Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Xander32

We hebben hier geen mogelijkheden voor een dedicated luisterruimte. Maar die behoefte heb ik ook niet. De akoestiek is hier redelijk tot goed en gaat binnenkort wellicht nog iets verbeteren (?) door een andere vloer, gordijnen en meubilair. Enkel de bass heeft ietwat te lijden door de constructie van het huis (lekt weg + smalbandige absorbtie door gipswanden). De bass is daardoor wat slank, maar tevens lekker strak, er zijn geen storende staande golven. De huidige speakers zijn de derde in deze ruimte en nog geen één keer hebben andere speakers staande golven gegeven (op de luisterplek). De ruimte is vriendelijk betreft de opstelling van speakers.

Quote from: chansig on March 22, 2019, 07:47:56
Mwahhh...als je een ruimte hebt waar je je gang kan gaan dan is er echt wel iets zinvols te bereiken.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Kensington vs Glenair 10


De Kensingtons klinken meer open, de detaillering/de resolutie is duidelijk toegenomen t.o.v. de Glennies. Stemmen en natuurlijke instrumenten klinken zeer zuiver, natuurgetrouw, een grote mate van realisme. Daarin ervaar ik ze als een flinke upgrade. Ten grondslag liggen daaraan waarschijnlijk de betere drivers van de Kensingtons; een magneetsysteem met AlNiCo en de pepperpot tweeter i.p.v. de tulpwave variant in de Glenair.

Daarnaast zitten de openingen van het basreflex systeem van de Kensingtons aan de frontzijde, dat geeft wellicht ook een wat directer en schoner geluid t.o.v. de Glenairs met hun (forse) poort aan de achterzijde.

De prijs-kwaliteit van de Glenair t.o.v. de Kensington vind ik zonder meer goed; ik was al vier jaar op rij, vrij van audio nervosa en dat was ook nog jaren zo gebleven. Ware het niet dat ....


Resume; de Kensingtons doen alles wat de Glenair doet, echter met meer verfijning.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Ralf67

En de hamvraag, hoe klinkt Kensington op de Glenair  10 ?

Xander32

 ;D

Quote from: Ralf67 on March 31, 2019, 14:51:39
En de hamvraag, hoe klinkt Kensington op de Glenair  10 ?


... bombastisch  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een ontzettende hekel heb ik aan het schuiven met de spullen. Hier staat alles geheel naar mijn zin, handen af is dan normaliter mijn devies. Echter moet ik binnenkort de gehele set gaan ontmantelen en opbergen i.v.m. een aanstaande metamorfose van de huiskamer. Gruwel  :crazy:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

xlr8

Brrrr..... met recht het grootste horror scenario voor de tevreden uitgekristalliseerde audiofiel  :nopompom:

Sterkte met deze aderlating !

Xander32

 8)

Ik neem er de tijd voor en heb alle originele dozen nog. Tevens kan ik de boel een keer goed schoonmaken en wanneer t.z.t. alles weer uitgepakt kan worden, dan een keer de aandacht hebben voor het in fase aansluiten van de apparatuur.

Quote from: xlr8 on April 16, 2019, 20:20:54
Brrrr..... met recht het grootste horror scenario voor de tevreden uitgekristalliseerde audiofiel  :nopompom:

Sterkte met deze aderlating !
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vanmiddag e.e.a. aan Philips Hue geïnstalleerd; inbouwspotjes in de keuken, het toilet en de douche. In de huiskamer een plafondspot (met twee lampen) en een Hue e27 lamp in een kruiklamp geschroefd.

Het installeren van de Hue bridge (een soort van router welke je aan jouw modem hangt, waar je vervolgens draadloos alle afzonderlijke Hue lampen en accessoires aan hangt/aan koppelt), was kinderspel, plug & play.
Het koppelen van de lampen en de twee bewegingssensoren idem. Op de douche en het toilet gaat het licht nu aan via een bewegingssensor, waarvan je de gevoeligheid goed kan instellen. Voorts kan je middels een app van alles instellen, per lamp, ruimte of per (aangemaakte) groep. Voor die sensoren kan je bijvoorbeeld voor de dag en avond een verschillend licht instellen, maar ook hoe lang de lampen moeten blijven branden nadat er geen beweging meer is gedetecteerd.

De lampen in de (open) keuken en huiskamer kan je afzonderlijk van elkaar bedienen (aan/uit, lichtkleur en sterkte), maar ook als groep. Zo heb ik een knop 'sfeerlicht' aangemaakt, waarmee de  inbouwspotjes in de keuken, de opbouwspot bij de boekenkast en de kruiklamp allen middels één druk op de knop aan dan wel uitgaan en allen eenzelfde lichtkleur en intensiteit geven. Verlichting 2.0, comfort verhogend en ook leuk speelgoed 🤓.

We hebben gekozen voor de 'white ambiance' lampen; die kennen verschillende wittinten, van fel wit-blauw, naar helder wit en warm geel/oranje licht en alles wat daar tussen zit. Je hebt ook een alleen wit variant en een kleuren variant. Die eerste vinden we te beperkt, die tweede is leuk voor op de kermis.

Blij mee 👍🏻.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Twijfel ik ook al een tijdje aan. Leuk om jouw ervaringen te lezen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Marco66

Hier al jaren hue in de woonkamer en hal, mooi en werkt prima.
Warm wit is echt warm wit en ideaal om met de dimmer/schakelaar op weg naar de slaapkamer alles in 1 keer uit en aan te doen.
In de nieuwe woning gaat het mee en uitgebreid worden met buitenverlichting.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Xander32

Het werkt echt super Bas; de installatie verliep zelfs bij mij voorspoedig, het is echt grotendeels plug & play.

Enkel om de beide lampen in de plafondspot (opbouw) in de app te krijgen, diende ik contact op te nemen met de voortreffelijke helpdesk van de leverancier (Beaumotica - tip 👍🏻). Per ommegaande kreeg ik een mail met daarin de oplossing (deze spots werden geleverd met een afstandbediening, welke door Philips is beveiligd, is afgeschermd, zodoende zag de Hue Bridge betreffende lampjes niet. Maar daar is een eenvoudige procedure om deze beveiliging op te heffen en de lampjes & afstandbediening, toe te voegen in de app).

Zojuist alles geüpdatet, ook dat verliep vlekkeloos.


Het werkt ook echt geraffineerd; vanmorgen ging ik de douche binnen, geen licht. Huh? Weigert de bewegingssensor? Even de app checken; "sensor non actief, voldoende daglicht". Prima, de gevoeligheid daarvan kan je inregelen.


Quote from: Bas Akkerman on April 26, 2019, 07:19:37
Twijfel ik ook al een tijdje aan. Leuk om jouw ervaringen te lezen!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een mooi vooruitzicht; een nieuwe woning. Leuk ook om dan Hue direct mee te nemen in het plan. Ga je dan ook stembediening gebruiken? Ook dat werkt prima heb ik ervaren bij mijn broer (middels Google Home).

Quote from: Marco66 on April 26, 2019, 10:17:41
Hier al jaren hue in de woonkamer en hal, mooi en werkt prima.
Warm wit is echt warm wit en ideaal om met de dimmer/schakelaar op weg naar de slaapkamer alles in 1 keer uit en aan te doen.
In de nieuwe woning gaat het mee en uitgebreid worden met buitenverlichting.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Ja, klinkt erg goed. Toch een soort van basisverlichting door het hele huis heen. Voor de HT lijkt het me ook ideaal.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Komende dagen zal de set zorgvuldig uiteen genomen worden, om voor een x- tijd opgeslagen te worden i.v.m. het opfrissen van de living. De Marantz componenten gaan in de ovp naar de eerste etage, de speakers en uiteindelijk ook de tv gaan elders een plekje vinden.

Die x- tijd kan maar zo > dan een maand zijn, dat gaat behelpen worden met tv kijken op de tablet en muziek luisteren vanaf de smartphone.  Luxe probleem 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinda13

#4914
Quote from: Xander32 on May  3, 2019, 13:19:02
Komende dagen zal de set zorgvuldig uiteen genomen worden, om voor een x- tijd opgeslagen te worden i.v.m. het opfrissen van de living. De Marantz componenten gaan in de ovp naar de eerste etage, de speakers en uiteindelijk ook de tv gaan elders een plekje vinden.

Die x- tijd kan maar zo > dan een maand zijn, dat gaat behelpen worden met tv kijken op de tablet en muziek luisteren vanaf de smartphone.  Luxe probleem 🤔

haha toch mooie dingen man! Het wordt er alleen maar beter van. Maar langer dan een maand oef wat is de planning wel niet? Bijv vloerverwarming, tegeltjes en stukje stuc zit er toch zo in of totaal wat anders? Is de bouw nog steeds zo verzadigd van klussen dat ze rustaaagg doen? Dat wordt alleen maar meer genieten daarna ;) ;D
" no loss of fine detail "

Xander32

... een plannings dingetje; verschillende vakmannen die na elkander aan de slag moeten, de ene zal op de andere moeten wachten. De elektricien is geweest. De volgende is de stukadoor, dan de schilder, dan komen ze de vloer leggen (voordien 2x egaliseren) aansluitend nog gordijnen inmeten en hangen. En natuurlijk de nieuwe meubels die naar binnen geschoven moeten worden. Wellicht gaat het sneller, maar ik reken er maar niet op.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinda13

Quote from: Xander32 on May  3, 2019, 16:29:00
... een plannings dingetje; verschillende vakmannen die na elkander aan de slag moeten, de ene zal op de andere moeten wachten. De elektricien is geweest. De volgende is de stukadoor, dan de schilder, dan komen ze de vloer leggen (voordien 2x egaliseren) aansluitend nog gordijnen inmeten en hangen. En natuurlijk de nieuwe meubels die naar binnen geschoven moeten worden. Wellicht gaat het sneller, maar ik reken er maar niet op.

Aha check, das inderdaad rigoureus.
" no loss of fine detail "

Xander32

Done, enkel de ls (doelloos) en de tv staan er nog. Nu muziek aan het luisteren via de JBL bt speaker en mijn smartphone als bron. Muziekaal behang. Maar wat een zwaar bakbeest is zo'n PM11 zeg, was dat al vergeten. Dat zie je er niet aan af als deze in de kast staat. Maar ook de HD-DAC1 verrast met diens gewicht t.o.v. de relatief compacte bouw. Dat ding lijkt wel vol gegoten met lood.

Voorts alles een keer goed schoongemaakt met schuurspons, staalborstel en Cif. Alles blinkt weer als nooit te voren 😄.

Quote from: Xander32 on May  3, 2019, 13:19:02
Komende dagen zal de set zorgvuldig uiteen genomen worden, om voor een x- tijd opgeslagen te worden i.v.m. het opfrissen van de living. De Marantz componenten gaan in de ovp naar de eerste etage, de speakers en uiteindelijk ook de tv gaan elders een plekje vinden.

Die x- tijd kan maar zo > dan een maand zijn, dat gaat behelpen worden met tv kijken op de tablet en muziek luisteren vanaf de smartphone.  Luxe probleem 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Hue: inmiddels leven we nu twee weken met, op verschillende plekken in ons huis; dat werkt echt top. T.z.t. ga ik het nog verder uitbreiden. Het meeste plezier hebben we van het licht in de huiskamer; met één druk op de knop (een button in de app) schakelt de verlichting aan, allen met eenzelfde lichtkleur. Dat werkt zeer sfeerverhogend. Daarnaast werken de bewegingssensoren op het toilet en de badkamer ook super, maar na 48 jaar met schakelaars, is het wel eerst wennen/afleren om de schakelaar te gebruiken. In principe zijn die niet meer nodig, zou er een afdekplaatje op kunnen, maar ik vind het een prettige gedachte dat we de lampen ook bij een hapering van het wifi kunnen bedienen. En we hebben er voor nood ook nog twee afstandsbedieningen liggen. Maar ik kan het mij niet heugen wanneer hier het wifi voor het laatst is weg gevallen 🤔; waarschijnlijk hebben we ze nooit nodig. Laten we het hopen  8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Nu de set geheel uiteen genomen is, het moment maar aangrijpen voor een paar laatste "puntjes op de i" zoals een pen om de fase mee te checken, zodat ik straks alles in fase kan aansluiten, een Furutech netsnoer voor de HD-DAC1 en mogelijk nog andere tegels onder de speakers. Van eentje is er een hoek af, daar irriteer ik mij aan 😏.

Voort de rest op dit moment heel veel niets, het is één kale, loze ruimte geworden. Even doorbijten tot medio Juli.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

Dadelijk krijg je nog afkickverschijnselen  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

... wrijf het er maar in 😖


Maar het valt mee, iig betreft de muziek. In mijn smartphone zit een 64 gig sd kaartje vol met albums in flac en dat klinkt via de Sony bt hoofdtelefoon prima. Maar die gehele periode zonder tv is wel een uitdaging 😫

Quote from: Maximus_Aurelius on May 23, 2019, 09:49:27
Dadelijk krijg je nog afkickverschijnselen  :D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Zo af en toe koop ik nog cd's, om te rippen  8)





Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tabcam

Quote from: Xander32 on May 25, 2019, 22:19:23
Zo af en toe koop ik nog cd's, om te rippen  8)






Glenn Hansard klinkt al lekker, masr wat is die Mettavolution een openbaring. Modern, spaanse gitaar met de duo twist, een pareltje! Vette shit  :worship: :pompom: :coffee: :clapping: :headbanging:
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Maximus_Aurelius

Ik koop ook nog regelmatig cd's maar dan wel die niet te downloaden zijn.
Zoals UHQcd's, het label Analogue Productions, Mofi records, Xrcd of K2HD cd's.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.