paste of single-page PDF attachments in Mail
- Addressed an issue that could cause video playback to freeze
- Improved reliability of video-out when using iPad Dock Connector to VGA Adapter
- Added Bing as an option for Safari's search field
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22