Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

JeroenGRT

Ach ik gebruik alleen de enhanced digital output, en ik heb de instellingen overgenomen van de toolbox. Draait nu wel stabiel, minder vastlopers of spontane reboots. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat er nu alleen het noodzakelijke draait op de sbtouch. Het grootste hoorbare verschil vind ik in de manier van aansluiten via coax of usb op mijn dac.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Quote from: JeroenGRT on April  8, 2014, 22:16:18
Ach ik gebruik alleen de enhanced digital output, en ik heb de instellingen overgenomen van de toolbox. Draait nu wel stabiel, minder vastlopers of spontane reboots. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat er nu alleen het noodzakelijke draait op de sbtouch. Het grootste hoorbare verschil vind ik in de manier van aansluiten via coax of usb op mijn dac.
... voor jou dus een goede tweak :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Vanavond heerlijk het rijk alleen; weer op niveau van muziek genieten :clapping:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

cardas49

Geniet er van! Zien er statig en chique uit, deze Tannoy's
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Xander32

Quote from: mark235 on April 10, 2014, 09:26:39
Geniet er van! Zien er statig en chique uit, deze Tannoy's
... de set staat nu rustig warm te draaien. Ik ga mij eerst eens ontfermen over de lasagne 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: Xander32 on April 10, 2014, 19:09:06
... de set staat nu rustig warm te draaien. Ik ga mij eerst eens ontfermen over de lasagne 8).
Dat doe ik altijd andersom... ;D Geniet er van!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ

Quote from: Bas Akkerman on April 10, 2014, 19:46:25
Dat doe ik altijd andersom... ;D Geniet er van!
Mee eens, lasagna moet warm zijn.

Xander32

Quote from: Bas Akkerman on April 10, 2014, 19:46:25
Dat doe ik altijd andersom... ;D Geniet er van!
Quote from: AbZ on April 10, 2014, 20:18:54
Mee eens, lasagna moet warm zijn.
... daar ging het zojuist dus mis :(


:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Oververhitte set, of koude lasagne??
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

... vandaag is een deel van de missie geslaagd: er staat een nieuwe salontafel.
Deze is beter passend in de ruimte, betreft afmetingen bijna gehalveerd  t.o.v. voorgaande. Weer wat minder reflecties ;).

Nu nog op zoek naar een mooi karpet. De huidige past niet meer en is onderwijl ook aan vervanging toe.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Karpet was hier 1 van de grootste upgrades voor de set ;) maar kan je ook weer in alle prijsklasses krijgen. net als kabeltjes  :laugh:
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Quote from: Xander32 on April 11, 2014, 19:16:29
... vandaag is een deel van de missie geslaagd: er staat een nieuwe salontafel.
Deze is beter passend in de ruimte, betreft afmetingen bijna gehalveerd  t.o.v. voorgaande. Weer wat minder reflecties ;).

Nu nog op zoek naar een mooi karpet. De huidige past niet meer en is onderwijl ook aan vervanging toe.

Quote from: Spijkie on April 13, 2014, 10:39:09
Karpet was hier 1 van de grootste upgrades voor de set ;) maar kan je ook weer in alle prijsklasses krijgen. net als kabeltjes  :laugh:

I know; er ligt er al eentje, maar die past echt niet meer  ::).

Op zoek gaan wij naar een (bij voorkeur hoogpolig) kleed die toch een fors stuk groter is, die ook doorloopt onder de nieuwe bank. Concreet; van nu 1.20x2.00 meter naar 2.80x2.80/3.00x3.00 meter.
Heel fraaie kleden heb ik al gezien, maar daar hingen ook heel fraaie prijskaartjes aan (wol ...). Dat zijn wij echter niet van plan. Over een jaar of 2 a 3 gaan wij de woonkamer opnieuw schilderen en dat is tevens een natuurlijk moment om er een mooie houten vloer te leggen. De max. is nu circa €700,- 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#2138


Tips, adviezen, verwijzingen betreft een vloerkleed/karpet die voldoen aan bovenstaande min. vereisten, zijn welkom !!!



:thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Gisteren weer de gehele avond muziek kunnen draaien. Dit maal op een behoorlijk fors geluidsniveau, heerlijk :headbanging:. Wat daarbij opviel is dat er een aantal opnames ietwat plat, emotieloos klonken en anderen juist weer betoverend. Betoverend door een groot, weids podium, een deken van geluid die bij sommige opnames mij geheel leek te omsluiten.

Begonnen ben ik met het verder optimaliseren van de opstelling; de speakers heb ik wat ingedraaid(die stonden nog recht vooruit te spelen), hetgeen een betere focus, een meer stabiel geluidsbeeld gaf. Wordt t.z.t. vervolgd :).


Verder optimaliseren v.d. opstelling stel ik uit totdat er een passend vloerkleed ligt en de Glennies geheel zijn ingespeeld.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Goed bezig! Misschien bezoekje brengen aan de kwantum, daar hebben ze aardig wat keus mbt karpetten en voor een mooie prijs.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Quote from: JeroenGRT on April 15, 2014, 19:56:21
Goed bezig! Misschien bezoekje brengen aan de kwantum, daar hebben ze aardig wat keus mbt karpetten en voor een mooie prijs.
... en ook op maat werk. Ik ga er idd. maar eens een kijkje nemen :thumbs-up:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... hoe moeilijk kan het zijn een mooi kleed te vinden, op maat, binnen een x-budget :sarcasm:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Bij mij in Den Haag zijn één of twee tapijtzaken die er mee stoppen, en flinke kortingen hebben.
Nog steeds niet goedkoop, maar wellicht iets voor jou.
Weet zo niet de namen van de winkel(s) maar daar is vast wel op te zoeken.
Zit nu in de trein en internet is niet heel geweldig...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Quote from: weust on April 20, 2014, 12:00:35
Bij mij in Den Haag zijn één of twee tapijtzaken die er mee stoppen, en flinke kortingen hebben.
Nog steeds niet goedkoop, maar wellicht iets voor jou.
Weet zo niet de namen van de winkel(s) maar daar is vast wel op te zoeken.
Zit nu in de trein en internet is niet heel geweldig...
Thx Tom, zal er ff op Googlen zo!

:thumbs-up:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Eddye

Ligt er ook aan wat je zoekt. Een effen kleur in een standaard maat kan je voor weinig bij een Karwei/Praxis halen.
Maar 2de paasdag is toch traditioneel "woningboulevarddag", mocht je een uitje zoeken voor morgen. :D  :hehe:
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Xander32

Quote from: Eddye on April 20, 2014, 12:14:52
Ligt er ook aan wat je zoekt. Een effen kleur in een standaard maat kan je voor weinig bij een Karwei/Praxis halen.
Maar 2de paasdag is toch traditioneel "woningboulevarddag", mocht je een uitje zoeken voor morgen. :D  :hehe:
... en traditioneel braaf bij de schoonouders ten tonele verschijnen 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

weust

Schoonouders heb ik niet, maar vorig jaar wel mijn toffe stoel plus voetenbank gevonden voor weinig :)
Zo erg was die tweede paasdagen dus nog niet voor mij.

Cor & Verdonck is de winkel die ik bedoelde.
http://www.con-verdonck.nl.
Zit dicht bij het Noordeinde in Den Haag.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Xander32

Quote from: weust on April 20, 2014, 12:20:31
Schoonouders heb ik niet, maar vorig jaar wel mijn toffe stoel plus voetenbank gevonden voor weinig :)
Zo erg was die tweede paasdagen dus nog niet voor mij.

Cor & Verdonck is de winkel die ik bedoelde.
http://www.con-verdonck.nl.
Zit dicht bij het Noordeinde in Den Haag.
Dank Tom, echter een oosters tapijt is niet hetgeen wij zoeken. Het gaat iig. een hoogpolig, mogelijk shaggy tapijt worden. De kleur behoeft nog enig uitzoek werk. Taupe staat op dit moment met stip bovenaan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

http://www.vloerkleden.nl/karpetten/hoogpool-overzicht/

::)

Binnenkort daar maar eens een kijkje nemen (wanneer ik er bij vrienden op visite ga).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT