Apple of PC: Cross Platform Benchmarks

Started by Raphie, May 23, 2010, 15:32:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

omdat sommige members hier nogal een verkeerde voorstelling hebben van de performance verschillen tussen MAC and PC lijkt het me leuk om hier een aantal crossplatform benchmarks neer te zetten en zowel Apple als PC fans hier hun "weapon of choice" kunnen neerzetten met hun score en het daarbij behorende prijspunt.  :D

De eerste benchmark die ik gevonden heb: (voel vrij om toe te voegen)
http://www.start64.com/index.php?option=com_content&task=view&id=431&Itemid=76
JBL PRX Power!

AllStar


Raphie

is toch leuk? je hoeft niet mee te doen hoor. maar dan weten we allemaal weer waar we over praten.  :devil:
Het uitblijven van apple gebruikers zou alleen maar als zwaktebod kunnen worden opgevat.  :D
JBL PRX Power!

Raphie

JBL PRX Power!

Raphie

tevens kan je d.m.v submit je score posten, even mijn Dell Latitude E6400 (score 2594)

http://browse.geekbench.ca/geekbench2/view/254160
JBL PRX Power!

celerontje

Waarom houden we niet een keer een toetsenbordgevecht?
Ik weet bij voorbaat al dat je met een Microsoft toetsenbord harder kunt meppen dan met eentje van Apple! :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Raphie

Quote from: celerontje on May 23, 2010, 15:54:09
Waarom houden we niet een keer een toetsenbordgevecht?
Ik weet bij voorbaat al dat je met een Microsoft toetsenbord harder kunt meppen dan met eentje van Apple! :D :D :D
vooral als je die oude IBM neemt met clicktoetsen en metalen chassis  :devil:
JBL PRX Power!

celerontje

O yeah! :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

AllStar

Quote from: Raphie on May 23, 2010, 15:55:10
vooral als je die oude IBM neemt met clicktoetsen en metalen chassis  :devil:

Gebruik ik dagelijks, IBM model M uit 1994 uit mijn hoofd  O0

blue-eyes

Quote from: AllStar on May 23, 2010, 16:09:20
Gebruik ik dagelijks, IBM model M uit 1994 uit mijn hoofd  O0

Quote from: Raphie on May 23, 2010, 15:55:10
vooral als je die oude IBM neemt met clicktoetsen en metalen chassis  :devil:

Maakten ze die nog maar, ik kocht ze direct.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

celerontje

Misschien slaag je bij de kringloop? ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Tube-freak

Hoe wil je de benchmarks gaan vergelijken dan?  Ik vind die score van die 16 core Mac pro eigenlijk wel stoer vergeleken met wat de pc's doen...
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Raphie

gewoon URL's posten en kijken wat de hoogste score is?
JBL PRX Power!

AllStar

Quote from: Raphie on May 23, 2010, 16:55:38
gewoon URL's posten en kijken wat de hoogste score is?

Ja, maar c'mon, je snapt zelf dat het ook compleet nutteloos is. Ik denk dat er weinig verschil in de benchmarks is als de hardware (PC vs Mac) vergelijkbaar is. Het geheugenmanagement van OSX is iets anders dan Windows 7, en er zullen nog wel meer kleine verschillen zijn, maar veel verschil is er gewoon niet.

Ik snap de Windows vs OSX threads dan ook echt niet. Iedereen moet gebruiken wat hij / zij nodig heeft. Iedereen heeft een mening, maar waarom wil iedereen zijn mening als de "waarheid" zien? Dat is gewoon niet nodig.

Persoonlijk voorbeeld: ik gebruik voor mijn werk (freelance sportfotograaf) liever een Mac, maar heb ook gewoon een PC voor "gewoon" werk (lees: school etc.) Beide systemen hebben hun voor- en nadelen, je moet gewoon gebruiken waar je in jouw situatie het beste mee kunt werken, klaar.

Raphie

Klopt, hardware is gelijk, OS heeft volgens een aantal performance verschillen en er worden bold statements gemaakt over bepaalde applicaties.
Dan is het toch leuk om te zien wat de feiten zijn? en de invloed van het OS daarop?
JBL PRX Power!

AllStar

Quote from: Raphie on May 23, 2010, 21:15:05
Klopt, hardware is gelijk, OS heeft volgens een aantal performance verschillen en er worden bold statements gemaakt over bepaalde applicaties.
Dan is het toch leuk om te zien wat de feiten zijn? en de invloed van het OS daarop?

Dan moet je geen benchmarks als Geekbench gaan draaien, maar een benchmark gericht op die applicatie (bijvoorbeeld een Photoshop benchmark draaien, want dat bedoel je).

Raphie

Geekbench emuleert een aantal van deze processen, die exact gelijk zijn op ieder platform, hierdoor kan je de uitslagen dus ook 1:1 vergelijken.
JBL PRX Power!

Nosoforos

Hoe wil je nou mensen op dit forum bij elkaar krijgen die gelijke hardware hebben en zoiets kunnen testen? Lijkt me zinloos.

J.A.F._Doorhof

Wat mij stoort is dr opmerking dat bepaalde mensen een verkeerde indruk hebben van performance verschillen, ik neem aan dat je mij daarmee bedoeld.
Om eerlijk te zijn word ik lichtelijk misselijk van zo een opmerking.
Werk gewoon zelf eens met een film van de 5dmkii op een Mac en pc en je hebt geen benchmark meer nodig.
Zelfde geldt voor echt grote bestanden onder Photoshop

Ik wil best een benchmark draaien, begrijp me niet verkeerd maar ook al komt de macpro er lager uit, ik blijf bij mijn mening dat mijn macpro een STUK sneller draait dan een gelijkwaardige pc.
En tja ik geloof dat wer er genoeg hebben staan ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Job


J.A.F._Doorhof

@Job,
Geekbench geeft trouwens geen goede weergave van de benchmark.
Kom op 10273 (early 2008 macpro 8 core) uit http://browse.geekbench.ca/geekbench2/view/254359 maar als ik naar de GPU belasting kijk komt die niet boven de 25% uit gedurende de test, en mijn CPU's lopen maximaal op 75% en maar heel soms.
Dit is natuurlijk amper een belasting, bench is ook in nog geen 20 seconden klaar.

Als je ECHT een macpro op zijn "flikker" wilt geven zul je een bench moeten draaien met een paar gig aan bestanden zodat MacOsX echt gebruik maakt van de geheugen mapping waarin in mijn opinie MacOS gewoon superieur is aan de PC, dat is ook waar ik de verschillen merk namelijk, met kleine bestandjes verkleinen en vergroten merk ik totaal geen verschil tussen windows en MacOsX, render een videoproject vanuit Compressor met Bullet looks en Prores422 files naar MPEG4 DAN merk je pas een verschil.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

Quote from: J.A.F._Doorhof on May 24, 2010, 09:39:26
@Job,
Geekbench geeft trouwens geen goede weergave van de benchmark.
Kom op 10273 (early 2008 macpro 8 core) uit http://browse.geekbench.ca/geekbench2/view/254359 maar als ik naar de GPU belasting kijk komt die niet boven de 25% uit gedurende de test, en mijn CPU's lopen maximaal op 75% en maar heel soms.
Dit is natuurlijk amper een belasting, bench is ook in nog geen 20 seconden klaar.


Zo, dan heb je veel intern geheugen, die van mij kwam op 3700 uit.

Groet,

Bjorn

J.A.F._Doorhof

Ik zit op 10GB.
Heb je ook een 8 Core MacPro dan ?
Hoe meer geheugen hoe sneller ze werken, 16GB draait nog een heel stuk sneller, vooral met dingen als aperture en FCP maar ik zit te wachten op de nieuwe MacPro die deze zomer uit komt dan komt er meteen 16GB in.

En ik draai nog met de oude 3870 ATI videokaart, de nieuwe 5xxx serie draait een stuk sneller op de GPU.
Maar ook daar wacht ik mee tot de nieuwe MacPro.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

CoSo


J.A.F._Doorhof

@Coso,
Is dat ook een 2008 macpro 8 core ?
Als je een vergelijk wilt maken post dan de link ivm de samenstelling van je systeem
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"