Apple of PC: Cross Platform Benchmarks

Started by Raphie, May 23, 2010, 15:32:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Quote from: dennism on June 13, 2013, 10:24:31
Ook Quad vs Quad +HT maakt redelijk wat uit
Erg veel verschil tussen m'n AMD 6 core en een i7-quad zit er niet in wbt multitask, wel bij single core tests wat ik zo zie.
Het grootste verschil in mijn geval is dat ik ver, maar dan ook ver achter blijf wbt memory performance.
Maakt het zoveel verschil uit dan?
Ik draai met 8Gb-DDR3 op 1600Mhz (Corsair 9-9-9-24 op 1.65V) wat het moederboard max ondersteunt, maar als ik deze vergelijk met jullie dan zit deze qua performance dik 2 a 3x verschil in.

CPU/Moederboard settings


Memory


Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

dennism

Ik draai ook met 1600Mhz ram, alleen op 8-8-8-24 waar jij op 9-9-9-24 draait. Maar dat mag niet zo'n verschil geven.

Ronin79

#102
Officieel heb ik 2000 mhz geheugen, maar omdat er een fout zit in de chipset van de oudere i7's,
dan wel op het moederbord, kan ik die snelheid niet halen. 1866 wel, maar dan draait het systeem niet stabiel.
Dus 1600 mhz Cas 9. Dat is ook iets wat op alle fora's word aangeraden. Althans met de hardware die ik heb.

Mijn systeem is snel genoeg waarvoor ik hem nu gebruik. Later zal er wel weer het een en ander veranderd worden,
Ik koop maar een maal (soms tussen 5-8 jaar, maar dan koop ik ook echt iets heel goeds) in de zoveel jaar een nieuw systeem. Dus alles op zijn tijd.
Andere dingen zijn eerst belangrijker, om voor te gaan sparen (zoals de zoveelste belasting rekening van een paar honderd,
die ik net in de bus kreeg  >:( ..... echt ongelooflijk, vooral als je mijn situatie kent, die ik al eens heb uitgelegd.)

Kingpin

Quote from: dennism on June 13, 2013, 11:34:06
Ik draai ook met 1600Mhz ram, alleen op 8-8-8-24 waar jij op 9-9-9-24 draait. Maar dat mag niet zo'n verschil geven.
Nu draai jij met 2x zoveel geheugen dan ik ;)
Weet niet of de schermgrootte er wat toedoet, ik draai in 1920x1080 en jij op 15"meen ik (resolutie kan ik niet zien).


 
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
   
KingpinDennisMSilentWolf
Integer
99611015613002
Floating Point Performance
123801884312848
Memory Performance
380672319011
Stream Performance
291569809686

CPU zou wel kunnen AMD X6 vs i7 maar zoals je ziet wbt Memory/Stream .... vreemd, of zou het puur komen omdat jullie met 12/16Gb werken?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

dennism

Das niet mijn score volgens mij, dat moet deze zijn.

Integer Processor integer performance 13002
Floating Point Processor floating point performance 12848
Memory Memory performance 9011
Stream Memory bandwidth performance 9686

Score: 11818

Dit is een i5 Haswell met 8GB geheugen :)

dennism

Quote from: SillentWolf on June 13, 2013, 15:12:49
Officieel heb ik 2000 mhz geheugen, maar omdat er een fout zit in de chipset van de oudere i7's,
dan wel op het moederbord, kan ik die snelheid niet halen. 1866 wel, maar dan draait het systeem niet stabiel.
Dus 1600 mhz Cas 9. Dat is ook iets wat op alle fora's word aangeraden. Althans met de hardware die ik heb.

Mijn systeem is snel genoeg waarvoor ik hem nu gebruik. Later zal er wel weer het een en ander veranderd worden,
Ik koop maar een maal (soms tussen 5-8 jaar, maar dan koop ik ook echt iets heel goeds) in de zoveel jaar een nieuw systeem. Dus alles op zijn tijd.
Andere dingen zijn eerst belangrijker, om voor te gaan sparen ;)

2000 kan je wel draaien op de oude i7's alleen niet via XMP/SPD profiles. Je moet dan met bijv. 100 of 200BLCK gaan werken en dan via de juiste memory divider op 2000Mhz geheugen snelheid uitkomen.

Kingpin

Quote from: dennism on June 13, 2013, 16:01:58
Das niet mijn score volgens mij, dat moet deze zijn.
Ff verwisseld met SW.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Ronin79

#107
Ik moet als eerste zeggen dat ik geen verstand heb van overclocken, en al
helemaal niet vanaf de i processors.

Maar ... het is een algemeen bekend probleem; dat mijn moederbord problemen heeft
met 2000 mhz modules (afgezien van nog wat andere probleempjes).
Ik heb in het verleden verschillende forums doorgelezen, zelf met de instellingen in de bios lopen klooien,
en alleen 1866 kreeg ik aan de praat, maar niet stabiel. De aanbevolen settings voor de
Asus Rampage III Extreme moederbord is het geheugen zetten op 1600 mhz en cas 9, zoals ik nu heb staan.

Alle nieuwere moederborden, met de daarbij behorende nieuwere chipsets hebben dit probleem niet.
Daar kun je gewoon 2000 of hoger, in een dual channel of quad channel config zetten.
Quad Channel is voor de X79 (voor oa. een Hexacore processor), de opvolger van de Tripple channel
moederborden (X58), waar ik nu een moederbord van heb. Dus geen 1156 moederbord.

Ronin79

#108
Quotehttp://Weet niet of de schermgrootte er wat toedoet, ik draai in 1920x1080 en jij op 15"meen ik (resolutie kan ik niet zien).

Zelf draai ik op een resolutie van: 2560x1440 (Dell U2711), en soms heb ik ook de U2410 tegelijkertijd aan aan (1920x1200).

dennism

Quote from: SillentWolf on June 13, 2013, 16:53:38
Ik moet als eerste zeggen dat ik geen verstand heb van overclocken, en al
helemaal niet vanaf de i processors.

Maar ... het is een algemeen bekend probleem; dat mijn moederbord problemen heeft
met 2000 mhz modules (afgezien van nog wat andere probleempjes).
Ik heb in het verleden verschillende forums doorgelezen, zelf met de instellingen in de bios lopen klooien,
en alleen 1866 kreeg ik aan de praat, maar niet stabiel. De aanbevolen settings voor de
Asus Rampage III Extreme moederbord is het geheugen zetten op 1600 mhz en cas 9, zoals ik nu heb staan.

Alle nieuwere moederborden, met de daarbij behorende nieuwere chipsets hebben dit probleem niet.
Daar kun je gewoon 2000 of hoger, in een dual channel of quad channel config zetten.
Quad Channel is voor de X79 (voor oa. een Hexacore processor), de opvolger van de Tripple channel
moederborden (X58), waar ik nu een moederbord van heb. Dus geen 1156 moederbord.

Ik bedoelde ook de I7 op X58 (tot vorige week hier 4.5 jaar mee gedraaid). Mogelijk dat het dan een specifieke bug is met de rampage dat deze het ook niet handmatig kan. Mijn Gigabyte EX58-UD5 had alleen problemen met snelheden boven de 1600 als SPD/XMP aanstond dan zettie ie de timings te scherp met BSODs tot gevolg. Handmatig aanpassen van de BCLK en Memory dividers en timings was dan weer geen probleem. Max wat ik het kunnen draaien 2133 met de rode Corsair domminator reepjes rated voor 1866 uit mijn hoofd.

Ronin79

#110
Volgens mij is het ook een specifieke bug, die bij de Rampage borden voorkomt.
Is ook weer niet zo heel erg. Waarvoor ik het systeem voornamelijk gebruik, merk
je het verschil niet tussen een 2000 en 1600, zeker niet als je ook nog 12 gig geheugen erin heb zitten.
Volgende keer toch iets beter opletten als ik iets nieuws koop. Maar dat gaat nog wel even duren.

Had eerst daarvoor nog voor een 55VT60 willen sparen, maar aangezien de belastingdienst weer eens vervelend doet ...
is al mijn vakantie en spaar geld eraan gegaan (voor de zoveelste keer binnen een jaar tijd). Maar dat is een
lang verhaal. Nee we hebben geen koophuis of zaak. Veel mensen hier kennen ongeveer mijn situatie, maar het blijft ongelooflijk
dat de belasting letterlijk alles terug vordert waar we eerst volgens hun (de afgelopen jaren) wel recht op hadden. Laat ik het zo zeggen;
van wat we moesten betalen, had ik (we) een nieuwe PC, 2 TV's, een Apple Tablet, en nog wat Lum-Tec horloges kunnen kopen.
Afgezien dat ik een paar nieuwe brillen (oa. zonnebril) ik Juli nodig had (loop al meer als een jaar zonder) *&%^%*(%  >:(  (sorry frustraties)

Hoe dan ook .... ik heb geen andere keus dan nog een jaar of 2 a 3 te wachten.
Wellicht zijn dan de Sandy Bridge E-Type CPU's er al, of de opvolgers.
Een PC met 8 cores of meer is ook wel geinig. ;)

dennism

Klinkt zeer vervelend idd.

Sandy-E is er trouwens al een ruim jaar voor zover ik weet (kan misschien iets korter zijn of langer). Ivy-E komt in september en Haswell-E als het goed is eind volgend jaar al :)

Daarnaast is S1366 nog snel zat als je niet de nieuwste games wil spelen, en kan ws nog zeker een jaar of langer mee. Zeker als je em een keer wat overclocked, wat zeker met de D0 stepping goed te doen is.


Ronin79

Dat is idd. heel vervelend. Het heeft ons in een jaar tijd al meer dan 8xxx gekost (exclusief daarvoor). Incl de rekeningen die we nu nog
moeten betalen. Maar goed.


Wat de processors betreft:

Dan vergiste ik mij ... ik bedoelde idd. de Ivy of Heswell

Voorlopig hou ik mijn pc nog een tijdje, maar je loopt wel tegen enkele beperkingen aan in vergelijking
met de nieuwere processoren en chips. Vooral als je nieuwe hardware wilt hebben, maar niet alles wilt veranderen.


RubenV.

@ SilentWolf, stond dit 2000mhz geheugen ook in de vendor list van je Rampage mobo? Ik heb hier zelf bij mijn x58 ook al eens problemen mee gehad, en achteraf bleek het dan ook niet op de vendor list te staan. Op deze lijst staan alle modules die door Asus zelf getest en goedgekeurd zijn.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Ronin79

Dat is een goede vraag.

Normaal let ik daar altijd op, dus ik denk van wel (onder voorbehoud).
Op een 1600 mhz werken ze in ieder geval perfect. Een 1800 mhz, zou ook nog kunnen,
maar word het systeem wat instabiel. 2000 mhz doet hij gewoon niet.

Nu moet ik ook zeggen; dat ik geen 2000 mhz nodig heb, waarvoor ik de pc
heden ten dagen voor gebruik. Gamen doe ik al heel lang niet meer. Afgezien van
een enkel Facebook spelletje. Als ik over een jaar of wat, wel een keer
nieuwe hardware koop, zal ik wel voor snel geheugen kiezen, gewoon omdat het kan.
De Bug zit namelijk alleen in de X58 Asus Rampage model.

RubenV.

Ik zit nog met de p6x58d-e van Asus. Het x58 platform doet nog altijd vrij vlot aan vind ik. Voor mij persoonlijk nog (te) weinig redenen om te gaan upgraden, terwijl ik van tijd tot tijd best een veeleisende gebruiker ben. Ondanks de problemen die je ondervind zijn die Rampage mobo's wel  :worship: vind ik.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Ronin79

Voor de rest ben ik inderdaad ook tevreden met de Rampage. De PC is goed stabiel te noemen.
In den beginnen had ik wat last van oververhitting van de South Bridge, maar na
wat andere koelpasta, en een koelblokje wat ik verwisseld had, doet hij het uitstekend.