"The Last Emperor" (Optimum) / PQ?

Started by Paul Landsmeer, May 19, 2010, 22:24:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paul Landsmeer

Had me er al enige tijd op verheugd: Bertolucci's "The Last Emperor" op Blu kijken in mijn HT.

Geprojecteerd op 2 meter breed bleef er van deze grootse film echter maar bar weinig over: zwakke kleuren, wisselend contrast en vooral een volslagen gebrek aan scherpte of detaillering, zelfs in sommige close-ups. En dan heb ik het dus over de bioscoopversie, niet over de 'director's cut' die bij deze uitgave nogal matig in MPEG2 is uitgevoerd.

De teleurstelling was dus nogal groot, zeker nadat ik toch overwegend positieve reviews had gelezen over de PQ van deze BD release, zowel over de Optimum uitgave als over de Criterion versie (die dezelfde master gebruikt als de Optimum).

Iemand anders dezelfde ervaring?

fugazi_2009

Hmm, heb de Criterion liggen, maar nog niet gekeken. Zal dat eens doen als mijn speler weer terug is uit de USA.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

fugazi_2009

Als ik zo de review lees zou ik met mijn Criterion een stuk beter moeten zitten. Zou je toch ook mogen verwachten bij Criterion.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Paul Landsmeer

Quote from: celerontje on August 12, 2010, 21:18:04
Geen review gelezen? ;)

Zeker, en die waren "redelijk", dus dat was ook ongeveer het verwachtingspatroon dat ik had. Juist vanwege die reviews was ik verbaasd over de matig tot soms slechte beeldkwaliteit, vandaar mijn vraag.

Overigens is de Criterion versie volgens dezelfde reviews maar een tandje beter dan de Optimum versie, dus ik vraag me af of die ook niet zal tegenvallen. Zover ik kan zien hebben ze dezelfde master als bron, alleen heeft Optimum voor een andere bitrate (en dus meer compressie) gekozen.