Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

Ik volg jouw topic; je bent er ook heel secuur aan. Wel mooi om te volgen. Eind komende week kan ik weer gaan opbouwen.

Quote from: Blue-Eyes on June 15, 2019, 11:05:26
Ik had net voor 250 euro een Qubuz abonnement afgesloten..... Toen besloten we te gaan verhuizen. De hele stereo UIT de woonkamer, immers is dat beter voor de verkoop, de foto's.
Eenmaal opgeruimd ga je ze niet weer terug zetten, dat is best veel werk.

Dat was in maart. We zijn nu in juni, ik verwacht medio augustus weer te kunnen luisteren :D :D

Alleen de TV is nog in place, en 2 stuks Sonos.


Alles went blijkbaar :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Mooi loopwerk! Ik heb mijn audiolab cd speler ook nog, verbazingwekkend goed. Prijs/kwaliteit erg goed.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Ik blijf nog ff in spanning betreft het presteren van het loopwerk. Het komende weekend kunnen we een klein deeltje van de huiskamer weer inrichten. De daarop volgende weekend is hare maje samen met vriendinnen op pad; dan ga ik wel in alle rust de set weer opbouwen. De week daarop zal wel al het nieuwe meubilair komen en komt dit project ten einde, blij toe 😏.

Quote from: JeroenGRT on June 15, 2019, 19:36:01
Mooi loopwerk! Ik heb mijn audiolab cd speler ook nog, verbazingwekkend goed. Prijs/kwaliteit erg goed.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vandaag hard gewerkt; de kamer is weer enigszins ingericht  en het voornaamste; de tv staat er weer bedrijfsklaar  :clapping:.

Voorts was het nog ff spannend of de koel-en diepvries kasten nog onder de bar in de keuken pasten (de vloer is twee maal geegaliseerd (hoogte) en de plinten zijn wat dikker (breedte), maar met wat gepast geweld hebben we beiden in het nisje kunnen persen 💪🏻. Beiden apparaten stonden een aantal weken buiten onder de veranda, die hebben we nu ook weer in oude staat terug kunnen brengen.

Weer rust en orde in de keet, heerlijk.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fritsaudio

Top, laat Eens wat foto's zien

Xander32

Als straks de set er weer staat (volgend weekend), zal ik daar wat foto's van maken en posten. Maar verdere interieurfoto's maak ik niet openbaar.

In het najaar organiseer ik wel weer een keer een M&G, dan kan men het hier zelf gaan aanschouwen.

Quote from: Fritsaudio on June 21, 2019, 17:01:52
Top, laat Eens wat foto's zien
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Overigens opvallend wat enkel een aantal (nog lege) kasten en een tafel al weer een positief effect hebben op de akoestiek.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Nog even geduld en dan weer heerlijk van de muziek en de set kunnen genieten
Voor vanavond een fijne avondje toegewenst op de bank voor de tv!

Tabcam

Quote from: Xander32 on June 21, 2019, 17:15:18
Overigens opvallend wat enkel een aantal (nog lege) kasten en een tafel al weer een positief effect hebben op de akoestiek.
Ik herken dat. Mijn nieuwe huiskamer met alleen twee banken, een eettafel ver in de hoek en de audioset klonk als een badkamer. Met een scheidingskast, salontafel en een kleed klonk het al een stuk beter. Gewoon geduld hebben en aanpakken wat je nodig denkt te hebben op lange termijn.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Xander32

Al hetgeen de akoestiek goed doet, moet nog komen (stoffen 3-zitsbank, stoffen eetkamerstoelen, gordijnen en een vloerkleed).

Quote from: TabCam on June 21, 2019, 21:04:16
Ik herken dat. Mijn nieuwe huiskamer met alleen twee banken, een eettafel ver in de hoek en de audioset klonk als een badkamer. Met een scheidingskast, salontafel en een kleed klonk het al een stuk beter. Gewoon geduld hebben en aanpakken wat je nodig denkt te hebben op lange termijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Meer ht dan stereo gerelateerd; we hebben ons Netflix Premium cadeau gedaan, heerlijk tijdens de komende lange zomeravonden  8).

Ik had reeds een abbo via een ander, maar die begon moeilijk te doen. Direct afscheid (of was het in dit geval afschijt  :devil:) van genomen. Die €7,- per maand meer ga ik vast wel overleven. En mocht ik het daar moeilijk mee krijgen start ik wel een crowdfunding  🤓.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Na 4 maanden zonder, eindelijk weer muziek  :pompom:






... enne, eerste indrukken: zelfs zonder vloerkleed en raambekleding (gordijnen) klinkt het al super. En het Audiolab loopwerk klinkt heerlijk vloeiend met de NA11 als dac. Erg veel hardware voor de euri`s zo`n Audiolab component.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus XLR / William Tell ZERO • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

twani

Quote from: Xander32 on July  6, 2019, 18:46:03
Na 4 maanden zonder, eindelijk weer muziek  :pompom:






... enne, eerste indrukken: zelfs zonder vloerkleed en raambekleding (gordijnen) klinkt het al super. En het Audiolab loopwerk klinkt heerlijk vloeiend met de NA11 als dac. Erg veel hardware voor de euri`s zo`n Audiolab component.

Wat is nu de interieurstijl Xander?  Koloniaal?

Xander32

Geen idee, hetgeen er staat zou ik meer als fusion omschrijven  ;D

Quote from: twani on July  6, 2019, 22:23:52
Wat is nu de interieurstijl Xander?  Koloniaal?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Finetuning:

Voordat ik zaterdag weer alle kabels had aangesloten, heb ik eerst van iedere component de lekspanning gecheckt. De meeste apparaten gaven geen/weinig verschil met het draaien van de stekker. Enkel de PM11 kende een redelijk verschil; eerst 12v en na het omdraaien van de stekker 0v ... toch zit de stekker van de PM zo in het blok dat die 12v lekspanning heeft; het streven is om de verschillen in lekspanning tussen de apparaten, zo klein mogelijk te maken. Alle overige apparaten zaten rond de 12v.

Daarnaast de speakers ook waterpas gezet, eentje helde zichtbaar voorover.


Quote from: Xander32 on July  6, 2019, 18:46:03
Na 4 maanden zonder, eindelijk weer muziek  :pompom:






... enne, eerste indrukken: zelfs zonder vloerkleed en raambekleding (gordijnen) klinkt het al super. En het Audiolab loopwerk klinkt heerlijk vloeiend met de NA11 als dac. Erg veel hardware voor de euri`s zo`n Audiolab component.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Op weg naar verdere aanpassingen van de akoestiek verfraaiing van het interieur, de raambekleding.
Bij de pui voor hadden we jaloezieën en die gaan er ook weer komen. Echter dit keer niet van hout, kunststof of alu, maar van stof. Zgn vlinder- jaloezieën. Verder gordijnen bij diezelfde pui en de pui achter. Die gaan we de komende week uitzoeken, evenals een nieuw karpet. Dan nog wat plantjes en verdere tierelantijntjes - maar dat is het domein van hare maje  8).


Quote from: Xander32 on July 10, 2019, 06:42:41
Finetuning:

Voordat ik zaterdag weer alle kabels had aangesloten, heb ik eerst van iedere component de lekspanning gecheckt. De meeste apparaten gaven geen/weinig verschil met het draaien van de stekker. Enkel de PM11 kende een redelijk verschil; eerst 12v en na het omdraaien van de stekker 0v ... toch zit de stekker van de PM zo in het blok dat die 12v lekspanning heeft; het streven is om de verschillen in lekspanning tussen de apparaten, zo klein mogelijk te maken. Alle overige apparaten zaten rond de 12v.

Daarnaast de speakers ook waterpas gezet, eentje helde zichtbaar voorover.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... ff een cdtje aan het spinnen, voordat we straks naar de ZC gaan 🍻.



CD1


Dat is al ff geleden dat ik hier voor het laatst een cd in een cdp hebt gestopt  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Mijn eerste, vlugge indruk is dat de content vanaf cd enerzijds wat rustiger klinkt dan een stream, maar anderzijds ook meer gesloten, compact. Het klinkt ontspannen, maar daarentegen ook minder levendig, minder spannend.

De stream is in mijn set betreffende de dynamiek en detaillering duidelijk de cd de baas. De stream trekt mij meer in de muziek. Neemt niet weg dat het nu lekker weg luistert  🎶.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De verbouw/herinrichting kamer gaat naar de afronding toe. Wachtende op de raambekleding (dikke overgordijnen en vlindergordijnen). Wanneer die er hangen nog één laatste stukje aankleding van de ruimte, een vloerkleed.

Benieuwd ben ik welk een effect bovenstaande nog weer op de akoestiek gaan hebben 🙂.
Op dit moment is er t.o.v.  oude situatie, nog veel nagalm. Maar dat kan ook niet anders met twee kale glaspuien
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Die nagalm, dat is volgens mij straks helemaal weg! En dan genieten!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

#4971
... nu van muziek aan het genieten via de P9, zodat hare maje rustig kan lezen 🤓
Een wat andere beleving dan via de stereoset, maar een meer dan prima compromis 🎶

De hoofdtelefoon-set (Bluesound Node2 > Marantz HD-DAC1 > B&W P9 Signature) klinkt zeer aangenaam, klinkt detail- en kleurrijk, ontspannen zonder saai te zijn, waardoor je ook uren achtereen relaxed kan luisteren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een maand verder en nog wachtende op de raambekleding. Ondanks de twee kale raampartijen, klinkt het niet verkeerd in de nieuw ingerichte huiskamer. Eind volgende week verwachten wij de dikke sluitgordijnen voor beide raampartijen. Die zullen echter zeker geen kwaad doen betreft de akoestiek, de nagalmtijd is nog te hoog. Verder staan er nog vlindergordijnen in bestelling voor de pui direct naast de rechter speaker. Daarna gaan we nog een keer op pad voor een mooi vloerkleed.

Dan zou het weer helemaal top moeten zijn.

Quote from: Xander32 on August 17, 2019, 19:39:58
... nu van muziek aan het genieten via de P9, zodat hare maje rustig kan lezen 🤓
Een wat andere beleving dan via de stereoset, maar een meer dan prima compromis 🎶

De hoofdtelefoon-set (Bluesound Node2 > Marantz HD-DAC1 > B&W P9 Signature) klinkt zeer aangenaam, klinkt detail- en kleurrijk, ontspannen zonder saai te zijn, waardoor je ook uren achtereen relaxed kan luisteren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Dinsdag a.s. komen de sluitgordijnen voor beide grote ramen in de huiskamer en het vouwgordijn voor het raam in de keuken. Ben benieuwd wat deze brengen aangaande de akoestiek. Dan nog even wachten op de vlindergordijnen (stof) die de jaloezieën (hout) bij het raam aan de voorzijde gaan vervangen (daar waar de speakers staan).

En dan de komende weken maar eens op zoek gaan naar een passend vloerkleed. Daarna is het mooi geweest, maar het resultaat is ook top, we zijn zelf iig erg blij met onze nieuwe huiskamer 👏🏻
Deze is weer lekker fris, bij de tijd betreft uitstraling en techniek (Philips Hue), comfortabel en meer ruim.

Quote from: Xander32 on September 13, 2019, 12:47:23
Een maand verder en nog wachtende op de raambekleding. Ondanks de twee kale raampartijen, klinkt het niet verkeerd in de nieuw ingerichte huiskamer. Eind volgende week verwachten wij de dikke sluitgordijnen voor beide raampartijen. Die zullen echter zeker geen kwaad doen betreft de akoestiek, de nagalmtijd is nog te hoog. Verder staan er nog vlindergordijnen in bestelling voor de pui direct naast de rechter speaker. Daarna gaan we nog een keer op pad voor een mooi vloerkleed.

Dan zou het weer helemaal top moeten zijn.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik raak overigens steeds meer enthousiast over Hue, deze ga ik ook buiten toepassen. Vier nieuwe buitenlampen komen er, allen voorzien van een Hue peertje die automatisch bij zonsondergang aan gaan en bij zonsopkomst weer uit. Hoe comfortabel wil je het hebben. En door hun led techniek verbruiken ze amper stroom en kennen ze een lange levensduur.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT