The Sv..s Ht-living

Started by SV..S, May 21, 2010, 10:52:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

HTip

#25
Prachtige speakers heb je 8) De nieuwe opstelling vind ik ook een stuk beter. Zal ook beter zijn voor je beeld vanwege de lichtinval van het raam.

De ideale opstelling van speakers is inderdaad een cirkel, waarbij de luisterpositie (sweetspot) in het midden is. Voor de fronts geldt een hoek van 30 graden met de middellijn. De rears op 110 graden. In het logo van BB&G onderaan de pagina staat een plaatje hiervan. Voor film is een hogere positie beter dan voor muziek, zoals Richi al heeft aangegeven, maar dat is moeilijk te realiseren. Dat geldt sowieso voor 4G. In mijn dedicated ruimte is dat bijna niet te doen, laat staan in een woonkamer...

Een projectiescherm zal het niet fijn vinden met opstijgende warmte. Het lijkt me dat het risico op vervorming van het doek groot is. Kan je de allesbrander niet verplaatsen en de afvoerpijp aansluiten op de schoorsteen. Bijv. achter een koof?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SV..S

tja die speakers, you love them or you hate them ;D
laatst zij iemand ze klinken een stuk beter dan ze eruit zien, waarna ik opmerkte dat het bij ons precies andersom is, we vinden ze ook erg mooi om te zien, maar over het geluid zijn we nog niet helemaal tevreden. :dry:
blijft een probleem die allesbrander, ik kan hem natuurlijk ook gewoon niet gebruiken, of met koudvuur? ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Quote from: SV..S on June 11, 2010, 16:45:30
tja die speakers, you love them or you hate them ;D
laatst zij iemand ze klinken een stuk beter dan ze eruit zien, waarna ik opmerkte dat het bij ons precies andersom is, we vinden ze ook erg mooi om te zien, maar over het geluid zijn we nog niet helemaal tevreden. :dry:
blijft een probleem die allesbrander, ik kan hem natuurlijk ook gewoon niet gebruiken, of met koudvuur? ;D
:D Kan heel goed in de zomer. En in de winter verander je gewoon je opstelling weer terug :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

donaldk

Vast scherm tegen de zuidmuur en je kunt dan inderdaad mooi je CRT stack kwijt;-).

SV..S

Quote from: donaldk on June 11, 2010, 19:30:34
Vast scherm tegen de zuidmuur en je kunt dan inderdaad mooi je CRT stack kwijt;-).
jij met je stacks :sarcasm:

stapel op stapels?

:D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

gisteren een verhelderend telefoon gesprek gehad, de plannen gaan langzamerhand vorm krijgen :)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Tinus_

Al wel toestemming van de vrouw des huizes??  ;)
Rebuilding my HT

Audiofiel

Quote from: SV..S on June 24, 2010, 11:13:31
gisteren een verhelderend telefoon gesprek gehad, de plannen gaan langzamerhand vorm krijgen :)

Die telefonische verkopers ook... ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

SV..S

Quote from: Tinus_ on June 24, 2010, 13:19:46
Al wel toestemming van de vrouw des huizes??  ;)
ha je kent puck toch wel een beetje.
wat sv..s met de svs doet zal hoor worst wezen zolang ik maar niks uitvreet met de sv650s :D

nee moeders denkt goed mee, maar hoopt zelf ook wel op akoestische verbeteringen.
voor de gordijnen en het vloerkleed wordt hier ook rekening mee gehouden, zelf het opstellen van 2 ti-k2's naast het bankstel was bespreekbaar :)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Quote from: Audiofiel on June 24, 2010, 13:28:56
Die telefonische verkopers ook... ;D

ja een verkoper was het wel, maar niet 1 belde tijdens etentijd met een vragenlijstje.
nee deze heb ik zelf gebeld, en vervolgen 45 minuten aan de lijn gehad.
hij begon direct te prediken (terecht natuurlijk) over de 4 G's.
dus 2 jbl's als rear met ook Classé versterking.
verder vele tips over akoestiek, en projecteren.
wie zou die Mystery guest toch zijn :P




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Richi

Als je hem 45 minuten aan de lijn hebt gehad, dan durf ik wel een gokje te wagen! :devil:

Mijn vriendin verbaast zich er altijd over hoe lang wij over audio kunnen praten: "jullie zijn net een stel vrouwen" zegt ze dan.  :dry:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

blue-eyes

Quote from: Richi on June 27, 2010, 20:31:40
Mijn vriendin verbaast zich er altijd over hoe lang wij over audio kunnen praten: "jullie zijn net een stel vrouwen" zegt ze dan.  :dry:

Ik wist niet dat vrouwen zoveel over audio spreken :D :P



Enneh, hoor ik daar geruchten over een TIK2 ? Heel goed!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SV..S

Quote from: Richi on June 27, 2010, 20:31:40
Als je hem 45 minuten aan de lijn hebt gehad, dan durf ik wel een gokje te wagen! :devil:
volgens mij zijn er nog heel wat  die hier voor in aanmerking komen ;)
Quote
Mijn vriendin verbaast zich er altijd over hoe lang wij over audio kunnen praten: "jullie zijn net een stel vrouwen" zegt ze dan.  :dry:

en gelijk heeft ze, de onderwerpen hebben ook best wel raakvlakken :D

Liposuctie                        downgraden
Obstipatie                        staande 40 hertz golf         
Voorjaarskriebels              surroundbubble
Alternatieve geneeswijze   kabelupgrade
Schoenen                        films
Sherry bij de buren            op forum rondhagen






Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

#38
Quote from: Blue-Eyes on June 27, 2010, 20:34:19



Enneh, hoor ik daar geruchten over een TIK2 ? Heel goed!

ik heb een bod gedaan ,maar ik heb nog niks vernomen?
edit ze zijn gereserveerd

als meneer terug is van urlaub gaan we afspreken :)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

en wederom in de 4 g gedachte, een Classé eindversterker in reservering voor de rear speakers 8)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Peerless Monster

Jos,

Ik ga morgen kijken voor een SVS tonnetje... ;).
Ik dacht ik zeg het even ;D ;D LOL
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

SV..S

Quote from: Peerless Monster on July 16, 2010, 22:38:35
Jos,

Ik ga morgen kijken voor een SVS tonnetje... ;).
Ik dacht ik zeg het even ;D ;D LOL
blijft hier voorlopig ook staan, fijne sub voor film,  ''imho''  ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

gisteren ''even'' 900 km gereden (heen en terug naar Kassel (Dld).

de ti-2k's zien er netjes uit en staan te spelen as we speak :)
klinkt (geheel naar verwachting) goed ;D

het eerste wat mijn zoontje vanmorgen zei, en die komen naast de bankt te staan?
kunnen die ook omvallen? :-X

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=92120.msg1522759#msg1522759

waar begin ik aan met een huiskamer-ht ???




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

blue-eyes

#43
Fijn te horen, even relaterend naar ons gesprek ;)



Toch fijn dat er kenners op het forum zijn: Ti-k10, Ti-k2 op Classe :D :D :D :D



p.s. Nu nog een TIK sub en je bent klaar. Toen je hier was kwam de TIK niet uit de verf tov het tonnetje, dat is nu anders.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SV..S

Quote from: Blue-Eyes on July 27, 2010, 12:01:33
Fijn te horen, even relaterend naar ons gesprek ;)

8)
Quote

Toch fijn dat er kenners op het forum zijn: Ti-k10, Ti-k2 op Classe :D :D :D :D

O0
Quote

p.s. Nu nog een TIK sub en je bent klaar. Toen je hier was kwam de TIK niet uit de verf tov het tonnetje, dat is nu anders.
in tegenstelling tot eerdere post weet ik nog  niet of de svs blijft staan.
misschien komt er iets kleiners, liefst niet te plaatsgebonden :-\




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Peerless Monster

#45
Quote from: Blue-Eyes on July 27, 2010, 12:01:33
Toch fijn dat er kenners op het forum zijn: Ti-k10, Ti-k2 op Classe :D :D :D :D

Handig voor in de advertentietekst, als je de boel weer gaat verkopen Blue ;).
Alleen voor de échte kenners ;D
Doe je je CDP300 weg? ;D Mijn CDP-100 is net verkocht, dus geld kruipt omhoog in die portomonee ;D ;D ;D

Prachtig prachtig Jos!!
Ik ben zowieso gecharmeerd van de JBL's!! Maar dit is toch wel een ontzettend mooie upgrade.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Quote from: SV..S on July 27, 2010, 12:22:49
  8) O0in tegenstelling tot eerdere post weet ik nog  niet of de svs blijft staan.
misschien komt er iets kleiners, liefst niet te plaatsgebonden :-\

Ga je dan ook je naam veranderen?
Of toch een kleinere SVS ;D

Ik zou het niet doen, nu ik net zo'n SVS heb staan...
Geweldig man!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Quote from: Peerless Monster on July 27, 2010, 12:40:09
Handig voor in de advertentietekst, als je de boel weer gaat verkopen Blue ;).
Alleen voor de échte kenners ;D
Doe je je CDP300 weg? ;D Mijn CDP-100 is net verkocht, dus geld kruipt omhoog in die portomonee ;D ;D ;D


Zou me verbazen, de CDP100 en CDP300 zijn gelijkwaardig, met dat verschil dat de CDP300 ook een DVD speler is.


De speler staat al een tijdje te koop. Maar ben er niet actief mee bezig, wil eigen zoveel geld krijgen dat ik een Velodyne DD15 kan kopen (2ehands).

De TIK sub en de SMS1 gaan dan in de verkoop, het geld gaat dan naar nieuwe LS bekabeling (zelfde als nu, maar dan 1 extra kabel van 4 mtr. waardoor de set naast de speaker kan komen te staan ipv er onder).

Maar goed, begint op het kapen van dit topic te lijken, dan maar stoppen.



Nogmaals Jos, gaaf!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SV..S

beetje off topic moet kunnen, houd het ook lekker levend :)

dank voor de felicitaties, ben er ook erg content mee. 8)

we zitten nog een beetje te puzzelen met de plaats voor de sub, we hadden onder de gitaren in gedachten (foto oost 2) maar nu overwegen we om de kastenwand hier door te trekken tot de muur.
en een sub kun je nu eenmaal niet overal neerzetten ::)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

blue-eyes

Ik heb met de sub TUSSEN de speakers de beste ervaringen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey