Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Xander32

#7675
… maar betreft de looks is het uitgerekend die kleur welke het typisch een Accuphase maakt. Dan is het toch bijzonder dat de kleur je niet aan staat maar het desondanks toch een mooie versterker vindt  :)

En je hoeft hem niet mooi te vinden hoor; Over smaak … Ik moest er eerst ook aan wennen, ik hou niet van opsmuk, wat dat betreft paste de Marantz PM10 prima bij mij, maar ik ben de Accuphase steeds meer gaan waarderen. Deze roept veel meer proud of ownership op dan die PM10 (welke betreft prestaties ook ver van de e480 af staat).

Quote from: brt on September 12, 2022, 21:48:06
Haha, niet helemaal hoor. Ik vind alles er mooi aan behalve de kleur. Een beetje oubollig (sorry). Pindakaas heeft ook verschillende kleuren ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Quote from: brt on September 12, 2022, 22:07:31
Klopt! Maar wat wil je daarmee zeggen?

Voor zover belangrijk dat je met het uiterlijk van je versterker net zo anders bent dan Xander32. Op zijn minst een opvallende verschijning die Line Magnetic maar als buizenliefhebber vind ik hem mooi.

Vinyl_Fuchs

Quote from: minplus on September 12, 2022, 19:00:58
Mooi ding, die Accu. 8)
Ik snap niet dat mensen zoiets in zwart willen. Deze kleur is nu juist een van de kenmerkende dingen die ze qua uiterlijk bijzonder maken.
Heeft puur met de kleurstelling van mijn set te maken.  ;D
De goude kleurstelling past perfect bij waar Accuphase voor staat: traditie, elegantie en kwaliteit. Ze hebben overigens in het verleden o.a. ook zwarte componenten geleverd, maar die hadden toch een mindere uitstraling.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

brt

Quote from: Xander32 on September 13, 2022, 06:47:58
... maar betreft de looks is het uitgerekend die kleur welke het typisch een Accuphase maakt. Dan is het toch bijzonder dat de kleur je niet aan staat maar het desondanks toch een mooie versterker vindt  :)

En je hoeft hem niet mooi te vinden hoor; Over smaak ... Ik moest er eerst ook aan wennen, ik hou niet van opsmuk, wat dat betreft paste de Marantz PM10 prima bij mij, maar ik ben de Accuphase steeds meer gaan waarderen. Deze roept veel meer proud of ownership op dan die PM10 (welke betreft prestaties ook ver van de e480 af staat).

Het is puur de kleur die ik minder mijn ding vind. Het design vind ik erg geslaagd. Net als bij een mooie auto waarvan ik de kleur minder vind, dan vind ik het toch een mooie auto, alleen in een kleurstelling die me wel aanspreekt vind ik hem nóg mooier. Ik vind mijn Line Magnetic in zilver bijvoorbeeld ook mooier dan in zwart. Meer moet je er niet achter zoeken hoor :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

minplus

Quote from: Xander32 on September 13, 2022, 06:47:58
... maar betreft de looks is het uitgerekend die kleur welke het typisch een Accuphase maakt. Dan is het toch bijzonder dat de kleur je niet aan staat maar het desondanks toch een mooie versterker vindt  :)

En je hoeft hem niet mooi te vinden hoor; Over smaak ... Ik moest er eerst ook aan wennen, ik hou niet van opsmuk, wat dat betreft paste de Marantz PM10 prima bij mij, maar ik ben de Accuphase steeds meer gaan waarderen. Deze roept veel meer proud of ownership op dan die PM10 (welke betreft prestaties ook ver van de e480 af staat).

Grappig dat je er aan moest wennen. Ik vond de vormgeving meteen schitterend.
Zat qua geluid indertijd iets meer bij buizen en McIntosh, ook een merk dat z'n eigen gang gaat, maar Accuphase had hier ook best kunnen staan.
Zit er vaak verlekkerd naar te kijken, weet hoe ze klinken (OK, volgens velen klinken versterkers niet want dan deugen ze niet of zijn kapot) en als ik stinkend rijk was stond hier zeker ook een Accuphase set.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Xander32

Iig een versterker met een duidelijk eigen smoel; ik kan dat wel waarderen.

Quote from: Mediator on September 13, 2022, 10:52:42
Voor zover belangrijk dat je met het uiterlijk van je versterker net zo anders bent dan Xander32. Op zijn minst een opvallende verschijning die Line Magnetic maar als buizenliefhebber vind ik hem mooi.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wie weet komt er ooit nog eentje op je pad, dromen mag toch 👍🏻

Zelf besef ik ook goed wat ik heb er staan hoor, ik geniet er ook van en geloof me, ook voor mij was dit een enorme smak geld om uit te geven (aan iets als een versterker). Daar moet ik een hele tijd voor sparen. Maar op dat moment kon ik het mij permitteren en heb ik de knoop snel doorgehakt. Evenzo met de Auralic streamer.

Het klinkt afgezaagd maar je leeft maar één keer, ik hoef voor niemand geld na te laten, kan er dan ook maar beter zelf (lees samen met hare maje) van genieten zolang we bij leven zijn  ::)


Quote from: minplus on September 13, 2022, 17:26:08
Grappig dat je er aan moest wennen. Ik vond de vormgeving meteen schitterend.
Zat qua geluid indertijd iets meer bij buizen en McIntosh, ook een merk dat z'n eigen gang gaat, maar Accuphase had hier ook best kunnen staan.
Zit er vaak verlekkerd naar te kijken, weet hoe ze klinken (OK, volgens velen klinken versterkers niet want dan deugen ze niet of zijn kapot) en als ik stinkend rijk was stond hier zeker ook een Accuphase set.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bertus69

Gelijk heb je Xander, op dit moment zijn het hele andere (onzekere) tijden waar het budget eerder opgaat aan energie besparende middelen (gas besparende middelen). Dat is een leuk setje speakers (voor mij) maar dat heeft dan toch een lagere prioriteit.

Je set is prachtig (ik moet hem nog steeds wel een keer beluisteren  ;)) dus daar hoef je de komende jaren weinig meer aan te doen. Tenzij je nog een keer een uitstapje wilt maken naar de E5000 maar volgens mij is dat niet een must voor jouw speakers.
Marantz PM11s3 / BS Node 2 / Denon DCD 1500AE / Monitor Audio Gold GS20 / Synology DS216 2x 3TB

Mediator

Ik denk dat Xander32 er niet anders in staat dan ik. Op een gegeven moment is goed gewoon goed en hoeft het niet beter. Als je dat bereikt dan houden zo. Dat is eigenlijk ook wat Steve Guttenberg aangeeft. En uit ervaring weet ik ook dat als je bereikt wat je wil je daar het beste aan kunt vasthouden. Het is namelijk lastig om die uitkomst te krijgen. Steve Guttenberg zegt ook geef het geld dat je niet uitgeeft aan verandering eens uit aan andere zaken. Zoals een vakantie of andere zaken. Desnoods een bosje bloemen voor je vrouw. Goed advies wat mij betreft.

Xander32

Wat Mediator aangeeft; goed = goed. Berusting nu, genieten nu van de muziek 🎶
Betreffende de e5000; over een jaartje of vier komt ook daar weer de opvolger van, enz, enz ...

Quote from: Bertus69 on September 14, 2022, 15:51:35
Gelijk heb je Xander, op dit moment zijn het hele andere (onzekere) tijden waar het budget eerder opgaat aan energie besparende middelen (gas besparende middelen). Dat is een leuk setje speakers (voor mij) maar dat heeft dan toch een lagere prioriteit.

Je set is prachtig (ik moet hem nog steeds wel een keer beluisteren  ;)) dus daar hoef je de komende jaren weinig meer aan te doen. Tenzij je nog een keer een uitstapje wilt maken naar de E5000 maar volgens mij is dat niet een must voor jouw speakers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Juist  :thumbs-up:, morgen zien om in de pre sale tickets voor Muse (Malieveld) te bemachtigen en als dat lukt aansluitend een paar hotelovernachtingen, zodat we ook nog een paar daagjes Den Haag kunnen verkennen.

Quote from: Mediator on September 14, 2022, 18:17:31
Ik denk dat Xander32 er niet anders in staat dan ik. Op een gegeven moment is goed gewoon goed en hoeft het niet beter. Als je dat bereikt dan houden zo. Dat is eigenlijk ook wat Steve Guttenberg aangeeft. En uit ervaring weet ik ook dat als je bereikt wat je wil je daar het beste aan kunt vasthouden. Het is namelijk lastig om die uitkomst te krijgen. Steve Guttenberg zegt ook geef het geld dat je niet uitgeeft aan verandering eens uit aan andere zaken. Zoals een vakantie of andere zaken. Desnoods een bosje bloemen voor je vrouw. Goed advies wat mij betreft.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

... en we zijn hard aan het sparen voor kunststof kozijnen en +++ glas ... en hebben afgelopen maand het dak vervangen 💰💰💰 😅
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Xander32

Yes, 5 tickets in the pocket, dankzij de pre sale  :pompom:

Quote from: Xander32 on September 14, 2022, 19:44:13
Juist  :thumbs-up:, morgen zien om in de pre sale tickets voor Muse (Malieveld) te bemachtigen en als dat lukt aansluitend een paar hotelovernachtingen, zodat we ook nog een paar daagjes Den Haag kunnen verkennen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Quote from: Vinyl_Fuchs on September 13, 2022, 12:01:34
Heeft puur met de kleurstelling van mijn set te maken.  ;D
De goude kleurstelling past perfect bij waar Accuphase voor staat: traditie, elegantie en kwaliteit. Ze hebben overigens in het verleden o.a. ook zwarte componenten geleverd, maar die hadden toch een mindere uitstraling.
Vooral de goudkleurige "Top of the Bill" eind 80s en begin 90s vv ev versterkers van Accuphase (C270V/ C-280V, DP70V, P-800, M-1000)  Denon (PRA-2000RG, POA-3000RG, PRA-S1, POA-S1),  Marantz (SC en SM 11), Onkyo (Grand Integra M-510, Integra P-388, Integra M-588) , Pioneer (Exclusive C7 en M7), Sony (TA-ER1, TA-NR1 en 10), Technics (SU,-C7000, SE-A7000) etc. het liefst met mooie houten zijpanelen genieten optisch mijn voorkeur.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Ouwe meuk, uhm, Vintage dus (met hoofdletter) 😉

Quote from: Vinyl_Fuchs on September 15, 2022, 21:05:07
Vooral de goudkleurige "Top of the Bill" eind 80s en begin 90s vv ev versterkers van Accuphase (C270V/ C-280V, DP70V, P-800, M-1000)  Denon (PRA-2000RG, POA-3000RG, PRA-S1, POA-S1),  Marantz (SC en SM 11), Onkyo (Grand Integra M-510, Integra P-388, Integra M-588) , Pioneer (Exclusive C7 en M7), Sony (TA-ER1, TA-NR1 en 10), Technics (SU,-C7000, SE-A7000) etc. het liefst met mooie houten zijpanelen genieten optisch mijn voorkeur.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

#7692
Moet je wel gecharmeerd zijn van de vrij specifieke Tannoy Concentric klank.

Niet iedereen kan dat handlen 😉

Xander32

Eens, die is redelijk specifiek. Smaak kwestie.

Quote from: twani on September 17, 2022, 09:50:05
Moet je wel gecharmeerd zijn van de vrij specifieke Tannoy Concentric klank.

Niet iedereen kan dat handlen 😉
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

#7694
Ik kan het wel handlen hoor. Oude liefde roest nooit  :inlove:

Waar nagenoeg alle Prestiges goed in zijn is het overdragen van emotie en zoiets vaags als de intentie van muziek. De mate waarin betekenis wordt gegeven aan de muziek. Als je een dual concentric goed aanstuurt dan hoor je geen dual concentric. Je kan zo'n Prestige goed verkloten. Dat gebeurde vroeger op audioshows van Tannoy eigenlijk altijd. Dan klinkt het niet en denk je is dat het nu pffff. Plat en dood. En dan zul je ook goed 'dat pijpje' horen. Als alles in orde is dan zul je ook als niet liefhebber de weergave tenminste kunnen waarderen. Los of je hem zou kopen vanwege persoonlijke voorkeur.

Xander32

Herkenbaar. En betreft aansturing is het niet per definitie nodig om daaraan heel veel geld te spenderen;

de Glenair 10 heb ik prachtig horen spelen op relatief betaalbare Exposure componenten en evenzo op een 2,5 mille kostende buizenversterker.


Quote from: Mediator on September 17, 2022, 10:45:02
Ik kan het wel handlen hoor. Oude liefde roest nooit  :inlove:

Waar nagenoeg alle Prestiges goed in zijn is het overdragen van emotie en zoiets vaags als de intentie van muziek. De mate waarin betekenis wordt gegeven aan de muziek. Als je een dual concentric goed aanstuurt dan hoor je geen dual concentric. Je kan zo'n Prestige goed verkloten. Dat gebeurde vroeger op audioshows van Tannoy eigenlijk altijd. Dan klinkt het niet en denk je is dat het nu pffff. Plat en dood. En dan zul je ook goed 'dat pijpje' horen. Als alles in orde is dan zul je ook als niet liefhebber de weergave tenminste kunnen waarderen. Los of je hem zou kopen vanwege persoonlijke voorkeur.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Ja klopt Exposure combineert al goed hiermee. Multifoon hifi gaf destijds ook aan dat ze Tannoy het vaakst combineren met Exposure.

Ik ga er op een ander forum nog wat verder op in. Eigenlijk jammer dat er daar vaak zo weinig gereageerd wordt want dit is wel waar muziek om draait. Wellicht ben ik te weinig audiofiel. En misschien moet ik eens wat minder schrijven op fora. Ik heb namelijk ook andere dingen te doen die leuk zijn. Audiofreaks is de laatste weken gewoon dood.

https://www.high-endforum.nl/topic/17004-conrad-johnson/page/4/#comments

Maar ik zal jouw topic verder niet vervuilen.

Xander32

Jouw bijdragen vind ik waardevol  :thumbs-up:, zeker geen vervuiling.

Het gaat om het zorgvuldig matchen van apparatuur.
Wat je (hier) vaak ziet is dat dit middels trial and error verloopt, door het in de praktijk regelmatig wisselen van componenten, opzoek naar iets nieuws en naar verbetering. Heel enkel gaat men bewust af op het advies van een ervaringsdeskundige/ van een professional.

Zelf behoorde ik tot die eerste categorie, maar de huidige set achter de Kensingtons is vooral op basis van advies van een professional. Het resultaat is dat er rust is ontstaan en dat de aandacht nu vooral ligt bij het genieten van de muziek. 'Vooral' omdat de interesse voor de techniek, de componenten blijft voortbestaan, deze is voor mij en velen ook een wezenlijk onderdeel van de hobby.


Quote from: Mediator on September 17, 2022, 12:04:26
Ja klopt Exposure combineert al goed hiermee. Multifoon hifi gaf destijds ook aan dat ze Tannoy het vaakst combineren met Exposure.

Ik ga er op een ander forum nog wat verder op in. Eigenlijk jammer dat er daar vaak zo weinig gereageerd wordt want dit is wel waar muziek om draait. Wellicht ben ik te weinig audiofiel. En misschien moet ik eens wat minder schrijven op fora. Ik heb namelijk ook andere dingen te doen die leuk zijn. Audiofreaks is de laatste weken gewoon dood.

https://www.high-endforum.nl/topic/17004-conrad-johnson/page/4/#comments

Maar ik zal jouw topic verder niet vervuilen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mediator

Quote from: Xander32 on September 17, 2022, 12:19:42
Jouw bijdragen vind ik waardevol  :thumbs-up:, zeker geen vervuiling.

Het gaat om het zorgvuldig matchen van apparatuur.
Wat je (hier) vaak ziet is dat dit middels trial and error verloopt, door het in de praktijk regelmatig wisselen van componenten, opzoek naar iets nieuws en naar verbetering. Heel enkel gaat men bewust af op het advies van een ervaringsdeskundige/ van een professional.

Zelf behoorde ik tot die eerste categorie, maar de huidige set achter de Kensingtons is vooral op basis van advies van een professional. Het resultaat is dat er rust is ontstaan en dat de aandacht nu vooral ligt bij het genieten van de muziek. 'Vooral' omdat de interesse voor de techniek, de componenten blijft voortbestaan, deze is voor mij en velen ook een wezenlijk onderdeel van de hobby.

Ben benieuwd naar jouw combi. Ik ken Accuphase en heb het vaker beluisterd en vanzelfsprekend ken ik Tannoy ook. Maar in die combi nog nooit gehoord. Ben ook wel naar de verschillen en eventueel overeenkomsten. Mogelijk hebben we allebei een verschillende benadering die niet verkeert hoeft te zijn.

Rob46

Er zijn samengestelde sets die niet 'kloppen' omdat dit met bijvoorbeeld aansturing en luidsprekers heeft te maken, meer in technische zin dus. Daarnaast zijn het jouw oortjes die uiteindelijk bepalen wat jij fijn vindt klinken. Dat kan een ander namelijk niet bepalen. Een uitdaging, wat volgens mij ook leuk behoort te zijn, is het om in een bepaald budget het voor jou maximale aan muziekbeleving i.c.m apparatuur te kunnen behalen. Oftewel; jij bent de ervaringsdeskundige.

Ik worstel al enige tijd met het fenomeen prijs -en kwaliteitsverhouding. Ook nu weer met het experiment DAC/Streamer. Ik zal in mijn draadje daar meer over schrijven. Leuke hobby; toch?

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]