iPad/iPhone als AB

Started by J.A.F._Doorhof, May 25, 2010, 22:04:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

De ipad is natuurlijk feitelijk de ideale afstandsbediening voor een groot of kleine home theater, waarschijnlijk dat je daarom ook nu van bv Creston ook al apps ziet voor de iPad die hun touchpanels wel eens zouden kunnen gaan vervangen, ook control4 heeft een toepassing.

Echter mijn oog viel op deze : https://thinkflood.com/products/redeye/what-is-redeye/
Geen gedoe met opzet stukjes gewoon wifi naar IR en daarvandaan met een IR blaster van bv Marmitek naar alle apparatuur.

Grafisch kun je natuurlijk enorm veel doen, en qua real estate en resolutie moeten de mogelijkheden enorm zijn.

Zelf stap ik nog niet over omdat ik een perfect werkende Marantz RC9200 heb maar ik denk dat voor mensen die nog geen goede universele remote hebben dit toch wel heel erg interessant gaat worden de komende maanden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Nosoforos

Tja, inmiddels zijn er erg veel van dit soort opties. Ik wacht al jaren op het juiste moment en het juiste product. Check ook eens "iRule" en "Bobby Remote". De meesten werken met Global Cache boxes. En dan heb je natuurlijk ook nog iRed op de Mac en daarbij/ of los daarvan iRed Touch.
En dan zijn er nog talloze opzet-ir-stukjes, die ik persoonlijk allemaal niks vind. Vaak moet je je iPhone dan omdraaien voor gebruik, daar zou ik gek van worden, als je de hele dag gewend bent hem met de home-knop naar beneden te hanteren.
Red-Eye had al vroeg mijn interesse, alleen inmiddels minder aangezien je een line of sight nodig hebt. Als je toch met extenders gaat werken, vind ik de iRule/Bobby/iRed leuker. Maar het zijn leuke ontwikkelingen.

ajbeefde

Grappig dat ik er eerder naar vroeg in het ipad topic en er geen reactie kwam terwijl het nu een eigen topic heeft  ;)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Hanky Panky

#3
Quote from: J.A.F._Doorhof on May 25, 2010, 22:04:03
De ipad is natuurlijk feitelijk de ideale afstandsbediening voor een groot of kleine home theater, waarschijnlijk dat je daarom ook nu van bv Creston ook al apps ziet voor de iPad die hun touchpanels wel eens zouden kunnen gaan vervangen, ook control4 heeft een toepassing.

Echter mijn oog viel op deze : https://thinkflood.com/products/redeye/what-is-redeye/
Geen gedoe met opzet stukjes gewoon wifi naar IR en daarvandaan met een IR blaster van bv Marmitek naar alle apparatuur.

Grafisch kun je natuurlijk enorm veel doen, en qua real estate en resolutie moeten de mogelijkheden enorm zijn.

Zelf stap ik nog niet over omdat ik een perfect werkende Marantz RC9200 heb maar ik denk dat voor mensen die nog geen goede universele remote hebben dit toch wel heel erg interessant gaat worden de komende maanden.

Ik vraag me af hoe groot de markt is voor een AB van € 800 ?

Die ipad wordt pas leuk als ik daarmee door mijn films op de server kan bladeren en kan streamen of afspelen op een apparaat met de beeldkwaliteit van een Dune en ik daarnaast bijvoorbeeld mijn (dan verstopte) versterker kan aansturen compleet met terugmelding van bijvoorbeeld bronkeuze, volume instelling etc etc.

Samenvattend: als ik alle apparatuur kan wegstoppen in een kast en alleen de ipad en mijn scherm zichtbaar in de kamer zou kunnen overhouden.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Valkyrie

#4
Ben je net alles aan het instellen, belt iemand je en vervolgens ben je je instellingen kwijt... :devil:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Starred

Quote from: Hanky Panky on May 25, 2010, 22:24:59
Ik vraag me af hoe groot de markt is voor een AB van € 800 ?

E800 is niks in de wereld van de domotica, dus als de ipad goed werkt is het best een kanshebber...

J.A.F._Doorhof

Je moet het niet zien als een AB van 800.00
Meeste mensen hebben al een iPhone of iPad en gebruiken hem dus extra daarvoor.

@Valkyrie,
Op een iPad zullen weinig mensen bellen :D

@Hanky Panky,
Dat kan dus al.
Je kan voor bepaalde apparatuur de terug koppeling zien, kijk maar naar de Creston oplossingen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Valkyrie

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 25, 2010, 22:43:04
Je moet het niet zien als een AB van 800.00
Meeste mensen hebben al een iPhone of iPad en gebruiken hem dus extra daarvoor.

@Valkyrie,
Op een iPad zullen weinig mensen bellen :D

@Hanky Panky,
Dat kan dus al.
Je kan voor bepaalde apparatuur de terug koppeling zien, kijk maar naar de Creston oplossingen.

Ik zat meer aan mijn situatie te denken aangezien ik nog geen universele AB heb. ;) Sonos werkt nu ook perfect met een Iphone, dus wellicht dat dit ook een succes kan worden. :)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Raphie

Logitech komt ook met een oplossing voor iPad
JBL PRX Power!

Nosoforos

@ Raphie

Was dat niet iets icm met GoogleTV?

Raphie

zou kunnen, ken de details verder niet
JBL PRX Power!

Nosoforos

Ja, dat is dan geen remote app met IR, maar gewoon een remote appje via wifi. Zal niet helpen om je tv mee aan te zetten

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 25, 2010, 22:43:04
Je moet het niet zien als een AB van 800.00
Meeste mensen hebben al een iPhone of iPad en gebruiken hem dus extra daarvoor.

@Valkyrie,
Op een iPad zullen weinig mensen bellen :D

@Hanky Panky,
Dat kan dus al.
Je kan voor bepaalde apparatuur de terug koppeling zien, kijk maar naar de Creston oplossingen.

Zie er idd niet onaardig uit. Na een update van mijn apparatuur maar eens kijken hoe ik alles verstopt krijg in een actief geventileerde kast met al mijn apparatuur erin. Gelukkig heb ik nog even (jaartje of 1,5) voordat ik ga verhuizen en ik deze noodzakelijke zaken (incl beamer) kan meenemen in de verhuis-begroting  :D
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Ro

#13
Quote from: Hanky Panky on May 25, 2010, 22:24:59

Die ipad wordt pas leuk als ik daarmee door mijn films op de server kan bladeren en kan streamen of afspelen op een apparaat met de beeldkwaliteit van een Dune en ik daarnaast bijvoorbeeld mijn (dan verstopte) versterker kan aansturen compleet met terugmelding van bijvoorbeeld bronkeuze, volume instelling etc etc.


Dit komt een aardig eind in de richting. Als dit met tv zenders en VOD kan, dan kan dat binnenkort ook met media. Dan wordt zo'n Ipad afstandsbediening wel heel interessant.  :)

Classe SSP-800 + CA-5300, Phonar, Velodyne DD15, Dune D1, Humax 5050c, Sony KLD55HX920

NewHT

Ik volg het allemaal met veel interesse. Ik wil heel graag de Ipad als alleskunnende AB in gaan zetten...

FloR

deze week zo'n ipad mogen gebruiken, aangenaam verrast,
ding is echt knap gemaakt!
Harman Kardon TU9600 - Harman Kardon HD775 - Emotiva UMC-1 - Harman Kardon AP2500 - 2 x Harman Kardon 2200 Signature Series - 3 x Harman Kardon 2400 Signature Series - Infinity Kappa 9.2i - Netgear EVA9150 - LG 60PK950 - Wii - PS3

maxtrash

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 25, 2010, 22:43:04
Je moet het niet zien als een AB van 800.00
Meeste mensen hebben al een iPhone of iPad en gebruiken hem dus extra daarvoor.
eens. Ik denk dat er best veel mannen zijn die veel geld over hebben voor een gelikte afstandsbediening, maar het er bij de partner niet doorkrijgen dat ze een afstandsbediening van een paar honderd euro aanschaffen. Of bang zijn in de vriendenkring voor gek uitgemaakt te worden. Of het voor zichzelf moeilijk kunnen verantwoorden.
De aanschaf van een iPad is een stuk makkelijker te rechtvaardigen omdat je altijd kunt schermen met de multifunctionaliteit.

Nosoforos

En hoe zit het nou bij jullie wat betreft de iPhone/iPod als afstandsbediening? Ik vind het opmerkelijk dat pas nu de iPad er is, dit topic er komt. Spreekt het grotere formaat jullie zoveel meer aan voor deze taak? Ik kan het me goed voorstellen hoor, en ik denk dat het een super-remote gaat worden. Maar persoonlijk vind ik een iPhone toch ook wel handig, klein en handzaam zoals de remotes die je al gewend bent. Ik wil mijn 3G inzetten als dedicated huis-remote zodra ik de nieuwe iPhone heb.

J.A.F._Doorhof

Ik vond de iPhone er net iets te klein voor om eerlijk zijn, de iPad opent enorme mogelijkheden.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Frank, ben jij geautoriseerd Apple dealer? en mag je bij de launch iPads verkopen?
JBL PRX Power!

Sol

Toch maar even volgen. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Icarus314

Quote from: Raphie on May 29, 2010, 10:26:16
Frank, ben jij geautoriseerd Apple dealer? en mag je bij de launch iPads verkopen?

Zo ja kunnen we dan een powerbuy bij Frank organiseren?  ;)

Valkyrie

Quote from: Icarus314 on May 29, 2010, 12:45:22
Zo ja kunnen we dan een powerbuy bij Frank organiseren?  ;)

Goed idee!! :clapping:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

J.A.F._Doorhof

We zijn wel Apple dealer maar niet geautoriseerd, je wil niet weten wat je daarvoor moet doen, en de marges zijn zo verschrikkelijk laag dat je wel kan vergeten dat we dat doen (marges zijn gelijk aan wat we nu hebben).

Zelfde geld voor apple powerbuys, marge op een macpro ligt in de range van 100-125 euro (op een apparaat van 2300.00), dus daar kun je heel weinig mee.
We leveren Apple omdat er vraag naar is, maar alleen op bestelling, het is dus echt een service product.
We verkopen 10x liever een PC :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Hai,

Wat ik mis is vooral 2way control, volgens mij moeten de merken zelf meer doen
dan ze nu doen. Indien het generiek wordt (zoals irule) dan is het vaak 1way en mist
het vind ik zijn doel.

Ben nogsteeds bezig met een ipad app in flash (mompel) en hoop dat de adobe compiler
tool mij toch genoeg ruimte geeft op hier iets mee te doen want herschijven in html5 heb
ik eigenlijk geen zin in.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.