Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fietser

Manger P1, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Micro Diamond speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200.

Xander32

#8151
Vanmorgen de cd's van Vienna Teng gerippt en nu haar album Dreaming Through the Noise aan het luisteren; heerlijk, aanrader 👌🏻 Genre: singer-songwriter, pop, soms ietwat jazzy 🎶




Quote from: Xander32 on March 24, 2023, 21:45:06N.a.v. een vid hier op het forum rondom een kabel vergelijk, de muziek van Vienna Teng ontdekt. Drie van haar albums op cd zijn onderweg naar hier;

🎶 Inland Territory

🎶 Dreaming Through the Noise

🎶 Waking Hour


En morgen schijnt het "perfect weer" te worden om maar onderstaande cd's te gaan rippen 🌦  🌩  🌨.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#8152
Vorig weekend een beetje met de ls geschoven; de Sonnet heeft een ietwat andere klankbalans gebracht. Uiteindelijk kwamen de ls weer op hun vertrouwde plek te staan, die bleek zorgvuldig gekozen, maar met een heel klein beetje meer toe-in. Dat geeft een net wat scherper geluidsbeeld en een ietsepietsie meer levendigheid. Tof, zo'n kosteloze tweak  :thumbs-up:

Onderwijl speel ik alweer een drietal maanden met die Sonnet dac. Voornemens was ik om nog weer eens terug te gaan naar de DAC-50, ter vergelijking, maar ik kan mij er nog niet toe zetten, met de Morpheus klinkt het zo lekker 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Houden zo  :pompom: . Waarom dan even willen switchen naar de DAC50 voor te testen wanneer dit zo goed bevalt.  :music:  :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Het weer even terugschakelen naar de Accu dac zou zijn om een soort van extra controle te hebben (bevestiging)van de tot op heden door mij ervaren verschillen tussen beide dac's. Enkel daarom. Dan weer snel terug naar de Morpheus  ;)

Quote from: Maximus_Aurelius on April  7, 2023, 21:35:20Houden zo  :pompom: . Waarom dan even willen switchen naar de DAC50 voor te testen wanneer dit zo goed bevalt.  :music:  :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Xander32 on April  7, 2023, 21:14:03Vorig weekend een beetje met de ls geschoven; de Sonnet heef een ietwat andere klankbalans gebracht. Uiteindelijk kwamen de ls weer op hun vertrouwde plek te staan, die bleek zorgvuldig gekozen, maar met een heel klein beetje meer toe-in. Dat geeft een net wat scherper geluidsbeeld en een ietsepietsie meer levendigheid. Tof, zo'n kosteloze tweak  :thumbs-up:

Onderwijl speel ik alweer een drietal maanden met die Sonnet dac. Voornemens was ik om nog weer eens terug te gaan naar de DAC-50, ter vergelijking, maar ik kan mij er nog niet toe zetten, met de Morpheus klinkt het zo lekker 🎶

Mooi dat de Sonnet zo goed uitpakt. Tóch is het wel interessant om te checken of je initiele waarnemingen nog steeds staande blijven. Ik ben daar wel benieuwd naar. Ook of je (met terugwerkende kracht) de ruim 2.5k voor een externe dac de upgrade waard vindt.

Zelf ben ik zeer tevreden met de Sonnet Morpheus en heb geen enkele behoefte meer om een andere dac te verkennen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Hannibal_

Luidsprekers plaatsen blijft belangrijk.
Leuk dat er nog meer uit te halen was.

Even terugschakelen kan inzicht en rust geven. Toen ik de Cursa weer aansloot voor de verkoop gaf dat ook weer extra bevestiging.

Juiste keuze.
Ook als verschillen klein zijn.

Maar volstrekt onnodig ook, in jouw geval, de sonnet klonk top.

 :smile:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

De komende maanden hebben we een paar keer een lang weekend; dan zal ik me er aan wagen. Stiekem ben ik er ook wel nieuwsgierig naar 🧐.

Het is overigens ook niet heel veel werk; de aes kabel wisselen voor een usb en idem betreffende de uitgang in het menu van de Aries. Maar wanneer de set net zoals nu naar volle tevredenheid muziek maakt, blijf ik bij voorkeur zoveel als mogelijk met m'n tengels ervan af; het kan alleen maar fout gaan.

Quote from: brt on April  7, 2023, 22:21:54Mooi dat de Sonnet zo goed uitpakt. Tóch is het wel interessant om te checken of je initiele waarnemingen nog steeds staande blijven. Ik ben daar wel benieuwd naar. Ook of je (met terugwerkende kracht) de ruim 2.5k voor een externe dac de upgrade waard vindt.

Zelf ben ik zeer tevreden met de Sonnet Morpheus en heb geen enkele behoefte meer om een andere dac te verkennen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Yep, het plaatsen van ls in de luisterruimte, is het o zo voorname vertrekpunt voor een goed presterende set. Daar heb ik steevast ook de nodige aandacht voor. En het blijkt dat er door een wijziging van een schakel in de keten (dac), er (gewenste) accent verschuivingen zijn, m.b.t. de tonaliteit en het geluidsbeeld, welke je nog verder kan uitbuiten/ maximaliseren, door bij herhaling de aandacht te hebben voor de plaatsing van de speakers.

... of is er iets anders gaande: laat de nieuwe dac juist horen dat de plaatsing van de ls toch minder optimaal was dan gedacht  ::)

Quote from: Hannibal_ on April  8, 2023, 08:59:42Luidsprekers plaatsen blijft belangrijk.
Leuk dat er nog meer uit te halen was.

Even terugschakelen kan inzicht en rust geven. Toen ik de Cursa weer aansloot voor de verkoop gaf dat ook weer extra bevestiging.

Juiste keuze.
Ook als verschillen klein zijn.

Maar volstrekt onnodig ook, in jouw geval, de sonnet klonk top.

:smile:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Laan

Quote from: Xander32 on April  9, 2023, 09:44:57Maar wanneer de set net zoals nu naar volle tevredenheid muziek maakt, blijf ik bij voorkeur zoveel als mogelijk met m'n tengels ervan af; het kan alleen maar fout gaan.


Gelukkig, ik dacht dat ik de enige was die niet meer aan de set durft te zitten.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Xander32

Dat zijn er vast heel wat meer 🤓, "don't fix what ain't broken".

Quote from: Laan on April  9, 2023, 10:31:39Gelukkig, ik dacht dat ik de enige was die niet meer aan de set durft te zitten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#8161
Zuinig op m'n gehoor; nieuwe otoplastieken aan laten meten. De oude sluiten niet meer goed af. Daarom heb ik de voorgaande twee jaar gebruik gemaakt van Alpine partyplugs, op zich prima, maar niet eenzelfde mate van demping en comfort dan maatwerk doppen.

Laat nu Metallica en Muse maar komen 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#8162
Vandaag (samen met Bert50) naar een audiovriend in Zandvoort geweest; heb er een toffe dag gehad!

Hij speelt al jaren met Mordaunt Short speakers, voorheen met Marantz componenten en een BS Vault. Nu met een Devialet 220 Pro en een fraaie Clearaudio dt.
Dat klonk zo ontzettend ontspannen, heerlijk muziek genieten 🎶 Het streamen klonk wat meer drukvol, het vinyl wat meer gloedvol. Beide super 👌🏻

Naast het genieten van de muziek, was het vooral ook gezellig; altijd is er weer het nodige bij te kletsen. En als kers op de taart kregen we van de gastheer ook nog een lunch in een strandtent aangeboden. Top 👍🏻

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Ben vorige week geweest en we behoorlijke verbetering tov de Marantz set die er stond.

Altijd gezellig in Zandvoort
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Nogal een verbetering ja 👌🏻
En die M&G's zijn altijd gezellig, onderwijl ken je elkander ook al jaren en weet je ook wat meer van elkaar dan enkel de muzieksmaak 🤓

Voor mij betrof het ook een hernieuwde kennismaking met Devialet. Een jaar of zes terug heb ik Devialet gehoord op B&W 805 D speakers bij een mede-forumlid. Dat was toen zeker niet slecht, maar wel smaak gebonden. Het klonk vooral heel gedetailleerd en precies, wat zakelijk, richting het analytische. Dat heeft niet direct mijn voorkeur.

Hoe anders klonk het gisteren; veel smeuïger, vloeiender en met meer kleur, overigens zonder dat dit ten koste gaat van de detaillering, want ook die was voortreffelijk (ruimte informatie, het uitsterven van geluid, de aanzetten). Toffe ervaring 👍🏻

Quote from: cz79 on April 15, 2023, 22:45:57Ben vorige week geweest en we behoorlijke verbetering tov de Marantz set die er stond.

Altijd gezellig in Zandvoort
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

En verder met het uitbouwen van mijn cd collectie; vorig weekend kwam er een nummer van het duo Air voorbij op RP, welke mijn aandacht trok (Alone in Kyoto). Situatieschets; Zondagochtend vroeg, net uit bed, nog een serene stilte op straat en in huis, een vers ☕️ en betreffende nummer op de achtergrond ... Heerlijk 🎶

Vervolgens gedurende die dag via Spotify e.e.a. van dit duo geluisterd, constateren dat ik toch al meerdere nummers van hen ken, goed bevonden en op zoek gegaan bij Bol, Kroese en consorten naar cd's. Best pittige prijzen. Dan maar weer eens op MP neuzen en ja hoor; voor de prijs daar waar ik bij eerder genoemden één album kon scoren, heb ik er nu 6, hun gehele oeuvre 🤓

Overigens is het voor mij geen muziek om uren achtereen naar te luisteren, dan gaat het mij vervelen, maar voor die momenten zoals beschreven; genieten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32


Een extended version van Alone in Kyoto. Rustige, kalmerende muziek, het kabbelt zo heerlijk voort, met het nodige effect (geluidsbeeld, stereo effecten).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Xander32 on April 21, 2023, 08:58:19...geen muziek om uren achtereen naar te luisteren, dan gaat het mij vervelen, maar voor die momenten zoals beschreven; genieten.

Maar voor de zekerheid toch maar hun hele ouevre gekocht ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Xander32

Het album welke ik wou hebben kostte bij de bekende 'B punt com' €16, op MP kwam ik vervolgens een verkoper tegen die voor de zes albums €20 vroeg. En die blijken nu in zeer goede staat, bijna nieuw 👌🏻

Een lastige overweging was dat hoor, heb er meerdere dagen over getwijfeld wat te doen 😜


Quote from: brt on April 21, 2023, 22:24:24Maar voor de zekerheid toch maar hun hele ouevre gekocht ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Xander32 on April 22, 2023, 07:34:39Het album welke ik wou hebben kostte bij de bekende 'B punt com' €16, op MP kwam ik vervolgens een verkoper tegen die voor de zes albums €20 vroeg. En die blijken nu in zeer goede staat, bijna nieuw 👌🏻

Een lastige overweging was dat hoor, heb er meerdere dagen over getwijfeld wat te doen 😜



Hahaha, goede deal, nice!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Xander32

#8170
Drie cd's van Laura Marling gerippt (naar flac), toegevoegd aan mij collectie op de nas.

🎶 Alas i Cannot Swim

🎶 I Speak Because i Can

🎶 Once i Was An Eagle


Rustige, singer-songwriter/ folk/ pop liedjes.



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Gesport, gedoucht en nu in relax modus in de sweet spot, rustig starten met AIR - Pocket Symphony 🎶


Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Heb je al wel eens weer teruggeschakeld naar je dac 50? Of durf je dat niet meer? 😀
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Xander32

Nog niet  :nowink: Wellicht over een week 🙄, dan heb ik vakantie. Maar de noodzaak en de drive ontbreken 🤓

Met de Morpheus klinkt alles zo lekker soepel met veel kleur en gewicht 🎶


Heerlijk achteroverleunen en van de muziek genieten, daarbij evenwel af en toe opveren, dat is hetgeen mijn set in de huidige samenstelling oproept. Ben er blij mee 👍🏻


Quote from: brt on May 13, 2023, 13:40:05Heb je al wel eens weer teruggeschakeld naar je dac 50? Of durf je dat niet meer? 😀
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.