Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dura

Quote from: Mediator on January 28, 2023, 22:33:40Volgens mij zegt Xander32 nergens dat iets weg gespeeld wordt. Het is een eerste indruk waarbij er direct verschillen worden waargenomen. De waarde die dat oplevert moet je toch iets langer voor luisteren. Of liever gezegd dan kun je er beter een waarde aan geven en duiden. Ik ben vooral benieuwd naar zijn eindoordeel.

Mooi gezegd. Bij verschillen vallen vaak de dingen die nu meer geprononceerd zijn het eerste op, de eindafweging heeft meer tijd nodig.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

chansig

@dDura:Je hebt altijd wel goede posts over hersenen en de staat waarin ze verkeren bij bv een abx vergelijk. Heb je een idee wat er gebeurt met de hersenen wanneer je gaat luisteren naar iets nieuws ?

Ik met mijn lekenkennis over hersenen denk bv dat ze in soort van superfocus gaan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

@Mediator & @Dura dank voor de correctie/ de nuancering.

Aansluitend op hetgeen jullie schrijven: gisteren belde de vorige eigenaar van de Morpheus al om mijn bevindingen te horen 😀

Hij is ook een bevlogen muziekliefhebber, is nog steeds super enthousiast over de Morpheus maar heeft de stap gemaakt naar de Pasithea en was reuze benieuwd naar mijn reactie. Tof toch die betrokkenheid!

Echter heb ik direct voorgesteld om over twee weken nogmaals te bellen, dan heb ik meer vlieguren gemaakt met de Morpheus en zal ik een meer gedegen oordeel kunnen geven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een interessante vraag, ik ben ook wel benieuwd  :thumbs-up:

Al was daarbij mij, superfocus, refererende aan mijn eerste indrukken, denk ik geen sprake van; na het installeren van de Morpheus ben ik verder gegaan waarmee ik al bezig was (het huishouden), ik heb heel even op de luisterplek gezeten voor een vluchtige eerste indruk, maar was gehaast omdat ik nog naar de weekmarkt moest en de tijd begon te dringen.

Quote from: chansig on January 28, 2023, 23:12:46@dDura:Je hebt altijd wel goede posts over hersenen en de staat waarin ze verkeren bij bv een abx vergelijk. Heb je een idee wat er gebeurt met de hersenen wanneer je gaat luisteren naar iets nieuws ?

Ik met mijn lekenkennis over hersenen denk bv dat ze in soort van superfocus gaan.

Gr. Hans
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#7929
Quote from: Mediator on January 28, 2023, 22:33:40Volgens mij zegt Xander32 nergens dat iets weg gespeeld wordt. Het is een eerste indruk waarbij er direct verschillen worden waargenomen. De waarde die dat oplevert moet je toch iets langer voor luisteren. Of liever gezegd dan kun je er beter een waarde aan geven en duiden. Ik ben vooral benieuwd naar zijn eindoordeel.


Nou ik weet niet hoor.............  Kan niet anders concluderen.

Als je onderstaande omschrijving van Xander leest ga je toch nooit meer terug naar de Accu DAC?

Of wil je weer terug naar geen vlees op de botten  en minder lekker, minder klankkleur en niet meer met verbazing luisteren?

""""Op dit moment, de installatie heeft twee uurtjes kunnen opwarmen terwijl ik wat anders ben gaan doen, zit ik echt met verbazing te luisteren, de content is Celine Cairo met haar gelijknamige album. Het stereobeeld/ het geluidsbeeld is een tik strakker geworden en het geheel heeft ietwat meer body gekregen, nog wat meer vlees op de botten, wat meer klankkleur. Erg lekker!""""

Hannibal_

Ow... weken nog voor het eindoordeel?  :)

Dat kun je de lezers hier toch niet aandoen?  ;)

Spannend!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

chansig

En de vraag is of je tijdens het iets anders doen ook anders luistert. Ik denk namelijk van wel. Je luistert in ieder geval niet onbevangen. Zoals je dat normaal wel doet. Ik zelfs dat dit pas gebeurt als je een keus hebt gemaakt.

Even een note: Gaat mij absoluut niet om de ervaringen van Sander in twijfel te trekken of te bespreken. Lekker ervaren wat je ervaart.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Xander32

Ja zeker wel 😜 Twee weekjes met de Morpheus luisteren en daarop aansluitend weer naar de DAC-50. Daarna zou ik de door mij ervaren verschillen goed moeten kunnen duiden.

Quote from: Hannibal_ on January 29, 2023, 07:58:51Ow... weken nog voor het eindoordeel?  :)

Dat kun je de lezers hier toch niet aandoen?  ;)

Spannend!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32




Zoals het er momenteel bij staat  ::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... wederom een aantal indrukken van de Morpheus in vergelijking met de DAC-50. Daarvoor heb ik gedurende een tijd 'technisch zitten luisteren', echter is dat niet hetgeen waartoe de Morpheus je aanzet;

Het klinkt nòg meer organisch, vloeiend, minder technisch en er zijn accentverschuivingen betreffende de detaillering. Voorbeelden daarvan;

* Dire Straits - Your Latest Trick,
daarin zit op links gedurende het gehele nummer een crash bekken, deze hoor ik met de DAC-50 duidelijker, echter meer als een losse entiteit, daarentegen is de gitaar meer duidelijk aanwijs- en volgbaar met de Morpheus.

* Nils Lofgren - Keith Don't Go,
gedurende het gehele nummer is het gitaarspel meer nadrukkelijk aanwezig, beter te volgen, evenals alle bijgeluidjes van de snaren en van het schuiven van de vingers/handen over de snaren. Vooral dat laatste is echt opvallend. Dat geeft bij deze track een nog meer live ervaring, het klinkt echter, natuurlijker.

... en ja, ik weet het, totaal uitgekauwde nummers 🫣, maar deze gebruik ik onderwijl al > 20 jaar voor deze gelegenheden, daarmee zijn het voor mij duidelijke referenties 🙂.


Verder bordurend op hetgeen waarmee ik de tweede zin in deze reply eindigde; het geheel klinkt ontspannen, vloeiend, als één geheel. Dat maakt dat ik op dit moment het technisch luisteren maar snel vergeet en van de muziek geniet 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Ziet er goed uit Xander32 als ik het zo lees. Maar Dire Straits zijn allemaal wel goede opnames in die zin dat die kennelijk niet zo vaak door een figuurlijke mand vallen. Probeer ook eens andere dingen te draaien en kijk wat dan opvalt. Klinkt alles natuurlijker of beter? Draai ook eens een middelmatige opname. Als ik vroeger fora afstruinde dan stond de band U2 wel synoniem met plat en slecht geluid. Ik vond het wel frappant wat er bij mij gebeurde toen ik hier de LP the unforgettable fire opzette.

En wat gebeurt er als je gewend bent geraakt aan die 'eerste verbeteringen'. Waarschijnlijk allemaal vragen die je ook al in je hoofd hebt aangezien jij zover ik weet ook gaat voor 'long term satisfaction'.

Xander32

Het afgelopen weekend heb ik van allerlei content geluisterd, Spotify, internetradio en flac. Die eerste twee m.n. gisteren aan het einde van m'n luistersessie. Spotify via de Morpheus vond ik minder goed klinken dan via de DAC-50, die lijkt wat meer vergevingsgezind 🤔. Echter, ik was ook moe, had eigenlijk geen zin in muziek meer, maar was te nieuwsgierig naar het resultaat. Vrijdag in alle rust nog maar eens luisteren naar Spotify.

En ja , ik ga voor verbeteringen/ upgrades die mij gedurende langere tijd tevreden stellen (lees: van de muziek laten genieten).
In mijn startpost kom je ook best de nodige apparatuur tegen, echter loop ik dit pad van upgrades al twee decennia en zijn het m.i. (bijna) allemaal wel overwogen stappen/ stapjes vooruit geweest. Enkel de Ncore ev welke mij voorts leidde naar de Marantz PM-10 betrof een dwaalspoor 🫣. Desalniettemin een goede ervaring om (weer) op 'het juiste pad' te geraken.


Quote from: Mediator on January 29, 2023, 23:23:25Ziet er goed uit Xander32 als ik het zo lees. Maar Dire Straits zijn allemaal wel goede opnames in die zin dat die kennelijk niet zo vaak door een figuurlijke mand vallen. Probeer ook eens andere dingen te draaien en kijk wat dan opvalt. Klinkt alles natuurlijker of beter? Draai ook eens een middelmatige opname. Als ik vroeger fora afstruinde dan stond de band U2 wel synoniem met plat en slecht geluid. Ik vond het wel frappant wat er bij mij gebeurde toen ik hier de LP the unforgettable fire opzette.

En wat gebeurt er als je gewend bent geraakt aan die 'eerste verbeteringen'. Waarschijnlijk allemaal vragen die je ook al in je hoofd hebt aangezien jij zover ik weet ook gaat voor 'long term satisfaction'.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Misschien moet je een Canever zero uno DAC eens proberen voor het geval de Sonnet het uiteindelijk niet wordt.  Heel veel goede dingen over gehoord en heb hem zelf ook gehoord. Als je zoekt zie je ook wel demo exemplaren op het net.

Hier een test: https://hifi.nl/amp/artikel/25845/Review-CanEVER-Audio-ZeroUno-DAC.html

Xander32

Dat is vast ook een mooie dac, maar ik heb er nog geen week een andere staan, welke op meerdere aspecten nóg beter lijkt aan te sluiten op mijn smaak/ luister-voorkeuren dan de al erg fraaie DAC-50. Met die laatste was er niets dat stoorde, dat afleidde van de muziek. Maar de nieuwsgierigheid of het nog fraaier kon won het weer eens van de ratio 😅

... en het antwoord (b)lijkt een 'ja' te zijn.

Komende weekend ga ik er nog weer even voor zitten, maar ik verwacht niet dat de Morpheus de deur zal worden gewezen. Dan heb ik twee verschillende dacs, wat te kiezen, luxe 😊

Al zal het in de praktijk blijven bij het spelen met éēn van beiden.
Het is een kleine moeite om de DAC-50 uit de versterker te schroeven en op MP te zetten, maar ik heb het geld niet nodig en het ding vreet geen brood. Die blijft dan ook maar zitten waar die zit.

Quote from: Mediator on January 30, 2023, 20:28:12Misschien moet je een Canever zero uno DAC eens proberen voor het geval de Sonnet het uiteindelijk niet wordt.  Heel veel goede dingen over gehoord en heb hem zelf ook gehoord. Als je zoekt zie je ook wel demo exemplaren op het net.

Hier een test: https://hifi.nl/amp/artikel/25845/Review-CanEVER-Audio-ZeroUno-DAC.html
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Lekker dat ie zo goed bevalt.
DACjes heb je gewoon een paar van nodig  ;D  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Mediator

Je zit ook niet op een schopstoel Xander32. En als dit een goede upgrade is dan houden zo.

Xander32

... een beetje overkill en ietwat decadent is het wel 😄

Quote from: Hannibal_ on January 31, 2023, 11:30:30Lekker dat ie zo goed bevalt.
DACjes heb je gewoon een paar van nodig  ;D  ;D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... ik besef me opeens dat ik zelfs nog een derde dac in huis (lees ingepakt op zolder) heb staan; een Marantz HD-DAC1 🫢

Quote from: Mediator on January 31, 2023, 12:57:05Je zit ook niet op een schopstoel Xander32. En als dit een goede upgrade is dan houden zo.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#7943
Quote from: Xander32 on January 31, 2023, 19:36:01... een beetje overkill en ietwat decadent is het wel 😄


Ach....   Fuck it...

twani


Mediator

Quote from: twani on January 31, 2023, 19:53:43Ach....  Fuck it...

Dynaudio Confidence? Mooi spul dat Dynaudio. Ziet er mooi uit die retro apparatuur. Wat zijn die vloerstaanders?

Mediator

Quote from: Xander32 on January 31, 2023, 19:36:01... een beetje overkill en ietwat decadent is het wel 😄


Waarom? Ik vind het allemaal wel loslopen. Als muziek belangrijk voor je is. Uiteindelijk zal het er toch wel op uitdraaien dat je één DAC zult gaan gebruiken. En als je de mogelijkheid hebt gewoon doen en van het leven en de muziek genieten. Decadent zijn zit meer in hoe je je al dan niet gedraagt.

Xander32




Toffe verzameling vintage gear Twani 👍🏻
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Quote from: twani on January 31, 2023, 19:54:4295EAED5C-37E2-4DEE-B82D-941BC7D7AB21.jpeg

Dit zijn Elac speakers maar ik doel op die andere lichtbruine met de 'Avalon' hoeken naar achter. Het zijn toch geen Avalons?

twani