Sanders dedicated stereoset.

Started by Xander32, May 17, 2010, 18:34:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Xander32

Deze zijn idd nog relatief jong (voor Tannoy begrippen) al zijn hun opvolgers toch ook alweer enige tijd op de markt. Diens styling of juist het gebrek daaraan is smaak gevoelig, men vindt ze mooi of lekijk. Iets er tussen in ben ik nog jiet tegen gekomen 🙂

En ja, ik vind ze goed klinken. Het zijn blijvertjes 🎶

Quote from: doorofnight on May 10, 2020, 20:03:22
Dat zijn toch jonkies? Retro? Ik vind ze wel fraai. Vermoedelijk klinken ze ook goed :)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Onderstaande is weer naar de achtergrond verdwenen. De afgelopen periode heb ik meermaals met enorm genoegen  van de muziek genoten 🎶 De 'onrust' is weer verdwenen, ik heb het hifi-virus gelukkig weer kunnen bedwingen 🤓

Wanneer het zo uit komt ga ik nog wel een keer op onderzoek uit naar iets anders, iets nieuws (versterking en bron), maar voorlopig blijft de 11-set er nog wel ff staan.

Quote from: Xander32 on February 17, 2020, 19:53:31
... ff flink vloeken in mijn eigen kerk; ik overweeg de Marantz gear eruit te gooien en daarvoor in de plaats iets met room correction te nemen. Te denken valt aan de Lyngdorf TDAI-3400 of de nog te verschijnen NAD M33 (Maart 2020).

Hersenspinsels 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fr@nk

Sander, kan dat gevoel maar troost je de Marantz 11 is voor het gegeven geld een prima set.
Ik heb toch een 5 tal jaar met heel veel plezier van de 11 genoten. 
Wil je beter dan zal je meer dan het dubbele op toonbank moeten leggen.   ;)

Geniet ervan!
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Xander32

Ik zie in jouw onderschrift dat je ook de cdt heb gekocht, tevreden?

Quote from: aktevox on May 22, 2020, 13:28:17
Sander, kan dat gevoel maar troost je de Marantz 11 is voor het gegeven geld een prima set.
Ik heb toch een 5 tal jaar met heel veel plezier van de 11 genoten. 
Wil je beter dan zal je meer dan het dubbele op toonbank moeten leggen.   ;)

Geniet ervan!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fr@nk

Ik heb hem pas ergens midden volgende week binnen.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Xander32

Ben benieuwd, maar voor 't geld m.i. een no brainer.

Quote from: aktevox on May 22, 2020, 13:39:16
Ik heb hem pas ergens midden volgende week binnen.  ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fr@nk

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Xander32

Hardwarematig niets te melden, rust, tevredenheid, genieten. Dat genieten is uiteraard van de software, daarin zojuist weer ietwat geïnvesteerd:










Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marino

De Teskey Brothers ook vorige week gekocht, het blijft lekkere muziek!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

Xander32

Ja he, heerlijke muziek 🎶 Soul, blues, rock.

Quote from: Marino on June  6, 2020, 16:37:56
De Teskey Brothers ook vorige week gekocht, het blijft lekkere muziek!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

I lost  :nopompom:
De nieuwsgierigheid heeft gewonnen ...


... de PM11s3 gaat een tijdje als pre dienen. Een Hypex Ncore (op basis van de 502 module) gaat de eindversterking voor zijn rekening nemen.

Mijn verwachtingen, uhm, in het verleden heb ik een keer een Rotel ev gehad en dat bracht nagenoeg niets  :sarcasm:
Maar dat betrof wel een ander huis en een andere set. We'll see :popcorn:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

mijkie

Leuke move, gewoon eens kijken wat t doet, ben benieuwd !
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

DofN

Ben ook benieuwd. Ik heb al 5 jaar betrekkelijke rust in de set en dat is toch wel lekker.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Richi

Leuk man! Lekker hobbyen.  :D

Wanneer krijg je de versterker?

Quote from: Xander32 on July 18, 2020, 08:24:35
I lost  :nopompom:
De nieuwsgierigheid heeft gewonnen ...


... de PM11s3 gaat een tijdje als pre dienen. Een Hypex Ncore (op basis van de 502 module) gaat de eindversterking voor zijn rekening nemen.

Mijn verwachtingen, uhm, in het verleden heb ik een keer een Rotel ev gehad en dat bracht nagenoeg niets  :sarcasm:
Maar dat betrof wel een ander huis en een andere set. We'll see :popcorn:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

twani

#5189
Quote from: Xander32 on July 18, 2020, 08:24:35
I lost  :nopompom:
De nieuwsgierigheid heeft gewonnen ...


... de PM11s3 gaat een tijdje als pre dienen. Een Hypex Ncore (op basis van de 502 module) gaat de eindversterking voor zijn rekening nemen.

Mijn verwachtingen, uhm, in het verleden heb ik een keer een Rotel ev gehad en dat bracht nagenoeg niets  :sarcasm:
Maar dat betrof wel een ander huis en een andere set. We'll see :popcorn:

Zo dan.... Spannende move :D  Letterlijk en figuurlijk........

Dat wordt wel weer de nodige onzekerheid creëren over de te gebruiken , netkabels, interlinks, zekeringetjes, voetjes ed......

Enfin, geen oordeel verder want jij weet prima wat zo`n move teweeg kan brengen Xander :tounge:

Kon eigenlijk juist het basale karakter van jouw opstelling wel waarderen. (een van de mooiere setups op HT)

Dikke geïntegreerde (niet mijn favoriete) versterker aan een paar mooie Tannoys in een mooie luisterruimte met een juiste vrije plaatsing van de luidsprekers.. 

Ik vond/vind m clean zoals het is/was.....


Goeeedddddd....... :popcorn:

Xander32

Twani, jij maakt het nodeloos complex  ;)

De benodigde kabels worden bij de Ncore meegeleverd, een netsnoer en een interlink.
Echter heb ik er al een Furutech netsnoer liggen van de HD DAC-1 welke samen met de Node een plekje elders gaat krijgen. Het betreffende netsnoer prik ik in de Ncore. De interlink welke meegeleverd is voldoet voorts prima aan mijn verwachtingen (Canare kabel met Neutrik profi connectoren).

Uiteindelijk: twee apparaten eruit, eentje erin. Het kastje raakt nog meer opgeruimd  8)
Voorts blijft alles bij het oude en afhankelijk van het eindresultaat zal de Ncore een vaste waarde worden in mijn set of deze weer verlaten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

twani

Quote from: Xander32 on July 18, 2020, 11:51:49


De benodigde kabels worden bij de Ncore meegeleverd, een netsnoer en een interlink.
Echter heb ik er al een Furutech netsnoer liggen van de HD DAC-1 welke samen met de Node een plekje elders gaat krijgen. Het betreffende netsnoer prik ik in de Ncore. De interlink welke meegeleverd is voldoet voorts prima aan mijn verwachtingen (Canare kabel met Neutrik profi connectoren).

Uiteindelijk: twee apparaten eruit, eentje erin. Het kastje raakt nog meer opgeruimd  8)
Voorts blijft alles bij het oude en afhankelijk van het eindresultaat zal de Ncore een vaste waarde worden in mijn set of deze weer verlaten.

Maar sinds wanneer nemen wij genoegen met de standaard bijgeleverde dropveters dan?  Zo ken ik je echt niet :tounge2:

Xander32

Wanneer ik in mei 2021 mijn 15 jarig HT-forum jubileum hier vier, heb jij bij dezen al een cadeau suggestie  :thumbs-up:
Quote from: twani on July 18, 2020, 12:02:38
Maar sinds wanneer nemen wij genoegen met de standaard bijgeleverde dropveters dan?  Zo ken ik je echt niet :tounge2:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

De versterker is vanochtend op de post gegaan. Die zal wel ergens in de komende week op de mat ploffen.

Quote from: Richi on July 18, 2020, 08:52:27
Leuk man! Lekker hobbyen.  :D

Wanneer krijg je de versterker?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeroenGRT

ben benieuwd hoe de ncore het doet in je set.
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Denon AVC-X3700H, Klipsch RP260F, Klipsch RP450C, Klipsch RP240S, Klipsch RP500 SA, Klipsch RP140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)

Leeuwarden

Waar heb je deze versterker gekocht?

Xander32

Ja, we gaan het meemaken. Op verschillende fora lees ik dat de Tannoy dc's dankbaar reageren op wat Hypex power.

Quote from: mijkie on July 18, 2020, 08:28:38
Leuke move, gewoon eens kijken wat t doet, ben benieuwd !


Rust is fijn ja  :thumbs-up:

Heb ik dan onrust  ::), nee, maar het is meer de drang naar weer eens iets nieuws.
Onderwijl bivakkeren de versterker en streamer al zes jaar in mijn set.

Quote from: doorofnight on July 18, 2020, 08:42:38
Ben ook benieuwd. Ik heb al 5 jaar betrekkelijke rust in de set en dat is toch wel lekker.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

vanzomereng

Sander...

Ik ken dit, niet elke upgrade-plan is per definitie geboren uit onrust maar soms wil je gewoon wat anders, wat beters etc.
Daarom heb ik onlangs ook van speakers gewisseld maar had net zo goed nog jarenlang met mijn oude speakers met
veel plezier verder kunnen leven.

Als ik nu kijk naar mijn eigen situatie, heb ik weer een "klein sprongetje" omhoog gedaan voor nog maandsalaris  :hmmm:
Ik verwacht in jouw situatie (en ook bij zeer vele anderen) dit met dit soort stapjes, je geen grote sprongen in "kwaliteitswinst"
moet verwachten. 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Xander32

Idem  :)

Quote from: JeroenGRT on July 18, 2020, 14:29:09
ben benieuwd hoe de ncore het doet in je set.


Bij Sweetspotaudio.be (forumsponsor)

Quote from: Leeuwarden on July 18, 2020, 14:56:01
Waar heb je deze versterker gekocht?

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Ik had niet verwacht dat je afscheid zou nemen van de Dyn's  :nowink:
Maar verandering van spijs doet eten.


Wanneer ik zelfs echt 'anders' zou willen dan dien ik naar andere ls te gaan, maar ik heb geen behoefte aan anders, Tannoy is helemaal mijn geluid en beter dan met de Kensingtons gaat het dan niet snel worden. Wil ik voorts 'beter' betreft de componenten, dan gaat dat heel veel meer geld kosten en dat heb ik er niet voor over.
Quote from: VANZOMERENG on July 18, 2020, 21:27:36
Sander...

Ik ken dit, niet elke upgrade-plan is per definitie geboren uit onrust maar soms wil je gewoon wat anders, wat beters etc.
Daarom heb ik onlangs ook van speakers gewisseld maar had net zo goed nog jarenlang met mijn oude speakers met
veel plezier verder kunnen leven.

Als ik nu kijk naar mijn eigen situatie, heb ik weer een "klein sprongetje" omhoog gedaan voor nog maandsalaris  :hmmm:
Ik verwacht in jouw situatie (en ook bij zeer vele anderen) dit met dit soort stapjes, je geen grote sprongen in "kwaliteitswinst"
moet verwachten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT