Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Xander32

... dat zeg ik, een fijn huisje op een heerlijke plek  :)

Quote from: Vinyl_Fuchs on August 10, 2022, 00:04:27
Niet zo bescheiden. Jullie wonen hartstikke mooi daar. Zowel qua huisvesting als qua woonomgeving.


Het is verder ook de tering naar de nering zetten. Ik zie al een paar decennia mensen om ons heen "boven hun stand leven". Zolang de welvaart in de lift zit gaat dat vaak wel goed, maar in de huidige economische neergang gaan die het heel zwaar krijgen. Ik doel dan o.a. op te hoge woninglasten.

Hetzelfde voor de huidige twintigers die enkel willen werken voor hetgeen ze nodig hebben. Daar kan je geen bestaan mee opbouwen, zeker niet in deze tijden. Of je moet de rest van je leven bij je ouders/ in je ouderhuis blijven wonen, al dan niet gedwongen door de huidige woningmarkt.


De komende zeven jaren (en meer) gaan iig niet de "vette" worden.

Quote from: twani on August  8, 2022, 22:02:14
Lijkt me duidelijk. Ik woon al een jaar of 10 hypotheekvrij.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Quote from: Xander32 on August 10, 2022, 06:27:01
... dat zeg ik, een fijn huisje op een heerlijke plek  :)


Het is verder ook de tering naar de nering zetten. Ik zie al een paar decennia mensen om ons heen "boven hun stand leven". Zolang de welvaart in de lift zit gaat dat vaak wel goed, maar in de huidige economische neergang gaan die het heel zwaar krijgen. Ik doel dan o.a. op te hoge woninglasten.

Hetzelfde voor de huidige twintigers die enkel willen werken voor hetgeen ze nodig hebben. Daar kan je geen bestaan mee opbouwen, zeker niet in deze tijden. Of je moet de rest van je leven bij je ouders/ in je ouderhuis blijven wonen, al dan niet gedwongen door de huidige woningmarkt.


De komende zeven jaren (en meer) gaan iig niet de "vette" worden.
De ouders zijn hun reserve. ;)
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Xander32

Tja, dan dienen ze wel over ouders te beschikken die zelf de tering naar de nering hebben gezet gedurende hun leven 🤓
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Staaled

Quote from: Xander32 on August 10, 2022, 19:30:59
Tja, dan dienen ze wel over ouders te beschikken die zelf de tering naar de nering hebben gezet gedurende hun leven 🤓

Zelfs dat hoeft niet. Grote groepen hebben voor een appel en een ei hun huis gekocht en zijn slapend rijk geworden.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Vinyl_Fuchs

Quote from: Xander32 on August 10, 2022, 06:27:01
... dat zeg ik, een fijn huisje op een heerlijke plek  :)


Het is verder ook de tering naar de nering zetten. Ik zie al een paar decennia mensen om ons heen "boven hun stand leven". Zolang de welvaart in de lift zit gaat dat vaak wel goed, maar in de huidige economische neergang gaan die het heel zwaar krijgen. Ik doel dan o.a. op te hoge woninglasten.

Hetzelfde voor de huidige twintigers die enkel willen werken voor hetgeen ze nodig hebben. Daar kan je geen bestaan mee opbouwen, zeker niet in deze tijden. Of je moet de rest van je leven bij je ouders/ in je ouderhuis blijven wonen, al dan niet gedwongen door de huidige woningmarkt.


De komende zeven jaren (en meer) gaan iig niet de "vette" worden.
Er was eens een tijd dat (te) hard werken loonde, maar ik ben tot inkeer gekomen. Zeker omdat ik dat nog tot mijn 67-68ste vol moet houden.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

PorscheHD

Eens ben ook minder gaan werken (ook vanwege omstandigheden) maar waarom nog zoveel uren maken als het in verhouding weinig oplevert. Ik ben dan chauffeur maar ga liever wat minder op vakantie dan nooit meer thuis zijn. Als het zo door gaat ga ik naar 3x 12uur in de week en doe ik het wel wat minder zolang dat lukt. Ik ging naar 4 dagen toen het nog zo'n 45uur per week was in 5. Inmiddels zit ik weer op 46uur in 4. En voor wat?

En pensioen? Zien we dan wel weer geloof daar inmiddels ook niet meer zo in.

Maar goed zoals ik al zei is het in mijn geval wel een beetje vanwege omstandigheden dat het ook niet meer echt lukt maar ook als het wel zou lukken zou ik het zo aanpakken alleen dan wellicht wat later in mijn carrière.

Xander32

... ik heb geen klagen, heb een fijne, overzichtelijke baan bij een prima werkgever en m'n 36 uur/week werk ik in 4 dagen. De donderdagavond is steevast het begin van m'n weekend   8)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Mijn bron van cd's is failliet, Dodax  😢
Zonde, heb daar in jaren (decennia) wellicht honderden cd's vandaan gehaald.

Ik heb in juni jl nog een bestelling van een drietal cd's geplaatst, eentje is er geleverd, maar die andere twee zijn geannuleerd, het geld zal ik wel kwijt zijn. Jammer, maar zo loopt het soms 😕
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JGvH

#7633
Ook bij dodax diverse (goedkope) cd's weggehaald en altijd geleverd, nog niet zo lang geleden 1 bestelling geannuleerd omdat ik t te lang vond duren en volgende dag t geld alweer op m'n rekening. Jammer dat ze failliet zijn.

Maximus_Aurelius

#7634
Gelukkig zijn er genoeg alternatieven  :headbanging:.

Ik heb nooit iets bij Dodax bestelt wel ergens anders en met name normale cd's bij de lokale platen/cd boer. 1 van Nederlands grootste winkel waar je ook online kunt bestellen.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Dodax had zeer vriendelijke prijzen in vergelijking met de concurrentie en daar bovenop geen verzendkosten ...

Quote from: Maximus_Aurelius on August 19, 2022, 16:23:45
Gelukkig zijn er genoeg alternatieven  :headbanging:.

Ik heb nooit iets bij Dodax bestelt wel ergens anders en met name normale cd's bij de lokale platen/cd boer. 1 van Nederlands grootste winkel waar je ook online kunt bestellen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

addesmo


Maximus_Aurelius

Sounds Venlo. Heeft ook online shop.
Zeer goede ervaringen mee.
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Xander32

Thx voor de tip  👍🏻, ruim aanbod, prima prijzen.

Quote from: addesmo on August 19, 2022, 17:15:50
Jpc misschien wat voor je?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Daar bestel ik af en toe al iets. Er staat op dit moment ook een bestelling; Foy Vance - Live At Bangor Abbey
Tot op heden enkel positieve ervaringen 👍🏻

Quote from: Maximus_Aurelius on August 19, 2022, 17:36:02
Sounds Venlo. Heeft ook online shop.
Zeer goede ervaringen mee.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vinyl_Fuchs

Quote from: Maximus_Aurelius on August 19, 2022, 17:36:02
Sounds Venlo. Heeft ook online shop.
Zeer goede ervaringen mee.
Fysiek bezoeken is ook zeker de moeite waard.
Main set: NAT Audio Plasma R (vv) en 2x Se1 mk2 (ev), Marantz ND8006, Sony SCD 555 ES, ASR Basis Exclusive x2 phonoversterker, Transrotor Massimo Nero TMD incl. 12 inch Reed 2G Macassar Ebony met Denon DL-A100, Klipsch La Scala (1998 met ALK mod.)

Xander32

Met de huidige brandstofprijzen ben ik dan al vijftig euro aan enkel het vervoer kwijt 😄
Op laten sturen voor een paar euri is dan meer aantrekkelijk.

Quote from: Vinyl_Fuchs on August 20, 2022, 12:49:26
Fysiek bezoeken is ook zeker de moeite waard.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

John Wx

Quote from: Xander32 on August  5, 2022, 09:30:54
Vorige week was er plotseling en kortstondig twijfel over mijn Kensingtons 😱
Er stond een paartje GR in stemmig zwart te koop  🤔

Maar na enig uitpluis werk en een beraad met mijzelf, ben ik tot de conclusie gekomen dat het huidige veel beter past.
Beter past betreft karakteristiek; de GR variant is een meer modern klinkende speaker geworden (de nadruk op een open, transparant geluid, verschuiving in de tonaliteit > wat meer nadruk op het (mid-) hoog),
Beter past in het interieur;




Op dit moment staat de set na twee weken (vakantie in eigen land) weer eens aan en kan ik gerust (en bij herhaling) concluderen dat er weinig meer te wensen valt. Ik ga vanmiddag er maar weer eens lekker voor zitten 🎶

Tijdloos  :inlove:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Mediator

Quote from: Xander32 on August  5, 2022, 09:30:54
Vorige week was er plotseling en kortstondig twijfel over mijn Kensingtons 😱
Er stond een paartje GR in stemmig zwart te koop  🤔

Maar na enig uitpluis werk en een beraad met mijzelf, ben ik tot de conclusie gekomen dat het huidige veel beter past.
Beter past betreft karakteristiek; de GR variant is een meer modern klinkende speaker geworden (de nadruk op een open, transparant geluid, verschuiving in de tonaliteit > wat meer nadruk op het (mid-) hoog),
Beter past in het interieur;




Op dit moment staat de set na twee weken (vakantie in eigen land) weer eens aan en kan ik gerust (en bij herhaling) concluderen dat er weinig meer te wensen valt. Ik ga vanmiddag er maar weer eens lekker voor zitten 🎶

Ik lees het nu pas. Zoals Steve Guttenberg in zijn laatste filmpje zegt: hou vast aan je apparatuur, zeker als je ervan geniet. Ga niet mee in allerhande reviews, etc.

Xander32

#7644
Eens 😀


... het is prima zo, beter gaat het niet worden, of voor heel veel geld. En ja, er zal ook binnen niet al te lange tijd weer een opvolger van m'n versterker en de streamer worden uitgebracht, en ja, daarvan zal de producent wederom aangeven dat ze weer stappen hebben gemaakt, dat het allemaal nog weer beter zal presteren ... Marketing, de schoorstenen moeten blijven roken.

Daarnaast zal ik met het verstrijken van de jaren inleveren op het gehoor (dat proces is gaande). Dat ga je niet compenseren met apparatuur.


Ik hou 't bij het huidige, daarmee is het prima muziek genieten 🎶

Quote from: Mediator on August 21, 2022, 22:11:25
Ik lees het nu pas. Zoals Steve Guttenberg in zijn laatste filmpje zegt: hou vast aan je apparatuur, zeker als je ervan geniet. Ga niet mee in allerhande reviews, etc.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Quote from: Xander32 on August 22, 2022, 06:43:32
Eens 😀


... het is prima zo, beter gaat het niet worden, of voor heel veel geld. En ja, er zal ook binnen niet al te lange tijd weer een opvolger van m'n versterker en de streamer worden uitgebracht, en ja, daarvan zal de producent wederom aangeven dat ze weer stappen hebben gemaakt, dat het allemaal nog weer beter zal presteren ... Marketing, de schoorstenen moeten blijven roken.

Daarnaast zal ik met het verstrijken van de jaren inleveren op het gehoor (dat proces is gaande). Dat ga je niet compenseren met apparatuur.


Deels eens, er zijn genoeg ouderen( lees 70+) die blij verrast worden met een speaker met aangezet hoog die voor ons (jongeren 😉) wat te hoog of schel klinken.

Maar ik begrijp je punt hoor, hier ook al jaren dezelfde set. Met af en toe een opkomende jeuk waarbij het gezonde verstand steeds vaker wint( en af en toe niet).

Gr Spijkie
Lumin,audioquest,Lyngdorf 2170, Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

#7646
Op de Kensingtons heb ik de mogelijkheid om het hoog wat te boosten: 65+ proof   :)






Treble energy, van -3 db tot +3db, in stapjes van 1.5 db
&
Treble roll off, van +2db tot -6db, in stapjes van 2 db.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Kroese maar weer eens gesponsord 🎶

Quote from: Xander32 on August 19, 2022, 14:10:08
Mijn bron van cd's is failliet, Dodax  😢
Zonde, heb daar in jaren (decennia) wellicht honderden cd's vandaan gehaald.

Ik heb in juni jl nog een bestelling van een drietal cd's geplaatst, eentje is er geleverd, maar die andere twee zijn geannuleerd, het geld zal ik wel kwijt zijn. Jammer, maar zo loopt het soms 😕
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Een oudje van Paolo Nutini





en een album van Cornelius, Point





Quote from: Hannibal_ on September  3, 2022, 10:46:51
Wat zit er in de bestelling?

::)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT