Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Ja zo jammer, er blijven enkel een aantal grote dozenschuivers over en een aantal "exclusieve namen" waarvoor de consument wat extra's wil blijven betalen.

Quote from: Fr@nk on August  5, 2022, 17:57:26

Eenzelfde verhaal voor Quadral, sinds de overname door Loxone is het bedroevend stil geworden 
In het voorjaar was de launch van de nieuwe Aurum 10 serie voorzien maar tot op heden nog niks van gemerkt.
Wat me wel opvalt is dat de Alpha & Gamma  (active Vulkan & Titan) uit het gamma verdwenen. Idem voor de versterkers A8/A10 en cd players C8/C9. Dit belooft niet veel goeds....
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Eens  :thumbs-up:

Wat (mij) helpt is beseffen dat hetgeen er nu staat zo goed speelt, mij uren achtereen laat ontspannen bij muziek, dat het niet snel te verbeteren is zonder weer heel veel geld uit te geven.

Quote from: Spijkie on August  5, 2022, 12:03:15
Ik denk dat het zo altijd wel wat zal gaan, bijvoorbeeld als Tannoy wat nieuws uitbrengt dat je dan toch even nagaat of t wat voor je is. Zo gaat het bij mij althans, piega brengt n nieuwe coax serie uit en dan ga ik bij mezelf na of t de moeite waard zal zijn om te upgraden etc.

Niks mis mee, soort van check up 🙂
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Quote from: twani on August  5, 2022, 17:00:37
Tannoy, Dynaudio, Sonus Faber. Allemaal hetzelfde China gezeik.

Zo jammer..... :nopompom:
Eens. Hiermee wordt de merkidentiteit om zeep geholpen/  te grappel gegooid. Grootbedrijvenkapitalisme. Bah.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Bertus69

Niks meer aan doen Robert...........alhoewel dat zeg ik nu wel maar ik moet je huidige setting natuurlijk eerst nog eens luisteren, het enige wat er de vorige keer stond (wat er nu nog staat) is volgens mij de cd-transporter maar daar ben ik zelf niet zeker van.

Maar jou kennende is het allemaal picobello.....maar ik kom het natuurlijk nog een keer checken  ;)

Wat met overigens opviel is de opleving van de Nederlandse speakerbouwer Driade, ik zie hier geen personen die één van de 3 (nieuwe) modellen in huis heeft.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

We houden contact Bert, zou gauw de zomer weer uit het zicht verdwijnt is voor mij de tijd van M&G weer aangebroken  Je bent je nog steeds voorzichtig aan het oriënteren op andere speakers?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy blijkt nog wel een actuele prijslijst van de Prestige serie te hebben (juli 2022). Check de prijs van de Kensingtons: mijn SE variant was nieuw zo'n 10 mille voor een paartje, nu kosten de GR's dat per stuk 😵‍💫


https://www.transtec.nl/sites/default/files/2022-07/TANNOY_2022-07-01b.pdf
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Huub-13

Lees de kleine lettertjes onderaan de prijslijst:

Due to constant product development, specifications and design are subject to change without notice.

Wat nog ontbreekt:  and price !!   ;D  :tongue2:

Denon DBP4010UD | Hifi Rose 250A | Lyngdorf TDAI-3400 | Magnepan 3.7i | Stax SR-009 + 006t buizenversterker

Xander32

Het is als met vele zaken op dit moment; je plaatst een order voor een x -artikel op basis van bepaalde specs, voor absurde prijzen en dan is het voorts maar afwachten wat (specs) je wanneer geleverd krijgt.

Quote from: Huub-13 on August  6, 2022, 08:36:51
Lees de kleine lettertjes onderaan de prijslijst:

Due to constant product development, specifications and design are subject to change without notice.

Wat nog ontbreekt:  and price !!   ;D  :tongue2:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bertus69

Quote from: Xander32 on August  6, 2022, 07:49:49
We houden contact Bert, zou gauw de zomer weer uit het zicht verdwijnt is voor mij de tijd van M&G weer aangebroken  Je bent je nog steeds voorzichtig aan het oriënteren op andere speakers?

Gaan we zeker doen die luistersessie. Speakers blijf ik altijd wel naar kijken, je weet maar nooit wanneer de oude de geest geven  ;D
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

twani

#7609
Quote from: Xander32 on August  6, 2022, 08:42:32
Het is als met vele zaken op dit moment; je plaatst een order voor een x -artikel op basis van bepaalde specs, voor absurde prijzen en dan is het voorts maar afwachten wat (specs) je wanneer geleverd krijgt.

Ik begin Huub steeds beter te begrijpen...  Die heeft nu de allerbeste speakers en versterkers inéén voor een grijpstuiver en kan dat ook nog eens in termijnen aflossen :D

Zonder gekheid, t is wat t is op het ogenblik.  Ik lever momenteel nieuw full options bestelde auto's af van een kleine 40K zonder achteruitrijcamera, parkeersensoren en draadloos laden mat.

Fabriek zegt, hebben we momenteel niet, zoek t uit, U krijgt geen compensatie. En oh ja, als U de auto tóch afneemt is ie ook 3K duurder dan we afspraken met elkaar........

Fijne dag verder....    Oh ja, wil U de enquête van de dealer wel even met minimaal allemaal 10'en invullen? Anders korten we die ook nog even in de marge......


Mooi vak man :D

Staaled

Het zijn vreemde tijden idd en je hoeft geen pessimist te zijn om te zien dat er andere tijden komen. :yin-yang:

Hoewel er hier in huis ook nogal wat spul voorbij is gekomen was ik er nooit liefhebber van, het wisselen.
Ik was op zoek naar mijn geluid, mijn setup.
Daar geniet ik nu al jaren van en enkel zelfbouw van subwoofers heeft mijn nog beroerd.

Komt bij dat er een punt is waar kosten niet meer in verhouding tot baten staan.
Ik bevind mij op een fijne plek qua geluid en beeld. Is genoeg.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Zoals je weet heb ik een order uit staan voor een CX-30. Die gaat over een week of vier geleverd worden, dat is best positief (een goede 3 maanden tussen plaatsen order en levering). Of die er straks staat zoals besteld is idd afwachten. En wat de prijs betreft; nog geen maand na zetten van de handtekening onder het leasecontract, is dezelfde auto €90,- meer per maand gedurende de looptijd. Dat is rond de 4k meer voor hetzelfde, zelfs mogelijks voor een minder product (specs).

Ik heb wat betreft de prijs nog mazzel gehad, betreft specs 🤞🏻

Een fijn bod op m'n e92 hielp ook in de keuze. Dat geld heb ik nu niet nodig en zet ik straks fijn op m'n spaarrekening. Mocht het leasen toch niet bevallen, dan heb ik na het verstrijken van de looptijd een mooi startkapitaal om zelf weer wat te kopen.

Quote from: twani on August  7, 2022, 08:11:29
Ik begin Huub steeds beter te begrijpen...  Die heeft nu de allerbeste speakers en versterkers inéén voor een grijpstuiver en kan dat ook nog eens in termijnen aflossen :D

Zonder gekheid, t is wat t is op het ogenblik.  Ik lever momenteel nieuw full options bestelde auto's af van een kleine 40K zonder achteruitrijcamera, parkeersensoren en draadloos laden mat.

Fabriek zegt, hebben we momenteel niet, zoek t uit, U krijgt geen compensatie. En oh ja, als U de auto tóch afneemt is ie ook 3K duurder dan we afspraken met elkaar........

Fijne dag verder....    Oh ja, wil U de enquête van de dealer wel even met minimaal allemaal 10'en invullen? Anders korten we die ook nog even in de marge......


Mooi vak man :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#7612
Precies. Het tevreden kunnen zijn met/het waarderen van hetgeen je hebt.

Het wisselen hier stond ook veelal in het teken van m'n zoektocht naar mijn geluid/luistervoorkeuren. Vervolgens rest er een stukje finetuning. Daar ben ik ook zo goed als klaar mee.

Wisselen heeft vanaf nu nog enkel "meerwaarde" om een keer wat anders te proberen, niet om tot beter te komen. Daarvoor wegen de kosten niet meer op tegen de baten.


Quote from: Staaled on August  7, 2022, 09:11:33
Het zijn vreemde tijden idd en je hoeft geen pessimist te zijn om te zien dat er andere tijden komen. :yin-yang:

Hoewel er hier in huis ook nogal wat spul voorbij is gekomen was ik er nooit liefhebber van, het wisselen.
Ik was op zoek naar mijn geluid, mijn setup.
Daar geniet ik nu al jaren van en enkel zelfbouw van subwoofers heeft mijn nog beroerd.

Komt bij dat er een punt is waar kosten niet meer in verhouding tot baten staan.
Ik bevind mij op een fijne plek qua geluid en beeld. Is genoeg.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on August  7, 2022, 09:44:11
Zoals je weet heb ik een order uit staan voor een CX-30. Die gaat over een week of vier geleverd worden, dat is best positief (een goede 3 maanden tussen plaatsen order en levering). Of die er straks staat zoals besteld is idd afwachten. En wat de prijs betreft; nog geen maand na zetten van de handtekening onder het leasecontract, is dezelfde auto €90,- meer per maand gedurende de looptijd. Dat is rond de 4k meer voor hetzelfde, zelfs mogelijks voor een minder product (specs).

Ik heb wat betreft de prijs nog mazzel gehad, betreft specs 🤞🏻

Een fijn bod op m'n e92 hielp ook in de keuze. Dat geld heb ik nu niet nodig en zet ik straks fijn op m'n spaarrekening. Mocht het leasen toch niet bevallen, dan heb ik na het verstrijken van de looptijd een mooi startkapitaal om zelf weer wat te kopen.

Komt goed. Ik sla Japanners een stuk hoger aan in het nakomen van afspraken.  Stukken hoger dan Fransen in ieder geval  :sneaky2:

Mediator

Quote from: Xander32 on August  6, 2022, 07:54:40
Tannoy blijkt nog wel een actuele prijslijst van de Prestige serie te hebben (juli 2022). Check de prijs van de Kensingtons: mijn SE variant was nieuw zo'n 10 mille voor een paartje, nu kosten de GR's dat per stuk 😵‍💫


https://www.transtec.nl/sites/default/files/2022-07/TANNOY_2022-07-01b.pdf

Wellicht wordt Tannoy een beetje zoals Bowers and Wilkens. De prijzen van de 800 serie gingen op een bepaald moment ook door het figuurlijke dak. De vraag is of het dan nog in verhouding staat tot hetgeen wordt geboden aan kwaliteit.

addesmo

Quote from: Xander32 on August  7, 2022, 09:44:11
Zoals je weet heb ik een order uit staan voor een CX-30. Die gaat over een week of vier geleverd worden, dat is best positief (een goede 3 maanden tussen plaatsen order en levering). Of die er straks staat zoals besteld is idd afwachten. En wat de prijs betreft; nog geen maand na zetten van de handtekening onder het leasecontract, is dezelfde auto €90,- meer per maand gedurende de looptijd. Dat is rond de 4k meer voor hetzelfde, zelfs mogelijks voor een minder product (specs).

Ik heb wat betreft de prijs nog mazzel gehad, betreft specs 🤞🏻

Een fijn bod op m'n e92 hielp ook in de keuze. Dat geld heb ik nu niet nodig en zet ik straks fijn op m'n spaarrekening. Mocht het leasen toch niet bevallen, dan heb ik na het verstrijken van de looptijd een mooi startkapitaal om zelf weer wat te kopen.
Spaarrekening?.....met de huidige inflatie😭
Dan heb je over pak hem beet een jaar of 6-7 nog de helft of minder.

Xander32

Het is zoals het is. Dat betekent nog harder sparen 🙄
De overheid gaat niet voor je zorgen, dat moet je in toenemende mate voor jezelf doen.

Quote from: addesmo on August  8, 2022, 09:46:32
Spaarrekening?.....met de huidige inflatie😭
Dan heb je over pak hem beet een jaar of 6-7 nog de helft of minder.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on August  8, 2022, 10:25:11
Het is zoals het is. Dat betekent nog harder sparen 🙄
De overheid gaat niet voor je zorgen, dat moet je in toenemende mate voor jezelf doen.

Zo is het. De helft is nog altijd veel meer dan over 7 jaar niks hebben en misschien wel in de problemen komen....

Money rules...

Xander32

De Kensingtons in tien jaar tijd van 10,4 mille het paartje naar nu 9,2 mille per stuk ...
Hoe zit dat bij de B&W's dan?

Quote from: Mediator on August  7, 2022, 20:58:30
Wellicht wordt Tannoy een beetje zoals Bowers and Wilkens. De prijzen van de 800 serie gingen op een bepaald moment ook door het figuurlijke dak. De vraag is of het dan nog in verhouding staat tot hetgeen wordt geboden aan kwaliteit.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo

#7619
Sparen, speakers, schiet niks op.....
Huizen daarentegen ;D

twani

Quote from: addesmo on August  8, 2022, 20:29:58
Sparen, speakers, schiet niks op.....
Huizen daarentegen ;D

Lijkt me duidelijk. Ik woon al een jaar of 10 hypotheekvrij.

Xander32

... we hebben met z'n tweeën een bescheiden (maar fijn) eigen huisje (op een heerlijke plek) met een evenzo bescheiden hypotheek. Wij zetten max in op het leven, hoeven niets over te houden wanneer het eindigt.

Edoch sparen is er bij mij ingeprent met een vader die een leven lang voor een grote bank werkte. Maar niet meer dan nodig, om enigszins met een gerust gevoel de toekomst in te gaan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Quote from: Xander32 on August  8, 2022, 20:25:12
De Kensingtons in tien jaar tijd van 10,4 mille het paartje naar nu 9,2 mille per stuk ...
Hoe zit dat bij de B&W's dan?

Ik kan het niet precies meer terugvinden. Maar ik zie in ieder geval een paar 802 in 2012 in de prijslijst voor 14.000 een stel en vanaf 2016 voor 22.000 een stel.

Xander32

Vergelijkbaar met de prijsstijgingen van Tannoy, een paartje 802 kost anno 2022 €28.000,- .... 14 mille per speaker, hetgeen tien jaar terug voor een paar was.

Quote from: Mediator on August  9, 2022, 18:51:03
Ik kan het niet precies meer terugvinden. Maar ik zie in ieder geval een paar 802 in 2012 in de prijslijst voor 14.000 een stel en vanaf 2016 voor 22.000 een stel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

#7624
Quote from: Xander32 on August  9, 2022, 06:50:11
... we hebben met z'n tweeën een bescheiden (maar fijn) eigen huisje (op een heerlijke plek) met een evenzo bescheiden hypotheek. Wij zetten max in op het leven, hoeven niets over te houden wanneer het eindigt.

Edoch sparen is er bij mij ingeprent met een vader die een leven lang voor een grote bank werkte. Maar niet meer dan nodig, om enigszins met een gerust gevoel de toekomst in te gaan.
Niet zo bescheiden. Jullie wonen hartstikke mooi daar. Zowel qua huisvesting als qua woonomgeving.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)