The Sv..s Ht-living

Started by SV..S, May 21, 2010, 10:52:26

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

SV..S

Quote from: Blue-Eyes on December 23, 2010, 11:37:37
Jos blijft toch een van mijn speciale vrienden op het forum. Zou dat door die mooie speakers komen :D


Een rustige vakantie heb je dus niet Jos ;)
Succes!

rust roest :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Peerless Monster

#101
Quote from: SV..S on December 23, 2010, 12:23:27
ik zit te wachten op een uitnodiging, misschien 1 uit het midden van het land 8)

;D

Quote from: Blue-Eyes on December 23, 2010, 11:37:37
Jos blijft toch een van mijn speciale vrienden op het forum. Zou dat door die mooie speakers komen :D

De mogelijkheid bestaat dus om mijzelf in te kopen!
Mooi! Waar kan je die Tik's halen? ;D ;D ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Quote from: Peerless Monster on December 23, 2010, 12:52:05


;D

De mogelijkheid bestaat dus om mijzelf in te kopen!
Mooi! Waar kan je die Tik's halen? ;D ;D ;D

Je mag ze omruilen voor die Avatars van je ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on December 23, 2010, 14:20:43
Je mag ze omruilen voor die Avatars van je ;)

Moet ik weer nieuwe Avatars gaan halen om weer bij het nieuwe clubje te horen...
Met 1000 euro bijlappen kunnen we praten ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

blue-eyes

Quote from: Peerless Monster on December 23, 2010, 14:41:00
Moet ik weer nieuwe Avatars gaan halen om weer bij het nieuwe clubje te horen...
Met 1000 euro bijlappen kunnen we praten ;D

We praten altijd al, waarom je nu dan die 1000 euro er weer bij haalt :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Leuk dat je begonnen bent. De steenwolplaten kwamen me bekend voor ;) Heeft Toine ook een meting gedaan?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Peerless Monster

Quote from: Blue-Eyes on December 23, 2010, 14:49:16
We praten altijd al, waarom je nu dan die 1000 euro er weer bij haalt :D

Hahaha, hou maar wat je hebt Eisse...
Als je eenmaal Avalon doet, dan moeten grootse veranderingen in je set gaan plaatsvinden ;).
Dan pas kan je op top niveau spelen.  :devil: ;D

Maar we dwalen af, het is Jos' topic... ;D hehhehe sorry Jos!
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

SV..S

Quote from: HTip on December 23, 2010, 16:37:21
Leuk dat je begonnen bent. De steenwol platen kwamen me bekend voor ;) Heeft Toine ook een meting gedaan?
ja hoor, hij is de aanstichter van die steenwol platen :devil:

ik zat nog te denken om zijn rapport hier te plaatsen, maar dat zijn ook 19 pagina :-X




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Quote from: SV..S on December 23, 2010, 21:27:58
ja hoor, hij is de aanstichter van die steenwol platen :devil:
;D Het is ook heel erg goed en goedkoop materiaal. De alternatieven zijn een stuk duurder ;)

Quote
ik zat nog te denken om zijn rapport hier te plaatsen, maar dat zijn ook 19 pagina :-X
Ja, als Toine begint te schrijven... ;D Misschien wel leuk om de RTA60-meting hier te plaatsen. Ben ik wel benieuwd naar. Mijn initiële meting was gem 2,9s nagalmtijd met pieken ver boven de 3s :o
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SV..S

#109
ik de versnellingsbak repareren,
zij de vloer openbreken zodat mijn speaker kabels weggewerkt kunnen worden 8)







Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

Quote from: Blue-Eyes on December 23, 2010, 11:37:37
Jos blijft toch een van mijn speciale vrienden op het forum. Zou dat door die mooie speakers komen :D




nee dat helpt wel, maar de hoofd reden is dat ik nooit off topic ga :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

#111
de nagalm-meting door Toine dat was nog voor het filmpje hierboven :)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Quote from: SV..S on December 24, 2010, 21:11:01
de nagalm-meting door Toine dat was nog voor het filmpje hierboven :)
;D

Die grafiek is al best netjes. Alleen een piek in het middengebied en een flinke in het basgebied. Voor jou dus de nodige basstraps ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SV..S

Quote from: HTip on December 24, 2010, 21:14:50
;D

Die grafiek is al best netjes. Alleen een piek in het middengebied en een flinke in het basgebied. Voor jou dus de nodige basstraps ;)

niet helemaal, zoals je ziet zit er een behoorlijke dip in de laag-weergave.
volgens Toine is dit te wijten aan de kamer-afmetingen eventueel in combinatie met holle ruimtes.




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Quote from: SV..S on December 25, 2010, 16:47:04
niet helemaal, zoals je ziet zit er een behoorlijke dip in de laag-weergave.
volgens Toine is dit te wijten aan de kamer-afmetingen eventueel in combinatie met holle ruimtes.
Inderdaad een behoorlijk dip in het laag, maar ik doelde op de nagalmtijden. Die zijn best goed. In mijn ruimte had ik die pas na de 1e aanpassing bereikt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SV..S

we zijn de feestdagen goed doorgekomen >:D

de convectorput er ook uitgebroken. dit omdat we de eettafel anders neer gaan zetten en je dan al snel met je stoel over de put rijdt.
tevens willen we hier een strook tegels leggen.

omdat we nog niet precies weten waar de speakers komen hebben we maar wat leidingen in de vloer gelegd :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Zo! Dat zijn geen halve maatregelen :o

Lijkt me heerlijk die vloerverwarming...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SV..S

zo de strijkvloer ligt erin, 3 dagen werk, maar dan heb je ook wat. >:D

waar we nog niet helemaal uit zijn is de lichtpunten.
blijft altijd lastig verlichting in een woonruimte.
de plaats waar onze vorige lamp hing zit behoorlijk in de lijn van de projector :-X
dus die lamp kan daar niet meer.
spotjes in het plafond erbij maken is ook een optie natuurlijk :-\
suggesties zijn welkom 8)
ook zijn we nog bezig met het integreren van de houtkachel.
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=108018.msg1859795#msg1859795
momenteel de bedrading voor de projector aan het verleggen, het plafond is al een redelijk gatenkaas aan het worden ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

blue-eyes

Als je de boel open trekt, dan ook maar goed :D :D


Wanneer ben je klaar? Of hoop je klaar te zijn :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

SV..S

#119
Quote from: Blue-Eyes on January 15, 2011, 12:39:46
Als je de boel open trekt, dan ook maar goed :D :D


Wanneer ben je klaar? Of hoop je klaar te zijn :P
Stef (zoon) stond laatst bedenkelijk te kijken en vroeg of we wel voor zijn verjaardag klaar zouden zijn?
dat is 22-2. dus we hebben een streefdatum :D





Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

SV..S

update

tja Eisse ik ben bang dat ik mijn zoon ga teleurstellen, we zijn niet klaar over 3 dagen  :(
maar zijn feestje is gepland, ze gaan zaalvoetballen met daarna aansluitend in de kantine een vette hap.
dus ze hoeven hier helemaal niet binnen te zijn.
dat is sowieso wel lekker dat er niet 8 van die stuiterende 9 jarigen over de vloer komen :D

het plafond is dicht en vlakgestreken, de lichtpunten en de aansluitingen voor de projector en het scherm liggen erin.
zaterdag komt de spuiter om het plafond af te werken, en dan....
ombouw om de kachel tegelen.
de houten vloer terug, opschuren en lakken.
plinten plaatsen, gedeelte keuken en bijkeuken vloer tegelen, keuken wand tegelen.
alle ramen en kozijnen aflakken :crazy:
alle wanden in de spachtelputzt
uitsparing in keuken wand voor koffiezetter en magnetron afwerken.
en dan weer de prutskarweitjes, verlichting enz

nog een foto van de wand die we 40 cm breder hebben gemaakt zodat de tv er netjes voor past :)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

blue-eyes

Dat is dan wel een teleurstelling voor je zoon :D :D

Je hebt al wel veel gedaan, maar er moet ook nog veel gebeuren zo te zien. Succes, ziet er al goed uit!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Ziet er netjes uit! Als de rest ook zo gaat wordt dat weer een prachtige woonkamer en keuken. Succes!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

SV..S

Quote from: HTip on February 21, 2011, 14:32:11
Ziet er netjes uit! Als de rest ook zo gaat wordt dat weer een prachtige woonkamer en keuken. Succes!
thanks ;)

weer een kleine update, plafond is gespoten, geen akoestische pleister maar gewone pleister.
we waren het er samen over eens dat wij dat niet mooi vonden.
we zijn erg tevreden met het resultaat van het spuitwerk.
de spuiter heeft op ons verzoek heel fijn gespoten.
ziet er strak uit 8)

ook de ombouw om de haard is klaar.
morgen beginnen met tegelstrips er tegenaan te lijmen.
de vrouw had er gezien op internet in Venlo, is in de auto gesprongen en heeft ze meteen meegenomen.
700 kilo is wel erg veel voor een Laguna, :o hij lag lekker in de veren zullen we maar zeggen :D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

HTip

Schiet nu lekker op! 700 kg in een Laguna? :o :o :o Gelukkig was de rit niet al te lang ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive