Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Quote from: Xander32 on May 13, 2022, 13:01:06
Zo dadelijk een aantal cd's rippen en dan aansluitend weer eens de tijd nemen om ervan te genieten 🎶

Voor het rippen gebruik ik al een jaar of zeven dezelfde set-up, bestaande uit een laptop met daarop DbPoweramp en een ext drive (Samsung). Aan de setting en in de app heb ik in al die tijd ook nooit iets gewijzigd.


Ik vraag me nu opeens af of er in die jaren nog ontwikkelingen zijn geweest in deze ❓ ❓❓  🤔

Ik dacht dat ik poweramp vroeger gebruikte.
Op een gegeven moment haalde die de metadata niet meer over en heb ik me verdiept in ExactAudioCopy (EAC).

werkt super
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

twani

Quote from: Xander32 on May 13, 2022, 13:01:06
Zo dadelijk een aantal cd's rippen en dan aansluitend weer eens de tijd nemen om ervan te genieten 🎶

Voor het rippen gebruik ik al een jaar of zeven dezelfde set-up, bestaande uit een laptop met daarop DbPoweramp en een ext drive (Samsung). Aan de setting en in de app heb ik in al die tijd ook nooit iets gewijzigd.


Ik vraag me nu opeens af of er in die jaren nog ontwikkelingen zijn geweest in deze ❓ ❓❓  🤔

Bitperfect, losless....  Je hebt t allemaal al dus wat had je ontwikkeld willen zien? :)

Xander32

Jouw bevestiging  ;D

... echter werkelijk geen idee. Dat deel van de hobby heb ik verder niet gevolgd, hetgeen jij aangeeft is ook mijn aanname. Maar mogelijk zijn daarin wel ontwikkelingen geweest welke aan mij (en jou) voorbij zijn gegaan.

Quote from: twani on May 13, 2022, 14:58:37
Bitperfect, losless....  Je hebt t allemaal al dus wat had je ontwikkeld willen zien? :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dat van de metadata herken ik deels; zo opeens duurde het erg lang voordat die binnen kwam. Maar die periode ligt alweer een tijd terug. De app doet het anno 2022 nog steeds prima.

Quote from: Hannibal_ on May 13, 2022, 13:13:09
Ik dacht dat ik poweramp vroeger gebruikte.
Op een gegeven moment haalde die de metadata niet meer over en heb ik me verdiept in ExactAudioCopy (EAC).

werkt super
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bertus69

Heb een paar weken geleden nog een cd geript met dB-poweramp, ik herken je probleem niet.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

Welk probleem Bert?

Een half jaar terug duurde het relatief lang voordat de metadata binnenkwam, maar dat was niet meer dan een licht ongemakje. Opeens was dat verholpen en sinds dien draait de app weer als een tierelier 👍🏻

Quote from: Bertus69 on May 13, 2022, 17:06:59
Heb een paar weken geleden nog een cd geript met dB-poweramp, ik herken je probleem niet.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Irritant: één van de cd's was niet in het geheel te rippen, bij een track diende de app > 5500 frames te repareren ...  >:(  Er zat een zichtbare beschadiging op de cd.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Kijk even op de NAS van ondergetekende, misschien staat het album wat je wilt er wel op  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

... heb geen toegang.

Het is een album van Bruce Springsteen, On Broadway.

Quote from: cz79 on May 13, 2022, 18:45:17
Kijk even op de NAS van ondergetekende, misschien staat het album wat je wilt er wel op  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

bert50

Zal ik eens kijken Robert.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

CZ79

Quote from: Xander32 on May 13, 2022, 19:01:03
... heb geen toegang.

Het is een album van Bruce Springsteen, On Broadway.

Oh nee die had je idd nog niet, sorry heb geen Bruce Springsteen in mijn collectie
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Thx Bert  :worship:

Quote from: bert50 on May 13, 2022, 19:32:52
Zal ik eens kijken Robert.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Het aanbod is iig top, maarre, geen Bruce op je nas, how come❓

Quote from: cz79 on May 13, 2022, 20:48:30
Oh nee die had je idd nog niet, sorry heb geen Bruce Springsteen in mijn collectie
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32




Eivør - Room 🎶 👌🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Quote from: Xander32 on May 14, 2022, 09:07:38
Het aanbod is iig top, maarre, geen Bruce op je nas, how come❓

Vind er weinig aan en luister dat ook niet dus vandaar  :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maximus_Aurelius

Quote from: Xander32 on May 14, 2022, 09:40:18



Eivør - Room 🎶 👌🏻

Geweldige zangeres.

Haar live album is ook top.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bertus69

Quote from: Xander32 on May 13, 2022, 18:21:20
Welk probleem Bert?

Een half jaar terug duurde het relatief lang voordat de metadata binnenkwam, maar dat was niet meer dan een licht ongemakje. Opeens was dat verholpen en sinds dien draait de app weer als een tierelier 👍🏻

Het probleem wat Hannibal schetste.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Xander32

Ik kan je niet volge 😆

Quote from: cz79 on May 14, 2022, 13:46:59
Vind er weinig aan en luister dat ook niet dus vandaar  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ja, prachtig. Ook al heb ik geen idee waar haar nummers over gaan  ;D

Welk live album bedoel je? Ze heeft er meerdere.

Quote from: Maximus_Aurelius on May 14, 2022, 14:56:14
Geweldige zangeres.

Haar live album is ook top.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

O, dacht dat je op mij reageerde. Nee, het probleem zoals hij schetst herken ik ook niet (gelukkig maar).

Quote from: Bertus69 on May 14, 2022, 15:23:39
Het probleem wat Hannibal schetste.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

#7495
Quote from: Xander32 on May 14, 2022, 16:52:49
Ja, prachtig. Ook al heb ik geen idee waar haar nummers over gaan  ;D

Welk live album bedoel je? Ze heeft er meerdere.

Live In Torshavn

Bij het nummer Bridges krijg ik altijd kippenvel.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Dank  :thumbs-up:. Zo eens luisteren op Spotify.

Quote from: Maximus_Aurelius on May 14, 2022, 18:19:14
Live In Torshavn

Bij het nummer Bridges krijg ik altijd kippenvel.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Bertus69 on May 13, 2022, 17:06:59
Heb een paar weken geleden nog een cd geript met dB-poweramp, ik herken je probleem niet.

Sorry, late reactie...
Meer met wielen bezig geweest...

Het was ook al een aantal jaar geleden dat ik er last van had en overgestapt ben op EAC.
Maar ik blijf niet rondsnuffelen of het ineens wel werkt, EAC is super en werkt top ook.

Dus bij gebleven
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Ik zou 't net zo doen wanneer een app niet lekker meer loopt, op zoek naar een alternatief 👍🏻

Neemt niet weg dat ik blij ben dat DbPoweramp hier al die tijd heeft gefunctioneerd. Een andere app geeft in het begin toch altijd weer wat gedoe, om bv. de juiste settings voor elkaar te boksen en er mee leren werken.

Quote from: Hannibal_ on May 16, 2022, 13:01:21
Sorry, late reactie...
Meer met wielen bezig geweest...

Het was ook al een aantal jaar geleden dat ik er last van had en overgestapt ben op EAC.
Maar ik blijf niet rondsnuffelen of het ineens wel werkt, EAC is super en werkt top ook.

Dus bij gebleven
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Je zou denken Tannoy Prestige, maar nee, het is een nieuwe lijn speakers van Fyne Audio. Nice 👌🏻




https://www.whathifi.com/news/fyne-vintage-speakers-promise-retro-looks-and-cutting-edge-technology
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT