Yter bekabeling

Gestart door Audia, mei 27, 2010, 22:26:02

Vorige topic - Volgende topic

Audia

Ik ben aan het kijken naar Yter XLR interlinks.
Deze zouden mijn huidige Transparent Reference MM RCA en Ultra MM RCA moeten gaan vervangen.

Kent iemand deze kabel? Wat zijn de verschillen met Transparent?

Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

Raphie

hebben ze een website? naam zegt me zo niks.
JBL PRX Power!

Audia

Link staat in de startpost bij Yter.
Woonkamer: SF Magico S1 | Audia Flight FLS10 | Playback Designs MPS-3 | PS Audio P10 | Transparent MM2 | REL T9X Special Edition RED

Raphie

Duur? hoe kom je hier zo bij? lijkt me geen voor de hand liggende keuze? of voorkeurstemmen binnen SF gebruikers?
JBL PRX Power!

Audia

Citaat van: Raphie op mei 27, 2010, 22:29:54
Duur? hoe kom je hier zo bij? lijkt me geen voor de hand liggende keuze? of voorkeurstemmen binnen SF gebruikers?

De prijzen liggen een stuk lager dan de prijzen van de Transparent Reference XLR in MM2 (1200 versus 5000) per stuk.
Het schijnt dat de complete huidige Homage lijn van SF intern bekabelt is met deze kabels, vandaar mijn interesse hierin.

bmateijsen

Citaat van: Audia op mei 27, 2010, 22:34:02
De prijzen liggen een stuk lager dan de prijzen van de Transparent Reference XLR in MM2 (1200 versus 5000) per stuk.
Het schijnt dat de complete huidige Homage lijn van SF intern bekabelt is met deze kabels, vandaar mijn interesse hierin.

Ik vind Yter niet duur, zeker niet t.o.v. de adviesprijzen van Transparant. Wel moet de match gewoon goed zijn met de versterkers en luidsprekers, dus leen een set en ga luisteren ;).

Het klopt dat SF in de Homage serie intern Yter gebruikt. Het is ook van de makers van Sonus Faber ;)

Groet,

Bjorn

Audia

Citaat van: bmateijsen op mei 27, 2010, 22:41:54
Ik vind Yter niet duur, zeker niet t.o.v. de adviesprijzen van Transparant. Wel moet de match gewoon goed zijn met de versterkers en luidsprekers, dus leen een set en ga luisteren ;).

Het klopt dat SF in de Homage serie intern Yter gebruikt. Het is ook van de makers van Sonus Faber ;)

Groet,

Bjorn

Dank voor de snelle reply. Ik ga binnenkort 2 sets lenen.
Voor CD-voorversterker en voorversterker-eindversterker.

Wat is jullie ervaring met deze kabels?

bmateijsen

Citaat van: Audia op mei 27, 2010, 22:46:26
Dank voor de snelle reply. Ik ga binnenkort 2 sets lenen.
Voor CD-voorversterker en voorversterker-eindversterker.

Leuk! Ik denk dat het echter belangrijk is om synergie in je set te nemen, en dus ook de luidsprekerkabels erbij te nemen.

CiteerWat is jullie ervaring met deze kabels?

Geen directe ervaring mee.

Groet,

Bjorn

Audia

Citaat van: bmateijsen op mei 28, 2010, 07:42:53
Leuk! Ik denk dat het echter belangrijk is om synergie in je set te nemen, en dus ook de luidsprekerkabels erbij te nemen.

Ik wil eerst kijken wat de verschillen zijn puur voor de interlinks en daarna ook de speakerkabel meenemen in het vergelijk.
Laat wel even weten wat mijn bevindingen zijn.

bmateijsen

Citaat van: Audia op mei 28, 2010, 10:17:47
Ik wil eerst kijken wat de verschillen zijn puur voor de interlinks en daarna ook de speakerkabel meenemen in het vergelijk.
Laat wel even weten wat mijn bevindingen zijn.

Ik denk dat het heel belangrijk is om de totale synergie te testen, vandaar de nadruk erop. Je zal merken dat dit juist het belangrijkste is...

Audia

Citaat van: bmateijsen op mei 28, 2010, 12:05:24
Ik denk dat het heel belangrijk is om de totale synergie te testen, vandaar de nadruk erop. Je zal merken dat dit juist het belangrijkste is...

Hmm, ik ga vragen of ik de speakerkabel ook gelijk mag lenen zodat ik de synergie kan testen.
Dank voor de input.

Audia

Sinds gisteren een complete set bekabeling van Yter geleend (2 x XLR interlink en luidsprekerkabel).
Eerste indruk, anders dan Transparent met name in het hoog meer detail. Transparent geeft echter meer laag.
Ik heb een paar weken dus ik ga nu eerst deze even flink laten spelen voordat ik echt kritisch ga luisteren.

Audia

Gisteren de Yter bekabeling weer geretourneerd.

Na een uitgebreide luisterperiode van 4 weken heb ik toch besloten om op het pad van Transparent te blijven.
Ik vond de Yter kabels erg goed (zeker voor het geld), maar op dynamiek, plaatsing en detail gaat de Transparent de Yter toch voorbij.

Het vergelijk is wel op Transparent Reference / Ultra niveau gedaan.
Ik denk dan ook dat indien het vergelijk op compleet Reference en dan ook volledig gebalanceerd wordt gedaan, nog groter zal zijn.

Kortom, Yter is een hele mooie goede kabel voor een redelijke prijs. Transparent is mooier, maar helaas wel veel duurder.

bmateijsen

Als ik kijk naar de prijs/ kwaliteit verhouding van Yter tov Transparant Ultra/ Reference, dan is de verhouding 1 staat tot 8....

Audia

Citaat van: bmateijsen op augustus  1, 2010, 16:55:22
Als ik kijk naar de prijs/ kwaliteit verhouding van Yter tov Transparant Ultra/ Reference, dan is de verhouding 1 staat tot 8....

De Yter set is € 3250,= (2 x  € 1200,= voor de XLR interlinks + € 850,= voor de speakerkabel).
Een Transparent Ultra set is € 7700,= (2 x € 2350,= voor de XLR interlinks + € 3000,= voor de speakerkabel) is ong. 2,4 keer de prijs van Yter.
Een Transparent Reference set is € 15900,= (2 x € 4650,= voor de XLR interlinks + € 6600,= voor de speakerkabel) is ong. 4,9 keer de prijs van Yter.

De prijs is geen 1 staat tot 8, als je de kwaliteit erbij betrekt klopt het denk ik wel.
Feit blijft dat Transparent wel een stuk duurder is, maar in mijn opinie ook beter.
Voor eenieder om te beslissen of hij het de meerprijs waard vindt.

bmateijsen

Ach overdrijven is ook een vak, maar ik ging uit van de luidsprekerkabel t.o.v. reference, dus dan zit ik redelijk in de buurt ;). Yter luidsprekerkabel is namelijk zeer goed geprijsd!