Lijbrandt Glasvezel netwerk

Started by Starsky, May 21, 2010, 11:49:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

EJ

Bij alle types. ;) In het menu instellingen.

Wookie


Mark C00len

Kan ik via deze ISP mijn Humax 5200c blijven gebruiken om het DVB-C (HD) signaal te verwerken?

BernHardN

Ja hoor alleen je mist dan wel de extra funties zoals het pauzeren of uitzending gemist.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

Mark C00len

Wat is de reden waarom ik op de Humax 5200c niet kan pauzeren?

BernHardN

Oh, ja ik ken die humax niet eigenlijk

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

jaco

Quote from: EJ on August  1, 2011, 13:31:51
Het hangt er van af waar je zit: in een WGA gebied (dezelfde bagger als kpn) of WGDO (directe uncut/unchanged streams uit Hilversum). Zenders als NGC HD komen met 16 Mbit/s of meer hier binnen. Daar kunnen de kabelaars en kpn niet tegen op. Er gaan wel geruchten dat kpn binnenkort de bitrate gaat verhogen (van 7 Mbit/s of lager voor een HD zender!). Wordt tijd ook, want de kabelaars hebben echt wel een beter signaal dan dat.

En dat xperia gedoe is echt bagger, ook omdat je geen toegang tot die doos hebt en de router functionaliteit uitermate beperkt is. Wij krijgen geen router box, dus je kunt doen en laten wat je wilt op de snelheid die je wilt op de manier die je wilt. Ik heb een volwaardige en hoogwaardige snelle pc als firewall staan aan de Lijbrandt link. Werkt als een trein. Telefonie werkt ook prima.
Ik heb vandaag maar weer eens een e-mail gestuurd naar Regefiber of ik WGA of WGDO ga krijgen, en tot mijn verbasing kreeg ik snel antwoord:
  In de wijk stripheldenbuurt word er een WGDO (KPN) streaming aangeboden.

Hopenlijk is dat waar en komt er hier geen 7 mbps HDTV, maar fatsoenlijk signaal.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

EJ


Spijtoptant

Zeer slechte ervaringen. Ik had glasvezel compleet 25, maar de telefoon konden ze niet aansluiten. Op e-mails, telefoontjes en (aangetekende) brieven reageren ze niet of nauwelijks. 5 maanden later eindelijk eens een inhoudelijke reactie: ze zijn technisch niet in staat de telefoonaansluiting te realiseren. Maar gewoon doorgaan met incasseren van abonnementsgeld. Als je de betaling storneert om de lui eens te prikkelen tot actie, komen ze wel in beweging. Dreigementen met hoge kosten en incassobureaus. Alsof ZIJ degenen zijn die in de positie zijn om dreigementen te uiten. Na 6 maanden eindelijk na interventie van de Geschillencommissie van het contract afgekomen. Maar nu houden ze al 3 maanden de glasvezellijn geblokkeerd zodat je niet kunt overstappen naar een andere glasvezelaanbieder. 10 e-mails eraan besteed, maar ze reageren niet. Weinig respect tonen ze voor je als klant. Al 10 maanden zonder vaste telefoon, weet je wat dat aan mobiele kosten meebrengt? Als je eraan vastzit, ben je er voorlopig niet vanaf. NIET DOEN dus!

SpeedyAndré

Jammer dat het zo is gelopen, maar meld je je nu hier aan om je gal te spuwen  ???
Lijbrandt is duidelijk nog geen soepel lopend bedrijf met een aantal afdelingen die elkaar blijkbaar niet spreken.
Op jouw adres kunnen ze niets verdienen dus de urgentie om het 'beslag' op de lijn op te heffen zal 0 zijn.
Misschien kan je het nogmaals via die commissie spelen om de lijn vrij te krijgen?
Bij glasvezel providers is overstappen e.d. nog niet goed geregeld, dat geven ze zelf toe.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

eriksk

Ik heb een amino 140, maar ik kan nergens weervinden wat het rf-signaal betekend? Is dat voor de afstandsbediening?
Bij aanschaf vertelden ze me dat het signaal van de afstandsbediening via rf zou zijn, nu heb ik alsnog een ifrarood ding... ik wil dat lelijke ding neit in het zicht hebben...

Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

EJ

#136
Volgens het plaatje van de handleiding is het een RF in (tv in) en een RF out (dus gewoon tv uit). Nothing new, nothing special.

RF Modulator
Output channel VHF channel 3 or 4(US)
UHF channel 21 to 68 (EU)
tV standard PaL/NtSC
rF Output connector 75_ F connector

eriksk

Ah, ik dacht veel te moeilijk... bedankt voor het antwoord.
Beeldkwaliteit stond op Standard definition, maar de tv gaf wel aan dat het 720p was. Maakt het het echt uit waar je deze op zet. Nu op 1080p/50, maar veel verschil zie ik niet. Kan natuurlijk aan het kanaal of uitzending liggen.

Panasonic P42G10 | Pioneer VSX LX-52 | Focal Chorus 716W | Monitor Audio Radius 90HD10 | PS3 Slim | Dune HD Base 3.0

EJ

De uitzendingen zijn 1080i (niet p). Dat heeft dus de voorkeur om geen rescaling te hebben. 1080p kan het ding toch niet?

mikekiwi

Overweeg om Glasvezel van Lijbrandt af te gaan nemen. Donderdag wordt het kabeltje de meterkast ingeprikt en dan duurt het geloof ik nog even tot augustus en dan is het ook echt beschikbaar hier.

Nu zit ik helaas niet in een WGDO-gebied  :nopompom: en dus zit ik te kijken of ik niet enorm spijt ga krijgen van de keuze voor glas ipv een alles in 1-pakket van Ziggo (waarvan bij mij het tv-signaal naar volle tevredenheid naar  binnen vloeit hier).
Nu levert Lijbrandt ook een dvb-c signaal aan dat als alternatief kan dienen voor de iptv-stream. Is dit dvb-c signaal ook met HD-zenders en wel in goede kwaliteit? En is de WBA-tv-stream echt zo slecht als ik her en der lees of is het inmiddels verbeterd?

SpeedyAndré

#140
Dvb-c is niet in HD voor zover ik weet, in de zenderlijst van Lijbrandt zie ik iig geen 'HD' staan.
De combinatie is een beetje raar, normaal krijg je geen analoge tv bij een Kpn-achtige provider.
Lijbrandt zit volgens mij in wgdo gebieden, misschien kan het in augustus wel en nu nog even niet?
Anders zou er wel minder wachttijd zijn met aanluiten lijkt mij.
Lijbrandt staat er wel om bekend om nogal laat aansluitingen te realiseren in verhouding tot de anderen.
Almere is een goed voorbeeld van almaar opschuivende data terwijl andere providers al lang kunnen leveren.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

EJ

Lijbrandt zit in beide gebieden... Wederom: Lijbrandt staat, net als xs4all, dusdanig los van KPN dat je heel goed moet zoeken naar het verband.

En je krijgt om voor de hand liggende redenen alleen HD op iptv (duh, daar kunnen ze abonnementen afsluiten).
Het sd signaal dat bij de analoge tv wordt aangeboden is unencrypted (dus ook geen gemiep met abonnementen), je kunt je ziggo kastje gewoon zonder kaart aansluiten, en dat werkt...

De wachttijd heeft niets te maken met in welk gebied je zit, maar meer met provisioning van onder andere de kabels.

Henkjan_O

zo, na lang twijfelen (o.a. omdat we overwogen te gaan verhuizen) hebben we nu ook via Lijbrandt glasvezel.  We hebben het Klaar50 pakket, dus telefoon, 50mbit internet, en televisie (analoog en DVB-C, geen interactief)

De ervaringen tot nu toe zijn zeer positief, binnen 2 weken na aanmelden was het modem geplaatst (ongeveer op de dag die ik bij het aanmelden had gevraagd), en alles werkte meteen (ik moest dus flink aan de bak met het vernieuwen van m'n LAN).  Ook als ik wat vragen heb supersnel antwoord, soms zelfs binnen een uur, en ook 's avonds. En gewoon per mail, geen gedoe met webformulieren etc.

Internet is lekker snel.  De beeldkwaliteit kan ik niet echt beoordelen, want ik kwam er dus achter dat m'n TV alleen DVB-T spreekt  :blush: even niet goed opgelet toen ik die kocht 4 jaar geleden...  we kijken dus nog analoog, is geen straf, het is een stuk beter dan het oude analoog van UPC.  (nee, ik heb geen zin in een decoder, we hebben al te veel afstandsbedieningen, het is de woonkamer maar, meer dan top gear en mega mindy kijken we er niet)
Ergens later in het jaar (na de verbouwing op zolder) zal ik wel interactieve TV op zolder aanleggen zodat we daar lekker huur films kunnen gaan kijken (goede smoes om tzt de projector te vernieuwen als er tegen die tijd nog wat poen op de spaarrekening over is)
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Audiofiel

Quote from: SpeedyAndré on February 10, 2012, 20:44:27
Dvb-c is niet in HD voor zover ik weet, in de zenderlijst van Lijbrandt zie ik iig geen 'HD' staan.

Ik heb hier met Lijbrandt Nederland 1, 2 en 3 in HD op DVB-C. Codecs zijn ook anders en bestanden zijn extra groot. Super kwaliteit trouwens, doet niet onder voor de interactieve IP TV. Met EyeTV op de iMac krijg ik mooie 1080 .m4v streams (H.264) in plaats van de normale .mpg streams.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.