Lijbrandt Glasvezel netwerk

Started by Starsky, May 21, 2010, 11:49:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Starsky

Mede forumers is er iemand bekend met het netwerk van Lijbrandt? (bollenstreek)
Ik ben benieuwd naar de ervaringen met (HD) TV en internet.

Alvast bedankt ;)

Henkjan_O

ja, dat zou ik ook wel willen weten.  bij ons in t durp (Berkel&Rodenrijs) zijn ze ook actief, en hun pakket is een stuk aantrekkelijker dan dat van de KPN (lagere prijs, snellere uploads op internet, wel BBC 1 en 2, standaard HD van de publieke omroep, maar 5€ voor HD pakket met commercielen, disco, natgeo enzo) dus ik denk er hard over om op ze over te stappen. 
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

EJ

Heb een abonnement op ze genomen, maar helaas beginnen ze pas te leveren in augustus hier. Glas ligt al tijdje in de grond...
:(

Me-Chiel

Ik ben benieuwd naar de eerste ervaringen. Voor mij zou basispakket met IPRTV HD optie voldoende zijn.
Maar als het uitleveren nog niet echt is begonnen zal dat nog wel even duren.

Bij mij in de meterkast (Dordrecht) is iig een glasvezelvoorbereiding gemaakt. Voorlopig blijf ik bij UPC.
"Ninety percent I\'ll spend on good times, women and whisky. The other ten percent I\'ll probably waste."

SpeedyAndré

Lijbrandt komt ook binnenkort in Almere, de keus uit glas is hier bizar groot  :coffee:

Kpn en alle zuster aanbieders (waaronder Tweak, allen met die @#%^Experia box)
Tweak, Lijbrandt en Xms (allen met Reggefiber analoge en digitale (hd)tv direct op het Genexis modem)

Bij Xms is er t/m deze week een WK actie met 2 maanden gratis abo, eredivisie en gratis hd settop box.
Tweak is goedkoper, heeft een full blown newsserver, 5GB online opslag, ongelimiteerd aantal email adressen plus een eigen domein en een Tweak subdomein.

Lijbrandt onderscheidt zich door dvb-c met het analoge tv signaal mee te sturen, Xms gaat dit ook doen.
Of Tweak er aan begint is nog niet bekend.
Lastig als je zoveel keus hebt :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Henkjan_O

daar is helaas nog vrijwel niets over Lijbrandt....
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

EJ

Mijn vertrouwen in de organisatie van Lijbrandt zakt nu tot onder nul. Beloofd werd aansluiting eerst juni, daarna juli, augustus, half augustus en nu oktober... Terugbellen doen ze niet ook al is het beloofd, mailen ook al niet. Administratie lijkt een puinhoop (ze kunnen ons ineens niet meer vinden)... Toch maar uitwijken naar aanbieder die wel kan leveren wat ze beloven...

SpeedyAndré

Xms heeft het aanbod wel goed op de rails, 2 weken na mijn aanmelding was alles geregeld  :pompom:
Lijbrandt is vooral aan het adverteren en heeft z'n zaakjes blijkbaar niet op orde  :-\
In Almere beginnen de potentiële Lijbrandt klanten er genoeg van te krijgen, immers er zijn tot nu toe
vooral Kpn-gelieerde providers en die worden zorgvuldig vermeden omdat hun leverdata soms zelfs een jaar
worden opgeschoven  :lookaround:

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

EJ

Dan gaan we maar eens bij xms kijken, maar weet niet of ze hier leveren...

Henkjan_O

dat klinkt niet goed...   @EJ: in welke plaats is dat?

het enige alternatief met glasvezel hier tot nu toe is de KPN, en daar kan ik ook al niet enthousiast over worden (m.n. op de inhoud van de paketten, zo hebben ze bv geen BBC2; ook heeft Lijbrandt het voordeel dat je voor digitale ontvangst geen extra decoder nodig hebt, gewoon de antenne kabel uit het interface kastje de TV in)

ik zal hier eens wat actief gaan rondvragen in t dorp
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

EJ

Quote from: Henkjan_O on August 19, 2010, 11:14:10
dat klinkt niet goed...   @EJ: in welke plaats is dat?

het enige alternatief met glasvezel hier tot nu toe is de KPN, en daar kan ik ook al niet enthousiast over worden (m.n. op de inhoud van de paketten, zo hebben ze bv geen BBC2; ook heeft Lijbrandt het voordeel dat je voor digitale ontvangst geen extra decoder nodig hebt, gewoon de antenne kabel uit het interface kastje de TV in)

ik zal hier eens wat actief gaan rondvragen in t dorp
Dat is in Houten... Volgens de website zou ook Plinq leverbaar moeten zijn, Lijbrandt heeft het mooiste pakket (met de DVB glaskabel). Zal eens bij XMS checken.

Tweak zegt ook leverbaar te worden hier, maar de verhalen daarover zijn nog erger...

almeerder


Lijbrandt heeft het echt niet op orde...die vast beloven 30 graden in winterse jaargetijden!

Mooie folder in de bus.........en leuke telefonische beloftes...

Voor een aanvraag begin juni zijn ze met de kippen erbij...maar ze beloven eerst na de vakantie aan te sluiten dus augustus...,daarna zeggen ze dat het september wordt...
maar bevestigen via brief doen ze niete-mailen zijn ze bang voor of doen ze dit bewust  om claims te voorkomen ??????

Ga over naar XMS die kan het leveren in circa 2-3 dagen indien glasvezel al bij je thuis ligt incl kastje en testmetingen zijn gedaan.

Dat zijn zijn nu eens normale wachttijden...en dit alles  met hetzelfde installatie  materiaal.....trouwens je abonnementskosten komt vast in hetzelfde potje van de grote  inversteerder

EJ

Helaas doet xms hier geen zaken, anders was ik al overgestapt. :(

A.s. woensdag zijn de beloofde 2 weken tot aansluiting over, dan kunnen we weer gaan klagen. Dit keer hebben we de naam van degene die het beloofde. Daarnaast, op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1400792/18 zit een medewerker van Lijbrandt. Die kunnen we ook gaan spammen... Ik vermoed dat er nog iemand van Lijbrandt daar post gezien de aard van zijn posts, en omdat hij meteen in de verdediging schoot.

Maar ik ben bang dat Lijbrandt weer beloftes heeft gedaan die niet nagekomen (kunnen) worden. Slechte start.

EdwinB

Ik heb al een aantal jaar internet en (analoge) TV van Lijbrandt. Internet is op zich prima, er hebben zich geen echte problemen voorgedaan.

Analoge TV is aardig, aanbod was in het begin boven de 60 zenders maar is nu gezakt naar rond de 40. Zonder dat hier overigens ooit mededeling over gedaan is...

Maar goed ik ben geen echte TV kijker dus ik kan me daar niet al te druk over maken.

Tijdje geleden heb ik eens hun digitale aanbod bekeken en dat is eigenlijk exact het zelfde als het analoge aanbod, dus geen BBC 1 en BBC 2 bijvoorbeeld. Dus voor de meerprijs die ze vragen absoluut niet de moeite waard.

Tenzij je een snelle upload voor internet zoekt en je niet tevreden bent met je huidige leverancier kan ik Lijbrandt niet echt aanraden.

Mvg,


Edwin

Audiofiel

Quote from: almeerder on September  6, 2010, 18:58:48
Lijbrandt heeft het echt niet op orde...die vast beloven 30 graden in winterse jaargetijden!

...

Ga over naar XMS die kan het leveren in circa 2-3 dagen indien glasvezel al bij je thuis ligt incl kastje en testmetingen zijn gedaan.

XMS is een volle dochter van Glashart/Lijbrandt. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

CoSo

xms is voorlopig alleen in Almere-Buiten te krijgen.  :-\

EJ

Quote from: CoSo on September  7, 2010, 18:16:55
xms is voorlopig alleen in Almere-Buiten te krijgen.  :-\
En in Amerstfoort, Deventer, Glazenkamp, Hilversum etc. :D

CoSo

Quote from: EJ on September  7, 2010, 18:39:12
En in Amerstfoort, Deventer, Glazenkamp, Hilversum etc. :D
;D

Terwijl Almere-Haven als eerste glasvezel gereed was.

SpeedyAndré

Quote from: Audiofiel on September  7, 2010, 18:07:19
XMS is een volle dochter van Glashart/Lijbrandt. ;)

Xms heeft niets met Lijbrandt te maken ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

EJ

Quote from: SpeedyAndré on September  7, 2010, 19:25:47
Xms heeft niets met Lijbrandt te maken ;)

André  8)
Inderdaad: http://nl.wikipedia.org/wiki/XtraMediaServices (glashart, reggefiber, telio, waarbij glashart eigendom van reggefiber en reggefiber weer voor een deel eigendom van KPN is).

Lijbrandt is voor een deel eigendom van reggefiber. Het lijken dus zusterbedrijven te zijn.

SpeedyAndré

Quote from: CoSo on September  7, 2010, 18:16:55
xms is voorlopig alleen in Almere-Buiten te krijgen.  :-\

Dat klopt, Xms bekijkt per wijk of een uitrol lonend is, zijn er te weinig potentiële klanten dan beginnen ze er niet aan.
Hoe Lijbrandt dit regelt weet ik niet, maar het lijkt erop dat de aanwas van klanten tegen valt in wijken waar bijv. Xms,
Tweak en Kpn reeds leveren.

André  8)

Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Dennis N

Ach ik heb dan al jaren glasvezel in Almere maar ik zit vast aan Unet, waar ik nog steeds 20/20 mbit heb.
Iemand een idee of ik ooit kan overstappen?
Internet is wel heel stabiel maar tv is om te janken met een simpel ontvangertje waar composiet de hoogst haalbare aansluiting is.
Gelukkig ben ik daar niet van afhankelijk en heb ik er een schotel bij .

Maarja een snellere internetverbinding zal wel leuk zijn met al dat geweld van al die nieuwe aanbieders in Almere
LG oled 65C7 / PS4/ Marantz SR7012 / Zappiti 4K  /  Monitor audio GX200 / zoek een GXC150 gloss black /Monitor Audio RSFX

SpeedyAndré

Ik zie deze wjken met een 20/20 abo: Dichterhof, Frezersplaats, Markerkant, Noorderplassen, Randstad, Staatsliedenwijk.
Voor dat geld biedt Xms een 50/50 tripple play abo met analoge tv en dvb-c.
Je kan eens kijken bij Tweak (Kpn zut) wat er mogelijk is, maar dan ga je er niet echt op vooruit als ik Tros Radar mag geloven  ::)
Alhoewel dat was direct bij Kpn, Tweak heeft tenminste nog eigen diensten erbij.
En anders kan je altijd nog veel teveel bij Upc betalen ;)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

EJ

Tweak <> kpn. Heeft niets maar dan ook niets met elkaar te maken.

En het programma van radar was op een heleboel punten alles behalve genuanceerd. Ja, kpn laat enorme steken vallen. Ja, kpn had nooit de powerlan doosjes mogen aanraden, iedereen kan op zijn vingers natellen dat het gebruik met 1 hd tv al kritiek kan zijn (zoals getoond werd) laat staan met 3 tv's. Dat gaat echt niet werken. De 200 Mbit/s van die kastjes haal je alleen onder heel gunstige omstandigheden.

Het prutswerk van de verkoop afdeling, de facturering en het prutswerk van de installateur is natuurlijk droefheid troef.

Onzorgvuldig was in ieder geval dat er geen correlatie werd gelegd tussen klachten mbt tv gerelateerd aan deze kastjes en internet snelheid. Sowieso is het ontzettend ongenuanceerd om te roepen dat de internet snelheid niet overeenkomt met wat wordt beloofd. De appjes die dat menen te meten meten vaak iets heel anders dan de snelheid... De snelheid van je computer, de snelheid van je browser, de snelheid om connecties op te zetten, de snelheid van je firewall, de snelheid van je wireless verbinding, de snelheid (throughput) van je router maar vaak niet de snelheid van de lijn.

ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/ heeft daarvoor een veel betere test, maar de premisse is altijd dat er bekabeld wordt aangesloten voor de test. Routertjes er tussen uit. Virus en wormvrij werken. Geen andere computers op de lijn. Ik durf te wedden dat er dan veel, veel minder klachten over de snelheid zouden zijn.

Ik werk niet, heb niet gewerkt en zal niet werken voor kpn mocht dat het idee zijn. Maar radar... Ach.... Net als de consumenten bond, overal hebben ze een (heel) klein beetje verstand van en roepen dan maar wat. Ik heb het stukje gezien en werd weer bevestigd in mijn mening over de kwaliteit...