The Sv..s Ht-living

Started by SV..S, May 21, 2010, 10:52:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tinus_

Mooie upgrade Jos, succes met verder puzzelen.  ;D
Rebuilding my HT

blue-eyes

Quote from: SV..S on July 27, 2010, 13:19:22
beetje off topic moet kunnen, houd het ook lekker levend :)

dank voor de felicitaties, ben er ook erg content mee. 8)

we zitten nog een beetje te puzzelen met de plaats voor de sub, we hadden onder de gitaren in gedachten (foto oost 2) maar nu overwegen we om de kastenwand hier door te trekken tot de muur.
en een sub kun je nu eenmaal niet overal neerzetten ::)

Ik had je beloofd om je te waarschuwen als mijn sub weer in de verkoop gaat. Ik weet dat hij te groot is maar ik had het beloofd.
Bij deze, de sub staat weer te koop, maar nu met een Velodyne SMS-1 erbij.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Mooie speakers weer. Ze vallen in het niet bij je fronts, maar dat met veel speakers het geval zijn :D

Dat wordt een mooie surround bubble :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SV..S

Quote from: Blue-Eyes on July 27, 2010, 16:31:18
Ik had je beloofd om je te waarschuwen als mijn sub weer in de verkoop gaat. Ik weet dat hij te groot is maar ik had het beloofd.
Bij deze, de sub staat weer te koop, maar nu met een Velodyne SMS-1 erbij.

tja, uuhh, Velodyne is ook wel mooi, niet te groot :P

@ Htip, dank je, die bubble moet zo wel gaan lukken dacht ik, zeker met dezelfde eindversterking ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

gisteren wat verder gestoeid.
even een proefopstelling gemaakt met de 2 rears direct naast/achter de bank.
nou dat viel dus een beetje tegen, ondanks dat het de ''kleine'' broertjes zijn viel dat toch erg ''groot'' uit. :o
ook de baas was hier niet enthousiast over. :devil:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Tinus_

Heb je haar er wel op gewezen dat het een HT-livingroom is?  :coffee:
Rebuilding my HT

SV..S

als ik het zo breng denk ik wel dat ze nog een ander plekje voor de rears heeft :P




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

#57
net getekend.
dit wordt ongeveer de opstelling, speakers zaten niet in tekenpakket, dus voor de sub een poef gebruikt, en voor de speakers barkrukken :wacko:
de rears willen we dus niet direct achter de bank.
bij de wand van de kachel komt een (verlichte) koof aan het plafond met daarin het (projectie)scherm.
volgens BB&G moet dit kunnen als je de kachel niet gebruikt als het scherm is uitgerold.
op die wand wordt er dus geprojecteerd en daar omheen wordt de surround stelling gemaakt.
de plasma komt dan aan de (west)wand te hangen. deze (nep) wand maken we dan wat breder zodat hij even breed is als de tv.
links naast de tv komt dan het nieuwe audio meubel.
de boekenkast (oost-wand)zal waarschijnlijk op een lagere hoogte tot aan de wand worden doorgetrokken (onder het hoge raam).




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

bovenaanzicht en voorbeeld van (extra) boekenkast.
dit is natuurlijk maar een tekening, de foto's van de boekenkast staan op pagina 1




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Tinus_

Kan je luidspreker (LV) niet gewoon tegen de muur staan, of kan dan je deur niet meer open?
Rebuilding my HT

SV..S

Quote from: Tinus_ on August  8, 2010, 08:44:48
Kan je luidspreker (LV) niet gewoon tegen de muur staan, of kan dan je deur niet meer open?
?
je bedoelt links achter?
die heb ik wat vrij van de wand getekend met het oog op doortrekken van de boekenkast, zie laatste tekening.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

vrijdag is de nieuwe aanwinst gearriveerd. ;D
gebracht door de verkoper die zo vriendelijk was om mijn interlinks ''om te solderen'' naar XLR  :pompom:
nu 2 sets Madrigal hpc xlr interlink op de classé eindversterkers.
is aardig op weg om een mooie homogene set te worden :)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

het rack zoals het er nu bijstaat




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Peerless Monster

Quote from: SV..S on September  7, 2010, 19:25:03
het rack zoals het er nu bijstaat

Volwassen en prachtig, Jos!
Geniet lekker van de nieuwe aanwinst!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Stofdoek vergeten van de foto te halen :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on September  7, 2010, 20:58:16
Stofdoek vergeten van de foto te halen :P

Hahaha, die ligt altijd daar he Jos ;)
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Je hebt goede smaak onder je audio vrienden, al twee met de beroemde JBL Ti-K speakers :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Dirc

Deze speakers stonden een tijd geleden al op mijn planning, tot de verkoper in de winkel ze niet wilde laten horen omdat ik ze 'toch niet kon betalen'.
Toen ben ik weggelopen.  :P

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on September  7, 2010, 21:34:35
Je hebt goede smaak onder je audio vrienden, al twee met de beroemde JBL Ti-K speakers :D

;D

Die zullen binnenkort eens gaan upgraden naar Usher...
Jos mag nog niet van zijn vrouw, dus jij bent de volgende die aan usher gaat ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Ik ga eerder downgraden dan upgraden Rens.
Nu ik een erg goede sub heb, en nog nog eens erg goed afgesteld, kan ik wellicht 4 identieke monitoren neerzetten ;)

Als ik beter wil kost me dat erg veel geld, veel andere speakers zijn sidegrades, kwestie van smaak. En dat weet je donders goed, ik heb niet van die verfijnde oortjes. Het is dus aan mij minder besteed.


En ach weet je? Ik ben donders tevreden zo :D . En Jos ook, terecht!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on September  7, 2010, 21:41:43
Ik ga eerder downgraden dan upgraden Rens.
Nu ik een erg goede sub heb, en nog nog eens erg goed afgesteld, kan ik wellicht 4 identieke monitoren neerzetten ;)

Als ik beter wil kost me dat erg veel geld, veel andere speakers zijn sidegrades, kwestie van smaak. En dat weet je donders goed, ik heb niet van die verfijnde oortjes. Het is dus aan mij minder besteed.


En ach weet je? Ik ben donders tevreden zo :D . En Jos ook, terecht!

;D Geloof ik maar al te graag!
Je moet Martin zijn (achter) monitoren overnemen ;D.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

SV..S

Quote from: Peerless Monster on September  7, 2010, 21:25:21
Hahaha, die ligt altijd daar he Jos ;)
nou nee, dat is de schuld van Arjen. :-[
die ging als een tornado door de woonkamer, componenten verzetten, kabels versteken,cd na cd, dvd na dvd, speakers in en uitdraaien :crazy: :shaun:
en toen hij eindelijk om 01:00 naar huis ging, moest ik dus nog opruimen  :-X
en ondanks dat hij zei dat hij lekker had gegeten heeft hij niet eens helpen afwassen >:D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

blue-eyes

sidegrade Rens, sidegrade :D


@Jos: ik had hem laten afwassen en was zelf lekker gaan luisteren ;)

Hoe bevalt de Ti-K2?
O ja, kon Arjen / Rens iets herkennen aan de set van jou en mij? We hebben we erg veel overeenkomsten.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on September  7, 2010, 21:55:13
sidegrade Rens, sidegrade :D


@Jos: ik had hem laten afwassen en was zelf lekker gaan luisteren ;)

Hoe bevalt de Ti-K2?
O ja, kon Arjen / Rens iets herkennen aan de set van jou en mij? We hebben we erg veel overeenkomsten.

Arjen Blue, Arjen.
De set van Jos ga ik ook nog eens bewonderen ;D.
First things first. Ik heb nog veel te veel bezoekjes af te leggen, reviews schrijven etc...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

SV..S

Quote from: Blue-Eyes on September  7, 2010, 21:55:13
sidegrade Rens, sidegrade :D


@Jos: ik had hem laten afwassen en was zelf lekker gaan luisteren ;)

allemaal maar gekkigheid, het was gezellig
Quote

Hoe bevalt de Ti-K2?
O ja, kon Arjen / Rens iets herkennen aan de set van jou en mij? We hebben we erg veel overeenkomsten.
de Ti-2k bevalt goed, geheel naar verwachting.

ik hoorde hem wel iets brommen van die speakers lijken wel veel op die van Eisse ; :D
nee hij heeft zich er verder niet over uitgelaten, beetje open deur waarschijnlijk ;)
@ Renz, je bent altijd welkom, maar dat wist je al  :thumbs-up:




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15