Apple of PC: Cross Platform Benchmarks

Started by Raphie, May 23, 2010, 15:32:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ivo1986

Die van mij:

iMac (Late 2006)
Summary

Geekbench Score

3010
   
Integer   Processor integer performance   2459
Floating Point   Processor floating point performance   4516
Memory   Memory performance   2060
Stream   Memory bandwidth performance   1571

neptune

Wordt hoog tijd voor een nieuwe :-[
zet hier iets neer

Tube-freak

Hoe kan je die 64bits versie aan de praat krijgen zonder dat het geld kost?

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

CoSo

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 24, 2010, 10:43:19
@Coso,
Is dat ook een 2008 macpro 8 core ?
Als je een vergelijk wilt maken post dan de link ivm de samenstelling van je systeem


http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=99788.msg1709516#msg1709516

J@cco

Ik kom op een geekbench score      7590
met een 32bit bench want ik ga hem niet kopen natuurlijk terwijl ik 64 bit draai.

Integer                 Processor integer performance               8330
Floating Point         Processor floating point performance      9093
Memory Memory     performance                                       4655
Stream Memory      bandwidth performance                        5612

Intel i7 920, Gigabyte x58 ud5, Corsair dominators 6ghz
MSI nvidia 275gtx twin frozer oc , OZC Vertex ssd 60 gb, Samsung 1 tb F1 Spinpoint
Intel i7 920, Gigabyte x58 ud5, Corsair dominators 6gb
MSI nvidia 275gtx twin frozer oc , OZC Vertex ssd 60 gb, Samsung 1 tb F1 Spinpoint

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronin79

Voor mensen die nog twijvelen of ik in de nabije toekomst een nieuwe pc nodig heb  :P

* Processor integer performance 1610
* Processor floating point performance 2010
* Memory performance 741
* Memory bandwidth performance 468

Met een mooie score  :unhappy: van: 1463

Alle overbodige running aplications had ik afgesloten.


Computer:

Motherboard ASUSTeK Computer Inc. K8VSEDX (AGP MB)
Processor: AMD Athlon 3400 + (A Socket) Single Core @ 2.2 Ghz.
Memory 2.50 GB   200 MHz
Ati Radeon Sapphire X800 XT PE 256 DDR3 (AGP)
Windows Xp Gamers Edition 32 Bit (afgeslankte versie)

PC is btw. ruim 8 jaar oud.

Ik moet toch minstens het 7 voudige kunnen halen met een andere PC.

Eigelijk is deze post niet helemaal realistisch tegenover al het andere processor geweld.
Maar ik wou wel eens weten, wat hij deed  ;)

Koen K

Quote from: neptune on May 24, 2010, 11:14:26
Wordt hoog tijd voor een nieuwe :-[

Dat lees je toch niet aan een of ander testje af? Zoiets zegt een hoop over je computer, maar helemaal niks over de bruikbaarheid ervan. Zolang jij het nog fijn vindt werken... Je ziet wel vaker dat dergelijke getalletjes erg belangrijk gevonden worden maar waarom? Je hebt echt geen score van 10 miljoen nodig om lekker een beetje te internetten, typen en e-mailen. Dat kan op een Powermac G3 desnoods nog perfect. Voor professioneel gebruik is het een ander verhaal, natuurlijk, maar ook daar geldt tot op zekere hoogte: het is snel genoeg als je het snel genoeg vindt.


Ikzelf heb ook het idee dat veel taken in OSX sneller gaan dan in Windows, maar zelfs al is dat niet zo... Boeiend... Het gaat erom wat je het prettigst vindt om mee te werken. Gezanik over wat nu precies op puntje A of puntje B 1% beter scoort interesseert toch niemand. Tenzij je het type bent dat een hard plassertje krijgt van dergelijke feitjes natuurlijk  ::)

J@cco

Intel i7 920, Gigabyte x58 ud5, Corsair dominators 6gb
MSI nvidia 275gtx twin frozer oc , OZC Vertex ssd 60 gb, Samsung 1 tb F1 Spinpoint

Ronin79

@ J@cco

Mooie score.

Moet je eens nagaan, wat hij doet met een Intel i7 860, 8 Gig Kingston HyperX,
een 5xxx serie grafische kaart en een Vertex 2 SSD.  :inlove:

De i7 860 is namelijk in bijna alle gevallen sneller als een i7 940.
De Turbo boost werk namelijk anders dan op een 9 serie Nahalem.
Als je cooling goed is, loopt de 860 niet op een 2.8, maar op een 3.2 ghz standaard.
Hij clocked dus alle 4 de cores standaard over. Een 9xx serie doet dat anders.

De 920, klokt hoger als er minder als 4 processors gebruikt worden. 4 > 2 is ongeveer 2.8 ghz.
en van 4 naar 1 core gebruik; 2.93 ghz. Als dus deze benchmark 1 core gebruikt, zijn alle nahalem cpu's sneller
dan een standaard gelijk geclockte Dual of Quad Core CPU.

Dit is puur als je alleen naar de CPU's kijkt. De 1366 socket heeft wel andere voordelen tegenover de 1165.
Tripple Channel, 2 x 16 lanes + 1 x 8 lanes voor grafische kaarten etc. ... maar dat is een ander verhaal. ;)

Om maar weer over te gaan naar Apple vs. PC:

De Apples zullen in nagenoeg alle gevallen langzamer zijn, dan de Nahalem architectuur CPU's.
Tenzij de Apples gebruik maken van Xeon Nahalem CPU's.

J.A.F._Doorhof

Waarom zijn macs altijd langzamer ?
Volgens mij zit ik nog steeds ver boven alles wat tot NU toe gepost is en dat met een machine uit begin 2008 :D

Vergeet niet dat de verwachte nieuwe MACPRO's 16 cores worden, ik denk dat die dingen helemaal vliegen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronin79

Dat is dan snel.

Als je een 16 core Xeon in een Apple stopt, zal je ook een dubbele hexacore i7 in de PC moeten stoppen.
Hoewel je dan nog geen 16 cores hebt, kom je aardig in de buurt.

Het ligt er natuurlijk aan welke processors Apple gebruikt. Als Apple ook de Nahalem architectuur gebruikt ...
dan zal de eindscore tussen een PC en Apple willicht aardig gelijk zijn.

Voor een Benchmark, zul je toch ongeveer gelijkwaardige cpu's en Apples moeten gaan gebruiken, om
enigzinds een goed beeld te krijgen.

Als Apple gebruik maakt van bijvoorbeeld een Xeon Quad Core, zal de pc ook een Quad core moeten gebruiken.
Heeft Apple 12 gig aan boord, moet dan ook in een PC gestopt worden.
Als iedereen verschillende computer of mac configs gebruikt ... kun je nooit tot een goede conclusie komen,
wat sneller is.

Job

Quote from: SillentWolf on May 24, 2010, 12:19:30
De Apples zullen in nagenoeg alle gevallen langzamer zijn, dan de Nahalem architectuur CPU's.
Tenzij de Apples gebruik maken van Xeon Nahalem CPU's.
Dat is hetzelfde als zeggen dat alle PC's langzamer zullen zijn dan de Apple Mac Pro's, behalve als die PC's gebruik maken van Xeon Nehalem CPU's. Tsja.

Quote from: J.A.F._Doorhof
Vergeet niet dat de verwachte nieuwe MACPRO's 16 cores worden, ik denk dat die dingen helemaal vliegen.
En datzelfde zal gelden voor de komende 16-core HP Z-serie.

Uiteindelijk gebruiken ze allemaal dezelfde spullen, dus die algemene uitspraken hebben op zijn best een entertainmentwaarde.

Job

#38
Quote from: SillentWolf on May 24, 2010, 12:32:35
Als Apple ook de Nahalem architectuur gebruikt ...
Natuurlijk doet Apple dat. Die lopen daar echt niet mee achter.

QuoteVoor een Benchmark, zul je toch ongeveer gelijkwaardige cpu's en Apples moeten gaan gebruiken, om
enigzinds een goed beeld te krijgen.
En dan meet je dus op zijn best de verschillen die door het OS veroorzaakt worden.

QuoteAls iedereen verschillende computer of mac configs gebruikt ... kun je nooit tot een goede conclusie komen,
wat sneller is.
Precies, daarom is dit topic ook zo onzinnig. "Mijn bezemsteel is langer dan jouw ballpoint". So friggin' what? Alleen maar voor de trollerij.

bmateijsen

Yep 8 core MacPro, maar met 1/5 van jouw geheugen ;)

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 24, 2010, 09:49:26
Ik zit op 10GB.
Heb je ook een 8 Core MacPro dan ?
Hoe meer geheugen hoe sneller ze werken, 16GB draait nog een heel stuk sneller, vooral met dingen als aperture en FCP maar ik zit te wachten op de nieuwe MacPro die deze zomer uit komt dan komt er meteen 16GB in.

En ik draai nog met de oude 3870 ATI videokaart, de nieuwe 5xxx serie draait een stuk sneller op de GPU.
Maar ook daar wacht ik mee tot de nieuwe MacPro.


Ronin79

Kijk eens aan.

Dan zijn deze testen eingelijk waardeloos, tenzij je gelijkwaardige systemen naast elkaar zet.

Raphie

Leuk, komt het topic na 24u toch tot leven  ;D
JBL PRX Power!

Job

2GB op een 8-core is wel overdreven weinig. Dat systeem lijkt me dan ernstig uit balans.

mikekiwi

Hier een antieke witte iMac, score = 2724 met de volgende applicaties open: adium, mail, firefox, openoffice, ical, forklift, chrome, voorvertoning, scribus, SABnzbd
Dezelfde iMac maar dan zonder apps open, score = 2547

Is het dus zo dat hoe lager de score, hoe beter het is? Anders snap ik geen snars van dit proggie...

Specs zijn:
Platform: Mac OS X x86 (32-bit)
Compiler: GCC 4.0.1 (Apple Inc. build 5493)
Operating System: Mac OS X 10.5.8 (Build 9L30)
Model: iMac (Late 2006)
Motherboard: Apple Computer, Inc. Mac-F4228EC8 DVT
Processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU         T7400  @ 2.16GHz
Processor ID: GenuineIntel Family 6 Model 15 Stepping 6
Logical Processors: 2
Physical Processors: 1
Processor Frequency: 2.16 GHz
L1 Instruction Cache: 32.0 KB
L1 Data Cache: 32.0 KB
L2 Cache: 4.00 MB
L3 Cache: 0.00 B
Bus Frequency: 664 MHz
Memory: 3.00 GB
Memory Type: 667 MHz DDR2 SDRAM
SIMD: 1
BIOS: Apple Computer, Inc.     IM51.88Z.0090.B09.0706270921
Processor Model: Intel(R) Core(TM)2 CPU         T7400  @ 2.16GHz
Processor Cores: 2

bmateijsen

Quote from: Job on May 24, 2010, 12:38:24
2GB op een 8-core is wel overdreven weinig. Dat systeem lijkt me dan ernstig uit balans.

Hmm... dan lees ik misschien mijn sys info wel verkeerd... ;)

J.A.F._Doorhof

Probleem is dat het voornamelijk in het OS ligt.
Zoals aangegeven in het andere topic heb ik WindowsXP pro vergeleken met MacOSX Leopard op dezelfde MBP en bij GROTE files was MacOSX een STUK sneller, bij kleine bestanden geen verschil.

Vandaar dat ik deze benchmark ook HEEL matig vind, vraag me ook af of ze de GPU wel mee meten aangezien die apart aangesproken word vanuit bv aperture en Photoshop, en bij het wisselen van de kaart ging photoshop een flink stuk sneller en was het verschil bij aperture extreem.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ronin79

Misschien is er wel een andere benchmark, die het gehele systeem belast.
GPU, CPU, Harddisk, en onder andere het geheugen.

Dan zou je eingelijk een Vantage of iets in die richting moeten gaan draaien.

neptune

Quote from: Koen K on May 24, 2010, 12:02:58
Dat lees je toch niet aan een of ander testje af? Zoiets zegt een hoop over je computer, maar helemaal niks over de bruikbaarheid ervan. Zolang jij het nog fijn vindt werken... Je ziet wel vaker dat dergelijke getalletjes erg belangrijk gevonden worden maar waarom? Je hebt echt geen score van 10 miljoen nodig om lekker een beetje te internetten, typen en e-mailen. Dat kan op een Powermac G3 desnoods nog perfect. Voor professioneel gebruik is het een ander verhaal, natuurlijk, maar ook daar geldt tot op zekere hoogte: het is snel genoeg als je het snel genoeg vindt.


Ikzelf heb ook het idee dat veel taken in OSX sneller gaan dan in Windows, maar zelfs al is dat niet zo... Boeiend... Het gaat erom wat je het prettigst vindt om mee te werken. Gezanik over wat nu precies op puntje A of puntje B 1% beter scoort interesseert toch niemand. Tenzij je het type bent dat een hard plassertje krijgt van dergelijke feitjes natuurlijk  ::)
Het ging allemaal heel vlotjes maar nu ik dit zo zie  :devil:

Nee het idee speelt al langer en dan is dit natuurlijk leuk om je zelf te bevestigen :D

Ik vind het nieuwste van het nieuwste nooit zo noodzakelijk, ik vind het daarentegen wel interessant om te zien hoeveel in snelheid/bruikbaarheid etc. ik erop vooruit ga o.b.v. het feit dat je ineens een stap maakt van 4 jr. bijvoorbeeld. Ik zal daarom ook nooit ieder jaar upgraden, dan is de vooruitgang me gewoon te klein terwijl je net als jij zegt nog prima kan werken met je huidige pc.
zet hier iets neer

J.A.F._Doorhof

ondanks dat we zelf PC's en Mac's verkopen natuurlijk adviseren we de klant altijd om pas te upgraden als ze echt in de "problemen" komen.
Als je alleen wat surft en emailt dan werkt dat perfect op een oudere.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Eens Frank! een PC kopen om alleen de hoogste 3DMark te kunnen submitten, is een dure iPenis hobby
JBL PRX Power!