iPad/iPhone als AB

Started by J.A.F._Doorhof, May 25, 2010, 22:04:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ro

Quote from: danielo on May 30, 2010, 16:21:20
Wat ik mis is vooral 2way control

Helemaal mee eens. Maar als merken allemaal met hun eigen systeem komen dan gaat dat waarschijnlijk ook niet lekker samen werken.

Ik ben me aan het verdiepen in Homeseer. Hiermee kun je je hele huis automatiseren, maar ook AV apparatuur aansturen. Communicatie kan via tcp/ip, rs232 of IR. De eerste twee ook met terugkoppeling. Voor populaire apparatuur zijn al plugin's geschreven die communiceren met je apparatuur. Via HsTouch kun je dan grafisch je schermen opzetten. Er is een client voor de iphone/pod/pad die het dan mogelijk maakt je via je zelf gemaakte schermen je huis of apparatuur te bedienen.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

J.A.F._Doorhof

2 way zou mooi zijn maar moet toch mogelijk zijn via het netwerk ?
Volgens mij is dit voor oppo BV mogelijk maar weet het niet zeker.
Voor rs323 is het er wel voor meer apparatuur.

Persoonlijk vind ik 2 way niet echt nodig, wel wil ik geen geval mijn ab moeten richten dus wifi naar een irbooster is ideaal voor mij.
Komt er dan ook voor bepaalde units 2 way is dat ideaal.

Voor jezelf zou een omgezette app toch moeten draaien ?
Dacht dat het alleen uit de app store gehouden werd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Het probleem is denk ik inderdaad dat iedereen zijn eigen systeem heeft, vandaar dat
ik ook aangaf dat merken het zelf moeten doen of de app makers zich moeten focussen o
slechts 1 of 2 merken. Maar de natuurlijke druk is om vooral veel te ondersteunen en dus
meestal naar IR te gaan of een proxy vanuit IR ipv al via rs232 of ethernet.

Neem denon daar kan je eigenlijk alle midrange en highend al 10 jaar via protocollen doen
die 2 way zijn en weinig zijn veranderd.

Het zou top zijn als er eens standaard zou zijn maar zie dat niet snel gebeuren en als die
er al komt duurt dat nog jaren voor het komt. Als IK dit zou doen voor mijn werk zou ik
merk voor merk doen en dan gelijk 'diep' ipv wat ze nu doen veel merken tegelijk maar alleen
opervlakkig en vooral 1-way.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 30, 2010, 16:58:01
Voor jezelf zou een omgezette app toch moeten draaien ?
Dacht dat het alleen uit de app store gehouden werd.

Ja en Nee, punt is dat ook adobe bepaalde dingen niet toestaat vanuit flash (zoals het random
connecten naar een poort) dus daar loop je ook nog een beetje vast. Maar je hebt gelijk het is niet hopeloos nog en ik zet door binnenkort 2 weken tijd om eraan te werken. Voorlopig gebruik ik het via vnc naar de ipad en op een 11" touchscreen zodat ik wel kan testen.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Is er geen mogelijkheid om bepaalde dingen uit te lezen ?
of wil je een app maken die op alles zou werken, of alleen voor jezelf ?

Kan me indenken dat er toch wel ergens poorten vermeld worden in de aansturing.
Een algemene app zou inderdaad wel een groot probleem zijn of je moet hem via de jailbreaks aan bieden.

Vraag me alleen af of het niet verstandig is even te wachten tot de nieuwe tools komen die wel goedgekeurd gaan worden, heb ergens iets gelezen dat de nieuwe Office zoiets gaat ondersteunen en Adobe ook, maar ik kan het mis hebben, heb dat ergens heel vluchtig opgenomen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ro

Als de merken zelf applicaties gaan ontwikkelen zou dat mooi zijn voor iemand die alles van een en het zelfde merk heeft. Op het moment dat je een Denon receiver hebt, een Sony dvd speler en een Dune mediaspeler, hoe gaat alles dan samen werken? Ik het lijkt mij mooi om op een pagina een overzicht te krijgen van alle apparatuur. Dan kom je toch weer uit op een flexibel systeem dat je zelf kan inrichten aan de hand van je eigen apparatuur.

Sommige fabrikanten gaan wel over op tcp/ip. Ik begrijp dat verschillende TVIX'en nu ook met de iphone te bedienen zijn. We zijn dus wel op de goede weg. Maar het is nog zeldzaam en gaat nog wel even duren voordat alle apparatuur op die manier is aan te sturen. Tot die tijd hebben we dan rs232 en ir.

Wat me helemaal mooi lijkt is dat je een preview van media op je mediaspeler op je ipad lam bekijken dan met een druk op de knop de film kan overschakelen naar je tv of projector. Dit soort functies is voorlopig volgens mij alleen mogelijk bij Crestron systemen.
Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

neptune

#31
Ipad 2.0 wishlist

-RF
-IR
-Bluetooth
zet hier iets neer

Nosoforos

-RF : natuurlijk komt dat er nooit op (maar genoeg opties met een extern apparaatje)
- IR: idem, natuurlijk niet. (laten ze in vredesnaam alle nieuwe apparatuur eens gewoon met bluetooth en wifi laten werken ipv die belachelijke afstandsbedieningen)
- Zit er al op.

J.A.F._Doorhof

Wifi naar ir zou rf overbodig moeten maken. Gewoon via een booster naar de apparatuur.
Vanaf een rf ontvanger lopen ook oogjes.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

neptune

met andere woorden: koop dit en dat erbij om het (goed) te laten werken.
niet iedereen wil alles op wifi zetten maar gewoon bedienen wat je al hebt staan en wat voor 99% van de mensen geld op dit moment.
zet hier iets neer

Nosoforos

Het zou toch werkelijk absurd zijn als we nieuwe, moderne apparaten zouden gaan uitrusten met een fossiel als ir?
Voor dat handjevol mensen dat daar gebruik van wil maken?
Begrijp me niet verkeerd, ik wil het er ook voor gebruiken, maar dan wel met een tussenstap. Dus een kastje zoals dat bij de Redeye, of zoiets als de iTach van Global Cache (maar liever iets wat beter is vormgegeven en op de markt gezet).

maxtrash

Quote from: Nosoforos on May 30, 2010, 22:33:58
Het zou toch werkelijk absurd zijn als we nieuwe, moderne apparaten zouden gaan uitrusten met een fossiel als ir?
Voor dat handjevol mensen dat daar gebruik van wil maken?
Begrijp me niet verkeerd, ik wil het er ook voor gebruiken, maar dan wel met een tussenstap. Dus een kastje zoals dat bij de Redeye, of zoiets als de iTach van Global Cache (maar liever iets wat beter is vormgegeven en op de markt gezet).
wat is er fossiel aan IR? 100% van de consumerelectronics heeft dit aan boord? Voor 50ct productiekosten kan Apple dit toevoegen aan het apparaat.
Maar goed, ik bekritiseer Apple niet. Ze hebben als eerste en enige een fatsoenlijke tablet op de markt gezet dus zullen er over nagedacht hebben

J.A.F._Doorhof

#37
Hi
Duik even in de materie van de remotes er is behoorlijk veel mogelijk van een simpele ir toevoeging tot wifi oplossingen die mijn voorkeur hebben.
Je hoeft er alleen een redeye of iets anders bij te kopen, je koopt BV de redeye en dan ben je feitelijk al klaar.
Je iPad of iPhone stuurt met wifi de ab signalen naar de redeye docking en die "blast" het naar je apparatuur. Aangezien veel mensen echter dingen in een kast hebben staan gaf ik als advies om een booster erbij te kopen. Deze pakt als het ware het ir signaal van de redeye op en verdeeld dit via oogjes naar de apparatuur.

Als je nu een rf ab koopt doet die feitelijk hetzelfde, je gaat vanaf BV de marantz of pronto naar een ontvanger in de kast en deze gaat met oogjes naar de apparatuur.
Enige nadeel van de redeye wat ik zo snel zie is dat hij standaard geen oogjes heeft maar alleen een blaster voor het ir signaal.

Voordeel van deze oplossing is dat je geen extra ding op je iPhone of iPad hoeft te zetten, en niet hoeft te richten op je apparatuur, daarbij kun je letterlijk door het hele huis je apparatuur bedienen, zolang je maar wifi hebt. Mijn marantz met rf pakt BV de apparatuur tot een bepaalde afstand en dan houd het op, met de redeye zou het betekenen dat ik zelfs vanaf de studio mijn apparatuur kan bedienen wat handig is voor de sat receiver om BV van kanalen te wisselen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

De markt waar we het hier over hebben is 500euro of meer (meestal veel meer) daar is ir en rf al een achterhaald iets en werken mensen (zoals hier ook al wordt aangegeven) via proxy oplossingen die in
het av rack de omzetting doen naar de 'oude' systemen. Nadeel hieraan dat het meestal niet 2 way is en
je dus de status niet 100% zeker weet. Ook daarom denk ik dat een aantal mensen/makers er beter aan zouden doen zich te beperken tot een 1 merk of veel gebruikte combi's en alleen 2way machines te gebruiken je hoeft dan veel dingen niet op te lossen en kan veel meer doen omdat je zekerheid hebt in welke status alles is en feedback terug naar het scherm kan.

Over mijn persoonlijke ipad project, dat is zo fijn aan persoonlijk hoeft alleen voor mijzelf (of kleine groep) te werken. Ik focus hierop op denon (via rs232 of ethernet), apple en jvc. Vooral de denon/apple combi zal nog wel zinnig zijn voor een aantal mensen. Ik doe het puur voor de lol dus ja Frank de beperkingen die apple oplegt zijn vervelend maar niet iets waar ik niet omheen kan.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Het is wel jammer dat als het werkt je het niet in de appstore kan gooien en wat extra geld kan verdienen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 31, 2010, 09:44:37
Het is wel jammer dat als het werkt je het niet in de appstore kan gooien en wat extra geld kan verdienen.

Dat is waar maar voor je het weet schep je verplichtingen naar gebruikers en is het geen hobby project meer. Dit is een keuze die je moet maken vandaar dat ik kies voor het opensource maken zodat mensen ermee kunnen spelen en aanpassen zonder dat ik verdere verplichting heb.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Pieter-Jan

Nog een universele afstandsbediening voor iphone, pod en pad die eraan komt:

http://www.gear4.com/unity/

Ziet er interessant uit ...
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

htbroek

Dit zou ook een goede oplossing zijn

http://www.l5remote.com/

Iemand al ervaring?

Een maat van mij gaat volgende maand naar Amerika, zat erover te denken om hem er 1 te laten meenemen. Kan alleen online geen goede review vinden.

danielo

Quote from: htbroek on June 11, 2010, 09:25:07
Dit zou ook een goede oplossing zijn

http://www.l5remote.com/

Iemand al ervaring?

Een maat van mij gaat volgende maand naar Amerika, zat erover te denken om hem er 1 te laten meenemen. Kan alleen online geen goede review vinden.

Alles met zo'n dongle is vind ik helemaal niets, iets dat via een proxy model werkt is veel zinniger. De eerste stap moet gaan via wifi van de iphone/ipad naar het kasje en niet als een vaag aanhangsel.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Valkyrie

Quote from: danielo on June 12, 2010, 12:41:53
Alles met zo'n dongle is vind ik helemaal niets, iets dat via een proxy model werkt is veel zinniger. De eerste stap moet gaan via wifi van de iphone/ipad naar het kasje en niet als een vaag aanhangsel.

Daniel.

Helemaal mee eens, net zoals de sonos-app voor de Iphone.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

J.A.F._Doorhof

Ik ben ook geen voorstander van een dongle maar wel van de wifi oplossingen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Gaeje

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 30, 2010, 22:48:26
Aangezien veel mensen echter dingen in een kast hebben staan gaf ik als advies om een booster erbij te kopen. Deze pakt als het ware het ir signaal van de redeye op en verdeeld dit via oogjes naar de apparatuur.

Als je nu een rf ab koopt doet die feitelijk hetzelfde, je gaat vanaf BV de marantz of pronto naar een ontvanger in de kast en deze gaat met oogjes naar de apparatuur.
Enige nadeel van de redeye wat ik zo snel zie is dat hij standaard geen oogjes heeft maar alleen een blaster voor het ir signaal.


maar die redeye ontvangt toch al de signalen via wifi, dus kan je die toch meteen MEE in de kast zetten met je apparatuur?

J.A.F._Doorhof

Klopt die heeft dan ook meer dan mijn intresse.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Valkyrie

hmmz toch eens kijken of ik die redeye kan meenemen uit Canada :P
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Nosoforos

Nadeel van die Redeye vind ik dat ie geen emitters ondersteund. Ik ben dus meer geïnteresseerd in de iTach, die zet je ook weg in de kast, maar die kun je net iets handiger aan je apparatuur koppelen met van die ir- verlengkabeltjes. Het bedienen doe je dan allemaal gewoon via wifi.