Tips voor verkoop Apple iMac 21,5"

Started by AnubisNefer, May 19, 2010, 19:31:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AnubisNefer

De berichten komen uit dit verkoop topic.

Quote from: xaryC on May 19, 2010, 18:19:05
Hierbij aangeboden, mijn 3 weken oude iMac. Aangekocht op 24/04/2010 in de applestore te Aalst (België), Deze hebben ook een winkel in Kortrijk waar hij ook terechtkan voor eventuele reparatie. (winkel = Lab9)

Het gaat om de 21,5" versie met een core 2 duo 3,06GHz processor, 500GB Harde schijf en 8GB Ram (standaard heeft hij maar 4GB).

Inclusief ook Apple Care, dus 3 jaar garantie ipv de standaard 1 jaar garantie.

Alles is nog in nieuwstaat! Inclusief originele verpakking. Heb hier 3 weken geleden 1340 euro voor betaald.

Nu voor 1100 euro. De iMac is nagelnieuw! (Mac2sell waarde: €1060 exclusief de apple care http://www.mac2sell.net/permalink/?id=3995af82ee700b90c1f1c8a84b276501)

Gaat weg omdat ik niet kan wennen aan de apple omgeving (ben al 15 jaar windows gewend...)

Inclusief originele verpakking en bon.

Kan binnen een straal van 50km gratis geleverd worden.



Zonde,  wat is het precies waar je niet aan kan wennen dan ?

Ik stel deze vraag puur uit interesse.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

xaryC

Quote from: AnubisNefer on May 19, 2010, 19:31:14
Zonde,  wat is het precies waar je niet aan kan wennen dan ?

Ik stel deze vraag puur uit interesse.

Eigenlijk gewoon het zoeken naar bewerkingen of programmatjes die in windows vanzelfsprekend zijn...
Uiteindelijk werkt het wel, maar dan denk je van damn, in windows had ik dit in enkele seconden kunnen doen.  ;D

Maarja als ie niet verkocht word zal ik er toch wel weer moeten aan wennen... Heb momenteel mijn PC terug gezet, en de iMac is optisch toch een heel stuk mooier hoor  :wub:
Ook het beeldscherm op de iMac is gewoon superhelder. Ben nogal geschrokken toen ik mijn PC monitor terug in gang zette. Zo dof ivm de mac...  :(

Joris1971

Quote from: xaryC on May 19, 2010, 19:39:00
Eigenlijk gewoon het zoeken naar bewerkingen of programmatjes die in windows vanzelfsprekend zijn...
Uiteindelijk werkt het wel, maar dan denk je van damn, in windows had ik dit in enkele seconden kunnen doen.  ;D


Kwestie van wennen, weten waar op je mac alles te vinden is, geloof me hier ga je spijt van krijgen als je hem verkoopt.
Je had toch van te voren ook wel kunnen bedenken dat een ander OS even wennen is?

CoSo

Quote from: Joris1971 on May 19, 2010, 19:41:41
Kwestie van wennen, weten waar op je mac alles te vinden is, geloof me hier ga je spijt van krijgen als je hem verkoopt.
Je had toch van te voren ook wel kunnen bedenken dat een ander OS even wennen is?
Heb zelf ook wel een beetje hetzelfde, probleem is dat je naast een Mac ook windows nodig hebt terwijl dat andersom niet zo is.

Joris1971

Quote from: CoSo on May 19, 2010, 19:45:54
Heb zelf ook wel een beetje hetzelfde, probleem is dat je naast een Mac ook windows nodig hebt terwijl dat andersom niet zo is.

Waarom heb je naast een mac ook windows nodig?

Ik werk al 10 jaar uitsluitend op Apple en nooit naar een PC (windows) verlangd, integendeel zelfs.

CoSo

Quote from: Joris1971 on May 19, 2010, 19:50:57
Waarom heb je naast een mac ook windows nodig?

Ik werk al 10 jaar uitsluitend op Apple en nooit naar een PC (windows) verlangd, integendeel zelfs.
klein vb is software om pronto ab te programmeren en zo zijn er nog meer programmaatjes.

Maar de Imac of MacBook zijn prachtig en werkt wel fijn en snel.

Moony

Waarom zet je er geen Windows op? Kan erg makkelijk met een dual-boot systeem (bootcamp): best of both worlds.
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

EJ

Of zet er virtualbox op, dan draai je windows nog eens snel ook. Werkt uitstekend.

AnubisNefer

Je kan ook Parallels gebruiken.

Deze laat windows native op je mac draaien. Kost wel wat centjes. Parallels was samen met wat andere software inbegrepen bij de laatste Macheist.
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

EJ

VirtualBox is minstens net zo goed als Parallels, en ondersteunt out-of-the-box alles wat je je maar kunt wensen. VirtualBox is een stuk goedkoper, want gratis. :) VirtualBox heeft nog eens als voordeel dat het vmware images kan lezen, en dat er machine independent images worden geschreven, dus je kunt een vm van mac naar pc naar linux halen. Parallels is vziw mac only.

Oracle

Maar je kan hier toch ook XP op installeren? Of misschien ook wel Windows7 ....

Het is te overwegen...

Gr,
Mark

roodoor

...ik zou het echt overwegen hoor, éénmaal appeltje gewoon (incl word, excel etc) dan eet je van geen ander meer!...

J.A.F._Doorhof

Na 3 weken niet wennen is lang, ik was zelf na een dag of 3 zo gewend dat ik niet meer terug wilde.
Voordeel is wel dat ik al erg veel met verschillende OSen heb gewerkt.

Ik zou er ook wat meer tijd aan geven en niet zoeken naar hoe windows het deed maar zoeken naar hoe snowleopard het doet.
Als het spreekwoordelijke muntje valt wil je niet meer terug.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

HAL

Quote from: Oracle on May 20, 2010, 09:33:31
Maar je kan hier toch ook XP op installeren? Of misschien ook wel Windows7 ....

Het is te overwegen...

Gr,
Mark

Is inderdaad geen probleem als je dat wilt. Draait heel soepel op een Mac.

Nosoforos

Hier krijg je spijt van! Zet er gewoon Windows op en wen ondertussen aan OSX! Anders verlies je geld aan een prachtige pc!
Als je hulp nodig hebt bij wat dan ook, just ask  :)

HAL

Misschien off-topic maar het valt me op dat er veel Mac's te koop staan omdat mensen niet kunnen wennen. Ik vind het nogal een grote stap om zo'n dure machine te kopen zonder je van tevoren te hebben afgevraagd of het iets voor je is.

esre

Topic vervuiling alom dus ik doe ook maar even mee. :D
Ik kan je reactie begrijpen want ook ik dacht even dit wordt niets maar je kunt zoveel info vinden op bijv.

http://www.macfreak.nl/cgi-bin/forums/forum.cgi

Bij mij is het nu omgekeerd als ik iets moet doen met windows dan denk ik heel vaak hoe moet dat ook alweer.
Alles went en hier krijg je ongenadig veel spijt maar mocht je deze alsnog verkopen ga naar het macfreak forum daar heb je meer kans van slagen,hier lopen alleen maar MAC fans. :D

HAL

Quote from: esre on May 20, 2010, 10:35:49
maar mocht je deze alsnog verkopen ga naar het macfreak forum daar heb je meer kans van slagen,hier lopen alleen maar MAC fans. :D

Of www.tweedehandsmac.nl
Bijkomend voordeel daar: Tweedehandsprijzen liggen daar verhoudingsgewijs boven de nieuwprijs. :)

Raphie

Quote from: HAL on May 20, 2010, 10:43:54
Of www.tweedehandsmac.nl
Bijkomend voordeel daar: Tweedehandsprijzen liggen daar verhoudingsgewijs boven de nieuwprijs. :)
:D

Wél een mooie PC, design is echt super  8)
JBL PRX Power!

JeKa

Quote from: Raphie on May 20, 2010, 10:46:45
:D

Wél een mooie PC, design is echt super  8)

nou moet je ophouden hoor, ik begin misselijk van je te worden.... :D

maartend

Wat een bloedmooi ding. Houden. En dan heb ik zelf pc omdat mijn gezin dat nodig heeft (werk, school) en ik multiboot haat.

Kwabbernoot

Nog maar effe off-topic blijven dan maar.

Apple fanboys kom je ook overal tegen. Als TS er niet aan kan wennen moet ie hem verkopen, simpel zat. Wat is dat nu voor een gezeur dat hij het langer moet testen. Bizar. 

Annieweej, errug mooi apparaat. Dat dan weer wel. Succes met de verkoop.


Groeten...

Sjaudio

Quote from: Kwabbernoot on May 20, 2010, 17:01:54
Nog maar effe off-topic blijven dan maar.

Apple fanboys kom je ook overal tegen. Als TS er niet aan kan wennen moet ie hem verkopen, simpel zat. Wat is dat nu voor een gezeur dat hij het langer moet testen. Bizar. 

Annieweej, errug mooi apparaat. Dat dan weer wel. Succes met de verkoop.


Groeten...

+1

CoSo

Quote from: Moony on May 19, 2010, 20:19:04
Waarom zet je er geen Windows op? Kan erg makkelijk met een dual-boot systeem (bootcamp): best of both worlds.
Ik heb er ook windows 7 op draaien via parallels maar dat is het hem nou juist.
Het werken op Mac is fijn en went snel maar je hebt gewoon nog windows ernaast nodig, ik kan me niet herinneren dat ik de mac nodig had toen ik op de PC werkte.

Heb zolang als ik op de mac zit iig nog geen vastlopers gehad dat was op de pc wel anders.

tiptop

Dat is niet bij iedereen zo hoor :-\

En de muis die bij een mac geleverd wordt reageert ook supertraag. Misschien zijn er betere te krijgen, maar als je een computer koopt voor de prijs van een mac verwacht je wel degelijk spul.

PS. met windows kan ook zat verkeerd zijn, maar hangt ook een groot deel af van de fabrikant van de computer. De dure Toshiba's, XXOD, MSI enz.. zijn ook heel erg degelijk. Mijn Toshiba van +- 7 jaar oud is pas 1 keer opeens afgesloten en deed raar. door een fout in de update van een stuurprogramma van een programma van iemand anders. Dus windows valt op zich best mee :)

Mac ziet er wel  :inlove: uit. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.