Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Ja lekker hè 🙂

Aansluitend had ik overigens wel de behoefte aan wat meer tempo en een andere energie en gen toen overgestapt op de Dave Matthews Band 🎶






Quote from: brt on November 19, 2022, 23:16:47
Zo, absoluut!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Xander32 on November 20, 2022, 13:42:12
Ja lekker hè 🙂

Aansluitend had ik overigens wel de behoefte aan wat meer tempo en een andere energie en gen toen overgestapt op de Dave Matthews Band 🎶




Ja dat kan ik me voorstellen. Ik draai het vooral later op de avond, of juist in de ochtend, maar heel veel energie krijg je er niet van idd  :D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Xander32

Super Black Friday actie; de oren uitgespoten  :P

Het luisteren is ongewijzigd, aldus hare maje en het horen is nog niet te beoordelen daar er nu een plons water in de oren staat  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Xander32 on November 25, 2022, 15:05:49
Super Black Friday actie; de oren uitgespoten  :P

Het luisteren is ongewijzigd, aldus hare maje en het horen is nog niet te beoordelen daar er nu een plons water in de oren staat  ::)
Dat zijn de betere acties. Kwam er nog veel troep uit, of viel het wel mee?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

Gedetailleerde foto's op aanvraag verkrijgbaar via p.m. 😜

Quote from: Richi on November 25, 2022, 16:10:31
Dat zijn de betere acties. Kwam er nog veel troep uit, of viel het wel mee?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Xander32 on November 25, 2022, 16:19:58
Gedetailleerde foto's op aanvraag verkrijgbaar via p.m. 😜
Nee dank u!

Een ja of nee volstaat.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Xander32

16 Horsepower, prachtig die klagerige stem van David Eugene Edwards op zo'n grijze, kouwe en natte dag 🎶

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#7782
Heiligschennis 🤔

Op de E-480 de Tone control op ON gezet en de bass +1 gegeven 🫢
En de eerste indruk is dat het zo nèt nog wat lekkerder klinkt 🎶

Uit principe ben ik van die Tone control al die tijd afgebleven, maar ik probeer dat nu maar los te laten.
De luisterruimte vreet een klein deeltje bas (gipswanden), waardoor de bas over het algemeen ietwat slank is. Met de bas op +1 klinkt het net wat voller, wat smeuïger, wat lekkerder. Maar eens een tijdje zo gaan luisteren.


Overigens, dat de ruimte ietwat bas opeist zie ik zeker niet als een nadeel; ik heb hier niet snel problemen met een teveel aan bas, hetgeen veel lastiger is om te te tackelen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Grappig dat je het zo bekijkt. Pas met (goed) meten weet je wat er echt teveel en te weinig is.

Ik ben van HiFi (meer MidFi) naar MyFi gegaan. Elke luisterruimte, veelal huiskamer, is al zo anders dat het vrijwel nergens hetzelfde klinkt. Het onderzoek van Floyd Toole heeft ook uitgewezen dat de meeste  ongetrainde luisteraars een bass boost aangenaam vinden (zegt niks over individuen) en ik merk voor mijzelf dat ik daar onder val. Wat mij betreft dus niks mis met een beetje meer bas ;D.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

John Wx

Quote from: Xander32 on December  9, 2022, 15:13:52
Heiligschennis 🤔

Op de E-480 de Tone control op ON gezet en de bass +1 gegeven 🫢
En de eerste indruk is dat het zo nèt nog wat lekkerder klinkt 🎶

Uit principe ben ik van die Tone control al die tijd afgebleven, maar ik probeer dat nu maar los te laten.
De luisterruimte vreet een klein deeltje bas (gipswanden), waardoor de bas over het algemeen ietwat slank is. Met de bas op +1 klinkt het net wat voller, wat smeuïger, wat lekkerder. Maar eens een tijdje zo gaan luisteren.


Overigens, dat de ruimte ietwat bas opeist zie ik zeker niet als een nadeel; ik heb hier niet snel problemen met een teveel aan bas, hetgeen veel lastiger is om te te tackelen.


Ohhhh heiligschennis x 2  ;D
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

JoWa

Quote from: Xander32 on December  9, 2022, 15:13:52
Heiligschennis [emoji848]

Op de E-480 de Tone control op ON gezet en de bass +1 gegeven 🫢
En de eerste indruk is dat het zo nèt nog wat lekkerder klinkt [emoji445]

Uit principe ben ik van die Tone control al die tijd afgebleven, maar ik probeer dat nu maar los te laten.
De luisterruimte vreet een klein deeltje bas (gipswanden), waardoor de bas over het algemeen ietwat slank is. Met de bas op +1 klinkt het net wat voller, wat smeuïger, wat lekkerder. Maar eens een tijdje zo gaan luisteren.


Overigens, dat de ruimte ietwat bas opeist zie ik zeker niet als een nadeel; ik heb hier niet snel problemen met een teveel aan bas, hetgeen veel lastiger is om te te tackelen.
[emoji1360] gewoon doen wat jij het lekkerst vindt klinken.
Je speakers heb je toch ook op hun klankkleur uitgekozen, dus lekker tweaken en tunen naar je eigen smaak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Xander32

Het gaat bij mij om het genieten van muziek 🎶 De set staat in dienst daarvan.
Wanneer ik met de '+1 bas', '+1 meer geniet', is het dat waard 😅

... al lees ik dat de tone control ten koste gaat van een klein deeltje resolutie. Dat steekt toch een beetje. Echter dien ik bij het (her-) intreden van twijfel, maar nogmaals mijn zin hierboven terug te lezen 🤓


Betreffende metingen; die hebben we hier in het verleden al eens uitgevoerd, maar dat is ondertussen een hele tijd terug. Dat was nog met een Marantz set (PM & SA 15 LE) en een SBT op Usher monitoren (BE-718).

Daarvan staat er onderwijl niets meer en daarenboven is de luisterruimte drie jaar geleden ook opnieuw ingericht en aangekleed.


Ik ben een ongetrainde luisteraar in de zin zoals jij dat waarschijnlijk bedoeld (het geluid kunnen ontleden en daar betekenis aan kunnen geven). Daar hoef ik niet moeilijk over te doen. Ik heb al enorm veel uren naar muziek geluisterd, maar dat is naar het geheel met als doel ervan te genieten. Zo gauw ik naar verschillende aspecten ga luisteren, ik naar het geluid ga luisteren, is dat een teken dat ik ben afgeleid (van de muziek) en dat het niet is zoals ik het graag heb (voorkeur/ smaak).


Quote from: Tabcam on December 10, 2022, 09:46:46
Grappig dat je het zo bekijkt. Pas met (goed) meten weet je wat er echt teveel en te weinig is.

Ik ben van HiFi (meer MidFi) naar MyFi gegaan. Elke luisterruimte, veelal huiskamer, is al zo anders dat het vrijwel nergens hetzelfde klinkt. Het onderzoek van Floyd Toole heeft ook uitgewezen dat de meeste  ongetrainde luisteraars een bass boost aangenaam vinden (zegt niks over individuen) en ik merk voor mijzelf dat ik daar onder val. Wat mij betreft dus niks mis met een beetje meer bas ;D.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#7787
Quote from: Xander32 on December 10, 2022, 10:36:02


... al lees ik dat de tone control ten koste gaat van een klein deeltje resolutie. Dat steekt toch een beetje.

Waarom? Als het lekkerder klinkt.......   Boeiuh. 

Audiofielen blijven zichzelf maar verliezen in al van dat soort irrelevante technische achtergrondinfo..

Mínder resolutie is vaak de sleutel tot méér muziekbeleving.  Oh ja, muziek daar ging het om.....

Het HTForum maakt met al die technisch georiënteerde kabel, DACS en bitjes topics méér kapot dan je lief is.

Een goede remedie is om uit dat soort topics weg te blijven. T gaat echt goed zijn voor je toewijding aan de muziek i.p.v. de techniek.

Kabelneukers (zónder dat ik jou daartoe reken overigens :tounge2:) zijn nooit tevreden. Onthoud dat.

chansig

Tsjemig iemand zegt dat er iets zou missen. Het lijkt erop dat je hetzelf niet eens ervaart en dan toch...

Rare wezens zijn het toch ook die audiofielen. :D

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Klopt Hans, wij zijn rare wezens  8)

Quote from: chansig on December 10, 2022, 12:53:49
Tsjemig iemand zegt dat er iets zou missen. Het lijkt erop dat je hetzelf niet eens ervaart en dan toch...

Rare wezens zijn het toch ook die audiofielen. :D

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Eens, zoals ik dat (bijna) altijd heb gedaan 🙃

Quote from: JoWa on December 10, 2022, 10:18:01
[emoji1360] gewoon doen wat jij het lekkerst vindt klinken.
Je speakers heb je toch ook op hun klankkleur uitgekozen, dus lekker tweaken en tunen naar je eigen smaak.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Quote from: JoWa on December 10, 2022, 10:18:01
[emoji1360] gewoon doen wat jij het lekkerst vindt klinken.
Je speakers heb je toch ook op hun klankkleur uitgekozen, dus lekker tweaken en tunen naar je eigen smaak.

Waar zijn die goede tijden van weleer gebleven, toen we nog jong, fris en fruitig waren en aan het begin van onze
audio-hobby stonden.  Toen was alles geoorloofd, hadden we minder irritaties van zogenaamde mismatches,
alles klonk lekker en vet en we genoten 200% van de muziek.
Het was toen fuck Hifi, MyFi-rules  :D

Philips had toen op bepaalde versterkers een zogenaamde "fysiologische" volumeregelaar. (variabele loudness)
Bij lage volumes meer bas-boost, welke automatisch minder werd naarmate je het volume werd opgeschroefd.
By the way, helemaal niet verkeerd  :wow:

Of gewone zo'n vette analoge equalizer in je set....  dat was toen lekker cool  :headbanging:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

... onderwijl geniet ik weer van muziek, mèt +1 bas 🤓

Betreft kabels; ik ben deels een believer, dat weet je. Maar goed is goed, dan kijk ik er niet meer naar om.
En laat dat nu al geruime tijd de status zijn. Alhoewel, achter de Audiolab zit een netsnoer met een ietwat brakke connector: één van de schroefjes heeft geen grip, zal wel een breukje zijn in de connector. Destijds niet goed opgelet bij ontvangst (mp). Heb er nog wel een andere liggen, maar ben niet zo handig 🫣

Quote from: twani on December 10, 2022, 11:42:56
Waarom? Als het lekkerder klinkt.......   Boeiuh. 

Audiofielen blijven zichzelf maar verliezen in al van dat soort irrelevante technische achtergrondinfo..

Mínder resolutie is vaak de sleutel tot méér muziekbeleving.  Oh ja, muziek daar ging het om.....

Het HTForum maakt met al die technisch georiënteerde kabel, DACS en bitjes topics méér kapot dan je lief is.

Een goede remedie is om uit dat soort topics weg te blijven. T gaat echt goed zijn voor je toewijding aan de muziek i.p.v. de techniek.

Kabelneukers (zónder dat ik jou daartoe reken overigens :tounge2:) zijn nooit tevreden. Onthoud dat.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on December 10, 2022, 16:25:18
... onderwijl geniet ik weer van muziek, mèt +1 bas 🤓

Betreft kabels; ik ben deels een believer, dat weet je. Maar goed is goed, dan kijk ik er niet meer naar om.
En laat dat nu al geruime tijd de status zijn. Alhoewel, achter de Audiolab zit een netsnoer met een ietwat brakke connector: één van de schroefjes heeft geen grip, zal wel een breukje zijn in de connector. Destijds niet goed opgelet bij ontvangst (mp). Heb er nog wel een andere liggen, maar ben niet zo handig 🫣

Ik reken jou tot de rationele believers Robert.

Die gaan nog wel :tounge2:

brt

Had jij niet ook een standje op je speakers waarop je het laag en hoog kon beinvloeden?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic LM219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo | Mac Mini M2 | Roon

Xander32

Conclusie: we zijn allemaal van't padje geraakt 🤪

Ik geloof erin dat hoe minder er in een signaalpad zit, hoe beter. Iedere schakel(ing) extra brengt ook weer een aanvullende kans op vervuiling met zich mee. Dat neemt niet weg dat in de situatie zoals nu met de tone control aan en het vooralsnog lekkerder klinkt 🎶, die extra schakel(ing) van toegevoegde waarde is  :thumbs-up:

Quote from: VANZOMERENG on December 10, 2022, 13:47:50
Waar zijn die goede tijden van weleer gebleven, toen we nog jong, fris en fruitig waren en aan het begin van onze
audio-hobby stonden.  Toen was alles geoorloofd, hadden we minder irritaties van zogenaamde mismatches,
alles klonk lekker en vet en we genoten 200% van de muziek.
Het was toen fuck Hifi, MyFi-rules  :D

Philips had toen op bepaalde versterkers een zogenaamde "fysiologische" volumeregelaar. (variabele loudness)
Bij lage volumes meer bas-boost, welke automatisch minder werd naarmate je het volume werd opgeschroefd.
By the way, helemaal niet verkeerd  :wow:

Of gewone zo'n vette analoge equalizer in je set....  dat was toen lekker cool  :headbanging:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Hoor je dan ook daadwerkelijk minder resolutie?
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Xander32

 :nowink:, dat is ook de crux  :)  Ik geniet juist nog wat meer van de muziek, ga er nog wat meer in op.

Quote from: DofN on December 11, 2022, 08:47:34
Hoor je dan ook daadwerkelijk minder resolutie?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Dat is nog niet echt een antwoord op mijn vraag :) Maar dat je meer geniet is wel super.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software