Panasonic HDC-TM700 1080/50P

Started by papaleo, May 19, 2010, 08:04:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mausie

Quote from: papaleo on August 19, 2010, 21:30:06
@mausi

De Dune Prime 3.0 is welke ik ook gebruik voor het afspelen van mijn 1080/50p (bewerkt en onbewerkte) materiaal van mijn 700 en dat doet die echt fantastische,waanzinnig vloeiend zonder enige judder worden de beelden in mijn netwerk, vanaf mijn NAS naar de Prime (bedraad) getransporteerd en weergegeven door mijn Pioneer 600M en JVC HD100.


Ik ben wat aan het spelen met de video modes en kwam er achter dat ik met de laatse beta versie deze handmatig op 1080p50 moest zetten in de dune. Dat gaat beter! vandaag even de laatste stabiele versie terug gezet en het lijkt alsof de auto functie nu wel werkt. Als ik camera beelden selecteer of een BR rip(1080P23,976) gaat het switchen nu wel automatisch. Speelt nu wel smooh af!

Tot nu toe best tevreden met de 707. Alleen heb ik veel met de stabilisatie op max gewerkt maar dan heb ik het idee dat bij pans of snelle bewegingen er een soort waas ontstaat. Hier ga ik nog eens mee testen of dat in de basis stand beter gaat.

Wil jij nog eens kijken als je een mkv van de pana afspeelt wat dan het file format is? bij mij geeft hij fileresolutie 1920X1080 (25,000 Hz). Hij speelt wel af in videomode 1080p 50 Hz (info uit het infoknopje menu)
Is dit bij jou ook zo? zou zeggen dat daar 1920X1080 50 Hz zou moeten staan. Mijn camera staat zover ik kan zien in de hoogst mogelijke stand.

Ik hoor het graag!
tnx,
maurice
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

papaleo

Quote from: mausie on August 23, 2010, 14:25:54
Ik ben wat aan het spelen met de video modes en kwam er achter dat ik met de laatse beta versie deze handmatig op 1080p50 moest zetten in de dune. Dat gaat beter! vandaag even de laatste stabiele versie terug gezet en het lijkt alsof de auto functie nu wel werkt. Als ik camera beelden selecteer of een BR rip(1080P23,976) gaat het switchen nu wel automatisch. Speelt nu wel smooh af!

Tot nu toe best tevreden met de 707. Alleen heb ik veel met de stabilisatie op max gewerkt maar dan heb ik het idee dat bij pans of snelle bewegingen er een soort waas ontstaat. Hier ga ik nog eens mee testen of dat in de basis stand beter gaat.

Wil jij nog eens kijken als je een mkv van de pana afspeelt wat dan het file format is? bij mij geeft hij fileresolutie 1920X1080 (25,000 Hz). Hij speelt wel af in videomode 1080p 50 Hz (info uit het infoknopje menu)
Is dit bij jou ook zo? zou zeggen dat daar 1920X1080 50 Hz zou moeten staan. Mijn camera staat zover ik kan zien in de hoogst mogelijke stand.

Ik hoor het graag!
tnx,
maurice

Ik zet de originele bestanden welke geschoten zijn met de Pana op mijn NAS en vandaar speel ik deze,op de Dune 3.0 in 1080/50P af,dit word dan ook bevestigd doormiddel het 'info' scherm!
D
Je heb je 707 toch wel op 1080/50P staan,neem ik aan?
Want als je deze op "HA1920" heb staan, dan krijg je inderdaad judder in je panns te zien.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mausie

Quote from: papaleo on August 23, 2010, 18:05:43
Ik zet de originele bestanden welke geschoten zijn met de Pana op mijn NAS en vandaar speel ik deze,op de Dune 3.0 in 1080/50P af,dit word dan ook bevestigd doormiddel het 'info' scherm!

Bij mij geeft hij in het infoscherm aan dat hij speelt in 1080P 50Hz maar de file info zegt 1080P 25 hz. dat is wat ik vreemd vind.
Ik ga morgen de camera er maar eens bij pakken, heb altijd gefilmd in de stand waarbij e zo weinig mogelijk op het sd kaartje kon. (vind de aanduidingen voor de mode instelling niet echt duidelijk).
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

papaleo

Quote from: mausie on August 23, 2010, 20:49:14
Bij mij geeft hij in het infoscherm aan dat hij speelt in 1080P 50Hz maar de file info zegt 1080P 25 hz. dat is wat ik vreemd vind.
Ik ga morgen de camera er maar eens bij pakken, heb altijd gefilmd in de stand waarbij e zo weinig mogelijk op het sd kaartje kon. (vind de aanduidingen voor de mode instelling niet echt duidelijk).


Tja,dan zou je zeggen dat het goed staat in de camera,maar in het lcd schermpje moet toch duidelijk in het ROOD staan dat het een 1080/50p opname is.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mausie

Quote from: papaleo on August 24, 2010, 08:35:15
Tja,dan zou je zeggen dat het goed staat in de camera,maar in het lcd schermpje moet toch duidelijk in het ROOD staan dat het een 1080/50p opname is.

Je hebt gelijk! alles wat ik tot nu toe heb gefilmd is 25 Hz, vandaag even getest en moest het knopje 1080i/P even ingedrukt houden en toen stond er inderdaad 1080P/50 in het rood op het schermpje. De dune speelt het goed af maar dat had jij ook al geconstateerd.

Wel apart dat toen ik de dune ging kopen de andere mediaspelers als moeite hadden met de camera bestanden op 1080p25! raar, maar ben blij dat e.e.a helder is en dat de dune het goed afspeelt.
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

papaleo

Dus infeite had je een Ferrari aangeschaft waarvan je 6 bougiekabels van de 12 cilinders had los getrokken....  :D
Nu je de 'motor' op volle kracht gaat gebruiken ga je pas genieten van je opnames man, want die zijn in 1080/50P 'Jaw-Dropping'
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mausie

Quote from: papaleo on August 25, 2010, 19:18:43
Dus infeite had je een Ferrari aangeschaft waarvan je 6 bougiekabels van de 12 cilinders had los getrokken....  :D
Nu je de 'motor' op volle kracht gaat gebruiken ga je pas genieten van je opnames man, want die zijn in 1080/50P 'Jaw-Dropping'


:D

Zoiets ja.
Ik roep wel eens tegen mijn klanten RTFM maar zelf ........................................  :-[
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

Jack-uit-Boz

Ik ben op dit moment op Bali met mijn 707. Bijna alles tot nu toe op 1080/50p geschoten, behalve wat zonsondergangen die ik met time lapse heb opgenomen. Moet zeggen een fantastische camera. Moet alleen de beelden straks thuis nog kijken op mijn oude Pioneer 436 :-( (ben benieuwd hoe de beelden eruit zullen zien). De beelden op mijn laptop zien er al erg mooi uit! Volgend jaar pas een upgrade naar full hd plasma. Tegen die tijd zullen er waarschijnlijk al diverse programma's 50p output bewerking ondersteunen.

capellma

Welke instellingen gebruik je dan in CS5. Ik heb dat programma namelijk ook, maar zie in de presets geen 1080 50P en......bovendien zodra je exporteert naar BD, dan boet je in, vanwege de bij BD behorende standaards. Schrijf je je resultaat weg als een movie zonder menu's e.d.? Zo ja welk export gebruik je daar dan voor?

Ik ben overigens redelijk los op premiere.....Ik gebruikte al een van de eerste versies toen ik een Pinnacle Pro card had om ik denk wel eeuwen geleden. Toen heette het programma nog adobe premiere pro...... :)

bartjemla

Quote from: papaleo on August 19, 2010, 21:30:06
@mausi

De Dune Prime 3.0 is welke ik ook gebruik voor het afspelen van mijn 1080/50p (bewerkt en onbewerkte) materiaal van mijn 700 en dat doet die echt fantastische,waanzinnig vloeiend zonder enige judder worden de beelden in mijn netwerk, vanaf mijn NAS naar de Prime (bedraad) getransporteerd en weergegeven door mijn Pioneer 600M en JVC HD100.

@capellma

Ik ben kort geleden in het diepe gesprongen met Adobe CS5 Master Collection,en deze is echt in staat om je 1080/50p materiaal te bewerken 1:1 zonder verlies in beeld kwaliteit!!
Het is bepaald geen 'laagdrempelig' progje,zoals (b.v) Pinnacle studio 14,en wil je alles uit het programma halen met de hd-video-engine (Mercury) heb je wel een PC nodig die zijn mannetje kan staan.
'Mercury' kan namelijk de grafische kaart hardware matig gebruiken voor het decoderen en afspelen van hd-materiaal,om het sneller en soepeler te laten verlopen.

Ik zelf heb er 'nog' geen speciale PC voor geconfigureerd (ben er wel mee bezig),ik edit mijn 1080/50p materiaal tot nu toe nog met mijn MacBook Pro en dit gaat redelijk....,je kan jammer genoeg met een MB Pro Mercury niet inschakelen,maar zo krijg je wel een indruk,en kan je er aan proeven wat er allemaal mogelijk is met CS5.
Ik ben nu een paar weken met CS5 in de weer en denk zelf dat het beter is om een 'basis' cursus er voor te gaan nemen...als die bestaat,want zoals ik al aangaf is het best een gecompliceerd programma waar je zoveel moois uit kan halen.

Hallo capellma, weet je zeker dat CS5 ook 1080/50p OUTPUT kan genereren?

vik

Quote from: capellma on September 18, 2010, 16:40:58
Welke instellingen gebruik je dan in CS5. Ik heb dat programma namelijk ook, maar zie in de presets geen 1080 50P en......bovendien zodra je exporteert naar BD, dan boet je in, vanwege de bij BD behorende standaards. Schrijf je je resultaat weg als een movie zonder menu's e.d.? Zo ja welk export gebruik je daar dan voor?

Ik ben overigens redelijk los op premiere.....Ik gebruikte al een van de eerste versies toen ik een Pinnacle Pro card had om ik denk wel eeuwen geleden. Toen heette het programma nog adobe premiere pro...... :)


Ik ben sinds gisteren in het bezit van een HDC-HS900. ( btw wat een cheap ass plastic bagger zeg vanaf een Sony HVR A1   8) )

Weet iemand hoe de stand van zaken is momenteel met betrekking tot het video bewerken van 1080p 50p materiaal in Adobe premiere CS5?

Ik kwam dit tegen:

Start a new project
Start a new sequence
Select custom and put an own name there (e.g. TM700)
Select TM700
Select the "general" tab
Enter the settings
   editing mode = desktop
   time base = 50 frames per second
   frame size 1920:1080
   square pixels
   progressive scan
   display format 50 fps
Start editing your video
When finished select: export - media
Export settings: match sequence settings

That is it!


http://forums.adobe.com/message/3367887

Ik weet dat dit nog geen officieel AVCHD formaat is maar ik wil er heel graag in schieten en mijn film beelden opslaan voor de toekomst.




Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

#36
Ik heb de beschrijvingen hierboven geprobeerd en volgens mij lijkt het te werken.

Als ik mijn file exporteer (media) en Export settings: match sequence settings

En ik kijk bij properties (zie foto) geeft hij nog steeds aan : frame rate 50. Het bestandje is wel iets groter geworden.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

corival

Ik gebruik "Cyberlink Powerdirector 9 Ultra 64-bit" voor het bewerken.
Deze kan ook wegschrijven in 1080p50.

Ik gebruik de volgende settings:
Quote<Video Format Class>8
<Audio Format Class>8
<Stream Flag>3
<Field Order>0
<Attribute>10183
<Video BitRate>25000000
<Min BitRate>11250000
<Max BitRate>28000000
<Video Quality>0
<Video Width>1920
<Video Height>1080
<Frame Rate>50.000000


De originele clips van de TM700 camera kan ik gewoon afspelen op de playstation 3, maar na bewerking in Powerdirector 9, krijg ik de melding incompatible format op de PS3.

Is iemand het al gelukt om bewerkte filmpjes van de TM700 af te spelen op 1080P50 op de PS3.
Op mijn laptop ziet het er prachtig uit trouwens.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate