Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Ik geloof heilig dat mijn set veruit de best presterende en klinkende is in dit draadje 😇

Quote from: MarcelHLX on July 19, 2022, 11:28:56
Juist geloof en grootheidswaanzin (Poetin) zijn de 2 bronnen van waaruit de meeste oorlogen ontstaan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Quote from: Xander32 on July 19, 2022, 13:08:24
Ik geloof heilig dat mijn set veruit de best presterende en klinkende is in dit draadje 😇
Now we are talking. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Nu de hitte ☀️ uit het huis is verdreven, kan ik eindelijk weer eens van de muziek genieten 🎶

De Accuphase wordt niet heel warm, maar een binnentemperatuur van >27 graden de afgelopen dagen, vond ik wel genoeg. De e-480 hoeft daar dan ff niets aan toe te voegen.


Ik ben wel benieuwd hoe anderen daarmee om gaan❓
Helemaal wanneer die met klasse a of buizen versterking spelen 🙄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Gisteren  was het in huis 28,8 graden. Maar hier gaat alles gewoon aan, mijn versterker  staat altijd op ab stand dus die wordt hooguit lauw. De plasma tv wordt een stuk warmer. Enigste voordeel is dat ik in de huiskamer een grote plafond ventilator heb hangen..
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Vinyl_Fuchs

Quote from: Xander32 on July 21, 2022, 09:14:24
Nu de hitte ☀️ uit het huis is verdreven, kan ik eindelijk weer eens van de muziek genieten 🎶

De Accuphase wordt niet heel warm, maar een binnentemperatuur van >27 graden de afgelopen dagen, vond ik wel genoeg. De e-480 hoeft daar dan ff niets aan toe te voegen.


Ik ben wel benieuwd hoe anderen daarmee om gaan❓
Helemaal wanneer die met klasse a of buizen versterking spelen 🙄
Ik luister op mijn mainset (klasse a buizenset) max. 2-3 uur aan één stuk, omdat ik me er dan echt voor ga zitten. Dan valt het wel mee.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Faxe

Mijn Lyngdorf en primare versterkers produceren geen merkbare warmte. Verder doet de airco gewoon zijn werk. Het is niet veel warmer dan 21 graden in de kamer geweest afgelopen dagen  :pompom:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Xander32

Wanneer je airco hebt is het een non issue, dat zal een ieder begrijpen. Lijkt mij heerlijk, toch maar eens overwegen.

Quote from: Faxe on July 21, 2022, 10:07:03
Mijn Lyngdorf en primare versterkers produceren geen merkbare warmte. Verder doet de airco gewoon zijn werk. Het is niet veel warmer dan 21 graden in de kamer geweest afgelopen dagen  :pompom:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Mijn eindversterkers blijven uit in de zomermaanden. Die produceren veel warmte. Ik luister dan vaak naar mijn hoofdtelefoon dat ook geen straf is. Maar tijdens dagen zoals we die gehad hebben blijft dat ook uit. Ik heb airco maar vind het op die dagen een beetje dweilen met de kraan open. Binnen is het 21,5 / 22 gebleven. Meer dan koel genoeg.

Staaled

Alles gaat gewoon aan. Enkel al vanwege de Tour.

Amps hebben actieve koeling en die heb ik niet één keer horen aanslaan buiten het normale.
De rest staat vrij en kan dus goed de warmte kwijt.

Ik zet voor mijzelf lekker een tafelventilator op een meter of 5 en dat houdt mij dan weer op bedrijfstemperatuur. :thumbs-up:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

vanzomereng

Ik zet mijn set gewoon aan en zet het nummer van Foreigner "Cold as ice"  op repeat  ;D
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kwabbernoot

Met deze temperaturen heb ik helemaal geen zin om binnen te zitten en muziek te luisteren. Maar het wil wel eens voorkomen dat ik het dan iets harder zet zodat ik buiten toch wat voorbij hoor komen. Op dat moment staat mijn twee keer 1,5 watt buizenversterkertje 300W te verstoken. Ach, als het toch al warm is kan dat er ook nog wel bij.

Groeten...

MarKath

gewoon lekker buiten muziek luisteren.

Gister naar Nijmegen geweest en de hele middag/avond aan de Waalkade vertoeft. Is geen straf, hapje, natje en heerlijke muziek.

4-Daagse feest.
Je kunt beter rijk leven dan rijk sterven!

Xander32

Het volgen van de tour gaat via de installatie? Welke meerwaarde heeft dat?

Quote from: Staaled on July 21, 2022, 10:46:36
Alles gaat gewoon aan. Enkel al vanwege de Tour.

Amps hebben actieve koeling en die heb ik niet één keer horen aanslaan buiten het normale.
De rest staat vrij en kan dus goed de warmte kwijt.

Ik zet voor mijzelf lekker een tafelventilator op een meter of 5 en dat houdt mij dan weer op bedrijfstemperatuur. :thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

🧂


😃
Quote from: VANZOMERENG on July 21, 2022, 10:50:15
Ik zet mijn set gewoon aan en zet het nummer van Foreigner "Cold as ice"  op repeat  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Maandag en dinsdag vond ik het juist buiten verre van aangenaam, binnen was het beter hier.

Quote from: Kwabbernoot on July 21, 2022, 10:51:08
Met deze temperaturen heb ik helemaal geen zin om binnen te zitten en muziek te luisteren. Maar het wil wel eens voorkomen dat ik het dan iets harder zet zodat ik buiten toch wat voorbij hoor komen. Op dat moment staat mijn twee keer 1,5 watt buizenversterkertje 300W te verstoken. Ach, als het toch al warm is kan dat er ook nog wel bij.

Groeten...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zijn zeker toffe feesten :thumbs-up:, gezellig en druk bezocht. In het verleden ben ik er meerdere keren geweest (m.n. donderdag avond en/of de vrijdag overdag). Maar nu trekt het mij niet meer; voor m'n werk mag ik al dagelijks naar Nijmegen, in m'n vakantie hoef ik daar dat niet perse naar toe.

Quote from: MarcelHLX on July 21, 2022, 11:32:51
gewoon lekker buiten muziek luisteren.

Gister naar Nijmegen geweest en de hele middag/avond aan de Waalkade vertoeft. Is geen straf, hapje, natje en heerlijke muziek.

4-Daagse feest.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Quote from: Xander32 on July 21, 2022, 16:16:14
Het volgen van de tour gaat via de installatie? Welke meerwaarde heeft dat?

Dat ze je kamer in fietsen ?  :D

Xander32

#7592
Vorige week was er plotseling en kortstondig twijfel over mijn Kensingtons 😱
Er stond een paartje GR in stemmig zwart te koop  🤔

Maar na enig uitpluis werk en een beraad met mijzelf, ben ik tot de conclusie gekomen dat het huidige veel beter past.
Beter past betreft karakteristiek; de GR variant is een meer modern klinkende speaker geworden (de nadruk op een open, transparant geluid, verschuiving in de tonaliteit > wat meer nadruk op het (mid-) hoog),
Beter past in het interieur;




Op dit moment staat de set na twee weken (vakantie in eigen land) weer eens aan en kan ik gerust (en bij herhaling) concluderen dat er weinig meer te wensen valt. Ik ga vanmiddag er maar weer eens lekker voor zitten 🎶

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

DofN

Het zijn net twee monumenten :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Pathos

Goed om te horen dat je zo tevreden bent! Lijkt erop dat jij dat toch (bijna?) je audio Walhalla hebt bereikt? 😉
Stereo 2.2 setup:
Pathos T.T. ~ AURALiC Altair G1 ~ Spendor A7 ~ Gaia III ~ 2x REL T/5x ~ Silent Angel Bonn N8 ~ 2x Farad Super3 LPS
Bekabeling: Audiomica: Celes Excellence M1 -> Erys Excellence M2 Luxury RCA -> Arago Excellence Luxury RJ/E. AudioQuest: Niagara 1200 -> Hurricane -> Blizzard -> Monsoon -> NRG-Z3 -> Vodka RJ/E. QSA: Yellow fuses. Synergistic Research: Purple fuse.
Akoestiek: Easy Noise Control.

Spijkie

Quote from: Xander32 on August  5, 2022, 09:30:54
Vorige week was er plotseling en kortstondig twijfel over mijn Kensingtons
Er stond een paartje GR in stemmig zwart te koop

Maar na enig uitpluis werk en een beraad met mijzelf, ben ik tot de conclusie gekomen dat het huidige veel beter past.
Beter past betreft karakteristiek; de GR variant is een meer modern klinkende speaker geworden (de nadruk op een open, transparant geluid, verschuiving in de tonaliteit > wat meer nadruk op het (mid-) hoog),
Beter past in het interieur;




Op dit moment staat de set na twee weken (vakantie in eigen land) weer eens aan en kan ik gerust (en bij herhaling) concluderen dat er weinig meer te wensen valt. Ik ga vanmiddag er maar weer eens lekker voor zitten

Ik denk dat het zo altijd wel wat zal gaan, bijvoorbeeld als Tannoy wat nieuws uitbrengt dat je dan toch even nagaat of t wat voor je is. Zo gaat het bij mij althans, piega brengt n nieuwe coax serie uit en dan ga ik bij mezelf na of t de moeite waard zal zijn om te upgraden etc.

Niks mis mee, soort van check up 🙂
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Zelfs incl. sokkel 😉

Tannoy zelf typeerde hun speakers uit de Prestige serie steevast als meubelstukken. De kasten werden ook daadwerkelijk door meubelmakers vervaardigd.

Of dat nu nog zo is; geen idee 🙄


Ik heb de indruk dat Tannoy op leven na dood is 😞 Destijds overgenomen door een investeerder, de boel in de UK/ Scotland beetje bij beetje leeggeruimd, de betrokken en vakbekwame mensen zijn allen gaan lopen (o.a. naar Fyne Audio) en de gehele productie is overgeheveld naar China. De ziel is iig uit 't bedrijf, dit zo mooie merk met een hele historie, is grotendeels geschiedenis. Zonde 😖


Quote from: DofN on August  5, 2022, 10:02:11
Het zijn net twee monumenten :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on August  5, 2022, 14:39:04
Zelfs incl. sokkel 😉

Tannoy zelf typeerde hun speakers uit de Prestige serie steevast als meubelstukken. De kasten werden ook daadwerkelijk door meubelmakers vervaardigd.

Of dat nu nog zo is; geen idee 🙄


Ik heb de indruk dat Tannoy op leven na dood is 😞 Destijds overgenomen door een investeerder, de boel in de UK/ Scotland beetje bij beetje leeggeruimd, de betrokken en vakbekwame mensen zijn allen gaan lopen (o.a. naar Fyne Audio) en de gehele productie is overgeheveld naar China. De ziel is iig uit 't bedrijf, dit zo mooie merk met een hele historie, is grotendeels geschiedenis. Zonde 😖

Tannoy, Dynaudio, Sonus Faber. Allemaal hetzelfde China gezeik.

Zo jammer..... :nopompom:

Xander32

De laatste paar jaar ben ik redelijk gevrijwaard van het virus ja 😉

Nu zit ik alweer een aantal uren achtereen te genieten van heel diverse muziek (AIC, Madrugada, Angus and Julia Stone, Beth Hart, Deep Purple) en daar is het om te doen he. Wat heb je dan nog te wensen 🧐 🤓

Quote from: Pathos on August  5, 2022, 11:57:03
Goed om te horen dat je zo tevreden bent! Lijkt erop dat jij dat toch (bijna?) je audio Walhalla hebt bereikt? 😉
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fr@nk

Quote from: Xander32 on August  5, 2022, 14:39:04



Ik heb de indruk dat Tannoy op leven na dood is 😞 Destijds overgenomen door een investeerder, de boel in de UK/ Scotland beetje bij beetje leeggeruimd, de betrokken en vakbekwame mensen zijn allen gaan lopen (o.a. naar Fyne Audio) en de gehele productie is overgeheveld naar China. De ziel is iig uit 't bedrijf, dit zo mooie merk met een hele historie, is grotendeels geschiedenis. Zonde 😖


Eenzelfde verhaal voor Quadral, sinds de overname door Loxone is het bedroevend stil geworden 
In het voorjaar was de launch van de nieuwe Aurum 10 serie voorzien maar tot op heden nog niks van gemerkt.
Wat me wel opvalt is dat de Alpha & Gamma  (active Vulkan & Titan) uit het gamma verdwenen. Idem voor de versterkers A8/A10 en cd players C8/C9. Dit belooft niet veel goeds....
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - Hifiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 -HD 660s -  Beyerdynamic Amiron Home - Amiron Copper Wireless - Denon D7200.