Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

#5550
Quote from: Xander32 on October  8, 2020, 06:42:39


Betreft uitstraling iig oké bevonden  ::)


https://youtu.be/b-BJifbtjbI

Vlgs testen niet beter dan Yamaha 3200...  (als je zelf aan het vergelijken bent, niet beluisterd)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

John Wx

Quote from: Xander32 on October  8, 2020, 06:42:39


Betreft uitstraling iig oké bevonden  ::)


https://youtu.be/b-BJifbtjbI

Ik zeg niks meer aan doen  ;D

Al staat hij zachtjes aan als die wappers maar gaan met die banaan  ::)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Jumping Jack

Quote from: frank2 on October  8, 2020, 08:43:54
Vlgs testen niet beter dan Yamaha 3200...  (als je zelf aan het vergelijken bent, niet beluisterd)

Die Technics SU-R1000 is zelfs nog niet op de markt. Volgens mij heb jij het op een ander type (de SU 700).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Klopt. Deze komt eind november uit geloof ik 🤔

Quote from: Jumping Jack on October  8, 2020, 13:52:34
Die Technics SU-R1000 is zelfs nog niet op de markt. Volgens mij heb jij het op een ander type (de SU 700).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een Sugden Masterclass IA-4 is ook zeker interessant. Tnx voor de tip 👍🏻


Quote from: Leeuwarden on October  4, 2020, 23:21:06
Sugden...
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Voorlopige shortlist met versterkers welke mijn aandacht hebben en welke ik zelf wil gaan zien en horen:

Chord CPM 2800 mkii
Accuphase E600
Marantz PM10
Hegel H390
Sudgen Masterclass IA-4

De Michi x3 en x5 , Atoll IN400 en de nog uit te brengen Technics zijn echter ook nog niet afgeschreven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Oneens; het rijden in een bijzondere auto geeft mij bakken met rijplezier, met nadruk op plezier. Het motorgeluid, de wegligging, de acceleratie, die geven volop beleving. En ja, daar kom voorts bij mij ook een deeltje proud of ownership aan te pas. Beleving, plezier, proud of ownership zijn termen die wat mij betreft prima aansluiten op mijn audio/hifi/muziek hobby.

Uiterlijk en status boeien jullie niet schrijf je, maar jullie rijden wel in een BMW en laten heel bewust de type aanduiding weg (het is n.b. een optie, om die achterwege te laten). Voorts een dikke rvs demper welke het geluid vast niet extra zal dempen t.o.v. het origineel . ;)

Quote from: Kempenaartjes on October  4, 2020, 10:07:42
Net als auto's .... tenminste hier. Uiterlijk boeit ons niet, maar rijden wel de meest luxe uitvoering BMW 540. Typenummer eraf en uiterlijk enkel zichtbaar door 1 dikke RVS einddemper. Uiterlijk een 'grafbak'.
Wij rijden deze voor ons gevoel en niet voor het uiterlijk van anderen. Deze hobby kost overigens minder geld dat onze set ;)
Muziek is niet te vergelijken met auto's dan alleen..... hobby mag geld kosten ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Leeuwarden

Quote from: Xander32 on October 10, 2020, 09:43:31
Een Sugden Masterclass IA-4 is ook zeker interessant. Tnx voor de tip 👍🏻

Graag gedaan. In mijn optiek is Sugden een beetje een 'onbekende' speler qua versterkers. Ik heb echter in de loop der jaren een aantal gehoord en die klonken zonder uitzondering erg goed. Maar uiteraard is het de combinatie van alle set onderdelen die het geluid maakt....

pameijer

Quote from: Xander32 on October 10, 2020, 09:49:17
Voorlopige shortlist met versterkers welke mijn aandacht hebben en welke ik zelf wil gaan zien en horen:

Chord CPM 2800 mkii
Accuphase E600
Marantz PM10
Hegel H390
Sudgen Masterclass IA-4

De Michi x3 en x5 , Atoll IN400 en de nog uit te brengen Technics zijn echter ook nog niet afgeschreven.

Geen Luxman meer?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Xander32

Klopt. Indien Luxman of Accuphase dient het klasse-A te zijn. Nieuw onbetaalbaar, blijft tweedehands over. Tweedehands vrij recente klasse-A  Luxman versterkers worden nauwelijks aangeboden. Iets met een speld en hooiberg. Dan kan ik mijn tijd beter anders besteden door m'n aandacht ietwat te verschuiven.

Quote from: pameijer on October 10, 2020, 11:57:35
Geen Luxman meer?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Kempenaartjes

Quote from: Xander32 on October 10, 2020, 10:00:34
Oneens; het rijden in een bijzondere auto geeft mij bakken met rijplezier, met nadruk op plezier. Het motorgeluid, de wegligging, de acceleratie, die geven volop beleving. En ja, daar kom voorts bij mij ook een deeltje proud of ownership aan te pas. Beleving, plezier, proud of ownership zijn termen die wat mij betreft prima aansluiten op mijn audio/hifi/muziek hobby.

Uiterlijk en status boeien jullie niet schrijf je, maar jullie rijden wel in een BMW en laten heel bewust de type aanduiding weg (het is n.b. een optie, om die achterwege te laten). Voorts een dikke rvs demper welke het geluid vast niet extra zal dempen t.o.v. het origineel . ;)

Het typeplaatje zat er al niet op toen wij hem kochten. Rest geheel origineel ook de RVS uitlaat welke het geluid subliem dempt ;)

Xander32

Of al het Marantz eruit en gaan voor twee stuks C298 + een C658 (NAD).
Weer helemaal up to date, een flexibele set met een separate bron en versterking.

Buiten het design om alles wat een M33 heeft, maar dan niet voor alles afhankelijk zijn van één kastje en nog meer vermogen (controle)

Wellicht ook een optie om mee te nemen 🤔


Quote from: Xander32 on October 10, 2020, 09:49:17
Voorlopige shortlist met versterkers welke mijn aandacht hebben en welke ik zelf wil gaan zien en horen:

Chord CPM 2800 mkii
Accuphase E600
Marantz PM10
Hegel H390
Sudgen Masterclass IA-4

De Michi x3 en x5 , Atoll IN400 en de nog uit te brengen Technics zijn echter ook nog niet afgeschreven.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

Mooie plannen! Word een kwestie van uitproberen of de NAD c658+c298 mooier speelt dan de marantz. Persoonlijk lijkt me de M33 mooier, nadeel van die all in one apparaten is wel dat de afschrijving behoorlijk is. Wat dat betreft kun je beter bij een stereoversterker en streamer blijven van Marantz.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Xander32

Een bron plus versterker is ook hetgeen mijn voorkeur heeft.

Ik ben nog steeds content met de NA11, een PM10 zou dan geen gekke keuze zijn, mits deze daadwerkelijk een upgrade t.o.v. de 11s3 betreft. Maar ook daar gaan we hopelijk achter komen. Ik neem er iig mijn tijd voor, ga niets overhaast doen.

Quote from: JeroenGRT on October 19, 2020, 07:56:33
Mooie plannen! Word een kwestie van uitproberen of de NAD c658+c298 mooier speelt dan de marantz. Persoonlijk lijkt me de M33 mooier, nadeel van die all in one apparaten is wel dat de afschrijving behoorlijk is. Wat dat betreft kun je beter bij een stereoversterker en streamer blijven van Marantz.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Richi

Quote from: Xander32 on October 19, 2020, 08:27:10
Een bron plus versterker is ook hetgeen mijn voorkeur heeft.

Ik ben nog steeds content met de NA11, een PM10 zou dan geen gekke keuze zijn, mits deze daadwerkelijk een upgrade t.o.v. de 11s3 betreft. Maar ook daar gaan we hopelijk achter komen. Ik neem er iig mijn tijd voor, ga niets overhaast doen.
Ik heb de PM10 drie keer horen spelen, twee keer op een show en een keer bij Marcel van H&C hifi. In alle gevallen kon de klank mij zeer bekoren. Maar dat was natuurlijk allemaal met onbekende apparatuur in onbekende ruimtes. Ik zou het zeker eens proberen, temeer omdat het optisch met de NA11 natuurlijk wel een plaatje is.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jahtari

#5567
Quote from: Richi on October 19, 2020, 12:04:58
Ik heb de PM10 drie keer horen spelen, twee keer op een show en een keer bij Marcel van H&C hifi. In alle gevallen kon de klank mij zeer bekoren. Maar dat was natuurlijk allemaal met onbekende apparatuur in onbekende ruimtes. Ik zou het zeker eens proberen, temeer omdat het optisch met de NA11 natuurlijk wel een plaatje is.
Wordt de NA11 niet meteen overbodig met de komst van een M10?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Xander32

Ik ben ook wel verknocht aan het Marantz geluid, maar dit is een natuurlijk moment om ook andere opties te onderzoeken. Indien het dan alsnog een PM10 gaat worden, is dat een afgewogen keuze.
En het is nu tevens een goed excuus en domweg ook fun om weer ff een aantal zaken af te gaan  ;)

Quote from: Richi on October 19, 2020, 12:04:58
Ik heb de PM10 drie keer horen spelen, twee keer op een show en een keer bij Marcel van H&C hifi. In alle gevallen kon de klank mij zeer bekoren. Maar dat was natuurlijk allemaal met onbekende apparatuur in onbekende ruimtes. Ik zou het zeker eens proberen, temeer omdat het optisch met de NA11 natuurlijk wel een plaatje is.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Een M10 en PM10 schelen slechts één karakter, maar het is toch echt een wereld van verschil  ;)

Quote from: jahtari on October 19, 2020, 12:55:40
Wordt de NA11 niet meteen overbodig met de komst van een M10?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

J o e p



Hoor ook veel goeds over de PrimaLuna met Tannoy.

Zou ik toch zeker ook naar luisteren voordat ik een keuze maakte.
Hegel H190, Audiolab 6000CDT, Rega planar 2, Focal Chora 826.

Jumping Jack

Erg mooi hoor PrimaLuna. Ik heb hier ooit een weekje een Prologue premium hp op bezoek gehad (toen nog met PMC Fact.8 speakers) en dat was bijzonder mooi!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Xander32

Buizen zijn prachtig op Tannoy, bij sommige muziek. Voor alles waarbij de bas er minder toe doet prima, maar wanneer je ook met regelmaat rock draait schiet buizen versterking echt tekort. Dat heb ik mogen ervaren tijdens een M&G waar we afwisselden tussen een A/B versterker en een beest van een buizenversterker (met condensatoren van blikjes formaat). Daarnaast kan ik een buizenversterker ook domweg nergens kwijt  :nowink:.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Mario D

Quote from: Xander32 on October 20, 2020, 19:08:05
Buizen zijn prachtig op Tannoy, bij sommige muziek. Voor alles waarbij de bas er minder toe doet prima, maar wanneer je ook met regelmaat rock draait schiet buizen versterking echt tekort. Dat heb ik mogen ervaren tijdens een M&G waar we afwisselden tussen een A/B versterker en een beest van een buizenversterker (met condensatoren van blikjes formaat). Daarnaast kan ik een buizenversterker ook domweg nergens kwijt  :nowink:.

Persoonlijk zou ik de keuze van een versterker niet laten afhangen door een audio meubel.
Ik zou zelfs eerder het meubel kiezen in functie van de versterker, ivm afmeting/ventilatie en presentatie.

Xander32

Begrijp ik, echter maak ik hier een andere keuze. Vorig jaar hebben we de huiskamer geheel vernieuwd, incl. meubilair. Het huidige dressoir is daarin een vast waarde. In het dressoir kan ik wel de hoogte van de legger aanpassen en ik heb er de achterzijde uitgesloopt verwijderd.

Quote from: Mario D on October 20, 2020, 19:19:09
Persoonlijk zou ik de keuze van een versterker niet laten afhangen door een audio meubel.
Ik zou zelfs eerder het meubel kiezen in functie van de versterker, ivm afmeting/ventilatie en presentatie.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT