Humax 5050c Maintenance Software release

Started by Jodokus, May 18, 2010, 19:26:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

svmnb

Quote from: Valkyrie on June  2, 2010, 19:59:45
En dan kan je ze ook nog edit'en waarbij je de reclames eruit knipt. ;)

En zonder transcoderen of verdere bewerking streamen naar popcorn/dune etc. ;)
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

CineSmurf

Is het ook mogelijk de dune / PCH zo te configureren, dat ie rechtstreeks via het netwerk programma's vanaf de Humax leest?
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

tijse400

hmm.. die recklames eruit halen, hoe doe je dat ?

op de hd recorder die ik ook heb ( sony ) kun je dat gewoon op de recorder zelf doen.
je krijgt een tijdbalk van de opname, met hoofdstukindelings-streepjes. en op die strepen kun je makkelijk de opname splitsen e.d.

met de humax 5050c moet dat op de pc gebeuren? en met welk programma gaat dat het makkelijkst ?
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

Radiator

Werkt de humax 5050c nu helemaal goed met Ziggo?
Panasonic: P55VT60 (Hyperion Ambilight), Bowers en Wilkins CM8

EJ

Ja, maar dat deed hij al voor de update. :D Er zijn wat comfortverhogende aanpassingen gedaan.

CineSmurf

Ik moet zeggen, zo na een paar maanden dat wat mij betreft de irritante dingen wel zo'n beetje zijn opgelost. Met name het groene scherm, het niet kunnen deleten tijdens opnemen en het (vaak) niet opnemen vanwege een E19 (of was het nou E17?) is bij mij nu allemaal opgelost.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Marcel_T.

Quote from: CineSmurf on August 19, 2010, 17:33:22
Ik moet zeggen, zo na een paar maanden dat wat mij betreft de irritante dingen wel zo'n beetje zijn opgelost. Met name het groene scherm, het niet kunnen deleten tijdens opnemen en het (vaak) niet opnemen vanwege een E19 (of was het nou E17?) is bij mij nu allemaal opgelost.

Het groene scherm is hier niet opgelost. Ik kan alleen maar met een sd-zender opstarten, bij hd gaat het steevast mis. Vóór de update gebeurde dit slecht sporadisch, dus voor mij was het een verslechtering helaas.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

EJ

Quote from: CineSmurf on August 19, 2010, 17:33:22
Ik moet zeggen, zo na een paar maanden dat wat mij betreft de irritante dingen wel zo'n beetje zijn opgelost. Met name het groene scherm, het niet kunnen deleten tijdens opnemen en het (vaak) niet opnemen vanwege een E19 (of was het nou E17?) is bij mij nu allemaal opgelost.
Had sowieso al weinig problemen, maar ik zie wel dat hij niet wil opnemen als ik met de bluray speler aan de gang ben geweest. Dan is een harde reset van de humax nodig. HDMI issues blijkbaar. Affijn, nog eventjes (2 weken of zo), dan wordt het ziggo kaartje uit de humax gehaald want dan is de glasvezel er. :D

Marcel_T.

En ik ben niet de enige, lees ik net op Ziggo-gebruikers.nl:

Gepost door jowi69x
QuoteGepost door jowi69x
"O ja" Het opstarten moet ik voortaan op een niet HD zender doen.
Voorheen kon ik eerst tv aanzetten dan de Humax en als die opstarten op bv Ned1-HD ging dat goed geen groen beeld of zo, maar als ik hem nu opstart op Ned1 krijg ik gesplit beeld, zal proberen uit te leggen; start tv eerst dan de Humax starten (staat dan toevalig op Ned1-HD) het beeld op tv dat ik krijg is tv beeld dat naar boven geschoven is en er onder een strook van 2cm het zelfde beeld (de kruinen van de mensen) ga ik vervolgens zappen blijkt dat bij iedere zender zo te zijn!! vervolgens zet ik de Humax op een andere zender bv RTL5 en zet Humax uit, na minutje zet Humax weer aan gaat uiteraard opsarten op RTL5 en "whoalla" beeld is weer correct en ook op alle zenders."
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

CineSmurf

Quote from: Marcel_T. on August 26, 2010, 11:31:21
Het groene scherm is hier niet opgelost. Ik kan alleen maar met een sd-zender opstarten, bij hd gaat het steevast mis. Vóór de update gebeurde dit slecht sporadisch, dus voor mij was het een verslechtering helaas.

Dat had ik bij de vorige release. Nu kan ik bij een groen scherm overschakelen naar een SD zender en dan wordt ie weer goed. Zal eens kijken of dat altijd zo is...
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

Marcel_T.

Quote from: CineSmurf on August 26, 2010, 18:45:20
Dat had ik bij de vorige release. Nu kan ik bij een groen scherm overschakelen naar een SD zender en dan wordt ie weer goed. Zal eens kijken of dat altijd zo is...

Ja, daar heb ik ook wisselende resultaten mee gehad. Ik heb het min of meer opgelost door via de timer de Humax overdag een paar minuten in te laten schakelen op rtl4. Als ik dan 's avonds de Humax aanzet start hij op met deze zender.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

tijse400

volgens mij kun je in de instellingen van de humax ergens opgeven dat hij bijvoorbeeld altijd op een bapaald kanaal opstart?
dan hoef je di timer niet te gebruiken en hoeft ie overdag niet eelke keer evene in te schakelen.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

Marcel_T.

Quote from: tijse400 on August 28, 2010, 12:26:36
volgens mij kun je in de instellingen van de humax ergens opgeven dat hij bijvoorbeeld altijd op een bapaald kanaal opstart?
dan hoef je di timer niet te gebruiken en hoeft ie overdag niet eelke keer evene in te schakelen.

Volgens mij kan dat niet, hij start op met de zender waar je het laatst naar gekeken hebt.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

tijse400

ik gebruik die instelling zelf niet.
er zit een standbuy timer op. geen idee wat die precies doet.
je kunt iets instellen voor ontvanger aan en voor ontvanger uit.
je kunt de timers uitschakelen en op een bepaalde tijd zetten.
als je hem dus niet uit zet, maar op 00.00 voor ontvanger aan kun je een opstart zender instellen.

ik nam aan dat je dan, wanner de humax aan werd gezet, hij met die zender op zou starten
probeer ht eens zou ik zeggen.
instellingen in het menu, bij standby timer te vinden.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

hifihenk

Ik heb al een tijdje een Humax 5050c, maar de firmware update waar hier over gesproken wordt heb ik nooit aangeboden gekregen.

Als ik in het menu naar firmware update ga dan is het menu ge-enabled (er is dus een update).
Als ik dan voor updaten kies, lijkt de decoder te gaan zoeken naar de nieuwe firmware.
Na een tijd komt hij met de mededeling dat er geen update is.
Het lijkt wel of de firmware die is klaargezet door Ziggo niet wordt herkent door mijn Humax.  :(

Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Linn Akurate DS - Linn Majik Kontrol - Linn Majik 2100 - Harbeth M30 - Velodyne DD10 - MIT MI330 Series2 - Linn Black interlinks - Linn K20