Panasonic HDC-TM700 1080/50P

Started by papaleo, May 19, 2010, 08:04:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Ik heb sinds 2 dagen de Panasonic HDC-TM700 in mijn bezit en kan alleen maar zeggen; WAUW!!!!....,

wat een ongekende PQ en wat een motion en ook nog eens zonder blur en dit met een consumenten camera.  8)
Ik had verleden jaar het topmodel van Canon,de HF S10 dit was ook geen slechte camera maar deze 3MOS cancorder is daar niet meer mee te vergelijken,de hf s10 had ik al na 2maanden van de hand gedaan de belangrijkste reden was de stabilisatie en dat die niet overweg kon met matig licht omstandigheden.

Zijn er meer forum-genoten die deze 700 hebben,wat is jullie ervaring?

Nu nog even een super PC aanschaffen en wachten op een 'betaalbaar' edit programma die goed overweg kan met het 1080/50P materiaal....,want dat komt ook nog even om de hoek kijken.  :-\ :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Rage

Ik twijfel nog tussen iets als de Panasonic HDC-TM700 of GH1 (de GH2 als die binnenkort uitkomt), of iets meer low budget en de Canon 550D met een shouldermount.

Heb je misschien wat footage van jou camera?

papaleo

#2
Quote from: Rage on May 19, 2010, 15:36:22
Ik twijfel nog tussen iets als de Panasonic HDC-TM700 of GH1 (de GH2 als die binnenkort uitkomt), of iets meer low budget en de Canon 550D met een shouldermount.

Heb je misschien wat footage van jou camera?

Ik heb op Youtube dit stukje film (van onze tuin/vijver) gezet,het is het eerste wat ik heb/had gefilmt dus zonder spec. instellingen in de camera oid...maar wel 1080/50P
Er staat trouwens al heel veel film vanaf een 700 op youtube


edit;

http://www.youtube.com/watch?v=P6Z_RLG3zII
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

#3
Ik heb hier ( http://www.youtube.com/watch?v=4FzpnLpVU8c ) nog een stukje gefilmd en wilde laten zien hoe ongelooflijk scherp en 3D met briljante kleuren de HDC-TM700 filmt,maar om het via Youtube te laten zien is het toch allemaal ietsje minder van PQ en zeker niet mooi van motion, of het komt dat ik de beelden via mijn MacBook Pro weergeef,of het komt toch door het tussen station Youtube, weet ik niet.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Rage

Dat ligt aan Youtube, daarom zijn veel filmpjes op Youtube niet echt goed om een beoordeling op te maken.

papaleo

Ok dan....
Tja,dan kan je nog niet echt een indruk krijgen over de PQ.

Ik zou niet zo snel weten hoe ik het origineel op het www kan uploaden,want dat is zeker 50% mooier.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mausie

Ik ben in de markt voor een nieuwe cam. de PQ lijkt me in orde maar hoe zit het met de image stabilisation? is deze heel goed?
Kan nog maar weinig realistische voorbeeldjes vinden op Youtube.

Mijn collega heeft sinds kort een sony 505 en daarvan is de stabilisatie erg goed (zelf al even geprobeerd, komende week mag ik hem even uitgebreider proberen)

Ik hoor graag je mening.
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

papaleo

Quote from: mausie on May 30, 2010, 16:41:45
Ik ben in de markt voor een nieuwe cam. de PQ lijkt me in orde maar hoe zit het met de image stabilisation? is deze heel goed?
Kan nog maar weinig realistische voorbeeldjes vinden op Youtube.

Mijn collega heeft sinds kort een sony 505 en daarvan is de stabilisatie erg goed (zelf al even geprobeerd, komende week mag ik hem even uitgebreider proberen)

Ik hoor graag je mening.

Deze is zeer goed,en vergelijkbaar met Sony's 'vlaggenschip' de HDR-CX550V welke ietsje beter zou moeten presteren op het gebied van stabilisatie,maar de Sony levert op de andere fronten weer in op de Panasonic TM700
En wat de PQ betreft deze is werkelijk 'Jaw dropping' en zeker niet (meer) te vergelijken met de 1080i camcorders.....nu is het alleen nog maar (af)wachten op (betaalbare) editing software en PC/MAC die met het 1080/50p materiaal overweg kan,trouwens.., er zit bij deze 700 wellisaar sw om (simpel) te monteren met wat text en overgangen enz. en dat doe ik op een MacBookPro, dus je kan alvast vooruit voor de time being.


zie review/Comparison;
http://www.camcorderinfo.com/content/Sony-Handycam-HDR-CX550V-Camcorder-Review-37768/Panasonic-HDC-TM700-Comparison.htm
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mausie

Mag ik vragen waar je hem vandaan hebt? op de panasonic nederland site staat hij niet. Houd dit in dat het altijd een import model beteft ???
tis wel een mooi cameraatje zo.
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

papaleo

Tja,Panasonic beleid he....,weer eens 'n model die overal in de omringende landen verkrijgbaar is maar Pana-NL laat deze weer eens 'n keer uit zijn assortiment.
Ik had deze bij Redcoon besteld,voor 910,- en heeft gewoon een NL handleiding in de doos zitten.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mausie

#10
Quote from: papaleo on June  1, 2010, 07:55:47
Tja,Panasonic beleid he....,weer eens 'n model die overal in de omringende landen verkrijgbaar is maar Pana-NL laat deze weer eens 'n keer uit zijn assortiment.
Ik had deze bij Redcoon besteld,voor 910,- en heeft gewoon een NL handleiding in de doos zitten.


tnx!
hij is wel stukkie duurder geworden :-\
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

denada

Inmiddels is er ook een wat meer 'instap' model camera van Panasonic op de markt gekomen met hetzelfde loopwerk als de TM700.


De HDC-SD600 is eigenlijk gewoon een wat uitgeklede versie van de TM700, maar is wel al te koop voor minder dan 700 euro.. Ik ben van plan deze camera deze of volgende week aan te gaan schaffen, volgens mij is de camera net een week te koop..

Ben wel zeer benieuwd naar wanneer er inderdaad fatsoenlijke software op de markt komt waarmee 1080/50p beeld is te bewerken..

papaleo

#12
Quote from: denada on June 14, 2010, 09:18:27
Inmiddels is er ook een wat meer 'instap' model camera van Panasonic op de markt gekomen met hetzelfde loopwerk als de TM700.


De HDC-SD600 is eigenlijk gewoon een wat uitgeklede versie van de TM700, maar is wel al te koop voor minder dan 700 euro.. Ik ben van plan deze camera deze of volgende week aan te gaan schaffen, volgens mij is de camera net een week te koop..

Ben wel zeer benieuwd naar wanneer er inderdaad fatsoenlijke software op de markt komt waarmee 1080/50p beeld is te bewerken..


Inderdaad,de 600 h(g)eeft het zelfde sublieme beeldkwaliteit,alleen met minder toeters en bellen.

Er is al meer dan fatsoenlijke editing sw op de markt,alleen daar hangt een behoorlijk prijskaartje aan.....b.v; Vegas Pro en Edius.....kunnen,welliswaar met een krachtig systeem, mooie dingen met je opnames doen.

edit;
en ik kom er achter dat Adobe CS5 ook geschikt zou moeten zijn.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mausie

Zo, vandaag mijn sd-707 binnen gekregen. 32Gig kaartje erin en even snel wat gefilmd. Op de 5090 ziet het er veel belovend uit.

Heb alleen wel het idee dat als je de OIS op de hoge modus zet dat dan de pan's niet heel soepel verlopen. Wellicht heeft dat met de OIS te maken... :-\
Maar moet er nog even uitgebreid me spelen. Bewerken zal op mijn pc nog niet lukken (7 jaar oud.....tijd voor een nieuwe...) maar dat komt wel een keer goed.

Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

papaleo

Quote from: mausie on June 17, 2010, 22:19:14
Zo, vandaag mijn sd-707 binnen gekregen. 32Gig kaartje erin en even snel wat gefilmd. Op de 5090 ziet het er veel belovend uit.

Heb alleen wel het idee dat als je de OIS op de hoge modus zet dat dan de pan's niet heel soepel verlopen. Wellicht heeft dat met de OIS te maken... :-\
Maar moet er nog even uitgebreid me spelen. Bewerken zal op mijn pc nog niet lukken (7 jaar oud.....tijd voor een nieuwe...) maar dat komt wel een keer goed.



Feli....

Wat betreft de pans, das mij geheel (nog) niet opgevallen,dus zal bij mijn 700 denk ik niet het geval zijn want ik ben voor judder/niet vloeiende pans erg gevoelig/kritisch. 
Ik copy 1:1 het raw materiaal naar mijn NAS en vandaar speel ik het via de Dune 3.0 Prime naar mijn Pioneer 600M en JVC HD100 af,daarbij moet ik zeggen dat het op de 600M erg mooi uitziet,maar op de HD100 is het fantastisch... 8)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

mausie

Enig idee of andere mediaplayers  dan de Dune het ruwe materiaal ook goed kunnen spelen?
Zit er al half naar te kijken, de NAS is er al voor de duet, lijkt me een mooie oplossing.
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

papaleo

Quote from: mausie on June 19, 2010, 18:27:09
Enig idee of andere mediaplayers  dan de Dune het ruwe materiaal ook goed kunnen spelen?
Zit er al half naar te kijken, de NAS is er al voor de duet, lijkt me een mooie oplossing.


Ik denk,dat de TViX 6500 er ook geen problemen mee zal hebben
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Rick-DTS

Ik heb de SD-700. Perfecte camera.
Alleen jammer dat ik 1080/50p niet op mijn Mac krijg.

aMUSEd


Rick-DTS

Ja, die krijg ik wel.
Geen probleem.

aMUSEd

Quote from: Rick-DTS on July 22, 2010, 22:24:59
Ja, die krijg ik wel.
Geen probleem.
Goed om te weten, ik heb een panasonic op het oog die alleen 1080/50i kan opnemen  ;)

Rick-DTS

Dan kun je nu je oog er daadwerkelijk op laten vallen ;)

In iMovie pakt ie de opname zo op.

mausie

Ik was vandaag bij wifimedia en daar hebben we de files van mijn 707 (=700) op diverse spelers geprobeerd.
Uiteindelijk een dune pirme3.0 gekocht (kan mijn BR in de verkoop)
Wat mij opviel is dat de er wel 1080p 50Hz aangegeven werdt maar het fileformat zou 1080p 25.000 fr/sec zijn?
Ik dacht dat ik de camera op de hoogste kwaliteit had staan.
Iemand een zelfde ervaring?

Kan nog ff niet verder testen daar de dune niet op voorraad was.
Volgende week maar wat testjes doen.

Gr.
Pioneer LX5090 - Denon AVR3802 - Squeezebox Duet - Dune Prime 3.0 - Boston Acoustics A25 - Velodyne SPL-1200 ultra - Humax 5000

capellma

Ik heb de TM700 nu bijna twee maanden en heb er in de vakantie ruime ervaring mee kunnen opdoen. Zoals anderen ook al aangegeven een camera met fantastische beelden en mogelijkheden. Bij het filmen van zonsondergang had ik verassend wel wat lensflare, maar voor de rest indrukwekkend scherpe en heldere beelden.

Ik film overigens wel voor het merendeel op handmatige instellingen, omdat ik dan de kleuren net wat mooier vind. Vooral als het erg licht is met wolken aan de lucht. Op de iA stand heb ik dan toch wat overbelichting. Zodra je het met handmatige instelling overneemt en de belichting iets verminderd, krijg je prachtige sprekende luchten.

Mijn grootste uitdaging nu is het moteren van 1080p50 materiaal en heb daar ruim onderzoek naar gedaan en NIETS werkt echt goed. Alles wat je van deze camera bekijkt op youtube of waar dan ook is per definitie in een ander format. Ik ben namelijk nog geen editer tegengekomen die output naar 1080p50 aanmaakt. Je kunt wel bij Vegas, adobe e.d. editen in doublePal, maar zodra je gaat wegschijven lever je in. Immers BD-format kan niet eens in 50p hetzelfde geldt voor avchd disks. Volgens mij het het best haalbare full HD Blu Ray en daarvoor hoef je niet in 1080p50 modus te filmen :)

Ik werk nu voorlopig even met Cyberlink 8 en Magix. De laatste van deze twee is echter een ramp in de preview mode en dat schijnt niets te maken te hebben met m'n PC (quad processor)....Ik hou me aanbevolen voor suggesties!

papaleo

@mausi

De Dune Prime 3.0 is welke ik ook gebruik voor het afspelen van mijn 1080/50p (bewerkt en onbewerkte) materiaal van mijn 700 en dat doet die echt fantastische,waanzinnig vloeiend zonder enige judder worden de beelden in mijn netwerk, vanaf mijn NAS naar de Prime (bedraad) getransporteerd en weergegeven door mijn Pioneer 600M en JVC HD100.

@capellma

Ik ben kort geleden in het diepe gesprongen met Adobe CS5 Master Collection,en deze is echt in staat om je 1080/50p materiaal te bewerken 1:1 zonder verlies in beeld kwaliteit!!
Het is bepaald geen 'laagdrempelig' progje,zoals (b.v) Pinnacle studio 14,en wil je alles uit het programma halen met de hd-video-engine (Mercury) heb je wel een PC nodig die zijn mannetje kan staan.
'Mercury' kan namelijk de grafische kaart hardware matig gebruiken voor het decoderen en afspelen van hd-materiaal,om het sneller en soepeler te laten verlopen.

Ik zelf heb er 'nog' geen speciale PC voor geconfigureerd (ben er wel mee bezig),ik edit mijn 1080/50p materiaal tot nu toe nog met mijn MacBook Pro en dit gaat redelijk....,je kan jammer genoeg met een MB Pro Mercury niet inschakelen,maar zo krijg je wel een indruk,en kan je er aan proeven wat er allemaal mogelijk is met CS5.
Ik ben nu een paar weken met CS5 in de weer en denk zelf dat het beter is om een 'basis' cursus er voor te gaan nemen...als die bestaat,want zoals ik al aangaf is het best een gecompliceerd programma waar je zoveel moois uit kan halen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels