Heb je de iPad al ?

Started by J.A.F._Doorhof, May 29, 2010, 09:32:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heb jij de iPad al ?

Ja
23 (20.5%)
Ga hem halen zodra hij hier uitkomt
18 (16.1%)
Zie ik wel als hij er is
24 (21.4%)
Nee, ik hoef hem niet!
47 (42%)

Total Members Voted: 112

Erik

Quote from: Perfectionist on July 10, 2010, 13:11:33
Voor typen van aantekeningen heb ik meestal mijn managementassistente bij een bespreking zitten.  ;) :D
daar kan geen iPad tegenop ;D tenminste als die ik in ons bedrijf zie :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

blue-eyes

#26
Als je al een assistente hebt, waarom heb jij dan nog een IPAD nodig? Zo zie je maar. Al het geld gaat naar het management. Je kan beter de medewerkers 600 euro extra geven ;) :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

#27
Quote from: Blue-Eyes on July 10, 2010, 13:23:15
Als je al een assistente hebt, waarom heb jij dan nog een IPAD nodig? Zo zie je maar. Al het geld gaat naar het management. Je kan beter de medewerkers 600 euro extra geven ;) :P

Quote from: Perfectionist on July 10, 2010, 12:35:12
Hopelijk namelijk kunnen we de enorme papierstroom hiermee verminderen. Naar vergaderingen neem je je tablet mee, en heb je alle stukken er digitaal in zitten.....

Ik kan je verder verzekeren dat de verhouding management : werkvloer hier een hele andere is dan bij Getronics. Hier zitten 6 managers op 350 medewerkers, dat is helemaal niet zo gek.
Een beter forum begint bij jezelf.

blue-eyes

pRecies. Wij hebben er 3 op de 1000 ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

#29
Quote from: Blue-Eyes on July 10, 2010, 13:32:32
pRecies. Wij hebben er 3 op de 1000 ;)

Ik meen dat je een keer in het salaristopic had aangegeven dat het er 17 op ongeveer 100 in jouw practice waren?


Maar goed het is meer net hoe het definieert. Die 6 bij mijn zijn weer deels meewerkend en hebben ook inhoudelijke werkzaamheden.
Een beter forum begint bij jezelf.

jasjenl

Quote from: Perfectionist on July 10, 2010, 13:11:33
Voor typen van aantekeningen heb ik meestal mijn managementassistente bij een bespreking zitten.  ;) :D
Ah, zit je bij zo'n bedrijf ;)
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

blue-eyes

Was ook een grap :D :D

Ik weet niet de exacte cijfers, 1 competence manager op 20 medewerkers, en ik denk 3 accountmanagers per unit, met daarboven nog de directielaag. Samen vormen ze het MT van een unit, zo'n 100 - 150man.


Maar goed, ontopic maar weer ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Perfectionist

Quote from: jasjenl on July 10, 2010, 13:36:25
Ah, zit je bij zo'n bedrijf ;)

Nee dat is vrij normaal vanaf een bepaald functieniveau bij ieder bedrijf, je moet werkzaamheden ook vanuit financieel belang wel differentieren om doelmatig bezig te zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

jasjenl

Quote from: Perfectionist on July 10, 2010, 13:41:26
Nee dat is vrij normaal vanaf een bepaald functieniveau bij ieder bedrijf, je moet werkzaamheden ook vanuit financieel belang wel differentieren om doelmatig bezig te zijn.
Dat bedoel ik, je zit bij een bedrijf waar dit normaal is. Bij kleinere bedrijven (waar ik zelf bij zit) ligt dat iets anders. Maar wellicht dat in jouw geval dan zo'n iPad wel doeltreffend kan zijn, als het puur is om als een soort e-reader te gebruiken bij vergaderingen (om dan toch weer even on-topic te gaan ;))
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

J.A.F._Doorhof

Wij halen er zometeen een tweede bij, heb nu ruzie met Annewiek elke keer ;)
Zij wil een boek lezen en ik wil surfen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ajbeefde

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 10, 2010, 18:18:11
Wij halen er zometeen een tweede bij, heb nu ruzie met Annewiek elke keer ;)
Zij wil een boek lezen en ik wil surfen ;)
;D
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

esre

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 10, 2010, 18:18:11
Wij halen er zometeen een tweede bij, heb nu ruzie met Annewiek elke keer ;)
Zij wil een boek lezen en ik wil surfen ;)

Frank kom op..... even met die vuist op tafel rammen. :D
Veel uiterlijk vertoon en een koffer bij de voordeur doet wonderen. ;)

pagr

Quote from: Perfectionist on July 10, 2010, 12:35:12
Is wel functioneel gerelateerd.  :D

Hopelijk namelijk kunnen we de enorme papierstroom hiermee verminderen. Naar vergaderingen neem je je tablet mee, en heb je alle stukken er digitaal in zitten.....

Kijk weer een medelid op dit forum met dezelfde ideeen als ik.

Nu ik de iPad heb ben ik aan het zoeken naar de geschikte app voor een makkelijke koppeling tussen de iPad en mijn werk laptop.  Ik kom dan uit op Good Reader, QuickOffice en Documents to go.   Ik hoor graag waar jij meer werkt en wat je ervaringen zijn.
Daarnaast gebruik ik Evernote en ben nog op zoek naar een MindMap app voor de iPad.

Als het goed is komt volgende week mijn simkaart. Even knippen en dan is het helemaal compleet :clapping:
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22

peterrr

Ik zou willen dat hij er onderhand gewoon al "te koop" was voor de reguliere prijs.

Gewoon bij de mac center bij ons in het dorp

( en nee ik ben de laatste tijd niet in states geweest of duitsland)

grt Peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Perfectionist

Quote from: pagr on July 10, 2010, 18:37:28
Kijk weer een medelid op dit forum met dezelfde ideeen als ik.

Nu ik de iPad heb ben ik aan het zoeken naar de geschikte app voor een makkelijke koppeling tussen de iPad en mijn werk laptop.  Ik kom dan uit op Good Reader, QuickOffice en Documents to go.   Ik hoor graag waar jij meer werkt en wat je ervaringen zijn.
Daarnaast gebruik ik Evernote en ben nog op zoek naar een MindMap app voor de iPad.

Als het goed is komt volgende week mijn simkaart. Even knippen en dan is het helemaal compleet :clapping:

Kan je er nog niets van vertellen, aangezien ik hem nog niet heb.
Een beter forum begint bij jezelf.

Nahpets

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 10, 2010, 18:18:11
Wij halen er zometeen een tweede bij, heb nu ruzie met Annewiek elke keer ;)
Zij wil een boek lezen en ik wil surfen ;)

Geef haar een jaarkaart voor de bibliotheek, stukken goedkoper.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

J.A.F._Doorhof

Niet direct.
We reizen redelijk veel en boeken meeslepen kost soms ook geld vooral als ze in de koffer zitten waardoor hij over het gewicht gaat op de weg terug, daarnaast leest ze redelijk snel en veel dus 1 boek heb je weinig aan, daarnaast is een boek soms niet wat je ervan verwacht, maw je sleept best wel wat mee op een trip.

Nu laadt je gewoon een stuk of 20-30 boeken op de iPad en je bent voor een paar maanden klaar, en natuurlijk magazines, games, films voor onderweg.
En op locatie kan ze snel haar mails, sociale netwerk etc checken.
Doe dat maar eens met een bibliotheek abbonoment ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

J.A.F._Doorhof

lol
nog iets wat de ipad kan, de stand bij houden :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: peterrr on July 10, 2010, 19:01:40
Ik zou willen dat hij er onderhand gewoon al "te koop" was voor de reguliere prijs.

Gewoon bij de mac center bij ons in het dorp

( en nee ik ben de laatste tijd niet in states geweest of duitsland)

grt Peterr

Het begint een beetje bizar te worden, Ze zeggen nog steeds dat de nieuwe lichting landen deze maand gaat gebeuren maar kunnen nog steeds geen datum. Alles lijkt erop dat ze er gewoon ineens zijn zonder dat er een datum gegeven wordt. Nu de productie op 2.3M units per maand schijnt te liggen is het duidelijk dat dit gedaan is voor deze nieuwe marketen dit hoorde we vorige week dus 2 tot 3 weken voor ze hier zijn klinkt niet vreemd.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

MovieMax

Ik wacht wel op generatie 2. Een webcam is een must have voor Skype.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Erik

Quote from: MovieMax on July 11, 2010, 11:40:15
Ik wacht wel op generatie 2. Een webcam is een must have voor Skype.
Er is nog wel veel meer wat mist. Gewoon kopen en als v2 komt verkopen voor een leuk prijsje en upgraden anders kan je nog minimaal een jaar wachten
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

egraaf

Is er een reden om een grotere dan 16GB te nemen? 16GB lijkt me op zich wel genoeg, maar misschien hebben jullie de ervaring dat het snel vol loopt?

J.A.F._Doorhof

32 is denk ik ideaal.
16GB is net aan de kleine kant.
Ik moet wel bekennen dat ik er iets teveel op heb staan en zit nu nog met 4GB vrije ruimte (dus 28GB in gebruik).

Bij 16GB ben ik bang dat je in de problemen komt als je veel apps installeert, sommige apps zitten al rond de 100mb en een beetje film gaat richting de 1-2GB, boeken en magazines vallen wel mee, magazines zitten meestal maar op 25-40MB.

Vandaar dat ik de 64 maar niet heb genomen, maar de 32 lijkt me wel erg aan te raden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pagr

 :sleepy:
Quote from: egraaf on July 11, 2010, 14:34:26
Is er een reden om een grotere dan 16GB te nemen? 16GB lijkt me op zich wel genoeg, maar misschien hebben jullie de ervaring dat het snel vol loopt?
Ik vind dat je minimaal 32g moet hebben. Denk er aan dat bijv films al gauw ten 1G lopen (het is geen iPhone schermpje meer ;) en je wilt toch top kwaliteit hebben. En als je zo'n sukkel bent als ik die alle jaargangen en stripboeken van "vroeguh" MOET hebben dan is 32g het minimum. 
Audio/Video:  Philips Essence (42PES0001D) | Denon AVR-4310 | HDI Dune Base 3.0 | Pioneer DV-696AX | Focal Chorus 826W | Kef Q10c | Kef HTS 2001 / Q5 | REL Quake II
Fun stuff:  PS3 Slim | Wii | PS2 | PlaySeat + Logitech DFP | iPad 32+3G | iPhone 3GS | iPod Classic | Qnap 109 ProII | Callaway X-22